Αυγ 29

Tρεις αυξήσεις στις συντάξεις - συνέντευξη στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Αυξήσεις σε 2,5 εκατ. συνταξιούχους, αλλά και στην εθνική σύνταξη των 384 ευρώ, προαναγγέλλει για το 2023 ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης με συνέντευξή του στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.

«Θα πρόκειται για μία σημαντική αύξηση, ακόμα και για τα δεδομένα της προμνημονιακής περιόδου», αναφέρει χαρακτηριστικά. Το ποσοστό της αύξησης θα ανακοινωθεί τέλος του χρόνου, αλλά όλα τα δεδομένα και οι αναφορές του υπουργού παραπέμπουν σε ποσοστά άνω του 6%.

Για πάρα πολλούς οι αυξήσεις θα είναι τριπλές, καθώς, όπως εξηγεί ο κ. Χατζηδάκης, το 2023 θα έχουν αύξηση αποδοχών από την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, αύξηση βάσει πληθωρισμού και ανάπτυξης και αύξηση από την 4η δόση του επανυπολογισμού συντάξεων για 30 έτη και άνω.

Προαναγγέλλει γενναίο πρόγραμμα απόκτησης στέγης για νέα ζευγάρια, ενώ για τα μειωμένα όρια ηλικίας στο Δημόσιο προωθεί αλλαγές από εδώ και πέρα, που σημαίνει ότι γλιτώνουν όσοι υπέβαλαν ήδη αιτήσεις.

Για τα αναδρομικά, κρατά κλειστά τα χαρτιά του και μένει σε ό,τι έκρινε το ΣτΕ, δηλαδή επιστροφές 11μήνου για επικουρικές και Δώρα σε περίπου 370.000 συνταξιούχους που έκαναν αγωγές και όχι σε όλους.

 

Ο μέσος πληθωρισμός ως τώρα κινείται στο 9,2% και η ανάπτυξη για το 2022 οδεύει για 4%. Αυτό σημαίνει ότι και η αύξηση συντάξεων για το 2023 μπορεί να αγγίξει το 6,5%-7%;  

Σωστά διευκρινίζετε ότι η αύξηση συνδέεται με τον τιμάριθμο και την ανάπτυξη με βάση τη νομοθεσία. Θα προστεθεί δηλαδή η αύξηση του ΑΕΠ στην αύξηση του τιμαρίθμου, το άθροισμά τους θα διαιρεθεί δια του δύο και έτσι θα προκύψει το ποσοστό της αύξησης. Τα τελικά μεγέθη- τόσο του ΑΕΠ όσο και του πληθωρισμού συνολικά για το 2022- θα τα έχουμε, όπως είναι λογικό, στις αρχές της νέας χρονιάς. Γι’αυτό και δεν μπορώ να σας πω τώρα ένα συγκεκριμένο ποσοστό αύξησης. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα είναι, ωστόσο, σαφές ότι θα πρόκειται για μία σημαντική αύξηση, ακόμα και για τα δεδομένα της προ-μνημονιακής περιόδου! Και αυτό αφορά όλους τους συνταξιούχους. Κάποιους, οι οποίοι- παρότι δεν θα δουν κάτι αμέσως στην τσέπη τους, διότι έχουν μεγαλύτερη προσωπική διαφορά λόγω του ν. Κατρούγκαλου- με τις αυξήσεις αυτές θα “ροκανίσουν” σημαντικά την προσωπική διαφορά και θα βρεθούν σε καλύτερη θέση για μελλοντικές αυξήσεις. Και τη μεγάλη πλειονότητα των συνταξιούχων, οι οποίοι θα δουν κατευθείαν το κέρδος στην τσέπη τους. Οι συνταξιούχοι όμως, θα ωφεληθούν από δύο ακόμη μέτρα: Πρώτον, την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, που αφορά περίπου 1 εκατ. συνταξιούχος με εισόδημα άνω των 12.000€. Για παράδειγμα, ένας συνταξιούχος με 20.000€ ετήσιο εισόδημα θα έχει όφελος 176€, και με εισόδημα 30.000€ θα έχει όφελος 676€. Δεύτερον, οι αυξήσεις στις συντάξεις που θα δουν πάνω από 150.000 παλαιοί συνταξιούχοι με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης οι οποίοι θα πληρωθούν την 4η αύξηση που προκύπτει από τον επανυπολογισμό των συντάξεων τους, σύμφωνα με το ν. Βρούτση! Οι αυξήσεις που περιγράφω είναι αυξήσεις μόνιμες που θα βελτιώσουν σημαντικά το εισόδημα των συνταξιούχων σε μία δύσκολη περίοδο. Θα δοθούν στις αρχές του 2023 και θα ισχύσουν αναδρομικά από την πρώτη ημέρα του χρόνου.

H εθνική σύνταξη θα αυξηθεί πάνω από τα 384 ευρώ το 2023 για νέους και παλιούς συνταξιούχους;

Σύμφωνα με το νόμο, το συνολικό ποσό της σύνταξης αναπροσαρμόζεται βάσει του μέσου όρου ανάπτυξης της οικονομίας και πληθωρισμού. Αυτό επί της αρχής, συμπαρασύρει τόσο τις εθνικές όσο και τις ανταποδοτικές συντάξεις, ωστόσο όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο που θα εφαρμοστεί η αύξηση αυτή θα περιληφθούν, όπως ορίζεται σε κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Οικονομικών. Θέλω όμως να τονίσω ότι αυτό που έχει σημασία είναι ότι η πολύ μεγάλη πλειονότητα των συνταξιούχων θα έχει πραγματικές αυξήσεις μέσω της αύξησης (της πρώτης μετά από 12 χρόνια) και σε αυτούς περιλαμβάνονται φυσικά και όσοι συνταξιούχοι δεν είχε επανυπολογιστεί η σύνταξή τους και δεν είχαν προσωπική διαφορά όπως του ΟΓΑ.

Τι έχετε να πείτε στα 2,5 εκατ. συνταξιούχους που ελπίζουν να πάρουν αναδρομικά συντάξεων από περικοπές που δεν θα έπρεπε να επιβληθούν; Θα αποδοθούν σε όλους ή μόνον σε όσους έκαναν αγωγές;

Το ζήτημα των συγκεκριμένων αναδρομικών κρίθηκε δικαστικά. Και η κυβέρνηση είχε τοποθετηθεί ήδη από το καλοκαίρι του 2020 σε σχέση με τις περικοπές σε κύριες συντάξεις, δώρα και επικουρικές της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ 2015-2016. Συγκεκριμένα, είχε επεκτείνει τότε την απόφαση του ΣτΕ και σε όσους δεν είχαν προσφύγει δικαστικά, ως προς το σκέλος των κύριων συντάξεων. Το έκανε αυτό η κυβέρνηση, όχι επειδή ήταν υποχρεωμένη, αλλά επειδή η ίδια το ήθελε. Ταυτόχρονα, όμως, είχε ήδη από τότε ξεκαθαριστεί, ότι δεν μπορούσαν να καλυφθούν με τον ίδιο τρόπο οι επικουρικές και τα δώρα. Όχι γιατί δεν το ήθελε η κυβέρνηση, αλλά διότι δεν το άντεχε ο προϋπολογισμός. Επί αυτής της θέσεως της κυβέρνησης, έγινε προσφυγή στο ΣτΕ, το οποίο την απέρριψε και δικαίωσε την κυβέρνηση. Από εκεί και πέρα τονίζω ότι, τα μέτρα για τα οποία ήδη σας μίλησα- δηλαδή οι αυξήσεις των συντάξεων, η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης και η 4η δόση επανυπολογισμού των συντάξεων- είναι μέτρα τα οποία θα έχουν μία πολύ πιο σημαντική και μόνιμα θετική επίδραση στο εισόδημα των συνταξιούχων. Δίνουμε πολύ περισσότερα χρήματα μέσω των μόνιμων αυτών μέτρων που αφορούν όλους τους συνταξιούχους! Σε αντίθεση με την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ κατά την οποία οι συνταξιούχοι είδαν μόνο περικοπές στο εισόδημά τους, επί Νέας Δημοκρατίας από το 2019 και μετά έχουν δει μόνο αυξήσεις! Θυμίζω: με το νόμο Βρούτση και διορθώνοντας αδικίες του νόμου Κατρούγκαλου, είδαν αυξήσεις έως 8% στις τσέπες τους 225.000 συνταξιούχοι με 30 έτη ασφάλισης και πάνω. Επίσης, άλλοι 550.000 συνταξιούχοι “ροκάνισαν” την προσωπική τους διαφορά, και βρέθηκαν σε καλύτερη θέση για μελλοντικές αυξήσεις. Επιπλέον, επιστρέψαμε στους συνταξιούχους αναδρομικά ύψους 1,2 δισ. ευρώ που προέκυψαν εξαιτίας των παράνομων περικοπών της προηγούμενης κυβέρνησης. Αυξήσαμε το εισόδημά τους μέσω της μείωσης του φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 9%. Ήραμε το πλαφόν των 1.300 ευρώ για όσους λαμβάνουν κύρια και επικουρική σύνταξη, το οποίο μεταφράστηκε σε αύξηση στις επικουρικές. Δώσαμε επίσης αυξήσεις στις συντάξεις των εργαζόμενων συνταξιούχων (το ποσοστό της σύνταξης που καταβάλλεται ανέβηκε από το 40% στο 70%) και στις εθνικές συντάξεις των ομογενών, με τη ρύθμιση που πριν λίγους μήνες πέρασε από τη Βουλή. Και υπενθυμίζω επίσης τα δύο έκτακτα βοηθήματα των Χριστουγέννων και του Πάσχα για τους χαμηλοσυνταξιούχους. Είναι συνειδητή επιλογή μας να στηρίζουμε τους συνταξιούχους όπως και κάθε κοινωνική ομάδα που δοκιμάστηκε τα τελευταία χρόνια.

Ένα θέμα που αφορά δημοσίους υπαλλήλους είναι αν θα αλλάξουν τα όρια ηλικίας για μειωμένη σύνταξη. Η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου λέει ότι δεν θα έπρεπε να βγαίνουν σε ηλικίες 55,56,58 και 60 με 25εία ως το 2012. Εσείς τι αποφασίσατε να κάνετε τελικά;

Η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου είναι, πράγματι, αρνητική ως προς αυτό που θα επεδίωκαν οι συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ερμηνεύοντας τη νομοθεσία της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θεωρεί ότι δεν θα έπρεπε να “βγαίνουν” σε σύνταξη κατηγορίες στις οποίες αναφέρεστε στην ερώτησή σας. Γι’αυτό το λόγο συζητώντας με τον αρμόδιο Υφυπουργό Πάνο Τσακλόγλου και τη Γενική Γραμματέα Παυλίνα Καρασιώτου, έχουμε αποφασίσει ότι θα φέρουμε μία σχετική νομοθετική ρύθμιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι, λόγω των αντιφατικών ερμηνειών που υπήρχαν τόσο καιρό και της γενικότερης σύγχυσης που είχε προκληθεί, δημιουργήθηκαν δικαιολογημένες προσδοκίες γι’αυτές τις ομάδες. Το ζήτημα, όμως είναι νομικά και τεχνικά ευαίσθητο και γι’αυτό το λόγο η επεξεργασία της σχετικής ρύθμισης δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Θέλουμε να φέρουμε μία ρύθμιση που θα είναι δίκαια τόσο για τους συγκεκριμένους ασφαλισμένους, αλλά θα κρίνεται ως λύση που δεν είναι “χαριστική” από το σύνολο των Ελλήνων πολιτών.

Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει και μία νέα στεγαστική πολιτική με επίκεντρο τους νέους. Μπορείτε να μας περιγράψετε τις βασικές της αρχές;

Η χώρα θα αποκτήσει μετά από πολλά χρόνια μία ουσιαστική στεγαστική πολιτική που θα έχει στο επίκεντρό της τους νέους και ειδικότερα τα νέα ζευγάρια που αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος στέγασης σε σχέση με το εισόδημα τους. Στο πλαίσιο αυτό θα εφαρμόσουμε σύγχρονες ιδέες και λύσεις, κατά το πρότυπο προηγμένων ευρωπαϊκών χωρών. Ένα πλέγμα μέτρων, όπως η αξιοποίηση της περιουσίας της ΔΥΠΑ, η αξιοποίηση αδιάθετων δημοσίων και ιδιωτικών ακινήτων, προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης ή ανακαίνισης παλαιών κτιρίων, καθώς και διάφορες επιδοτήσεις που καθιστούν την στέγη και την απόκτησή της προσιτή, θα ξεκινήσουν σύντομα να εφαρμόζονται. Σε αυτή την κατεύθυνση θα αξιοποιηθούν οι δυνατότητες και οι πόροι τόσο του Ταμείου Ανάκαμψης όσο και του ΕΣΠΑ. Σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν από τον Πρωθυπουργό στη ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη.

Μετά τη φορτισμένη συζήτηση στη Βουλή, πώς αποτιμάτε πλέον προσωπικά το ζήτημα των παρακολουθήσεων;

Ο Πρωθυπουργός από την πρώτη στιγμή είπε με ευθύτητα ότι στο ζήτημα αυτό έγινε λάθος, σοβαρό λάθος. Και το λάθος αυτό τιμωρήθηκε. Εμείς κάναμε ήδη βελτιώσεις στο σχετικό πλαίσιο. Και είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις από όλες τις πλευρές για την περαιτέρω βελτίωσή του, ισορροπώντας ανάμεσα σε δύο στόχους: εθνική ασφάλεια από τη μία πλευρά και προστασία των ατομικών δικαιωμάτων από την άλλη. Ας ελπίσουμε ότι κάποια στιγμή θα κατανοήσουν όλοι, πως οι ακρότητες και οι εξαλλοσύνες βλάπτουν τον τόπο αλλά και εκείνους που ακολουθούν τέτοιες είδους πρακτικές. Ζούμε σε μία εξαιρετικά προβληματική εποχή διεθνώς, και ειδικά στην Ευρώπη. Και μόνο με νηφαλιότητα και σοβαρότητα μπορούμε να προχωρήσουμε. Δυστυχώς, από τις τοποθετήσεις, ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ, στη Βουλή, έγινε ακόμα μία φορά ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα κόμμα που το θράσος και η τοξική συμπεριφορά έχουν εγγραφεί στο πολιτικό του DNA. Κουνούν το δάχτυλο στη σημερινή κυβέρνηση για θέματα προστασίας της δημοκρατίας και των δικαιωμάτων, εκείνοι που έχουν δύο υπουργούς υπόδικους αυτή την ώρα στο ειδικό δικαστήριο για διαφορετικές υποθέσεις, γι’αυτά ακριβώς τα θέματα. Αυτοί που κατήγγειλαν ο ένας τον άλλον στα Υπουργικά Συμβούλια του ΣΥΡΙΖΑ για τέτοιου είδους πρακτικές! Ο κόσμος έχει μνήμη και κρίση: Από το ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει υποκρισία και το ψεύδος. Και από την άλλη πλευρά στη Νέα Δημοκρατία- ναι- μπορεί να υπάρχουν και λάθη, αλλά υπάρχει δουλειά, συγκεκριμένο και μετρήσιμο έργο που το χρειαζόμαστε, για να προχωρήσει η Ελλάδα μπροστά και να μην γυρίσουμε στην αστάθεια και στην αγωνία της περασμένης δεκαετίας.

 

 

 

 

 

Αυγ 10

H σημαντική μείωση της ανεργίας, έμπρακτη απάντηση σε όσους προσπαθούν να μηδενίσουν το έργο της Κυβέρνησης

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ για την ανεργία τον Ιούνιο (που μειώθηκε στο 12,1% από 12,5% τον Μάιο και 15% τον Ιούνιο του 2021) ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε:

«Tα σημερινά, επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την ανεργία είναι μια ακόμα απάντηση σε όσους ανεύθυνα επιδιώκουν να μηδενίσουν το έργο της κυβέρνησης στον τομέα της οικονομικής και της κοινωνικής πολιτικής. Η ανεργία έπεσε στο 12,1%, δηλαδή περισσότερο από 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με αυτό που παραλάβαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ (17,3%). Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι υποχώρησε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον Ιούνιο πέρσι (15%). Αποκλιμακώνεται επίσης και η ανεργία των νέων, ενώ συνολικά ως προς την ανεργία ξαναγυρίσαμε στα επίπεδα του 2010.

Δεν πανηγυρίζουμε φυσικά για όλα αυτά. Τα σημειώνουμε για να απαντήσουμε στη μηδενιστική κριτική, αλλά και για να δείξουμε ότι η οικονομική και κοινωνική πολιτική της Κυβέρνησης είναι σε σωστή κατεύθυνση και παράγει αποτελέσματα. Οι χαμηλότεροι φόροι και οι χαμηλότερες ασφαλιστικές εισφορές ενθάρρυναν τις επενδύσεις και επομένως τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Το ίδιο ισχύει για τη διευκόλυνση των αδειοδοτήσεων αλλά και για τον εργασιακό νόμο 4808/21 που ισορροπεί σωστά ανάμεσα στην στήριξη της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και την προστασία των εργαζομένων. Σημειώνω, επίσης, τη σημαντική συμβολή των προγραμμάτων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), οι ρυθμοί των οποίων τριπλασιάστηκαν σε σχέση με την περίοδο πριν το 2019.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι αυτή η θετική είδηση συνδυάζεται με την επιβεβαίωση σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι η Ελλάδα εξέρχεται από τη λεγόμενη μεταμνημονιακή εποπτεία και επιστρέφει μετά από 12 χρόνια στην ευρωπαϊκή κανονικότητα. Ήταν αποτέλεσμα σημαντικής δουλειάς και μεταρρυθμίσεων, στις οποίες το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είχε ιδιαίτερη συμμετοχή».

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

                         
Αυγ 4

Η «τελική επίθεση» για τις συντάξεις τον Αύγουστο

Ο Κ. Χατζηδάκης δίνει στοιχεία και απαντήσεις για όλα

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστής Χατζηδάκης πραγματοποίησε επίσκεψη στο κέντρο συντονισμού του ΕΦΚΑ για την έκδοση των συντάξεων και είχε συνάντηση με την ομάδα η οποία και τον Αύγουστο συνεχίζει να εργάζεται για την επιτάχυνση της έκδοσης των συντάξεων.

Ο Κωστής Χατζηδάκης σε ανάρτηση που έκανε, μετά την επίσκεψή του, στην προσωπική του σελίδα στο Facebook σημειώνει ότι η κούρσα για την έκδοση των συντάξεων είναι πια στην τελική ευθεία και παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία για την πρόοδο αυτή. Δίνει μάλιστα απαντήσεις για βασικά ερωτήματα των εν αναμονή συνταξιούχων.

Αναλυτικά, η ανάρτηση  έχει ως εξής:

«Οι άνθρωποι που παλεύουν για να βγουν οι συντάξεις συνεχίζουν την προσπάθεια και τον Αύγουστο. Στο «στρατηγείο» του ΕΦΚΑ για τις συντάξεις στο λεγόμενο «Πράσινο Κτίριο» στην Κηφισίας, η προσπάθεια εντείνεται. Στη συνάντηση εργασίας που είχαμε με τον διοικητή Παναγιώτη Δουφεξή, τον επικεφαλής της Ομάδας Έργου Μιχάλη Κεφαλογιάννη, τη γενική διευθύντρια Συντάξεων Ελένη Νιαρχάκου και όλη την υπόλοιπη ομάδα καταγράφηκε η μεγάλη πρόοδος που έχει γίνει μέχρι στιγμής. Και έγινε ξεκάθαρο ότι είμαστε στην τελική ευθεία. Πιο συγκεκριμένα:

– Ο Ιούλιος, παρότι μήνας αδειών για ορισμένους, θα αποδειχθεί όταν οριστικοποιηθούν τα στοιχεία σε λίγες μέρες πολύ καλός μήνας στην έκδοση αποφάσεων, χάρη και στις συντάξεις εμπιστοσύνης και τις συντάξεις fast track που θεσπίσαμε.

– Οι αιτήσεις του 2019 οδεύουν προς μηδενισμό.

– Οι αντίστοιχες εκκρεμείς αιτήσεις του 2020 είναι πια σε πολύ χαμηλά ποσοστά. Μάλλον κάτω από 3%. Στις συντάξεις του 2021 έχει γίνει αντίστοιχα μεγάλη πρόοδος. Ενώ είναι σημαντικό ότι περίπου για το 75% των αιτήσεων του α’ τετραμήνου του 2022 έχει ήδη εκδοθεί σύνταξη. Ποσοστό αδιανόητο μέχρι πριν από λίγους μήνες!

– Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή την ώρα είναι οι συντάξεις του Δημοσίου. Τους τελευταίους μήνες (από τον Μάιο και μετά) έχει προχωρήσει σε σημαντική κλίμακα η έκδοση συντάξεων με αυτοματοποίηση. Και υπάρχει σημαντική πρόοδος και ως προς αυτό. Είμαστε όμως σε επαφή με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας.

– Στις διεθνείς συντάξεις (δηλαδή στις συντάξεις ασφαλισμένων που διέμεναν και στο εξωτερικό) επίσης παρατηρήθηκε σημαντική πρόοδος τον Ιούλιο. Και για τους επόμενους μήνες έχω τη δέσμευση της Διοίκησης ότι θα καταβληθεί πολύ σημαντική προσπάθεια στον τομέα αυτό, παρά τους περιορισμούς που υπάρχουν λόγω της συνεργασίας με άλλες χώρες.

– Στις επικουρικές συντάξεις, για τις οποίες επίσης υπάρχει μικρή αποκλιμάκωση, τους επόμενους μήνες είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες. Ακριβώς διότι βγήκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κύριες, που είναι και βασική προϋπόθεση για τις επικουρικές. Το γεγονός άλλωστε ότι τα αιτήματα επικεντρώνονται πλέον στις επικουρικές είναι απόδειξη της τεράστιας προόδου που έχει γίνει στις κύριες συντάξεις.

– Για τις «παράλληλες» συντάξεις (δηλαδή για την προσαύξηση της σύνταξης που δικαιούται πχ ένας γιατρός ή ένας δικηγόρος του Δημοσίου οι οποίοι ήδη λαμβάνουν σύνταξη από το Δημόσιο και προσδοκούν σε σχετική προσαύξηση από το ΤΣΑΥ ή το Ταμείο Νομικών) έχει εγκατασταθεί πλέον το λογισμικό, όχι μόνο για τις πιο πρόσφατες αλλά και για τις παλαιότερες περιπτώσεις. Και σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Διοίκησης του ΕΦΚΑ είναι θέμα 4-5 μηνών η ολοκλήρωση της σχετικής προσπάθειας.

Η προσπάθεια που κάνουμε δεν είναι καθόλου απλή. Οι χρόνιες αδυναμίες του ΕΦΚΑ, συνδυαζόμενες με την πολυπλοκότητα του ασφαλιστικού μας συστήματος (πχ πάνω από 1.000 διαφορετικοί τρόποι ασφάλισης στον ιδιωτικό τομέα), καθιστούν την προσπάθεια αυτή ακόμα δυσκολότερη. Είμαστε όμως, χάρη στα νέα συστήματα που τέθηκαν σε εφαρμογή, κοντά στην ολοκλήρωση της προσπάθειας για τις κύριες συντάξεις – που είναι και το βασικότερο- αλλά και σε μια φάση πλήρωσης όλων των βασικών προϋποθέσεων για την αντιμετώπιση του ζητήματος των επικουρικών και των «παράλληλων» συντάξεων. Ευχαριστώ όλους όσοι συνετέλεσαν σε αυτά τα αποτελέσματα. Και τους καλώ να συνεχίσουν με τους ίδιους ρυθμούς. Το δικαιούνται όλοι οι συμπολίτες μας που προσδοκούν εύλογα να λάβουν όσο πιο έγκαιρα γίνεται τη σύνταξή τους».

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ιουλ 31

Έρχεται ρύθμιση για την παραγραφή χρεών στον ΕΦΚΑ - συνέντευξη στην ιστοσελίδα ethnos.gr

Τον οδικό χάρτη με τον οποίο θα πορευθεί η κυβέρνηση τους επόμενους μήνες τόσο στο πεδίο του κατώτατου μισθού όσο και στο φλέγον θέμα των συντάξεων παρουσιάζει o υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξη του στο ethnos.gr. Ειδικότερα υπογραμμίζει πως το 2023 έρχεται «ξεπάγωμα των αυξήσεων στις συντάξεις» και «κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης», ενώ η νέα διαδικασία διαμόρφωσης του κατώτατου μισθού θα ξεκινήσει στις αρχές της νέας χρονιάς και θα ολοκληρωθεί την επόμενη άνοιξη.

Παράλληλα όπως υπογραμμίζει στη συνέντευξη του ο Κ. Χατζηδάκης στο υπουργικό συμβούλιο στο τέλος Αυγούστου αναμένεται να συζητηθούν δύο ευνοϊκές ρυθμίσεις για όσους έχουν οφειλές προς τον ΕΦΚΑ. Χαρακτηριστικά σημειώνει πως «θα προχωρήσουμε σε εξορθολογισμό της διαδικασίας παραγραφής χρεών προς τον ΕΦΚΑ» ενώ με άλλη ρύθμιση θα υπάρξει « εναρμόνιση των δόσεων για χρέη προς τον ΕΦΚΑ με τις αντίστοιχες της φορολογικής διοίκησης»

Στο πεδίο της αγοράς εργασίας ο Κ. Χατζηδάκης σημειώνει πως θα υλοποιηθούν «μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ύψους 1 δισ. για 500.000 εργαζομένους και ανέργους». Ήδη βγήκε η πρόσκληση για 80.000 ανέργους και - όπως τονίζει ο υπουργός - σύντομα θα ακολουθήσει δεύτερη προκήρυξη για 150.000 εργαζομένους.

Την επόμενη χρονιά πρόκειται να δοθούν αυξήσεις στις συντάξεις μετά από ένα 12ετές «πάγωμα». Σε ποιο ύψος θα φτάνουν αυτές οι αυξήσεις και τι ισχύει για όσους έχουν προσωπική διαφορά;

Θυμίζω καταρχάς ότι έχουμε κάνει ήδη μία σειρά θετικών παρεμβάσεων για πολλές ομάδες συνταξιούχων: Ο νόμος Βρούτση που έδωσε αυξήσεις έως 7% σε 224.000 συνταξιούχους με πάνω από 30 έτη ασφάλισης και βοήθησε 550.000 να “ροκανίσουν” την προσωπική τους διαφορά και να βρεθούν σε καλύτερη θέση για μελλοντικές αυξήσεις. Επιστρέψαμε στους συνταξιούχους, όπως ήμασταν υποχρεωμένοι, αναδρομικά ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Αυξήσαμε το εισόδημά τους μειώνοντας τον εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή από το 22% στο 9%. Ήραμε το πλαφόν των 1.300 ευρώ για όσους λαμβάνουν κύρια και επικουρική σύνταξη, οδηγώντας σε αύξηση στις επικουρικές συντάξεις. Αυξήσαμε το ποσοστό της σύνταξης που καταβάλλεται στους εργαζόμενους συνταξιούχους από το 40% στο 70%. Δώσαμε τα έκτακτα βοηθήματα τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Δώσαμε αυξήσεις στις εθνικές συντάξεις των ομογενών. Τώρα ακολουθούν δύο ακόμη βήματα: Το ένα είναι η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης το 2023. Και το άλλο είναι το ξεπάγωμα των αυξήσεων στις συντάξεις σύμφωνα με την προϋπάρχουσα νομοθεσία. Οι αυξήσεις θα προσδιοριστούν βάσει του μαθηματικού τύπου που προβλέπεται στο νόμο και προσθέτει την αύξηση του ΑΕΠ και του πληθωρισμού και διαιρεί το άθροισμα δια του δύο. Αυτό αφορά όλους τους συνταξιούχους: Πάρα πολλούς που θα δουν κέρδος άμεσα στην τσέπη τους. Και κάποιους, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη προσωπική διαφορά, λόγω του νόμου Κατρούγκαλου, και θα την “ροκανίσουν” με τις αυξήσεις. Αυτοί, παρότι δεν θα δουν κάτι αμέσως στην τσέπη τους, θα βρεθούν σε καλύτερη θέση, ώστε να κερδίσουν και αυτοί σε μελλοντικές αυξήσεις!

Με μια σειρά κινήσεων- όπως οι «συντάξεις εμπιστοσύνης», η αξιοποίηση πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών κ.α.- στόχος είναι να αντιμετωπιστεί ο γόρδιος δεσμός των εκκρεμών συντάξεων. Πότε θα έχει εξαλειφθεί εντελώς το στοκ των ληξιπρόθεσμων αιτήσεων ;

Μόλις πριν λίγες μέρες, ο ΕΦΚΑ πέτυχε νέο ρεκόρ: Σε ένα εξάμηνο (Ιανουάριος-Ιούνιος 2022) βγήκαν 15.000 περισσότερες συντάξεις, από όσες βγήκαν όλο το 2019. Περίπου 139.000 συντάξεις! Έχουμε, δηλαδή, το 2022 μία αύξηση της τάξεως του 123% σε σχέση με το 2019. Η πρόοδος αυτή δεν έτυχε, πέτυχε! Είναι το αποτέλεσμα της σημαντικής δουλειάς που γίνεται από τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ. Αλλά και μιας σειράς πολιτικών, εργαλείων και ψηφιακών υποδομών που υλοποιήσαμε και πλέον αποδίδουν καρπούς, όπως αυτές που αναφέρετε. Ως αποτέλεσμα, για τα έτη 2016, 2017, 2018 δεν υπάρχουν πλέον εκκρεμείς κύριες συντάξεις. Για το 2019 οφείλεται μόλις των 1%. Για το 2020 το 5% και για το 2021 γύρω στο 18%. Το πιο σημαντικό, όμως, ίσως είναι ότι και το 2022 (μέχρι το Μάρτιο- διότι οι αιτήσεις από το σημείο αυτό ουσιαστικά και έπειτα δεν είναι ληξιπρόθεσμες) στο 70% των αιτήσεων έχει βγει η σύνταξη. Το οποίο σημαίνει ότι το 2022 φτάσαμε οι συντάξεις να βγαίνουν κατά μέσο όρο σε 3 έως 5 μήνες! Μπορούμε, λοιπόν, με ασφάλεια να πούμε ότι είμαστε στην τελική ευθεία για τη πλήρη εκκαθάριση των εκκρεμών κύριων συντάξεων!

Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ αφήνει ανοιχτό το δρόμο της διεκδίκησης των αναδρομικών για τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις και τα κομμένα δώρα μόνο για όσους είχαν προσφύγει δικαστικά μέχρι τις 31 Ιουλίου 2020. Υπάρχει ενδεχόμενο-ανάλογα και με τα δημοσιονομικά περιθώρια- η κυβέρνηση να συζητήσει επέκταση αυτής της ρύθμισης;

Το 2020, με απόφαση του ΣτΕ δικαιώθηκαν όσοι προσέφυγαν για αναδρομικά στις κύριες συντάξεις για την περίοδο 2015-2016. Αμέσως μετά, το καλοκαίρι του 2020, η κυβέρνηση είπε ότι θα καλύψει, όχι μόνο όσους προσέφυγαν και δικαιώθηκαν δικαστικά για τις κύριες συντάξεις, αλλά όλους. Και το έκανε! Είπε όμως παράλληλα ότι δεν υπάρχει η δημοσιονομική δυνατότητα- δεν το αντέχει δηλαδή ο προϋπολογισμός της χώρας- να καλυφθούν με τον ίδιο τρόπο- δηλαδή μέσω επεκτασιμότητας- και τα δώρα και οι επικουρικές συντάξεις. Επί αυτού έγινε προσφυγή στο ΣτΕ. Και το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή και δικαίωσε την κυβέρνηση. Επειδή έχουν δημιουργηθεί διάφορες παρεξηγήσεις, το θέμα είναι έτσι όπως το περιγράφω.

Στο «μέτωπο» της αγοράς εργασίας αναμένονται νέα προγράμματα απασχόλησης και κατάρτισης μέχρι το τέλος του έτους; Και ποιος είναι ο σχεδιασμός της επόμενης χρονιάς όσον αφορά στον κατώτατο μισθό;

Η ανεργία έχει πέσει στα επίπεδα του 2010. Από το 17,3% που την παραλάβαμε το 2019, περιορίστηκε στο 12,5% τον περασμένο Μάιο. Είναι μία προσπάθεια που πέτυχε λόγω της μείωσης των φόρων, της διευκόλυνσης επενδύσεων, της δημοσιονομικής, της ασφαλιστικης και της εργασιακής πολιτικής της κυβέρνησης. Ως Υπουργείο Εργασίας, δώσαμε 10 δισ. ευρώ μέσα στον κορωνοϊό για να στηριχθούν εργαζόμενοι και άνεργοι. Βοηθήσαμε πάνω από 380.000 ανέργους να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας, τριπλασιάζοντας μεταξύ των άλλων το ρυθμό των προγραμμάτων της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ). Πραγματοποιήσαμε μία θεσμική παρέμβαση στο πλαίσιο λειτουργίας της ΔΥΠΑ και των επιδομάτων με το νόμο «Δουλειές Ξανά». Βάλαμε, επίσης, στο επίκεντρο της στρατηγικής μας την ενθάρρυνση των ανέργων να βρουν δουλειά. Και τώρα, θα υλοποιήσουμε μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ύψους 1 δισ. για 500.000 εργαζομένους και ανέργους. Την Τετάρτη βγήκε η πρόσκληση για 80.000 ανέργους και σύντομα θα ακολουθήσει δεύτερη προκήρυξη για 150.000 εργαζομένους. Με άλλα λόγια, έως το φθινόπωρο θα βγουν προκηρύξεις για την εκπαίδευση 230.000 εργαζομένων και ανέργων σε πράσινες και ψηφιακές δεξιότητες. Προωθούμε παράλληλα προγράμματα κατάρτισης από τα αναβαθμισμένα κέντρα της ΔΥΠΑ για 78.000 πολίτες. Αλλά και προγράμματα προώθησης της απασχόλησης, με 105.000 ανέργους ωφελούμενους συνολικά.

Σε σχέση με τον κατώτατο μισθό, η νέα διαδικασία διαμόρφωσής του θα ξεκινήσει στις αρχές της νέας χρονιάς, ώστε να καταλήξουμε στο νέο, αυξημένο κατώτατο μισθό την άνοιξη του 2023!

Θα υπάρξει το επόμενο διάστημα ρύθμιση για την παραγραφή των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών στη δεκαετία;

Μίλησε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στη Βουλή γι’αυτό. Και είπε ότι θα προχωρήσουμε σε εξορθολογισμό της διαδικασίας παραγραφής χρεών προς τον ΕΦΚΑ. Αυτή θα γίνεται στη δεκαετία και στη συνέχεια στην πενταετία, με συμμόρφωση στις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έκρινε αντισυνταγματικές τις σχετικές ρυθμίσεις του νόμου Κατρούγκαλου. Αυτή η ρύθμιση, μαζί με μία ακόμη ρύθμιση για την εναρμόνιση των δόσεων για χρέη προς τον ΕΦΚΑ με τις αντίστοιχες της φορολογικής διοίκησης- την ένταξη, δηλαδή, όσων οφείλουν στον ΕΦΚΑ, όπου δεν έχει γίνει αυτό, στο ευνοϊκότερο καθεστώς των περισσότερων δόσεων του Υπουργείου Οικονομικών- είναι δύο ρυθμίσεις που θα βοηθήσουν μία μεγάλη μερίδα ασφαλισμένων! Οι σχετικές ρυθμίσεις πιστεύω ότι θα συζητηθούν στο Υπουργικό Συμβούλιο στο τέλος Αυγούστου.

Παρουσιάσατε μαζί με τον Πρωθυπουργό την πρόοδο που έχει γίνει στην εφαρμογή της επικουρικής κεφαλαιοποιητικής ασφάλισης για τους νέους. Γιατί έχουν ενταχθεί μόνο 50.000 εργαζόμενοι;

Διότι η μετάβαση στο νέο σύστημα των “ατομικών κουμπαράδων” για τις επικουρικές συντάξεις των νέων, είναι σταδιακή. Και γίνεται με τον τρόπο που είχαμε παρουσιάσει. Ξεκίνησαν, δηλαδή, να εντάσσονται από 01.01.2022 οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας. Αυτοί είναι μέχρι σήμερα περίπου 51.000 και υπολογίζουμε ότι θα φτάσουν τις 80.000 μέχρι το τέλος του έτους. Δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι. Είναι όσοι έπιασαν δουλειά από την αρχή του χρόνου. Σε δεύτερο στάδιο, από 01.01.2023 θα ξεκινήσουν να εντάσσονται εθελοντικά οι εργαζόμενοι κάτω των 35 ετών. Και είναι τότε που θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, το πώς θα εξελιχθεί η συμμετοχή στο νέο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης. Αυτό που προσωπικά πιστεύω, είναι ότι οι νέες και οι νέοι θα αγκαλιάσουν το καινούργιο σύστημα, διότι τους βάζει σε προτεραιότητα για τρεις κυρίως λόγους: Ο πρώτος είναι ότι ο νέος έχει πια τον έλεγχο της επικουρικής του σύνταξης. Ο δεύτερος είναι ότι, στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες- Ολλανδία, Δανία, Σουηδία- που εφαρμόζουν το σύστημα, οι επικουρικές συντάξεις είναι από 43% έως 68% υψηλότερες. Και ο τρίτος είναι ότι, τελικά, με τον ατομικό κουμπαρά και την απευθείας διασύνδεση του νέου με την επικουρική του σύνταξη, δίνουμε μία ουσιαστική απάντηση στην αμφιβολία των νέων ότι το ασφαλιστικό δεν τους αφορά, διότι δεν πιστεύουν ότι θα πάρουν σύνταξη ποτέ! Κάνουμε την επικουρική τους σύνταξη πιο σίγουρη

Περάσατε τη Δευτέρα μία τροπολογία για τα ψηφιακά ΚΕΠΑ και την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας. Γιατί δεν υπήρξε ομοφωνία στη Βουλή για αυτές τις δύο ρυθμίσεις;

Πραγματικά μου έκανε εντύπωση! Διότι τόσο τα Ψηφιακά Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) όσο και η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, τα οποία προωθούμε από κοινού με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και σε συνεργασία με τον Υπουργό Επικρατείας, είναι πρωτοβουλίες τις οποίες στηρίζει το αναπηρικό κίνημα, η ΕΣΑΜΕΑ. Παρόλα αυτά, ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε παρών με ένα σκεπτικό το οποίο με άφησε κατάπληκτο: διότι, λέει, αφού ακούσαμε την ΕΣΑΜΕΑ, κάναμε νομοτεχνικές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο. Μα, αν δεν κάναμε τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που μας πρότειναν οι ίδιοι οι άνθρωποι τους οποίους αφορά το νομοσχέδιο, για τι είδους νομοθέτηση θα μιλούσαμε! Νομίζω ότι όσοι κάνουν τέτοιου είδους αντιπολίτευση, πρέπει να το ξανασκεφτούν. Εν πάση περιπτώσει, το σημαντικό είναι ότι από τις 15 Σεπτεμβρίου και μετά, όλα θα γίνονται ψηφιακά στα ΚΕΠΑ, με εξαίρεση τη γνωμάτευση των γιατρών. Δηλαδή, ο συμπολίτης μας που θέλει πχ να πάρει μία αναπηρική σύνταξη ή ένα επίδομα, θα απαιτείται να πηγαίνει, πλέον, μόνο μία φορά στα ΚΕΠΑ: την ημέρα που εξετάζεται. Με την ίδια τροπολογία προωθήθηκε και η Κάρτα Αναπηρίας, η οποία θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται σταδιακά από 1ης Νοεμβρίου. Χάρη σε αυτή, δεν θα χρειάζεται οι ανάπηροι να βγάζουν κάθε λίγο και λιγάκι νέο πιστοποιητικό που θα αποδεικνύει ότι πράγματι είναι ανάπηροι όταν έρχονται σε επαφή με μια δημόσια υπηρεσία. Αντίθετα, με την Κάρτα Αναπηρίας θα καλύπτονται για όλες τις επαφές τους με το Δημόσιο, με αποτέλεσμα να γίνεται πολύ λιγότερο δύσκολη η καθημερινότητά τους!

Με τις τιμές των ενοικίων να συνεχίζουν την ανηφορική πορεία η κυβέρνηση έχει πει πως θα υπάρξει ένα διευρυμένο στεγαστικό πρόγραμμα με έμφαση στα νέα ζευγάρια. Πότε θα παρουσιαστεί το τελικό σχέδιο και σε ποια κατεύθυνση θα κινούνται οι αλλαγές;

Την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα δεν είχε σοβαρή στεγαστική πολιτική. Προσπαθούμε, λοιπόν, να κάνουμε μία νέα αρχή με μία πολιτική που θα καλύπτει τόσο τους ευάλωτους με τα σχετικά επιδόματα όσο και νέα ζευγάρια που θέλουν να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή τους. Αυτή την ώρα είμαστε στη φάση επεξεργασίας αυτής της πολιτικής, η οποία δεν θα καλύπτει μόνο το Υπουργείο Εργασίας, αλλά και άλλα συναρμόδια Υπουργεία. Προς αυτή την κατεύθυνση θα έχει μεγάλη σημασία η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης και η αξιοποίηση τόσο της περιουσίας της όσο και των λοιπών δυνατοτήτων της. Οι κοινοτικοί πόροι, επίσης, είναι στο επίκεντρο της προσοχής μας.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκλεισε τη συζήτηση για τις πρόωρες εκλογες αλλά και για τον ανασχηματισμό. Με ποια στρατηγική πρόκειται να φτάσει η Νέα Δημοκρατία στις επόμενες κάλπες;

Τα προηγούμενα τρία χρόνια και παρά τις φουρτούνες- όξυνση με την Τουρκία, πανδημία, ενεργειακή κρίση- η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κράτησε το τιμόνι της χώρας σταθερό. Αυτό φαίνεται, μεταξύ άλλων, στα θετικά αποτελέσματα, που παρά τα προβλήματα, έχουμε πετύχει σε μία σειρά μέτωπα: Στην ισχυρή ανάπτυξη της οικονομίας, στη σημαντική μείωση της ανεργίας, στην ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας. Ενώ, λοιπόν, πλέουμε εν μέσω καταιγίδων, πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε στο δρόμο του σχεδίου, της αποτελεσματικότητας, της σταθερότητας. Σχέδιο, αποτελεσματικότητα, σταθερότητα σε δύσκολες στιγμές μόνο η Νέα Δημοκρατία μπορεί να προσφέρει. Και με βάση αυτό το τρίπτυχο να διεκδικήσουμε στο τέλος της τετραετίας την ψήφο των πολιτών!

Οι επόμενες εκλογές θα γίνουν με την απλή αναλογική, ενώ σε περίπτωση που δεν προκύψει κυβέρνηση στην μεθεπόμενη αναμέτρηση απαιτείται ένα ποσοστό κοντά στο 37.5% για την αυτοδυναμία. Με τον πρωθυπουργό να έχει δηλώσει πως οι εκλογές κερδίζονται στο κέντρο, πως σκοπεύει η Νέα Δημοκρατία να προσεγγίσει το συγκεκριμένο ακροατήριο;

Με όσα σας είπα, αλλά και με πολιτική μετριοπάθεια απέναντι στον οξύτητα της πολιτικής αντιπαράθεσης. Με πραγματισμό απέναντι στα σύγχρονα προβλήματα της χώρας. Και με επιμονή στις προοδευτικές, ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις που βάζουν στο επίκεντρο τον πολίτη. Στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τις εκλογές, θα εφαρμοστούν μεταρρυθμίσεις σε κρίσιμους τομείς όπως είναι η Υγεία, η Παιδεία, η Ψηφιακή Διακυβέρνηση. Ανάλογες προοδευτικές μεταρρυθμίσεις εφαρμόζουμε και στο Υπουργείο Εργασίας: Την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που προστατεύει τους εργαζομένους. Την μεταρρύθμιση του ΕΦΚΑ και του νόμου “Δουλειές Ξανά”. Τη νέα στεγαστική πολιτική για την οποία μόλις σας μίλησα. Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων, ιδιαίτερα μετά τη μεγάλη δεκαετή κρίση, ζητούν από τα πολιτικά κόμματα σοβαρές και αποτελεσματικές λύσεις στα σύγχρονα προβλήματα. Γι’αυτόν ακριβώς το λόγο παραμένει η Νέα Δημοκρατία κυρίαρχη πολιτική δύναμη. Διότι ακολουθεί ένα δρόμο μετριοπάθειας και πραγματισμού και εμπνέεται από τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές. Και αυτό είναι πιστεύω που θα κάνει τη διαφορά για πολλούς μετριοπαθείς ψηφοφόρους στις εκλογές!

Ιουλ 28

To 1555 είναι στην πράξη μια γραμμή για να βρίσκεις άκρη – Και ήρθε για να μείνει

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ένα χρόνο λειτουργίας συμπλήρωσε ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Στο διάστημα αυτό έχει εξυπηρετήσει πάνω από 2,6 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών, ενώ 8 στους 10 να δηλώνουν ικανοποιημένοι από την λειτουργία του.

Ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης για ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και εργασιακά θέματα αντιμετωπίζει στη πράξη τα χρόνια προβλήματα επικοινωνίας του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του (ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ) με τον πολίτη, μέσα από ένα ολοκληρωμένο μηχανισμό πληροφόρησης και εξυπηρέτησης.

Η κατάσταση που παρέλαβε το 1555 είναι απολύτως ενδεικτική της αναγκαιότητας του. Το 1555 πήρε τη θέση 7 διάσπαρτων τηλεφωνικών κέντρων και πολλών επιμέρους τηλεφωνικών γραμμών. Οι γραμμές αυτές λειτουργούσαν με ωράρια δημοσίου, με μέσο χρόνο αναμονής τα 30΄, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο και χωρίς αρκετό προσωπικό για να ανταποκριθούν στις κλήσεις των πολιτών. Ειδικά στη περίπτωση του ΕΦΚΑ, όπου καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες 6,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων, η ουσιαστική αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης συνέτεινε στο να καταταγεί ο Οργανισμός πρώτος- με 48%- σε παράπονα και καταγγελίες πολιτών στον Συνήγορο του Πολίτη.

Η παραπάνω παγιωμένη κατάσταση δεκαετιών έδωσε τη θέση της σε έναν σύγχρονο ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης, το 1555, το οποίο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να καλούν ανά πάσα στιγμή, σε ένα μόνο αριθμό, χωρίς καμία χρέωση, για να υποβάλλουν αιτήματα και να ενημερώνονται για εκκρεμείς υποθέσεις τους.

Το 1555 υποδέχεται κατά μέσο όρο 11.200 κλήσεις την ημέρα, με το μέσο χρόνο αναμονής να είναι μόλις 1,38 λεπτά. Μέσα σε ένα χρόνο έχουν απαντηθεί πάνω από 2,6 εκατομμύρια κλήσεις και έχει επιλυθεί – είτε άμεσα κατά τη διάρκεια της κλήσης, είτε μέσα σε λίγες μέρες – το 99,5% του συνόλου των αιτημάτων.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Ήταν επιλογή και προτεραιότητα μας η Κυβέρνηση και εγώ προσωπικά να μη συμβιβαστούμε με το γεγονός ότι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και οι εποπτευόμενοι Φορείς του -όπως ο ΕΦΚΑ- συγκέντρωναν διαχρονικά τα περισσότερα παράπονα των πολιτών σε θέματα επικοινωνίας και εξυπηρέτησης. Για αυτό και θέσαμε σε λειτουργία πριν από ένα χρόνο το 1555. Το 1555 απαντά στη ντροπή των κατεβασμένων τηλεφώνων και είναι στη πράξη μια γραμμή για να βρίσκει κανείς άκρη. Έχει καταφέρει να εξυπηρετήσει 2,6 εκατομμύρια κλήσεις, με το 99,5% των αιτημάτων και των ερωτημάτων που τέθηκαν από τους πολίτες να έχουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο απαντηθεί. Για αυτό και το 1555 ήρθε για να μείνει. Το ζητούν οι ίδιοι οι πολίτες. Είναι πολύτιμος βοηθός των εργαζομένων, των ανέργων, των ασφαλισμένων, των συνταξιούχων. Στόχος είναι να βελτιώνεται καθημερινά και να διορθώνει τις όποιες αδυναμίες του. 8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση που έλαβαν και αυτό είναι το ισχυρότερο κίνητρο για επιπλέον βελτίωση».

Επιπλέον στοιχεία για το 1555

Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας, 8 στους 10 πολίτες που εξυπηρετήθηκαν για θέματα του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ δηλώνουν απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένοι από τη λειτουργία του.

Σε αναγνώριση της αποτελεσματικότητάς του, αλλά και της νέας κουλτούρας που υπηρετεί σε θέματα εξυπηρέτησης του πολίτη, το 1555 διακρίθηκε το Δεκέμβριο του 2021 ως Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της Χρονιάς, στο πλαίσιο των Εθνικών Βραβείων που απονέμει ετησίως το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ).

Το 1555 καλύπτει σήμερα το σύνολο των εποπτευόμενων φορέων και των υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων: ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ, ΣΕΠΕ, Εργασιακές Σχέσεις, θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, θέματα Ισότητας και Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής, ΝΑΤ, ΤΕΜΠΜΕ και ΤΕΚΑ (Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης). Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη Γραμμή για τη Βία κατά των Γυναικών 15900, διαβιβάζοντας άμεσα τις σχετικές κλήσεις στους ειδικούς επιστήμονες.

Προκειμένου να ανταποκριθεί στον αυξανόμενο όγκο των κλήσεων και των αιτημάτων των πολιτών, η λειτουργία του 1555 ενισχύθηκε από τον Φεβρουάριο του 2022 με την ιστοσελίδα 1555.gov.gr, η οποία επιτρέπει στον πολίτη να βρίσκει άκρη και διαδικτυακά, υποβάλλοντας τα ερωτήματα του ηλεκτρονικά και χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο.

Οι κύριες δραστηριότητες του τηλεφωνικού κέντρου περιλαμβάνουν την υποδοχή των αιτημάτων των πολιτών, την παροχή πληροφόρησης, την καταγραφή και επίλυση εξατομικευμένων θεμάτων, μέσω συστήματος ticketing. Η λειτουργία του υποστηρίζεται από ομάδα 1.000 συνολικά ατόμων, στελεχών του Υπουργείου, των εποπτευόμενων φορέων και εταιριών του ιδιωτικού τομέα με υψηλή τεχνογνωσία και εξειδίκευση στο σχεδιασμό και την παροχή υπηρεσιών.

 

AΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ