Μαρ 2

Νέα εποχή στην κατάρτιση με τα προγράμματα του ΟΑΕΔ που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης

Εντός Μαρτίου οι προσκλήσεις για τις δύο πρώτες δράσεις 100 εκατ. ευρώ για κατάρτιση 80.000 ανέργων σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες – 8 καινοτομίες

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται ο σχεδιασμός του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τα προγράμματα κατάρτισης «νέας γενιάς» του ΟΑΕΔ που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς χτες εγκρίθηκαν από το Δ.Σ. του Οργανισμού οι πρώτες δράσεις. Μέσα στον Μάρτιο θα δημοσιευθούν οι προσκλήσεις παρόχων κατάρτισης και πιστοποίησης για δύο προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων 80.000 ανέργων σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης, με έμφαση σε ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες, τα οποία θα οδηγούν σε πιστοποίηση μέσω ανεξάρτητων φορέων πιστοποίησης. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δράσεων είναι της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.

Οι βασικές καινοτομίες που ενσωματώνουν τα νέα προγράμματα είναι οι εξής:

  1. Τα πανεπιστήμια αποκτούν κεντρικό ρόλο στην κατάρτιση: Για πρώτη φορά, οι άνεργοι συμπολίτες μας αποκτούν πρόσβαση σε προγράμματα κατάρτισης που προσφέρονται από τα πανεπιστήμια και ειδικότερα τα Κέντρα Επιμόρφωσης και ΔιαΒίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) των ΑΕΙ, στο πλαίσιο ειδικής πρόσκλησης που θα απευθύνεται μόνο στα δημόσια πανεπιστημιακά ιδρύματα. Τα πανεπιστήμια θα διαχειριστούν σ’ αυτή την 1η φάση το 50% του συνολικού προϋπολογισμού.
  2. Προσφέρεται ευρύ φάσμα επιλογών σε σύγχρονα αντικείμενα κατάρτισης υψηλής ζήτησης:Σε αντίθεση με προγράμματα που είχαν προωθηθεί μέχρι σήμερα, τα οποία είχαν κατά βάση έναν πιο «παραδοσιακό» χαρακτήρα, οι ωφελούμενοι μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πληθώρας προγραμμάτων κατάρτισης σε κλάδους υψηλής ζήτησης, με έμφαση σε ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες.
  3. Η πληρωμή παρόχων και ωφελουμένων συνδέεται με την πιστοποίηση:Με στόχο να εξασφαλιστεί ότι οι πόροι θα «πιάσουν τόπο», το 30% του ποσού που δικαιούνται οι πάροχοι και οι καταρτιζόμενοι θα καταβάλλεται μόνο μετά την πιστοποίηση. Για πρώτη φορά, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εισάγει τη μεθοδολογία της πληρωμής των παρόχων βάσει αποτελέσματος (Payment by Results), με σκοπό την αποτελεσματικότητα και βέλτιστη αξιοποίηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης.
  4. Δίνεται έμφαση στην πιστοποίηση από μεγάλες διεθνείς εταιρείες τεχνολογίας που παρέχουν -μέσω τρίτων φορέων- αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις για ψηφιακές δεξιότητες. Στόχος η αναβάθμιση της ποιότητας και της ελκυστικότητας των προγραμμάτων.
  5. Ανεβαίνει ο πήχης για τους παρόχους κατάρτισης, καθώς εισάγονται αυστηρότερα κριτήρια για τη συμμετοχή των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) στο πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης επιπλέον διεθνών πιστοποιητικών ISO.
  6. Έλεγχος του εκπαιδευτικού υλικού από ανεξάρτητο φορέα:Διασφαλίζεται η ποιότητα του εκπαιδευτικού υλικού με βάση σύγχρονες ποιοτικές προδιαγραφές, οι οποίες θα ελέγχονται από εξειδικευμένο ανεξάρτητο φορέα.
  7. Επιλογή φορέα πιστοποίησης από τους ίδιους τους καταρτιζόμενους και όχι από τους παρόχους κατάρτισης, έτσι ώστε οι ωφελούμενοι να επιλέγουν το πιστοποιητικό που επιθυμούν εκείνοι.
  8. Τέλος, μία ακόμη καινοτομία είναι ότι το μητρώο των προγραμμάτων και η συμμετοχή των ανέργων θα παραμείνουν «ανοιχτά», μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Με άλλα λόγια, οι ωφελούμενοι θα μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα οποιαδήποτε στιγμή και να επιλέξουν από ευρεία γκάμα προγραμμάτων κατάρτισης που θα εμπλουτίζεται συνεχώς.

Τα νέα προγράμματα σηματοδοτούν την αναβάθμιση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης των ανέργων, με στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη την διαδικασία και τους εμπλεκόμενους φορείς (πάροχοι κατάρτισης, πάροχοι πιστοποίησης, καταρτιζόμενοι, κλπ.). Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζονται ταυτόχρονα:

  • Ευρεία γκάμα προγραμμάτων κατάρτισης (συμπεριλαμβανομένων και προγραμμάτων μεγάλων εταιρειών πληροφορικής με μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας) με διασφάλιση της ποιότητας του περιεχομένου τους.
  • Ελεύθερη επιλογή από τον άνεργο του προγράμματος κατάρτισης, του χρόνου που θα το επιλέξει, του παρόχου κατάρτισης και του παρόχου πιστοποίησης.
  • Ποιοτική αναβάθμιση των παρόχων κατάρτισης με την αύξηση των προαπαιτουμένων για τα ιδιωτικά ΚΔΒΜ και τη συμμετοχή και των ΚΕΔΙΒΙΜ των ΑΕΙ.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Σήμερα ξεκινά η νέα εποχή της επαγγελματικής κατάρτισης στην Ελλάδα. Τα προγράμματα που ενέκρινε ο ΟΑΕΔ αντανακλούν τη νέα φιλοσοφία του Υπουργείου Εργασίας για την κατάρτιση, η οποία θα εξειδικευθεί στο νομοσχέδιο για την κατάρτιση, τις δεξιότητες και το νέο ρόλο του ΟΑΕΔ, που θα τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση.

Αυτά που επιδιώκουμε βασίζονται στα διδάγματα και τα λάθη αρκετών δεκαετιών και είναι πολύ σαφή: Ποιοτική αναβάθμιση της κατάρτισης, με αυξημένες απαιτήσεις για τους ιδιώτες παρόχους, αλλά και δυνατότητα για τους καταρτιζόμενους να περνούν τις πύλες των πανεπιστημίων. Αξιολόγηση και πιστοποίηση, όχι τυπικά αλλά ουσιαστικά, τόσο των παρόχων κατάρτισης όσο και των καταρτιζόμενων για να δοθεί στην κατάρτιση η διάσταση που πρέπει. Φροντίδα ώστε τα χρήματα που θα πάνε στην κατάρτιση να πιάνουν τόπο. Στόχος μας είναι να πάψει η κατάρτιση να είναι ένα απλό «χαρτί» και να γίνει ένα πραγματικό εργαλείο όχι μόνο για να επανενταχθούν οι άνεργοι στην αγορά εργασίας, αλλά και να διεκδικήσουν ικανοποιητικές αποδοχές, έχοντας αποκτήσει δεξιότητες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες της οικονομίας».

Ο Διοικητής του ΟΑΕΔ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, δήλωσε: «Σε μια αγορά εργασίας που αλλάζει διαρκώς με ταχείς ρυθμούς, η αναβάθμιση δεξιοτήτων είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ και αποτελεί σημαντική ενεργητική πολιτική απασχόλησης. Κεντρικός άξονας των νέων δράσεων κατάρτισης του ΟΑΕΔ είναι να «ανέβει ο πήχης», ώστε να διασφαλίσουμε ότι η κατάρτιση αφενός προσφέρει ουσιαστικές δεξιότητες που συνάδουν με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και διευκολύνουν την εργασιακή επανένταξη των ανέργων και την επαγγελματική ανέλιξη των εργαζομένων και αφετέρου προωθεί τη βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων μέσω της αξιολόγησης και αναβάθμισης των παρόχων της κατάρτισης και την πιστοποίηση των καταρτιζόμενων.

Αξιοποιώντας την πολύτιμη εμπειρία που αποκτήθηκε από την επιτυχημένη υλοποίηση καινοτόμων πιλοτικών προγραμμάτων σε συνεργασία με ψηφιακούς κολοσσούς, όπως η Microsoft, η Amazon, η Google και η Ciscoo ΟΑΕΔ εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην κατάρτιση με δράσεις που έχουν ως στόχο να ενισχύσουν τις δεξιότητες 500.000 ανέργων και εργαζομένων τα επόμενα χρόνια, με συνολικούς πόρους 1 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Φεβ 24

Το 1555 αποκτά ιστοσελίδα και εξυπηρετεί πλέον και διαδικτυακά

Δυνατότητα ψηφιακής υποβολής αιτημάτων (ticketing), χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο

Σε λειτουργία τέθηκε η ιστοσελίδα του 1555 – 1555.gov.gr, του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης Πολιτών για εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά θέματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευόμενων φορέων ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.

Μέσα από την ιστοσελίδα 1555.gov.gr ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετείται άμεσα, εύκολα και έγκυρα για τα ζητήματα που τον απασχολούν, χωρίς να απαιτείται η κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο του 1555. Με απλά λόγια, μπορεί πλέον να βρίσκει άκρη και διαδικτυακά.

Το κύριο χαρακτηριστικό της ιστοσελίδας είναι ο ηλεκτρονικός Οδηγός του Πολίτη μέσω του οποίου οι πολίτες μπορούν:

  • Να συνδέονται και να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες όλων των φορέων που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
  • Να υποβάλουν προσωποποιημένα αιτήματα ή ερωτήματα (tickets) και να παρακολουθούν την πορεία τους, μέσω προσωπικής θυρίδας/αποθετηρίου απαντήσεων.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Από την αρχή της λειτουργίας του, είχαμε τονίσει πως το 1555 δεν είναι απλά ένα τηλεφωνικό κέντρο, αλλά ένα ολοκληρωμένο ενιαίο κέντρο εξυπηρέτησης των πολιτών που περιλαμβάνει πολλαπλά κανάλια υποδοχής, διαχείρισης και παρακολούθησης των αιτημάτων τους. Η λειτουργία της ιστοσελίδας 1555.gov.gr και η δυνατότητα που παρέχει για υποβολή προσωποποιημένων αιτημάτων ή ερωτημάτων και παρακολούθησης της πορείας τους, εξυπηρετεί ακριβώς αυτή τη λογική. Ο πολίτης, χωρίς να καλεί στο 1555, μπορεί μέσα από την ιστοσελίδα του να βρίσκει άκρη στο εργασιακό, ασφαλιστικό ή συνταξιοδοτικό ζήτημα που τον απασχολεί.

Οφείλω να υπενθυμίσω πού βρισκόμασταν λίγους μήνες πριν. Από το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων μεταφερθήκαμε σε ένα περιβάλλον άμεσης εξυπηρέτησης, χωρίς ταλαιπωρία και πολύωρες αναμονές. 8 στους 10 πολίτες που χρησιμοποίησαν το 1555 δηλώνουν ότι βρήκαν λύση στο πρόβλημα τους, ενώ οι συνολικές κλήσεις που διεκπεραιώθηκαν ξεπέρασαν το 1,1 εκατομμύριο».

Πώς λειτουργεί η ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων/ερωτημάτων μέσα από το 1555.gov.gr

Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης εξυπηρέτησης μέσω του Οδηγού του Πολίτη, είναι ιδιαίτερα απλή, ασφαλής και γρήγορη. Ο πολίτης εισέρχεται στην ιστοσελίδα 1555.gov.gr, επιλέγει την υπηρεσία για την οποία θέλει να υποβάλει ερώτημα και στη συνέχεια την ενότητα «Ηλεκτρονικό Ερώτημα». Αφού ταυτοποιηθεί με τους προσωπικούς του κωδικούς Taxisnet, καλείται να δηλώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του και να πληκτρολογήσει το ερώτημα ή αίτημά του στο σχετικό πεδίο.

Ανάλογα με το θέμα που τον απασχολεί, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει νέο αίτημα ή να ζητήσει διευκρινίσεις και ενημέρωση για την πορεία αιτήματος που έχει ήδη καταθέσει. Μπορεί, επίσης, να επισυνάψει οποιοδήποτε αρχείο κρίνει ότι θα βοηθήσει στη διαχείριση του αιτήματός του.

Κάθε αίτημα που υποβάλλεται με αυτή τη διαδικασία, δρομολογείται αυτόματα στην αρμόδια ομάδα εργασίας του Φορέα (ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ και λοιπές υπηρεσίες του Υπουργείου), για να το επεξεργαστεί και να το επιλύσει. Ο πολίτης λαμβάνει στο e-mail που έχει δηλώσει το μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης για το ερώτημά του, καθώς και σύνδεσμο που οδηγεί στο προσωπικό του αποθετήριο απαντήσεων. Όταν η επεξεργασία του αιτήματος ολοκληρωθεί, ειδοποιείται μέσω e-mail και λαμβάνει σύνδεσμο μετάβασης στο αποθετήριο, ώστε να ενημερωθεί για την απάντηση του φορέα.

Ο Οδηγός του Πολίτη εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, με σκοπό να καλύψει το σύνολο των εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών θεμάτων που απασχολούν τους πολίτες.

Φεβ 23

Ενθαρρύνουμε τα μπόνους απόδοσης και τα stock options στους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα - Επίσκεψη στη Viva Wallet

«Τη Viva Wallet την ξέραμε σαν καινοτόμο επιχείρηση στο χώρο της ψηφιακής οικονομίας και του «πλαστικού» χρήματος, στην οποία έγινε πρόσφατα μια μεγάλη επένδυση στης χώρα μας (σ.σ. με την εξαγορά του 49% από την αμερικανική επενδυτική τράπεζα JP Morgan). Δεν την ξέρουμε ίσως τόσο σαν μια επιχείρηση που εφαρμόζει καλές εργασιακές πρακτικές, όπως είναι τα μπόνους απόδοσης και τα stock options στους εργαζομένους. Πρακτικές τις οποίες ενθαρρύνει η κυβέρνηση και επιδιώκει τη διεύρυνσή τους σε όλη την αγορά εργασίας», σημείωσε Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης κατά τη σημερινή επίσκεψή του στα γραφεία της Viva Wallet στο Μαρούσι, στην οποία τον συνόδευε ο Διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης.

Ο κ. Χατζηδάκης περιηγήθηκε στο κτίριο της εταιρείας, συνομίλησε με τους εργαζομένους της Viva Wallet –στην πλειονότητά τους νέοι άνθρωποι , με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό- και συναντήθηκε –μαζί με τον κ. Πρωτοψάλτη- με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και συνιδρυτή της εταιρείας Χάρη Καρώνη, τον Chief Investment Officer και έτερο συνιδρυτή Μάκη Αντύπα και τον Σύμβουλο Διοίκησης Βασίλη Τραπεζάνογλου.

Η διοίκηση της Viva Wallet παρουσίασε στους κ.κ. Χατζηδάκη και Πρωτοψάλτη το αναπτυξιακό της πλάνο, στο πλαίσιο του οποίου το προσωπικό της θα αυξηθεί από 640 άτομα σε 1.800 το τέλος του 2023, καθώς η εταιρεία επεκτείνει με ταχείς ρυθμούς τις δραστηριότητές της σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Ανέλυσε επίσης το εργασιακό μοντέλο της Viva Wallet, τις βασικές παραμέτρους του προγράμματος stock options που αποτελεί μακροπρόθεσμο «εργαλείο» κινητροδότησης που συνδυάζεται με μπόνους απόδοσης, στη βάση συγκεκριμένης στοχοθεσίας.

Ο κ. Πρωτοψάλτης από την πλευρά του παρουσίασε στη διοικητική ομάδα της εταιρείας τη Μονάδα Μεσαίων και Μεγάλων Επιχειρήσεων του ΟΑΕΔ και τις δυνατότητες που έχει για την εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού και ιδιαίτερα νέων με ψηφιακές δεξιότητες που θα έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί στο πλαίσιο των προγραμμάτων που υλοποιεί με μεγάλη επιτυχία ο Οργανισμός, με ψηφιακούς κολοσσούς όπως η Google, η Amazon, η Cisco και Microsoft.

Όπως δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης, «η Viva Wallet που επισκέφθηκα σήμερα είναι παράδειγμα επιχείρησης στην οποία μπορούν να κερδίζουν ταυτόχρονα και οι εργαζόμενοι και οι εργοδότες: Οι εργαζόμενοι παίρνουν όχι μόνο υψηλούς μισθούς σε σχέση με το μέσο όρο, αλλά και bonus απόδοσης εάν επιτύχουν τους στόχους τους. Επιπροσθέτως, το 1/3 των εργαζομένων συμμετέχουν σε πρόγραμμα stock options, μέσω του οποίου καθίστανται και οι ίδιοι μέτοχοι της επιχείρησης και συνδέονται ακόμα περισσότερο με την προοπτική και το μέλλον της. Τέτοιου είδους πρακτικές εφαρμόζονται και σε αρκετές ακόμα ελληνικές επιχειρήσεις. Αυτού του είδους την επιχειρηματικότητα, αυτό το μοντέλο συνύπαρξης εργοδοτών και εργαζομένων θέλουμε να προωθήσουμε ως Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αλλά και ως κυβέρνηση, επ’ ωφελεία των εργαζομένων, των εργοδοτών, της ελληνικής οικονομίας συνολικά».

Φεβ 22

Πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για το δεύτερο πυλώνα του ασφαλιστικού συστήματος προανήγγειλε ο Κωστής Χατζηδάκης - Βασικά σημεία ομιλίας στο 3ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης

Πρωτοβουλίες για την αναθεώρηση του πλαισίου λειτουργίας της επαγγελματικής ασφάλισης και των επαγγελματικών ταμείων –που συνιστούν τον δεύτερο πυλώνα του ασφαλιστικού συστήματος-  προανήγγειλε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης από το βήμα του 3ου Συνεδρίου Επαγγελματικής Ασφάλισης.

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι το Υπουργείο Εργασίας σύντομα θα ξεκινήσει διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αξιοποιώντας και τα πορίσματα της πρόσφατης μελέτης του ΙΟΒΕ για τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ). «Αναμένουμε ότι μέσα στη χρονιά θα γίνουν συγκεκριμένα και σημαντικά βήματα για την ενοποίηση και ενίσχυση των φορέων εποπτείας», είπε μεταξύ άλλων, προσθέτοντας ότι το Υπουργείο αντιμετωπίζει θετικά και τη δυνατότητα δημιουργίας πολυ-εργοδοτικών Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης.

Αναφορικά με το ζήτημα του φορολογικού καθεστώτος των ΤΕΑ, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι «η κυβέρνηση είναι εναντίον της μεγάλης φορολογίας γιατί είναι  αντικίνητρο για την ανάπτυξη της οικονομίας. Γι’ αυτό και έχει προχωρήσει στη μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων, αλλά και στη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Ταυτόχρονα, είμαστε υπέρ ενός πλαισίου που θα αποδειχθεί ανθεκτικό σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Στόχος  μας είναι μετά από διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους να οδηγηθούμε σε ένα σύστημα που θα δίνει κίνητρα για αποταμίευση, με δικαιοσύνη και ισορροπία μεταξύ όλων των πυλώνων που απαρτίζουν το ασφαλιστικό σύστημα».

«Με τη μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης -με την εισαγωγή των «ατομικών κουμπαράδων» για τους νέους ασφαλισμένους και τη δημιουργία του ΤΕΚΑ-,  με τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και τον περιορισμό του μη μισθολογικού κόστους, διευκολύνουμε την αποταμίευση. Και μετασχηματίζουμε έτσι το συνταξιοδοτικό σύστημα σε εργαλείο ευημερίας για τους ασφαλισμένους –εργαζομένους και συνταξιούχους- αλλά και σε μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας»., συνέχισε ο κ. Χατζηδάκης. Και τούτο διότι, όπως εξήγησε, «Αν κάτι έγινε κατανοητό από όλους στα χρόνια των μνημονίων, είναι ότι το ασφαλιστικό σύστημα ήταν η τρύπια τσέπη του προϋπολογισμού μας. Κι ενώ εδώ και δεκαετίες η σχέση εργαζομένων/συνταξιούχων επιδεινώνεται και το δημογραφικό μας πρόβλημα οξύνεται, πολλοί ξόρκιζαν ως νεοφιλελεύθερη την συνταξιοδοτική αποταμίευση. Μετά το  2015 όμως, κατανοήσαμε συνολικά ως κοινωνία πόσο εφήμερη είναι η ευημερία που χτίζεται με δανεικά και πόσο χρήσιμη είναι η εθνική αποταμίευση που χρηματοδοτεί παραγωγικές επενδύσεις και αναπτυξιακές δράσεις. Πόσο χρήσιμη είναι τελικά η προσωπική αποταμίευση και η συνταξιοδοτική αποταμίευση που συμπληρώνει το εισόδημα της τρίτης ηλικίας και υποστηρίζει τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ζωής μετά το τέλος του εργασιακού βίου»

«Ο πρώτος πυλώνας του ασφαλιστικού συστήματος βασανίστηκε και μας βασάνισε ως πολιτικό σύστημα για μια δεκαετία για αυτό και οδηγηθήκαμε σε περικοπές συντάξεων», επισήμανε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σημειώνοντας ωστόσο ότι ο πρώτος πυλώνας λαμβάνει μεγάλη στήριξη από τον κρατικό προϋπολογισμό, με το ποσοστό του ΑΕΠ που κατευθύνεται στις συντάξεις να είναι από τα μεγαλύτερα στην ΕΕ. «Γι’ αυτό και κοιτάζουμε να δούμε πώς θα αναπτυχθούν παράλληλα οι άλλοι δυο πυλώνες. Είμαστε ουραγοί μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών σε ποσοστά αποταμίευσης στο ΑΕΠ, ουραγοί και στην ανάπτυξη του 2ου πυλώνα. Όμως τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη κινητικότητα, ιδρύονται πολλά νέα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης, ο κλάδος ανεβάζει ταχύτητες.  Δεν είναι κάτι τυχαίο, αλλά μια αντανάκλαση της επιτάχυνσης των ρυθμών ανάπτυξης και των επενδύσεων, καθώς η  κυβέρνησή μας έχει κερδίσει το στοίχημα της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας. Μέσα από την ίδια την ανάπτυξη της οικονομίας μπορεί να στηριχθεί με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας και να αυξηθεί η δυνατότητα των ανθρώπων να αποταμιεύσουν και στον δεύτερο και στον τρίτο πυλώνα», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

Φεβ 22

Καταρρέουν οι μύθοι του ΣΥΡΙΖΑ και ενοχλούνται!

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας σε δηλώσεις του κ. Νάσου Ηλιόπουλου και της κ. Μαριλίζας Ξενογιαννακοπουλου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το επαναλαμβάνω: Αυτό που υιοθετήθηκε με το νόμο για την τετραήμερη εργασία (μετά από αίτημα του εργαζομένου και συμφωνία με τον εργοδότη του) είναι ακριβώς αυτό που υιοθετήθηκε και στο Βέλγιο! Ακριβώς! Με τη διαφορά ότι στο Βέλγιο αρέσει στον ΣΥΡΙΖΑ και σε φιλικά προς αυτόν μέσα ενημέρωσης, ενώ στην Ελλάδα θεωρείται «αντεργατικό».

Οι αλλεπάλληλες ανακοινώσεις τους υπογραμμίζουν απλώς την απόγνωσή τους για την κατάρρευση του μύθου που προσπάθησαν να δημιουργήσουν. Μέχρι και δηλώσεις μου για την ενέργεια πολύ πριν ξεσπάσει η διεθνής ενεργειακή κρίση επιστράτευσαν για να κρυφτούν πολιτικά. Όσο για το ύφος; Είναι το γνωστό «κεντρώο» ύφος ΣΥΡΙΖΑ.

Τους προειδοποιούμε όμως:

Τους περιμένουν τρεις ακόμα δυσάρεστες εκπλήξεις:
– Η περαιτέρω μείωση της ανεργίας, η οποία έχει ήδη μειωθεί από 17,2% το καλοκαίρι του 2019 σε 12,8% το Δεκέμβριο του 2021.
– Η εγκατάσταση της ψηφιακής κάρτας εργασίας τους επόμενους μήνες, πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ
– Και η σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού από την 1η Μαΐου.

Λυπούμαστε που γκρεμίζουμε τους μύθους τους. Αλλά τα ψέματα έχουν κοντά ποδάρια».