Φεβ 27

Θετικός ο ΟΟΣΑ για την πράσινη ατζέντα της Κυβέρνησης - Αξιολόγηση των Περιβαλλοντικών Επιδόσεων της χώρας στον ΟΟΣΑ

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης ηγήθηκε σήμερα της ελληνικής αντιπροσωπείας  στην έδρα του ΟΟΣΑ, στο Παρίσι, για την παρουσίαση και εξέταση της τελικής έκθεσης των Περιβαλλοντικών Επιδόσεων της χώρας ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής του Οργανισμού.

Η εν λόγω εξέταση εντάσσεται στο πλαίσιο της δεκαετούς αξιολόγησης των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ.

Κατά τη συνάντηση, ο Υπουργός παρουσίασε τη φιλόδοξη,  πράσινη ατζέντα του Υπουργείου. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε  ο κ. Χατζηδάκης σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες όπως:

  • η δέσμευση για πλήρη απολιγνιτοποίηση της χώρας μέχρι το 2023 (πλην της Πτολεμαϊδας 5) και συνολικής μέχρι το 2028,
  • η στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας,
  • η προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
  • η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων,
  • η κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης και
  • η θέσπιση ενός ευρωπαϊκά σύχρονου μοντέλου προστασίας των προστατευόμενων περιοχών.

Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε επίσης στο περιβαλλοντικό σχέδιο νόμου που θα παρουσιαστεί αύριο, Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο, όπως υπογράμμισε, περιλαμβάνει μια σειρά από ριζικές τομές προς αυτές τις κατευθύνσεις και φέρνει την Ελλάδα πιο κοντά στις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές.

Στο περιθώριο της περιβαλλοντικής αξιολόγησης, ο Κωστής Χατζηδάκης συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ κ. Angel Gurria, ο οποίος τον συνεχάρη για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Ελλάδα ειδικά στον τομέα της απολιγνιτοποίησης καθώς και της ηλεκτροκίνησης.

Ο Υπουργός υπογράμμισε στον Γ.Γ. του ΟΟΣΑ τη σημασία της συνεργασίας στα περιβαλλοντικά ζητήματα, καθώς ο Οργανισμός διαθέτει ιδιαίτερη τεχνογνωσία.

Φεβ 25

Πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης που επιλύουν χρόνια προβλήματα της περιβαλλοντικής νομοθεσίας - στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας

Τις νομοθετικές πρωτοβουλίες και πολιτικές προτεραιότητες της αρμοδιότητάς του ανέδειξε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ).

Ενόψει δε και της παρουσίασης του σχετικού περιβαλλοντικού νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο την ερχόμενη Πέμπτη, ο Υπουργός,  αναφέρθηκε στα εξής θέματα:

  1. Δασικοί Χάρτες

Ο Υπουργός σημείωσε ότι θα γίνουν 3 παρεμβάσεις: α) αύξηση των επιτροπών αντιρρήσεων και σύνδεση της αμοιβής τους με το παραγόμενο έργο, β) δυνατότητα σε κάθε πολίτη να αξιοποιεί την περιουσία όταν δικαιώνεται στην εξέταση των αντιρρήσεων χωρίς να περιμένει να «κλείσει» το θέμα σε ολόκληρο τον νομό, όπως συμβαίνει σήμερα και γ) αναθεώρηση του πεδίου εφαρμογής των δασικών χαρτών με σεβασμό στο Σύνταγμα και στη νομολογία του ΣτΕ, αλλά και λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις περί του αντιθέτου εκδοθείσες πράξεις της Διοικήσεως (αναδασμοί, εποικιστικά κλπ). « Λαμβάνουμε πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης που επιλύουν χρόνια προβλήματα της περιβαλλοντικής νομοθεσίας».

  1. Προστατευόμενες περιοχές και φορείς διαχείρισής τους

Όπως προανήγγειλε ο κ. Χατζηδάκης, το νέο μοντέλο για τους Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, προβλέπει έναν Ενιαίο,  ενισχυμένο φορέα που θα είναι η μετεξέλιξη του Εθνικού  Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΚΠΑΑ). Το μοντέλο που θα υιοθετηθεί, εφαρμόζεται ήδη σε μεγάλο βαθμό σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Αυστρία και η Ιρλανδία. Οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα είναι αρμόδιες για τη φύλαξη αυτών των περιοχών, οι Περιφέρειες για τα έργα που θα εκτελούνται, καθώς και για την ήπια ανάπτυξή τους, με χρηματοδότηση για τις δράσεις τους από το ΥΠΕΝ.

Ο νέος φορέας θα έχει «αντένες» σε κάθε προστατευόμενη περιοχή με έναν διευθυντή που θα επιλεγεί από το σημερινό υπαλληλικό προσωπικό. Η βάση στελέχωσης του νέου φορέα θα είναι οι σημερινοί υπηρετούντες υπάλληλοι.  «Επομένως, διερωτήθηκε ο κ. Χατζηδάκης, ποιος είναι ο λόγος των διαφωνιών, όταν το νέο καθεστώς για τις προστατευόμενες περιοχές θα είναι περισσότερο λειτουργικό διοικητικά και πιο ουσιαστικά υποστηριζόμενο οικονομικά;»

  1. Ζήτημα διαχείρισης απορριμμάτων

Στόχοι του Υπουργείου είναι η δημοπράτηση 17 σύγχρονων μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων, η χρηματική και πολιτική υποστήριξη για την ανακύκλωση, η ενεργειακή αξιοποίηση των απορριμμάτων, αλλά και  η σύγχρονη διαχείριση των υγρών αποβλήτων. «Σας θεωρούμε μόνιμους συνομιλητές μας, σταθερούς μας συμμάχους σε μια εθνική προσπάθεια για μια ευρωπαϊκή  διαχείριση απορριμμάτων, για το Περιβάλλον».

Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε επίσης στην απλοποίηση των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, την επιτάχυνση επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου καθώς και στα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας που προωθούνται τόσο για τα νοικοκυριά όσο και για τα δημόσια κτήρια.

Φεβ 25

4,4 δισ. ευρώ ενίσχυση στις λιγνιτικές περιοχές - συνέντευξη στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, µιλάει στα «Π» και αποκαλύπτει ότι την ερχόµενη εβδοµάδα θα καταθέσει νοµοσχέδιο που θα περιλαµβάνει πιο γρήγορες περιβαλλοντικές αδειοδοτικές διαδικασίες, αλλαγές στη δασική νοµοθεσία και ρυθµίσεις για τις οικιστικές πυκνώσεις. Παράλληλα, προαναγγέλλει ότι η κυβέρνηση θα ζητήσει από την Κοµισιόν ειδικό φορολογικό καθεστώς για τις λιγνιτικές περιοχές της Ελλάδας.

Γιατί “τρέχουμε" την απολιγνιτοποίηση πιο γρήγορα από άλλα ευρωπαϊκά κράτη; Πως απαντάτε στις αγωνίες των κατοίκων των λιγνιτικών περιοχών για την επόμενη μέρα;  

Η απολιγνιτοποίηση γίνεται για προφανείς περιβαλλοντικούς λόγους. Αλλά και για οικονομικούς: Η ΔΕΗ μπήκε μέσα μόνο από το λιγνίτη μισό δισ. τα τελευταία δύο χρόνια! Αν δεν παρέμβουμε η ΔΕΗ θα ξαναγυρίσει στο σημείο που την παραλάβαμε το καλοκαίρι. Ωστόσο, η απολιγνιτοποίηση θα γίνει με τρόπο δίκαιο για τη Δυτ. Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη. Καταρτίζουμε το Σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης που θα χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους έως 4,4 δισ. ευρώ. Ήδη το εφαρμόζουμε. Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε Συντονιστής για την απολιγνιτοποίηση με πολύ καλή γνώση της ενέργειας και των επενδύσεων, ο Κωστής Μουσουρούλης. Ξεκλειδώσαμε 136 εκατ. ευρώ από το λιγνιτικό πόρο της ΔΕΗ και ανακοινώθηκε η επένδυση των ΕΛΠΕ και της JUWI για ένα φωτοβολταϊκό πάρκο 204MW που θα δημιουργήσει 300 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή. Το σημαντικό όμως για μένα είναι ότι θα ζητήσουμε από την Κομισιόν ένα ειδικό φορολογικό καθεστώς για τις λιγνιτικές περιοχές. Αυτό θα προσελκύσει επενδύσεις.

Θα μπορούσε η ΛΑΡΚΟ να παραμείνει σε λειτουργία και να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας, όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας; 

 Η ΛΑΡΚΟ χρωστάει πάνω από μισό δισ. ευρώ σε τρίτους, πρέπει να επιστρέψει παράνομες κρατικές ενισχύσεις 135 εκατ. σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, της έχει επιδικαστεί περιβαλλοντικό πρόστιμο 49,5 εκατ. και είχε 3 θανατηφόρα δυστυχήματα τους τελευταίους μήνες! Οποιαδήποτε άλλη τέτοια εταιρεία θα είχε κλείσει προ πολλού. Εμείς, επειδή νοιαζόμαστε για τους εργαζόμενους φέραμε λύση βασισμένη στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014 για την πώληση της εταιρείας ελεύθερης βαρών σε ιδιώτη επενδυτή. Δώσαμε περιθώριο 12 μηνών και μια χρηματοδότηση-γέφυρα και ζητήσαμε και από τους εργαζόμενους να συμβάλλουν και αυτοί με μεσοσταθμική μείωση μισθών κατά 25%. Μόνο έτσι θα κρατηθεί η εταιρεία όρθια. Όποιος υπόσχεται ότι όλα μπορούν να μείνουν ίδια, είτε αγνοεί την πραγματικότητα, είτε εξαπατά συνειδητά τους εργαζόμενους της ΛΑΡΚΟ.

 

Τι προβλέπει το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο που θα παρουσιάσετε την επόμενη εβδομάδα;

Με το νομοσχέδιο αυτό αντιμετωπίζουμε σειρά σημαντικών περιβαλλοντικών θεμάτων: Απλοποιούμε και επιταχύνουμε τις περιβαλλοντικές αδειοδοτικές διαδικασίες σύμφωνα με τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές. Διορθώνουμε τις στρεβλώσεις της δασικής νομοθεσίας με στόχο να προστατεύσουμε το δασικό μας πλούτο αλλά και την περιουσία των πολιτών. Φέρνουμε ρυθμίσεις για τις οικιστικές πυκνώσεις που θα λαμβάνουν υπόψη τις αποφάσεις και τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) ώστε να προχωρήσουμε χωρίς να προκληθούν νέα προβλήματα αντισυνταγματικότητας. Εκσυγχρονίζουμε τέλος το πλαίσιο διαχείρισης και προστασίας των προστατευόμενων περιοχών. Με τις πρωτοβουλίες αυτές συνδυάζουμε την προστασία του περιβάλλοντος με την προσπάθεια η χώρα να προχωρήσει μπροστά αναπτυξιακά χωρίς αγκυλώσεις και δογματισμούς.

Θα δοθεί ποτέ τέλος στο διαχρονικό φαινόμενο της πολεοδομικής αυθαιρεσίας στην Ελλάδα; Θα δούμε να κατεδαφίζονται αυθαίρετα και να μην δίνονται άλλες παρατάσεις και νέες ρυθμίσεις τακτοποίησης;

Η ρύθμιση που ψηφίστηκε είναι απόδειξη της βούλησής μας να βάλουμε τάξη στα αυθαίρετα. Όπως προβλέπει και η απόφαση του ΣτΕ, είναι μια συνολική ρύθμιση πενταετίας για όσα χτίστηκαν πριν τις 27.07.2011. Τα αυθαίρετα με βαριές παραβάσεις- της κατηγορίας 5- θα μπορούν να τακτοποιούνται μέχρι τις 30.06.2020. Μετά δεν θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Τα αυθαίρετα όλων των υπόλοιπων κατηγοριών θα μπορούν να τακτοποιούνται και μετά την 30η Ιουνίου. Οι ιδιοκτήτες τους όμως θα πληρώνουν πρόστιμο αυξημένο κατά 20% για το πρώτο έτος και κατά 5% για κάθε επιπλέον έτος καθυστέρησης. Είναι μια ρύθμιση που δίνει τον απαραίτητο χρόνο και είναι δίκαιη με όσους ήδη έσπευσαν να τακτοποιήσουν τις ιδιοκτησίες τους. Άλλες παρατάσεις δεν θα υπάρξουν! Η κυβέρνηση δεν θα μείνει απαθής απέναντι στα αυθαίρετα. Ιδιαίτερα σε αυτά που είναι σε ρέματα, στον αιγιαλό κτλ. Ήδη έχω υπογράψει μία απόφαση για κατεδάφιση αυθαιρέτων στη Μακρόνησο, ενώ και άλλες αποφάσεις που είχαν ληφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση θα προχωρήσουν και από τη δική μας πλευρά.

Η Ευρώπη ανακυκλώνει, παράγει ενέργεια από σκουπίδια, καινοτομεί. Στην Ελλάδα ακόμα θάβουμε τα σκουπίδια, μέχρι και ο ΧΥΤΑ Φυλής πήρε νέα, τριετή παράταση. Πότε και πως θα αλλάξει η διαχείριση των απορριμμάτων;  

Είμαστε 24οι στην ΕΕ στην ανακύκλωση των απορριμμάτων. Είναι μία πολύ κακή επίδοση για μια χώρα με τόσο μεγάλη φυσική ομορφιά και σημαντικό εισόδημα από τον τουρισμό. Για αυτό: Τρέχουμε τη δημοπράτηση 17 Μονάδων Επεξεργασίας Αποβλήτων μέσα στο 2020. Επικαιροποιούμε τον Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων με στόχους εφικτούς και μετρήσιμους. Κάνουμε αγώνα δρόμου για να απορροφήσουμε 940 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Ενώ ξεκινάει στην Αττική με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη Γ. Πατούλη νέο πρόγραμμα ανακύκλωσης για τα τρόφιμα με τον καφέ κάδο. Παράλληλα θα προχωρήσουν και 3 Μονάδες Ολοκληρωμένης Επεξεργασίας Αποβλήτων στην περιφέρεια Αττικής. 

Φεβ 25

Η Ολλανδία έτοιμη να συνδράμει την Ελλάδα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης - Συναντήσεις Κ. Χατζηδάκη με υπουργούς και παράγοντες της αγοράς

«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ο νέος τρόπος μετακινήσεων στην Ευρώπη, προκειμένου να περιοριστεί η μόλυνση της ατμόσφαιρας. Στην Ολλανδία, όπως και σε άλλες προηγμένες χώρες, συνδυάζονται βασικά δύο πράγματα: Κίνητρα για να γίνει η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου πιο προσιτή και προβλέψεις για εγκατάσταση και ομαλή λειτουργία των φορτιστών. Οι Ολλανδοί έχουν αποκτήσει εδώ και μια δεκαετία εμπειρία και από τα καλά και τα αρνητικά και μπορούν να μας ανοίξουν τον δρόμο. Στο πλαίσιο της πράσινης ατζέντας μας θα φέρουμε σχετικό νομοσχέδιο έως τον Ιούνιο». Τη δήλωση αυτή έκανε υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, συμπυκνώνοντας το μήνυμα από τον ευρύ κύκλο επαφών που είχε με  τους εμπλεκόμενους φορείς του κλάδου ηλεκτροκίνησης στην Ολλανδία (υπουργεία, δημοτικές αρχές, εταιρείες), κατά τη διήμερή επίσκεψή του στη χώρα. Ο κ. Χατζηδάκης συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών (και πρόεδρο της Διυπουργικής Επιτροπής για την ηλεκτροκίνηση), κα Αλεξάνδρα Σδούκου.

Ειδικότερα, κατά τις συναντήσεις που πραγματοποίησαν οι κ.κ. Χατζηδάκης και Σδούκου με τους υπουργούς Οικονομικών και Κλιματικής Αλλαγής και Περιβάλλοντος της Ολλανδίας κ.κ. EricWiebes και StientjevanVeldhoven, η συζήτηση επικεντρώθηκε στις θεσμικές πρωτοβουλίες, που ανέλαβε η ολλανδική κυβέρνηση για να ενθαρρύνει την ηλεκτροκίνηση, με έμφαση στα κίνητρα που δόθηκαν όχι μόνο για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και για την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τονίστηκε επίσης ότι η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τα μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση (όπως αυτά για την εξοικονόμηση ενέργειας) αποτελούν σημαντική προτεραιότητα τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ολλανδία. Γι’ αυτό οι δυο χώρες θα διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας και συντονισμού των σχετικών πολιτικών στο πλαίσιο του Συμβουλίου των υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ.

Οι κ.κ. Χατζηδάκης και Σδούκου επισκέφθηκαν τα κεντρικά γραφεία του  Elaad NL, του κέντρου καινοτομίας για τις έξυπνες υποδομές φόρτισης, όπου συζήτησαν τις προοπτικές συνεργασίας με τον ΔΕΔΔΗΕ. Ακόμη, επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις των εταιρειών Allego, Alfen και Leaseplan που έχουν ηγετική θέση στον τομέα των λύσεων φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Οι εκπρόσωποί τους ανέλυσαν τα επιτυχημένα μοντέλα ανάπτυξης υποδομών φόρτισης που έχουν δοκιμαστεί στην Ολλανδία και άλλες χώρες της Βορείου Ευρώπης. Παρουσίασαν ακόμα τις  πρότυπες εγκαταστάσεις έξυπνης φόρτισης και συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας που χρησιμοποιούν για να φορτίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα των εργαζομένων τους. Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο δεν επιβαρύνουν το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και μεγιστοποιούν τη χρήση των ΑΠΕ για τη φόρτιση.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συνάντηση του υπουργού ΠΕΝ και της κ. Σδούκου με τον Δήμο του Άμστερνταμ, όπου παρουσιάστηκε η πολιτική του Δήμου για τη μείωση των αερίων ρύπων, με στόχο να γίνει πόλη «μηδενικών ρύπων» έως το 2030. Αναλύθηκαν συγκεκριμένα πώς προχωρά ο δήμος στην εγκατάσταση δημόσιων υποδομών φόρτισης για χρήση από τους κατοίκους της πόλης, με δεδομένη τη δέσμευση των αρχών για απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2030. Στο πλαίσιο αυτό ειδική αναφορά έγινε και στην παροχή κινήτρων από το Δήμο στα ταξί και σε άλλες κατηγορίες οχημάτων για να αντικαταστήσουν τους στόλους τους με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τέλος, οι κ.κ. Χατζηδάκης και Σδούκου επισκέφθηκαν και taxipoint (πιάτσα), όπου είναι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές για τη φόρτιση των ταξί, τα οποία είναι όλα ηλεκτροκίνητα.

Φεβ 25

Προσπαθούμε να μετατρέψουμε μια εθνική ντροπή σε μια καλή πρακτική - Συνάντηση για την ανάληψη πρωτοβουλίας καθαρισμού υποθαλάσσιας περιοχής στην Άνδρο – Αιγίδα ΥΠΕΝ

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, συναντήθηκε με την αντιπροσωπεία των εταίρων που έχουν αναλάβει την πρωτοβουλία καθαρισμού του πυθμένα στη νότια περιοχή της Άνδρου.

Ο κ. Χατζηδάκης, κατά τη συνάντηση με τους εταίρους – εθελοντές, τους διαμήνυσε ότι ο μηχανισμός, οι δομές και η αιγίδα του Υπουργείου βρίσκονται στη διάθεσή τους, καθώς όπως δήλωσε:«Εμείς είμαστε εδώ και προσπαθούμενα μετατρέψουμε μια εθνική ντροπή σε μία περίπτωση καλής περιβαλλοντικής πρακτικής. Οφείλουμε να ξεπλύνουμε αυτή την ντροπή. Με όλα τα μέσα του Υπουργείου».

 

Γι’ αυτό ο κ. Χατζηδάκης υποσχέθηκε στην ομάδα πρωτοβουλίας ότι το Υπουργείο θα στηρίξει με κάθε μέσο- συμπεριλαμβανομένου και του Πράσινου Ταμείου- την αποκατάσταση του πυθμένα της θάλασσας.

 

Η ομάδα των εταίρων  αποτελείται από την AegeanRebreath, την AndrosMaritimeAssociation και την ALSMaritimeConsultants. Εντός των επόμενων ημερών ξεκινούν οι επιχειρήσεις για την πραγματοποίηση μελέτης με τρισδιάστατη αποτύπωση του προβλήματος, η οποία και θα οδηγήσει στηνενδεδειγμένη επιχειρησιακή αντιμετώπιση της απορρύπανσης. Ησυγκεκριμένηομάδα έχει ήδηπραγματοποιήσει υποθαλάσσιους καθαρισμούς σε νησιά του Αιγαίου.

Υπενθυμίζεται ότι το 2011 στην Άνδρο λόγω πολύ έντονων βροχοπτώσεων,τόνοι απορριμμάτων κατρακύλησαν στη θάλασσα,με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια υποθαλάσσια χωματερή στον πυθμένα της.

Τα συσσωρευμένα απορρίμματα– άγνωστα μέχρι σήμερα πόσα–προκάλεσαν το περασμένο καλοκαίρι ντροπιαστικά σχόλια, καθώς έκαναν τον γύρο του κόσμου εικόνες σκουπιδιών και ογκωδών αντικειμένων στον πυθμένα της θάλασσας. Η ανάδειξη του θέματος από τον τηλεοπτικό φακό διεθνών πρακτορείων ειδήσεων προκάλεσαν την οργισμένη αντίδραση ακόμη και διάσημων καλλιτεχνών.

Να σημειωθεί ότι στο νησί το ΥΠΕΝ έχει στόχο τη δημοπράτηση μέσα στο 2020 μιας από τις νέες 17 σύγχρονες μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προχωρά με πράξεις στην αντιμετώπιση κάθε φαινομένου, που εκφυλίζει και ντροπιάζει κάθε περιοχή της χώρας.