Φεβ 18

Σε λειτουργία η νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και tablets - Στόχος η πλήρης ψηφιοποίηση του ΟΑΕΔ μέχρι το 2022

Ο ΟΑΕΔ θέτει σε λειτουργία την νέα εφαρμογή ΟΑΕΔapp όπου οι πολίτες μπορούν από σήμερα να την κατεβάσουν στα κινητά τους τηλέφωνα και τα tablets

Με την νέα εφαρμογή ΟAEΔapp, περισσότερες από 40 ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι πλέον στα χέρια του κάθε πολίτη, εύκολα, άμεσα και με ταχύτητα. Εντάσσεται δε σε μια συνολική στρατηγική του Οργανισμού που υλοποιείται τον τελευταίο χρόνο με στόχο τη σταδιακή ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του με αντίστοιχη μείωση των επισκέψεων στα φυσικά υποκαταστήματα.

Σε τηλεδιάσκεψη όπου συμμετείχαν ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, ο Διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης, στελέχη του Οργανισμού, καθώς και πολίτες που είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν πρώτοι την νέα εφαρμογή, παρουσιάστηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι δυνατότητες ευελιξίας και πλοήγησης που προσφέρει στους χρήστες της.

«Με τη νέα εφαρμογή ο ΟΑΕΔ είναι στα χέρια του κάθε πολίτη. Έρχεται ο ίδιος ο ΟΑΕΔ στον πολίτη και όχι ο πολίτης στον ΟΑΕΔ», ανέφερε κατά την ομιλία του ο κ. Χατζηδάκης. «Παράλληλα προσφέρουμε ένα ακόμη χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας των συμπολιτών μας με τον Οργανισμό, αλλά και άμεσης ενημέρωσης τους για προγράμματα που τρέχουν και για ευκαιρίες εργασίας. Ζητούμενο για εμάς είναι ο άνεργος να μην νιώθει ανενεργός», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Η αίτηση για την επιδότηση της ανεργίας και η εγγραφή για την έκδοση δελτίου ανεργίας πραγματοποιούνται εδώ και έναν χρόνο ηλεκτρονικά μειώνοντας μεσοσταθμικά κατά 65% τον συνολικό φόρτο επισκέψεων στα υποκαταστήματα του ΟΑΕΔ. Με απλά λόγια, κάθε χρόνο περίπου 300.000 πολίτες δεν είναι απαραίτητο να μεταβαίνουν στον ΟΑΕΔ καθώς μπορούν, μέσω της ιστοσελίδας του Οργανισμού oaed.gr ή μέσω των ψηφιακών υπηρεσιών του Gov.gr, να εξυπηρετηθούν άμεσα, γρήγορα και εύκολα», ανέφερε επίσης. Όπως είπε «στόχος μας είναι και το υπόλοιπο 35% των επισκέψεων στα γραφεία του ΟΑΕΔ να μπορεί να αποφευχθεί μέσω της υλοποίησης επιπλέον ψηφιακών υπηρεσιών σταδιακά μέχρι το 2022».

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε τέλος πως η ψηφιοποίηση του ΟΑΕΔ εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική που θα ξεδιπλωθεί το προσεχές χρονικό διάστημα και θα αναβαθμίζει συνολικά και από όλους τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών μέσα από νέες ψηφιακές υπηρεσίες αλλά και σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας. “Ο πολίτης θα πρέπει να νιώθει πως το ίδιο το Υπουργείο, ο ΟΑΕΔ, ο e-ΕΦΚΑ, o ΟΠΕΚΑ, σέβονται τις ανάγκες του, τον χρόνο του και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Οτι είναι πολίτης και δεν είναι υπήκοος! Είμαστε Δημοκρατία, δεν είμαστε δεσποτεία” όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.  Τόνισε επίσης πως:

«- Tα διάσπαρτα call centers θα λειτουργούν με ενιαίο τρόπο.

- Η τακτική του «κατεβασμένου ή και του σπασμένου τηλεφώνου» θα τελειώσει και ο πολίτης θα λαμβάνει απάντηση στο ερώτημα του γρήγορα και έγκυρα.

- Οι ιστοσελίδες των δημοσίων οργανισμών που εποπτεύονται από το Υπουργείο μας θα αναβαθμιστούν και θα γίνουν κόμβοι ενημέρωσης αλλά και απάντησης ερωτημάτων.

- Θα αξιοποιήσουμε και τα ΚΕΠ προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη που δεν έχει τις ψηφιακές δεξιότητες ή που ζει σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν υπάρχουν υποκαταστήματα π.χ. του e-ΕΦΚΑ ή του OAEΔ.

- Σταδιακά θα «μπαίνουν στο παιχνίδι» και νέες ψηφιακές υπηρεσίες όχι μόνο απο τον ΟΑΕΔ αλλά και για τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΠΕΚΑ και το ίδιο το Υπουργείο.

- Η καινοτόμος υπηρεσία myDeskLive, η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω βιντεοκλήσης, θα επεκταθεί πέραν από τον ΟΑΕΔ και την πολύ πετυχημένη εκδοχή του myOAEDlive, στον e-ΕΦΚΑ και για αυτό βρισκόμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης».

Οι ψηφιακές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ έχουν μπει στη καθημερινότητα των εργαζομένων, των ανέργων, των επιχειρήσεων, των μαθητών και σπουδαστών καθώς:

- Μέσα στο 2020 πραγματοποιήθηκαν 4,5 εκατομμύρια ηλεκτρονικές επισκέψεις πολιτών στο μητρώο του ΟΑΕΔ, κάτι που σημαίνει πως αποφεύχθηκαν 4,5 εκατομμύρια αντίστοιχες επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα του Οργανισμού.

- Υποβλήθηκαν περισσότερες από 5,5 εκατομμύρια ηλεκτρονικές αιτήσεις σε σχέση με τα 4,7 εκατομμύρια το 2019, μια αύξηση της τάξης του 17%. 

- Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 4,7 εκατομμύρια ηλεκτρονικές πληρωμές ποσών σε σχέση με το 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρονικές πληρωμές το 2019.

- Επίσης, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 70 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές διαλειτουργικότητας με άλλους φορείς του Δημοσίου σημειώνοντας αύξηση 135% σε σχέση με το 2019. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο ΟΑΕΔ συνεργάζεται απευθείας με άλλους φορείς του Δημοσίου για την άντληση στοιχείων, πιστοποιητικών ή πληροφοριών που μέχρι πρότινος θα έπρεπε ο ίδιος ο πολίτης να επισκεφθεί τον ΟΑΕΔ για να τα προσκομίσει.

Μέσω την νέας εφαρμογής ΟΑΕΔapp παρέχονται από σήμερα υπηρεσίες όπως:

  • Εγγραφή στο μητρώο ανέργων και ανανέωση του δελτίου ανεργίας.
  • Αίτηση για επιδοματικές και άλλες κοινωνικές παροχές όπως το επίδομα ανεργίας, οι παροχές μητρότητας, οι επιταγές βιβλίων/θεαμάτων κτλ.
  • Αίτηση σε προγράμματα κατάρτισης, προεργασίας, πρακτικής άσκησης.
  • Ενστάσεις επί απορριπτικών αποφάσεων του Οργανισμού.
  • Αίτηση έκδοσης βεβαίωσης χρόνου ανεργίας, που εκδίδεται άμεσα.
  • Διαχείριση και άμεση αποστολή βιογραφικού.
  • Αναζήτηση σε διαδραστικό χάρτη πληροφοριών για τα υποκαταστήματα ΟΑΕΔ καθώς και οδηγίες καθοδήγησης για το συγκεκριμένο υποκατάστημα.
  • Χρήσιμες πληροφορίες που συνδέονται με την ιδιότητα του ανέργου.
  • Ενημερώσεις προς τους πολίτες για περισσότερες από 80 διαφορετικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των ιδιαιτέρως σημαντικών διαστημάτων ανεργίας και των ημερομηνιών ανανέωσης του δελτίου ανεργίας σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.

Ο Διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης ανέφερε πως «ο ΟΑΕΔ επένδυσε στην καινοτομία και στον ψηφιακό του μετασχηματισμό με νέες και πρωτοποριακές υπηρεσίες όπως τα «ψηφιακά ραντεβού» μέσω του myOAEDlive, την τηλεκπαίδευση και τηλεκατάρτιση μέσω του G-Suite for Education της Google, καθώς και τη σταδιακή ανάπτυξη άνω των 140 διαλειτουργικοτήτων με άλλους φορείς του δημοσίου, και συνεχίζει να επενδύει με σκοπό να προσφέρει καλύτερες, ποιοτικότερες και αμεσότερες υπηρεσίες προς τους πολίτες».

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «η νέα εφαρμογή ΟΑΕΔapp εφαρμογή αναμένεται να φέρει μια επαναστατική αλλαγή στο πώς οι πολίτες ωφελούνται από τις δημόσιες υπηρεσίες και στο πώς οι δημόσιοι φορείς, όπως ο ΟΑΕΔ, αξιοποιούν σύγχρονες μορφές τεχνητής νοημοσύνης προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. Ο νέος ΟΑΕΔ καινοτομεί και δείχνει το δρόμο για την παροχή σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες. Η εφαρμογή θα αποτελέσει ένα πραγματικό εργαλείο για τους πολίτες, απλοποιώντας διαδικασίες που θα είναι πλέον κυριολεκτικά στο χέρι τους».

Στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας εφαρμογής, δυο νέες εγγεγραμμένες στα μητρώα του ΟΑΕΔ είχαν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν πρώτες τις δυνατότητες του ΟΑΕΔapp, κάνοντας χρήση σε πραγματικό χρόνο, της ανάρτησης και αποστολής βιογραφικού σε εργοδότη και της έκδοσης βεβαίωσης χρόνου ανεργίας.

Φεβ 13

Δεν αυξάνονται όρια ηλικίας και δεν κόβονται επιδόματα - συνέντευξη στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Η εθνική σύνταξη θα καταβάλλεται αμέσως μετά την αίτηση» δηλώνει στα «Π» ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, προσθέτοντας ότι χαρακτηριστικός πυλώνας της στρατηγικής της Κυβέρνησης στην πανδημία είναι «πρώτα ο άνθρωπος».

Στα μέσα Απριλίου θα ξεκινήσει να καταβάλλεται η εθνική σύνταξη που θα παίρνουν δηλαδή προσωρινά όλοι όσοι κάνουν αίτηση συνταξιοδότησης μέχρι να βγει η σύνταξή τους. Αυτό αποκαλύπτει στα «Π» ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης ο οποίος τονίζει ότι την επόμενη μέρα της πανδημίας και των κυβερνητικών μέτρων στήριξης θα χρησιμοποιήσει δύο εργαλεία για να μην ανέβει η ανεργία: τις επιδοτούμενες πολιτικές απασχόλησης και τα προγράμματα κατάρτισης και επανακατάρτισης.

 Η ζωή μας το τελευταίο διάστημα έχει γίνει ένα είδους «ακορντεόν», με μέτρα που πότε αυστηροποιούνται και πότε χαλαρώνουν. Υπήρχε κατά τη γνώμη σας άλλος τρόπος περιορισμού της πανδημίας; Είναι αποτελεσματικός αυτός που ακολουθείται;

Δεν χρειάζεται παρά να ρίξει κανείς μια ματιά στο τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο. Και θα διαπιστώσει ότι η συντριπτική πλειονότητα των χωρών ακολουθούν την ίδια πάνω-κάτω προσέγγιση με εμάς. Βάζουν δηλαδή σε προτεραιότητα την προστασία της Δημόσιας Υγείας και κάνουν παράλληλα ό,τι είναι δυνατό για τη στήριξη των πολιτών και της οικονομίας. Στην Ελλάδα μάλιστα η διαχείριση της πανδημίας έχει οδηγήσει σε συγκριτικά μικρότερες επιπτώσεις σε σχέση με πολλές άλλες χώρες τόσο στην Ευρώπη όσο και αλλού. Η αρχή «πρώτα ο άνθρωπος» είναι βασικός πυλώνας αυτής της στρατηγικής. Πρωτίστως για λόγους αυτονόητα αξιακούς. Αλλά και για λόγους οικονομικούς. Διότι όσο πιο αποτελεσματικά ελέγξουμε την κατάσταση υγειονομικά, τόσο γρηγορότερα θα επιστρέψουμε και στην οικονομική ομαλότητα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αντιμετωπίζουμε μία πολύ μεγάλη πρόκληση. Η ισορροπημένη όμως ιεράρχηση μεταξύ Δημόσιας Υγείας και οικονομίας είναι ο συντομότερος δρόμος διεκδίκησης της ελευθερίας. Συνεχίζουμε λοιπόν αποφασιστικά σε αυτή την κατεύθυνση!

 Σας κατηγόρησαν ότι θα κόψετε επιδόματα. Ποιο είναι το σχόλιό σας; 

Αν δεν ψεύδονται συνειδητά, τότε μιλούν σαν να ζουν σε άλλη χώρα! Μόλις την Τετάρτη ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση νέες ενισχύσεις. Στο δικό μας τομέα αυτό μεταφράζεται σε 15 μέτρα στήριξης της αγοράς εργασίας, όπως: οι άδειες ειδικού σκοπού, η διατήρηση της υποχρεωτικής τηλεργασίας, η εντατικοποίηση των Ελέγχων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, οι αποζημιώσεις ειδικού σκοπού για τον τουρισμό-επισιτισμό, η επέκταση των αναστολών συμβάσεων εργασίας και του προγράμματος ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, η επέκταση των επιδομάτων ανεργίας που λήγουν! Αυτή η κυβέρνηση έχει άλλωστε δώσει δείγματα γραφής καθόλη τη διάρκεια της πανδημίας. Η στήριξη που έχει παρασχεθεί ξεπερνά ως ποσοστό του ΑΕΠ το μέσο όρο της ΕΕ. Ενώ μόνο από το Υπουργείο Εργασίας έχουν δοθεί για τη στήριξη εργαζομένων και ανέργων 3,5 δις ευρώ! Θα πρότεινα λοιπόν σε όσους τα λένε αυτά να είναι πιο προσεκτικοί, διότι εκτίθενται.

Επειδή με τις στατιστικές σχεδόν πάντα είχαμε κάποιο μικρό ή μεγάλο πρόβλημα στη χώρα, πόσες είναι σήμερα οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις, πόσες οι εκκρεμείς επικουρικές και σε πόσα χρόνια φιλοδοξείτε να μηδενιστούν;

Οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις είναι γύρω στις 155.000. Σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα είναι ο αριθμός των εκκρεμών επικουρικών. Και τέλος εκκρεμούν και μερικές δεκάδες χιλιάδες «παράλληλες συντάξεις», οι συντάξεις δηλαδή όσων είναι ασφαλισμένοι σε πάνω από ένα Ταμεία. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι απαιτείται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια. Το 2020 οι συντάξεις που απονεμήθηκαν ήταν 31% περισσότερες από το 2019. Πριν από την τοποθέτησή μου στο Υπουργείο είχαν ληφθεί επίσης μία σειρά μέτρων (μπόνους σε υπαλλήλους κλπ.). Όμως πρέπει να επιταχύνουμε. Για αυτό έχουμε ήδη ανακοινώσει 10 μέτρα. Είναι: Η Ομάδα Έργου, με επικεφαλής πρότζεκτ μάνατζερ, η οποία θα βοηθήσει σε στενή συνεργασία με τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ στην πολυεπίπεδη αντιμετώπιση του ζητήματος. Η χορήγηση «εθνικών συντάξεων», και μάλιστα αναδρομικά, ως μέτρο ανακούφισης των συνταξιούχων που περιμένουν τη σύνταξή τους και δεν λαμβάνουν τίποτα. Η διεύρυνση της χρήσης των υπηρεσιών του ιδιωτικού τομέα- το λεγόμενο «outsourcing»- στην προσπάθεια. Η απλούστευση της διαδικασίας απονομής συντάξεων. Η υποβολή τους με ηλεκτρονικό τρόπο. Η προτεραιότητα σε συνταξιοδοτικά αιτήματα που κατατέθηκαν προ του 2018. Η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης του ΕΦΚΑ. Η αξιοποίηση περισσότερων εκ των υπαλλήλων του. Το ειδικό σχέδιο επιτάχυνσης της απονομής συντάξεων στα πλέον προβληματικά ταμεία που συνενώθηκαν στον ΕΦΚΑ. Και η σταδιακή σύνδεση της έκδοσης των κύριων με τις επικουρικές συντάξεις. Ήδη υπάρχει πρόοδος. Δεν θέλω να πω ακόμα μεγάλα λόγια, αλλά η επιτάχυνση της απονομής συντάξεων αποτελεί τη Νο1 προτεραιότητά μας!

Πότε θα ξεκινήσει η πληρωμή των «εθνικών συντάξεων» σε όσους έχουν υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και σε πόσο διάστημα από την υποβολή του αιτήματος θα ενεργοποιείται;

Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ μου έχει πει ότι οι πληρωμές θα ξεκινήσουν σε 2 περίπου μήνες. Εγώ σας λέω προσθέστε και μερικές μέρες σε αυτό το χρονοδιάγραμμα. Γίνεται το καλύτερο δυνατό. Στόχος μας είναι, από τη στιγμή που το σύστημα μπει μπροστά, το ισοδύναμο της «εθνικής σύνταξης» να δίνεται αμέσως μετά την αίτηση συνταξιοδότησης από τον δικαιούχο και μέχρι, φυσικά, την έκδοση της προσωρινής ή οριστικής σύνταξης.

 Μετά από τρία μνημόνια και τόσες αλλαγές στο ασφαλιστικό, οι πολίτες ακούνε για νέα μεταρρύθμιση και αγωνιούν. Τι θα αλλάξει στο ασφαλιστικό και ποιους θα αφορά;

Μόλις πέρυσι ψηφίστηκε ο νόμος 4670 για το ασφαλιστικό διορθώνοντας αδικίες του προηγούμενου νόμου του ΣΥΡΙΖΑ και αποστολή δική μας είναι η εφαρμογή του. Η μεταρρύθμιση των επικουρικών συντάξεων αφορά ουσιαστικά στη δημιουργία «ατομικών κουμπαράδων» για τους νέους ασφαλισμένους στο πλαίσιο ενός δημόσιου φορέα. Πρόκειται για μια προσαρμογή ευρωπαϊκού πνεύματος, η οποία απαντά στις δημογραφικές προκλήσεις και εισάγει τις έννοιες της προσωπικής αποταμίευσης και της μακροπρόθεσμης επένδυσης. Η οποία, χωρίς να επηρεάζει τους παλαιούς ασφαλισμένους, δίνει στους νέους μεγαλύτερο έλεγχο του ύψους των συντάξεών τους! Η μεταρρύθμιση αυτή, μαζί με την καταβολή των εκκρεμών συντάξεων είναι οι δύο μεγάλες προτεραιότητες μας. Παρεμβάσεις στο Ασφαλιστικό έχουν γίνει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Δεν υπάρχουν λοιπόν στην ατζέντα μας παρεμβάσεις για αλλαγή των ορίων ηλικίας κ.ο.κ. Ας σταματήσουν οι σχετικές συζητήσεις!

Ποιο είναι το σχέδιό σας ώστε να μην εκτοξευθεί η ανεργία μετά το ουσιαστικό πέρας της πανδημίας και την άρση των μέτρων στήριξης;

Η προετοιμασία για την ομαλή «αποσωλήνωση» της οικονομίας από τα μέτρα είναι βασική φροντίδα μας. Για αυτό το λόγο έχω αναθέσει στον υφυπουργό κ. Τσακλόγλου- που έχει διατελέσει και επικεφαλής του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων- την προετοιμασία μελέτης για την επόμενη μέρα της αγοράς εργασίας. Η στρατηγική μας εδράζεται σε δύο άξονες: Τις επιδοτούμενες πολιτικές απασχόλησης και τα προγράμματα κατάρτισης και επανακατάρτισης. Θα προχωρήσουμε γρήγορα αξιοποιώντας φυσικά τους σημαντικούς πόρους του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης. Για τα προγράμματα κατάρτισης ειδικότερα στοχεύουμε σε ένα νέο πλαίσιο το οποίο θα είναι αποτελεσματικότερο, θα βασίζεται στη διαφάνεια και την αξιολόγηση της δουλειάς των Κέντρων Κατάρτισης, θα δίνει έμφαση στις ψηφιακές δεξιότητες και την πιστοποίηση υψηλού επιπέδου για εργαζόμενους και ανέργους!

 Τι θα προσθέτατε στον κατάλογο των προκλήσεων που αντιμετωπίζετε;

Την επαφή του πολίτη με το Υπουργείο και τις υπηρεσίες του. Μπορεί να μην φαντάζει σαν μια «μεγάλη μεταρρύθμιση». Είναι όμως ιδιαίτερα ουσιώδης. Το Υπουργείο κατακλύζεται καθημερινά από αιτήματα πολιτών οι οποίοι προσπαθούν να βγάλουν άκρη με θέματα που τους απασχολούν. Αλλά ο μηχανισμός- και αυτό είναι ένα σύνηθες και παλιό πρόβλημα της Δημόσιας Διοίκησης- ανταποκρίνεται με καθυστέρηση ή και καθόλου. Θέλω να αλλάξω αυτή την κατάσταση! Έτσι ώστε ο εργαζόμενος, ο άνεργος, ο συνταξιούχος, ο ανάπηρος να νιώθει ότι η Πολιτεία τον αντιμετωπίζει ως πολίτη και όχι ως υπήκοο. Για αυτό το λόγο έχω δώσει εντολή για προσπάθεια σε 3 επίπεδα: Αναβάθμιση των ιστοσελίδων του Υπουργείου και των Οργανισμών. Τηλεφωνικά κέντρα που θα εξυπηρετούν τον πολίτη γρήγορα. Και άμεση, ανθρώπινη επαφή με τους πολίτες είτε ψηφιακά, είτε μέσω ΚΕΠ. Είναι στις προσωπικές μου προτεραιότητες!

Φεβ 12

Παρατείνονται έως το τέλος τους έτους οι ασφαλιστικές εισφορές επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών

Την εκ νέου παράταση έως και τις 31/12/2021 της πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών, για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, που αφορούσαν στην πρώτη περίοδο της καραντίνας και για τις οποίες είχε δοθεί παράταση πληρωμής μέχρι τις 30 Απριλίου 2021, ανακοίνωσε σήμερα από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης. Παράλληλα εξήγγειλε ένα ειδικό πλαίσιο για την αποπληρωμή των οφειλών αυτών, που θα θεσμοθετηθεί με νομοθετική ρύθμιση. 

Ολόκληρη η δήλωση του κ. Χατζηδάκη:

«Εδώ και ένα χρόνο στηρίξαμε και στηρίζουμε τους επαγγελματίες, τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις, σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση της πανδημίας και του εγκλεισμού που βιώνουμε όλοι. Και τα μέτρα τα οποία λαμβάνουμε, αναπροσαρμόζονται ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας και τις ανάγκες που αυτή δημιουργεί.

Για το λόγο αυτό, οι ασφαλιστικές εισφορές, για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίες αφορούσαν στην πρώτη περίοδο της καραντίνας και για τις οποίες είχε δοθεί παράταση πληρωμής μέχρι τις 30 Απριλίου 2021, παρατείνονται εκ νέου μέχρι και 31/12/2021. Ταυτόχρονα, με νομοθετική ρύθμιση που θα έρθει σύντομα στη Βουλή ορίζουμε ένα ειδικό πλαίσιο αποπληρωμής αυτών των οφειλών με επιλογή μεταξύ 24 άτοκων δόσεων ή 48 δόσεων με επιτόκιο 2,5% και έναρξη καταβολής των δόσεων από 1.1.2022.

Με αυτό το σχήμα ευθυγραμμιζόμαστε και με τις ρυθμίσεις φορολογικών οφειλών στις οποίες προχωρά το Υπουργείου Οικονομικών, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προστασίας για επιχειρήσεις και φυσικά για τους εργαζόμενούς τους. Διότι κερδισμένοι βγαίνουν εμμέσως πλην σαφώς και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Ως προς τις ήδη ρυθμισμένες οφειλές επιχειρήσεων, συνεχίζουμε να δίνουμε μηνιαίες παρατάσεις στην καταβολή τους. Η απόφαση για την παράταση των οφειλών Ιανουαρίου θα δημοσιευτεί άμεσα σε ΦΕΚ, ενώ προχωράμε και σε αντίστοιχη απόφαση για τον Φεβρουάριο με τους ίδιους πληττόμενους ΚΑΔ του Ιανουαρίου.

Στόχος όλων αυτών των μέτρων είναι να αντιμετωπίσουμε όσο περισσότερο γίνεται τις συνέπειες τις πανδημίας ώστε εργαζόμενοι και επιχειρήσεις να περάσουμε στην επόμενη μέρα με όσο πιο ομαλό τρόπο γίνεταιΕίναι άλλο ένα μέτρο της κυβέρνησης στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας, που ανακουφίζει τόσο τις επιχειρήσεις όσο τους εργαζόμενους».

Φεβ 11

Η μεταρρύθμιση του δημόσιου συστήματος επικουρικής ασφάλισης θα ενισχύσει την προσωπική αποταμίευση - Ομιλία στο συνέδριο της ΕΛΕΤΕΑ «Η επόμενη ημέρα της Επαγγελματικής Ασφάλισης: Προκλήσεις και Αναπτυξιακές Προοπτικές»

«Η μεταρρύθμιση του συστήματος των επικουρικών συντάξεων για τους νέους εργαζομένους –με εισαγωγή κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στον πρώτο, δημόσιο πυλώνα του συστήματος- θα φέρει πιο κοντά ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στην έννοια της προσωπικής αποταμίευσης και της μακροπρόθεσμης επένδυσης. Θα εκπαιδεύσει τους εργαζόμενους και θα «μπολιάσει» την κοινωνία με την ιδέα της προσωπικής συνταξιοδοτικής αποταμίευσης, και αυτό θα ωφελήσει την ανάπτυξη και του δεύτερου πυλώνα του ασφαλιστικού συστήματος, που στηρίζεται στα ταμεία επαγγελματικής ασφάλισης».

Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Εργασίας και  Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστής Χατζηδάκης, στην εισαγωγική ομιλία του σε συνέδριο που διοργάνωσε η Ελληνική Ένωση Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛΕΤΕΑ). «Ο πρώτος και ο δεύτερος πυλώνας δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά –όπως ίσως νομίζουν κάποιοι- αλλά συμπληρωματικά», είπε χαρακτηριστικά. Υπογράμμισε μάλιστα ότι  τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για τον περιορισμό του μη μισθολογικού κόστους –με την μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από την αρχή του έτους- διαμορφώνουν προϋποθέσεις για ισχυρή ανάπτυξη του δεύτερου πυλώνα τα επόμενα χρόνια. «Αίρεται σε κάποιο βαθμό  ένα διαχρονικό δομικό εμπόδιο, το υψηλό μη μισθολογικό κόστος, και δημιουργείται χώρος για προσωπική αποταμίευση μέσω του δεύτερου πυλώνα. Πολλές φορές στο παρελθόν οι υψηλές εισφορές αναφέρθηκαν ως εμπόδιο στην ανάπτυξη του κλάδου, οπότε οι προοπτικές είναι τώρα βελτιωμένες».

Ο κ. Χατζηδάκης παραλλήλισε την προωθούμενη μεταρρύθμιση του συστήματος επικουρικής ασφάλισης με άλλες μεταρρυθμίσεις που προώθησε κατά την θητεία του στα υπουργεία Μεταφορών και Υποδομών. «Τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, τα ΣΔΙΤ κλπ. εξασφαλίζουν τους αναγκαίους πόρους όταν τους χρειάζεσαι, δίνοντας παράλληλα ικανοποιητικές αποδόσεις αργότερα στους ιδιώτες επενδυτές. Η ενθάρρυνση λοιπόν με διάφορες παρεμβάσεις της ατομικής αποταμίευσης για να κατευθυνθεί στις συντάξεις, αντιμετωπίζει με έναν παραπλήσιο τρόπο –και ως ενός ορισμένου σημείου φυσικά- τα προβλήματα του συνταξιοδοτικού συστήματος. Γι’ αυτό και δεν είναι τυχαίο ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει υιοθετηθεί σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης».

Εξηγώντας τα οφέλη για τους συνταξιούχους από την εισαγωγή κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στο ασφαλιστικό σύστημα (έχοντας  προηγουμένως υπενθυμίσει ότι η δομή του υφιστάμενου συστήματος χρονολογείται από το 1930, όταν τα δημογραφικά δεδομένα ήταν πολύ διαφορετικά), ο ίδιος ανέτρεξε σε ένα ακόμα παράδειγμα: Όπως είπε, «Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος γνώρισε τεράστια ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, πριν την πανδημία του κορωνοϊού. Οι Καναδοί συνταξιούχοι, μέσω του συνταξιοδοτικού τους Ταμείου που κατέχει ένα μέρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών λάμβαναν μέρισμα από την ανάπτυξη αυτή. Και το ερώτημα είναι: Γιατί να ωφελούνται οι Καναδοί και όχι οι Έλληνες συνταξιούχοι ;»

Κλείνοντας, τόνισε  ότι «ο αναβαθμισμένος ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει στο μέλλον ο κλάδος των Επαγγελματικών Ταμείων ως συμπληρωματικός συνταξιοδοτικός πυλώνας μας  υποχρεώνει όλους να είμαστε προσεκτικοί στην εποπτεία των ταμείων στη διαχείριση των αποθεματικών και στη σχεδίαση των προσφερόμενων συνταξιοδοτικών προϊόντων. Στο Υπουργείο Εργασίας σχεδιάζουμε τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, την ενίσχυση των αρμόδιων εποπτικών αρχών και τη μετάβαση από το ισχύον κατακερματισμένο σχήμα σε μια ενιαία εποπτική δομή με στόχο τη θωράκιση του κλάδου και τη διασφάλιση των συμφερόντων των ασφαλισμένων».

Φεβ 11

Τα επτά μέτρα που έχουμε λάβει για τους πολύτεκνους - Η στήριξη θα συνεχιστεί - Τηλεδιάσκεψη με αντιπροσωπεία της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ)

Τη διαβεβαίωση ότι η κυβέρνηση θα συνεχίζει να στηρίζει τους πολυτέκνους –πέραν των πρωτοβουλιών που έχει ήδη αναλάβει- έδωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστής Χατζηδάκης στην Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ), στο πλαίσιο χθεσινής τηλεδιάσκεψης.

Ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε τα οκτώ μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί για τη στήριξη των πολυτέκνων, επισημαίνοντας ότι κάποια εξ αυτών αποτελούσαν προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης:

1.Χορήγηση επιδόματος γέννησης 2.000 ευρώ για τα παιδιά που γεννιούνται στη χώρα από 1η Ιανουαρίου 2020, με απλοποιημένη διαδικασία χορήγησης σε ευρύ κύκλο δικαιούχων.

2.Αύξηση αφορολογήτου ορίου στα 1.000 ευρώ για κάθε παιδί

3.Μείωση ΦΠΑ για βρεφικά είδη από 24% σε 13%

4.Κατάργηση για τους πολυτέκνους του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για εξαθέσιο και άνω επιβατικό ΙΧ

5.Διεύρυνση της χρηματοδότησης και των εισοδηματικών κριτηρίων για το voucher για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς

  1. «Ξεμπλοκάρισμα» των προκηρύξεων για πρόσληψη 1.700 ατόμων ειδικών κατηγοριών στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και μέλη πολύτεκνων οικογενειών
  2. Αναβάθμιση των θεμάτων οικογένειας και δημογραφικής πολιτικής, καθώς  δημιουργήθηκε στον τελευταίο ανασχηματισμό, ειδική θέση υφυπουργού στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στην οποία τοποθετήθηκε η κ. Μαρία Συρεγγέλα.

«Τόσες θετικές κινήσεις δεν έχουν γίνει από καμία κυβέρνηση για την πολύτεκνη οικογένεια», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.  «Αναγνωρίζουμε ωστόσο ότι οι  πολύτεκνοι αξίζουν περισσότερη προσοχή και μια ακόμα πιο συντεταγμένη πολιτικ. Γι’ αυτό και θα συνεχίζουμε να τους στηρίζουμε, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών αντοχών της οικονομίας και των καλών ευρωπαϊκών πρακτικών».

Η  κ. Συρεγγέλα σημείωσε ότι «η πολιτική μας για τους πολύτεκνους είναι ενιαία, συνεκτική και διαχρονική» και ότι στο πλαίσιο αυτό θα βρίσκεται σε συνεχή επαφή με την ΑΣΠΕ. Η κ. Μιχαηλίδου από την πλευρά της επεσήμανε ότι η μέχρι στιγμής συνεργασία με την ΑΣΠΕ οδήγησε σε θετικά αποτελέσματα, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και με βάση τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης.

Οι εκπρόσωποι της Συνομοσπονδίας –μεταξύ άλλων-  έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου για τους πολυτέκνους μέσα από τν κατάρτιση ενός Εθνικού Σχεδίου Στήριξης των πολυτέκνων, που μπορεί να ενταχθεί σε έναν ευρύτερο νόμο-πλαίσιο για την οικογένεια. 

Στη τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν από πλευράς Υπουργείου Εργασίας –πέραν του κ. Χατζηδάκη- η υφυπουργός αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Πολιτικής Δόμνα Μιχαηλίδου και η υφυπουργός αρμόδια για θέματα Οικογένειας και Δημογραφικής Πολιτικής Μαρία Συρεγγέλα. Από πλευράς ΑΣΠΕ συμμετείχαν ο πρόεδρος Βασίλης Θεοτοκάτος, ο αντιπρόεδρος Δημήτρης Σταμούλης,  η γενική γραμματέας Δήμητρα Αγγελή, ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας Γιώργος Πιερράκος και ο ταμίας Θωμάς Γιαννιώτης.