Ιουν 30

Έξι πρωτοβουλίες για την στήριξη του ποδήλατου και των ποδηλατοδρόμων - Απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δημήτρη Καιρίδη

Τα έξι μέτρα που προωθεί το ΥΠΕΝ για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου ως οικολογικού μέτρου μετακίνησης περιέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας χθες στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δημήτρη Καιρίδη.

  1. Εκπόνηση Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο που «δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά εμπεριέχει συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις». Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, το κείμενο έχει αποσταλεί για παρατηρήσεις στα συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να υιοθετηθεί και να προωθηθεί ολιστικά από την κυβέρνηση
  2. Ολοκλήρωση δυο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αττική, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Ο πρώτος αφορά στο τμήμα Γκάζι-Κηφισιά, του ποδηλατοδρόμου που θα ενώνει την Κηφισιά με το παραλιακό μέτωπο (Το σκέλος από το Γκάζι μέχρι την παραλία έχει ήδη ολοκληρωθεί). «Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 7 εκατ. Ευρώ από το Πράσινο Ταμείο και βαίνει προς δημοπράτηση. Ο δεύτερος ποδηλατόδρομος είναι καινούριος.  Θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα περνά από Πολυτεχνειούπολη και Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό. Έχει δέκα χιλιόμετρα μήκος και 3 εκατομμύρια ευρώ προϋπολογισμό από το Πράσινο Ταμείο»
  3. Δημιουργία προσωρινών ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων και μετατροπή οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, στο πλαίσιο της διαχείρισης του κορωνοϊού. Έχουν εκδοθεί Τεχνικές Οδηγίες από το ΥΠΕΝ και αρκετοί δήμοι έχουν ήδη ανταποκριθεί.
  4. Πρόβλεψη στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση για επιδότηση στην αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων που φτάνει στο 40% της αξίας τους
  5. Κατάρτιση Τεχνικών Οδηγιών για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων προς όφελος των πεζών.
  6. Εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, τα οποία έρχονται να εφαρμόσουν στην Ελλάδα τις κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων, προς όφελος των ποδηλατών και των πεζών.

«Στην Ελλάδα υπάρχει μικρή μεν αλλά σημαντική παράδοση ποδηλατoδρόμων σε πόλεις όπως η Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, το Ρέθυμνο -τόπος καταγωγής μου. Εμείς συμβολικά αλλά και ουσιαστικά ξεκινάμε από αυτούς τους δυο μεγάλους ποδηλατοδρόμους στην Αθήνα. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις άλλες πόλεις και κυρίως τη Θεσσαλονίκη, όπου ο Δήμαρχος αγκάλιασε αυτή την πρωτοβουλία μας για τους προσωρινούς ποδηλατοδρόμους και θα προχωρήσει άμεσα στη χάραξη τέτοιων ποδηλατοδρόμων στη συμπρωτεύουσα. Θα συνεργαστούμε με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για τα θέματα των ποδηλατοδρόμων, των ΣΒΑΚ, της ηλεκτροκίνησης, που άπτονται των «πράσινων» μεταφορών που βρίσκονται και στην καρδιά των νέων προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ταμείου Ανάκαμψης», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

Ιουν 29

Η πολιτική της κυβέρνησης για τη ΔΕΗ, απάντηση στα αιτήματα της ΓΕΝΟΠ

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και ο υφυπουργός Γεράσιμος Θωμάς συναντήθηκαν σήμερα με τον γενικό γραμματέα της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ Αντώνη Καρρά και τον ταμία Κωνσταντίνο Βαρσάμη. Κατά τη συνάντηση  τέθηκαν από την πλευρά της ΓΕΝΟΠ εργασιακά ζητήματα, αλλά και θέματα που συνδέονται με την διαδικασία της απολιγνιτοποίησης. Ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ Γιώργος Αδαμίδης δεν παρέστη λόγω προσωπικού κωλύματος.

Μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Χατζηδάκης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:  «Στα αιτήματα της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ απάντησα με την ίδια την πολιτική της κυβέρνησης για τη ΔΕΗ και τα αποτελέσματά της. Η πολιτική αυτή είναι θετική για τους εργαζόμενους για τον πολύ απλό λόγο ότι η ΔΕΗ και οι εργαζόμενοί της πέρυσι τέτοια εποχή ήταν αντιμέτωποι με το φάσμα της χρεοκοπίας. Φέτος αντίθετα η επιχείρηση έχει κάνει βήματα μπροστά, παίρνοντας πιστοποιητικό βιωσιμότητας, βλέποντας την πιστοληπτική της θέση να αναβαθμίζεται και παρατηρώντας επίσης τη μετοχή της να αυξάνεται σημαντικά. Όλα αυτά δείχνουν ότι η ΔΕΗ βρίσκεται στο σωστό δρόμο και γι' αυτό το λόγο θεωρώ πως από αυτό προκύπτει και ένα θετικό μήνυμα για τους ίδιους τους εργαζόμενους».

Ιουν 29

Θα δώσουμε παράταση μέχρι 30 Σεπτεμβρίου για την τακτοποίηση αυθαιρέτων - συνέντευξη στην εφημερίδα REALNEWS

«Η κοινή γνώμη έχει μείνει με το στόμα ανοιχτό. Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει, επιτέλους, να αναλάβει τις ευθύνες του, αντί να παραδίδει με θράσος μαθήματα» υποστηρίζει στη Realnews ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης για το ηχητικό ντοκουμέντο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας και έχει ως πρωταγωνιστή τον Νίκο Παππά. Ο υπουργός Περιβάλλοντος μιλά, όμως, και για την επιχείρηση κατεδάφισης των αυθαιρέτων σε Μάτι και Μάνδρα. Παράλληλα, όσον αφορά τη ρύθμιση των αυθαιρέτων, αποκαλύπτει πως θα δοθεί παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.

Γιατί η ΝΔ στοχοποιεί τον Αλέξη Τσίπρα για την υπόθεση με το Νίκο Παππά και το ηχητικό ντοκουμέντο που έφερε στην επιφάνεια ο επιχειρηματίας Σάμπυ Μιωνή;

Μα ήταν το δεξί του χέρι! Και το δεξί χέρι του πρώην πρωθυπουργού συναντά επιχειρηματία- τον οποίο είχε στοχοποιήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην Κύπρο- με μαγνητοφωνημένες συνομιλίες οι οποίες δείχνουν ότι μιλούσαν για παραδικαστικά κυκλώματα, για λεφτά που κυκλοφορούσαν, για “μαγαζιά” μέσα στην ίδια την κυβέρνηση! Κανονικά ο κ. Τσίπρας δεν θα έπρεπε να καλύπτει τον κ. Παππά, γιατί αυτή καθαυτή η συνομιλία, ανεξάρτητα από το ακριβές περιεχόμενό της, αναδίδει μία μυρωδιά πολιτικού βούρκου. Καλύπτοντας όμως τον κ. Παππά, ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ καλύπτει τελικά και όλες αυτές τις πρακτικές. Ε, όλο αυτό δεν το λες ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς!

 Υπήρχε παραδικαστικό κύκλωμα; Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει πως υπάρχουν στοιχεία και για γαλάζια στελέχη ενώ βάζουν στο κάδρο και το πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. Τι λέτε;

Όλα αυτά τα οποία υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ για τον κ. Σαμαρά, έχουν τεθεί τεθεί στο αρχείο εδώ και ένα χρόνο ακριβώς! Αντιθέτως, τα καταγγελλόμενα για τον κ. Παπαγγελόπουλο και τον κ. Παππά είναι ζητήματα ορθάνοιχτα για τα οποία δεν έχουν δοθεί πειστικές απαντήσεις. Η πρώτη φορά Αριστερά ήρθε να εξυγιάνει υποτίθεται το δημόσιο βίο και δείτε τι προκύπτει μόνο τις τελευταίες μέρες: Πρώτον, τα δημοσιεύματα προ εβδομάδος για την ύπαρξη παραδικαστικού κυκλώματος στο οποίο σύζυγος πρώην υπουργού φέρεται να έδινε εντολές για το κυνήγι δημοσιογράφων. Και, δεύτερον, η μαγνητοφωνημένη συνομιλία μεταξύ Παππά και Μιωνή στην Κύπρο για την οποία ο κ. Παππάς δίνει κάθε μέρα άλλες εξηγήσεις. Ενώ η κοινή γνώμη έχει μείνει με το στόμα ανοιχτό. Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες του, αντί να παραδίδει με θράσος μαθήματα!

Πριν λίγα 24ωρα ξεκινήσατε την επιχείρηση κατεδάφισης αυθαίρετων στην Μάνδρα και ακολουθεί το Μάτι. Πρόκειται για κτίσματα που που έχουν βγει τελεσίδικες αποφάσεις κατεδάφισης; Γιατί τα προηγούμενα χρόνια δεν εκτελούνταν οι αποφάσεις;

Από τη Μάνδρα, από τον τόπο της τραγωδίας, στείλαμε το μήνυμα ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν δέχεται την αυθαιρεσία. Δεν θεωρούμε ότι όλα αυτά ξεκίνησαν από εμάς. Αλλά πάντως υπογραμμίζουμε ότι θα προχωρήσει η κατεδάφιση αυθαιρέτων κατασκευών για τις οποίες έχουν βγει τελεσίδικα πρωτόκολλα κατεδάφισης. Θα μπει λοιπόν τάξη. Όχι μόνο στη Μάνδρα, αλλά και στο Μάτι στο οποίο θα γκρεμιστούν πάνω από 140 σπίτια και άλλες 340 αυθαίρετες κατασκευές (πχ μάντρες) σύμφωνα με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο που παρουσιάσαμε. Τάξη όμως θα μπει και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Καθώς το πρόγραμμά περιλαμβάνει την κατεδάφιση συνολικά 1.108 αυθαιρέτων τους επόμενους μήνες. Για αυτό έστειλα πριν από ένα μήνα περίπου σχετική επιστολή στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ζητώντας τους να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες. Οι κατεδαφίσεις μπορεί λοιπόν να μη προχωρούσαν προηγουμένως για διάφορους λόγους (γραφειοκρατία, πολιτική αδράνεια κλπ.), σήμερα όμως υπάρχει η πολιτική βούληση να προχωρήσουν. Και αυτό ακριβώς κάνουμε!

 Όσον αφορά την τακτοποίηση των αυθαιρέτων που πληρούν τις προϋποθέσεις θα δοθεί νέα παράταση στην ρύθμιση;

Μπορώ να σας πω ότι θα δώσουμε στις αρχές της επόμενης εβδομάδας μία παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου για την τακτοποίηση αυθαιρέτων. Διότι δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τις δυσκολίες που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού. Ωστόσο, και θέλω να το επισημάνω αυτό, η παράταση αυτή δίνεται μόνο λόγω αυτών των έκτακτων συνθηκών. Άλλη τέτοια δυνατότητα δεν θα υπάρξει! Συνεπώς, καλώ και από την εφημερίδα σας τους ιδιοκτήτες να προβούν στις απαραίτητες κινήσεις για την τακτοποίηση των ιδιοκτησιών τους.

Η ΔΕΗ έχει ξεπεράσει τον κίνδυνο χρεοκοπίας; Οι οφειλές από τους λογαριασμούς έχουν μειωθεί καθόλου;

Πρόσφατα βγήκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2020, τα οποία δείχνουν ότι η εταιρεία έχει οριακά επιστρέψει στην κερδοφορία. Τα μέτρα του καλοκαιριού του 2019 και όλες οι εξυγιαντικές τομές που έγιναν, έχουν πιάσει τόπο. Η επιχείρηση έχει πάρει πια πιστοποιητικό οικονομικής βιωσιμότητας, ενώ ταυτόχρονα έχει αναβαθμιστεί η πιστοληπτική της ικανότητα και αυξηθεί σημαντικά και η τιμή της μετοχής της. Φυσικά, δεν είναι ακόμα μία ανθούσα επιχείρηση. Οι απλήρωτοι λογαριασμοί που αναφέρετε, για παράδειγμα, βρίσκονται ακόμα σε υψηλά επίπεδα. Η προσπάθεια εξυγίανσής της πρέπει συνεπώς να συνεχιστεί. Για αυτό: Βρίσκεται εν εξελίξει το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου με στόχο τη μείωση του προσωπικού της εταιρείας από τις 16.000 σήμερα στις 11.500 περίπου, που θα οδηγήσει σε σημαντικό περιορισμό του μισθολογικού κόστους, χωρίς να επηρεαστούν οι φορολογούμενοι ή τα ασφαλιστικά ταμεία. Προχωράμε παράλληλα με ταχύτητα και με φροντίδα για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης το πρότζεκτ της απολιγνιτοποίησης, με το οποίο η ΔΕΗ θα απεξαρτηθεί από τον ζημιογόνο και ρυπογόνο λιγνίτη. Σε αυτό το πλαίσιο, ενθαρρύναμε τη στροφή της στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τη συνεργασία της με ιδιώτες: Τέτοιο παράδειγμα είναι η συνεργασία της με τη γερμανική RWE για μεγάλες επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά της τάξης του 1GW στις λιγνιτικές περιοχές. Με σχέδιο και αποφασιστικότητα λοιπόν η ΔΕΗ βρίσκει το δρόμο της.

Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων προχωράει ή η μάχη με τον κορωνοϊό έφερε καθυστερήσεις;

Ο κορωνοϊός ήταν αναμφισβήτητα μια σημαντική πρόκληση. Ωστόσο, και δεδομένων των συνθηκών, προχωράμε γρήγορα. Στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών για παράδειγμα είχαμε στις αρχές του μήνα την πρόκριση από το ΤΑΙΠΕΔ 6 επενδυτικών σχημάτων. Η διαδικασία προχωρά λοιπόν σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Ενώ στη δεύτερη φάση της πρόκρισης επενδυτικών σχημάτων περάσαμε και στη ΔΕΠΑ Εμπορίας με πολύ έντονο ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό. Πέραν αυτών, εισαγάγαμε σχετική ρύθμιση στον πρόσφατο περιβαλλοντικό νόμο για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, δρομολογούμε τη μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ, την ιδιωτικοποίηση της υποθαλάσσιας δεξαμενής της Καβάλας, τη επίλυση του θέματος της ΛΑΡΚΟ τους αμέσως επόμενους μήνες, αλλά και, εν ευθέτω χρόνω, την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ. Καθεμία από αυτές τις περιπτώσεις έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και για αυτό κινούμαστε προσεκτικά, με αποφασιστικότητα φυσικά, αλλά και με ιδιαίτερη προσοχή στις εξελίξεις που διαμορφώνονται στις διεθνείς αγορές.

Ιουν 29

Έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον - συνέντευξη στο CAR & DRIVER

Το πρόσφατο μεγάλο άνοιγμα της κυβέρνησης στο θέμα «Ηλεκτροκίνηση» στην Ελλάδα αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον των πολιτών για το κατά πολλούς καύσιμο του μέλλοντος. Με αφορμή λοιπόν το νέο Σχέδιο Νόμου και λίγο πριν την οριστικοποίηση των διατάξεών του και την ψήφιση του, συνομιλήσαμε με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη για το πλαίσιο εντός του οποίου θα κινηθεί η κυβέρνηση, οι φορείς και η αγορά για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ειδικότερα, ο Υπουργός Ενέργειας αποκαλύπτει στο Car and Driver τις πολιτικές της κυβέρνησης για τα δίκτυα φόρτισης, τι θα ισχύσει για τους οικιακούς φορτιστές, το νομοθετικό πλαίσιο και τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες αναφορικά με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, αλλά και για το κατά πόσον η Ελλάδα μπορεί να γίνει η Silicon Valley της Ευρώπης.

 Κύριε Υπουργέ, τα μέτρα προώθησης της ηλεκτροκίνησης εμπεριέχουν σημαντικά κίνητρα προκειμένου κάποιος να επιλέξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ωστόσο παραμένουν ακριβά για το ευρύ κοινό. Ποια είναι η άποψή σας;

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα σίγουρα δεν είναι φτηνά. Και αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο τα κίνητρα τα οποία προωθούμε είναι αξιοσημείωτα. Διότι αυτό το αρχικό πακέτο των 100 εκατομμυρίων ευρώ, μαζί με τις φορολογικές ελαφρύνσεις, θα οδηγήσει σε μεσοσταθμική μείωση της υψηλής τιμής εκκίνησης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου κατά 25%! Μιλάμε για τέτοια μείωση κόστους που θα καταστήσει αρκετά μοντέλα ηλεκτροκίνητων ΙΧ πολύ περισσότερο προσιτά στον καταναλωτή! Πέραν αυτού όμως, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η συντήρηση των ηλεκτρικών ΙΧ έχει έξοδα που σε σχέση με τα συμβατικά ΙΧ είναι πολύ λιγότερα. Επομένως, με ένα ηλεκτροκίνητο ΙΧ εξοικονομείς χρήματα κάθε χρόνο που το χρησιμοποιείς.

Πώς θα πετύχετε το στόχο σας ώστε  1 στα 3 αυτοκίνητα που θα πωλείται το 2030 να είναι EV, με δεδομένη την έλλειψη υποδομών φόρτισης;

Είμαστε ρεαλιστικά φιλόδοξοι. Μόνο έτσι θα μπούμε πραγματικά στη νέα εποχή μετακινήσεων. Αναγνωρίζουμε το ζήτημα με τις υποδομές για την ηλεκτροκίνηση. Για αυτό: Ξεκινάμε με την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης σε κεντρικά σημεία εξυπηρέτησης: λιμάνια, αεροδρόμια και μεγάλες πλατείες. Προχωρήσαμε σε συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους στην ολοκλήρωση του δικτύου φόρτισης στις εθνικές οδικές αρτηρίες μέχρι το τέλος του 2021. Συμφωνήσαμε με τους Δήμους να χωροθετήσουν τα βασικά σημεία για τους φορτιστές μέχρι το Μάρτιο του 2021, ξεκινώντας από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων δεσμεύτηκαν να εγκαταστήσουν 1.200 φορτιστές σε όλη την Ελλάδα. Ενώ και με το νομοσχέδιο που φέρνουμε για την ηλεκτροκίνηση, από τη μια πλευρά εισάγουμε ρυθμίσεις για την εγκατάσταση φορτιστών σε καινούργια κτίρια, και από την άλλη πλευρά απλοποιούμε τις διαδικασίες για την τοποθέτηση σημείων φόρτισης σε υφιστάμενα κτίρια. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας εάν ένας ιδιοκτήτης θέλει να εγκαταστήσει ένα φορτιστή.  Είναι μια σειρά ρυθμίσεων με τις οποίες αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά το ζήτημα των υποδομών.

 Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης μια διεύρυνση του προγράμματος των επιδοτήσεων στα πιο συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, αναφέρομαι στα χαμηλών ρύπων με οικονομικούς βενζινοκινητήρες ή και τα υβριδικά, προκειμένου να δοθούν κίνητρα αντικατάστασης των παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων που επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Το πακέτο που διαμορφώσαμε βασίζεται στις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς. Και με δεδομένες τις οικονομικές δυσκολίες που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού, είναι πιστεύω ένα γενναίο αρχικό πακέτο προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Δείχνουμε με αυτό τον τρόπο ότι ακόμη και μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, συνεχίζουμε να έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον. Σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να κάνουμε μια ιεράρχηση. Με τα χρήματα λοιπόν που τώρα έχουμε στη διάθεσή μας, δίνουμε προτεραιότητα στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ακριβώς διότι είναι μια λιγότερο ώριμη τεχνολογία στην οποία θέλουμε να δώσουμε μία ισχυρή ώθηση. Παράλληλα βέβαια, για άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων υπάρχουν ήδη ειδικές πολιτικές, πχ. η ΔΕΠΑ διαμορφώνει τη δική της πολιτική με τα πρατήρια φυσικού αερίου.

Στα μέτρα που ανακοινώσατε πρόσφατα υπάρχει μια ασάφεια για τα plug-in Hybrid (PHEV) αυτοκίνητα. Τι θα ισχύσει τελικά;

Να σας πω. Δίνουμε προτεραιότητα αυτή τη στιγμή στα αμιγώς ηλεκτρικά ΙΧ. Και διότι, πέραν όσων ήδη ανέφερα, οδηγούν σε μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Αλλά και γιατί οι τιμές των υβριδικών ΙΧ που αναφέρετε δεν είναι τόσο δυσπρόσιτες όσο αυτές των ηλεκτρικών ΙΧ. Αυτά σε σχέση με τους ιδιώτες. Θα επιδοτήσουμε όμως τα plug-in υβριδικά για δύο κατηγορίες: τα Ταξί και τα εταιρικά οχήματα. Το κάνουμε αυτό γιατί θέλουμε να δημιουργήσουμε μια «κρίσιμη μάζα» στην αγορά αυτών των οχημάτων. Ιδιαίτερα καθώς περιμένουμε περισσότερες πωλήσεις στις κατηγορίες αυτές.

Τι απαντάτε στους επικριτές της ηλεκτροκίνησης, που υποστηρίζουν πώς το ρεύμα που καταναλώνουν για τη φόρτισή τους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προέρχεται και από μη ανανεώσιμες πηγές, οπότε το όποιο περιβαλλοντικό όφελος από τη χρήση των EVs εκμηδενίζεται σε αυτόν τον φαύλο κύκλο;

Η μετάβαση της Ελλάδας σε ένα μοντέλο πράσινης ανάπτυξης δεν είναι για εμάς μια αποσπασματική πολιτική, αλλά αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης. Δεν ξυπνήσαμε ένα ωραίο πρωί και είπαμε να φέρουμε την ηλεκτροκίνηση! Αντίθετα αυτή μας η πολιτική συνδέεται άρρηκτα με δύο ακόμη πρωτοβουλίες μας: Την απολιγνιτοποίηση και τη στροφή στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Είναι με αυτές τις δύο πολιτικές που ενισχύουμε το ποσοστό των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της Ελλάδας και έμπρακτα απαντάμε στο επιχείρημα που αναφέρετε: Κάνοντας την παραγωγή ηλεκτρισμού πιο πράσινη, διασφαλίζουμε ότι η ίδια η ηλεκτροκίνηση θα είναι όντως μία φιλική για το περιβάλλον μετάβαση!

Πιστεύετε πώς η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει τη γεωφυσική της θέση προκειμένου να γίνει η silicon valley των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη Νότια Ευρώπη; Υπάρχει σχετικό πλάνο προώθησης «πράσινων» επενδύσεων;

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με μεγάλες δυνατότητες στον ενεργειακό τομέα. Θα έλεγα μάλιστα ότι αυτή η στροφή σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο προς την πράσινη ενέργεια είναι κάτι που μας ευνοεί ιδιαίτερα. Διότι έχουμε πλούσιο τον ήλιο και τον άνεμο. Και για αυτό στην κυβέρνηση κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας να καταστήσουμε την Ελλάδα πρωταγωνιστή αυτών των εξελίξεων: Αναθεωρήσαμε το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα με στόχους πολύ πιο φιλόδοξους. Δηλαδή, το 35% της κατανάλωσης ενέργειας και το 60% της ηλεκτροπαραγωγής να  προέρχονται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας το 2030. Και για αυτό θα επιδιώξουμε την προσέλκυση πολλών πράσινων επενδύσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, εισαγάγαμε με τον πρόσφατο περιβαλλοντικό νόμο ρυθμίσεις που στοχεύουν στη μείωση του χρόνου αδειοδότησης για έργα ΑΠΕ. Και συνεχίζουμε. Προχωρά παράλληλα η επένδυση των ΕΛΠΕ για ένα από τα μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά πάρκα της Ευρώπης στη Δυτική Μακεδονία. Και ενθαρρύναμε τη  συνεργασία της ΔΕΗ και της γερμανικής RWE που θα φέρει και άλλες μεγάλες επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά. Η Ελλάδα λοιπόν μπορεί να διεκδικήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο που της αναλογεί και θα το κάνει!

 Πόσο δύσκολο είναι για την χώρα μας η δημιουργία ενός «Ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου», με δεδομένο πώς κάτι τέτοιο δεν απαιτεί βαριά βιομηχανία παρά μόνον συνέργειες; Γίνονται συζητήσεις για κάτι τέτοιο;

Σε αυτό πρέπει να απαντήσουν η βιομηχανία και οι επενδυτές. Δουλειά δική μας είναι να δημιουργούμε τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου η Ελλάδα να είναι μια χώρα ελκυστική στις επενδύσεις γενικότερα, αλλά και για τέτοιες επενδύσεις συγκεκριμένα, εφόσον υπάρχει τέτοιο ενδιαφέρον. Και αυτό ακριβώς κάνουμε: Στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση για παράδειγμα προβλέπουμε κίνητρα ούτως ώστε να ξεκινήσει από εταιρείες εδώ στην Ελλάδα η παραγωγή μπαταριών και φορτιστών για ηλεκτρικά ΙΧ. Είναι μία ρύθμιση που όχι μόνο προωθεί την ηλεκτροκίνηση, αλλά διασφαλίζει ένα πρόσθετο αναπτυξιακό όφελος για τη χώρα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να μας αποκαλύψετε, το τι τελικά ισχύει με τις διάφορες φήμες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας για επενδύσεις αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ελλάδα με πιο χαρακτηριστική εκείνη της Volkswagen. Θα υλοποιηθούν και πότε;

Δεν μπορώ να μιλήσω για τα σχέδια ιδιωτών επενδυτών. Αυτό που επιχειρούμε, είναι να κάνουμε την Ελλάδα συνολικά ελκυστική για επενδύσεις. Ανεξάρτητα λοιπόν από το αν θα έρθει ή δεν θα έρθει μια αυτοκινητοβιομηχανία, σημασία έχει να δημιουργούνται γενικότερα νέες θέσεις εργασίας μέσω ενός φιλικού στην επιχειρηματικότητα περιβάλλοντος, που θα δώσει ευκαιρίες προκοπής σε όλους τους Έλληνες και ιδιαίτερα στους νέους μας.

Ιουν 27

Επίσκεψη του Κωστή Χατζηδάκη στον Σχινιά - Συνάντηση με τους υπεύθυνους του Φορέα Διαχείρισης

Επίσκεψη στην περιοχή Naturaστο Εθνικό Πάρκο του Σχινιά-Μαραθώνα,  πραγματοποίησε σήμερα το πρωί, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης. Ο Υπουργός περιηγήθηκε στο Εθνικό Πάρκο και συνομίλησε με τον πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης Σχινιά – Μαραθώνα, Γιώργο Λυριντζή και τους εργαζόμενους.

Στην προστατευόμενη περιοχή του Σχινιά, ο Υπουργός είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει την κατάσταση του Εθνικού Πάρκου, το οποίο επισκέπτονται καθημερινά χιλιάδες πολίτες. Η εικόνα στο Εθνικό Πάρκο του Σχινιά – Μαραθώνα ήταν ανάμικτη, καθώς η παραθαλάσσια όαση πρασίνου της Αττικής σε ορισμένα σημεία εμφάνιζε εικόνα μη αρμόζουσα σε Natura, παρά τις προσπάθειες της διοίκησης του Φορέα Διαχείρισης λόγω των προβλημάτων του μέχρι πρότινος θεσμικού πλαισίου.

Ο Υπουργός, κατά την περιήγησή του στο Εθνικό Πάρκο, συνεχάρη τους υπαλλήλους και τον πρόεδρο του Φορέα για τις προσωπικές, καθημερινές τους προσπάθειες. Τους εξήγησε δε το νέο θεσμικό πλαίσιο και τις δυνατότητες του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) που θεσπίστηκε στον πρόσφατο περιβαλλοντικό νόμο, ώστε η εικόνα του Πάρκου να βελτιωθεί σημαντικά.

Συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδάκης δεσμεύθηκε ότι ο νέος Φορέας θα επιδιώξει:

  1. Να δημιουργηθεί ένας νέος περιφερειακός δρόμος που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους του πλησιέστερου οικισμού (Δικαστικά), για να μη γίνεται χρήση του δρόμου που οδηγεί στη παραλία.
  2. Να αξιοποιηθεί ο χώρος στάθμευσης του Κωπηλατοδρομίου από τους επισκέπτες της παραλίας, ώστε να μη φτάνουν έως εκεί με τα οχήματά τους.
  3. Να ενισχυθεί η συνεργασία με τη Πυροσβεστική, αλλά κυρίως να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με το σύστημα πυρόσβεσης που είχε παραγγελθεί από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά δεν λειτουργεί.
  4. Να αναβαθμιστούν οι σχέσεις με το Δήμο, με την Περιφέρεια και την ΕΤΑΔ, η οποία έχει στην ευθύνη της το Κωπηλατοδρόμιο, καθώς είναι προς όφελος όλων η προστασία του Πάρκου και της βιοποικιλότητας