Ένταξη των μελλοντικών επεκτάσεων του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου προς τη Βόρεια Αθήνα, που έχουν σχεδιαστεί από το 2008, στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνα/Αττική 2021

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο


Αριθμ. Πρωτ. 5084/27-1-2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής 


ΘΕΜΑ : Ένταξη των μελλοντικών επεκτάσεων του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου προς τη Βόρεια Αθήνα, που έχουν σχεδιαστεί από το 2008, στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνα/Αττική 2021.


Το 2008 η τότε Κυβέρνηση παρουσίασε ολοκληρωμένο σχέδιο για την επέκταση του δικτύου του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου με επτά υπόγειους σταθμούς από το ΚΑΤ έως τον Άγιο Στέφανο. Η πρώτη φάση του σχεδίου προέβλεπε την υπογειοποίηση του υφισταμένου σταθμού «Κηφισιά» και την κατασκευή νέου δικτύου μήκους 6,5 χλμ. με τέσσερις νέους σταθμούς: Αθλητικός Όμιλος Κηφισιάς, Νέα Ερυθραία, στη διασταύρωση των οδών Τρικούπη και Θησέως, Καστρί και στο 20ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, 1000 μέτρα πριν τη γέφυρα του ΟΣΕ. Το ίδιο σχέδιο προέβλεπε σε δεύτερη φάση την κατασκευή δικτύου 4,6 χλμ. δύο ακόμα σταθμών, Άνοιξης και Αγίου Στεφάνου. Το συνολικό νέο δίκτυο θα είχε τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 120.000 επιβατών ημερησίως, ενώ το διοικητικό συμβούλιο των τότε ΗΣΑΠ είχε εγκρίνει τις πέντε μελέτες επέκτασης που είχαν εκπονηθεί για το έργο. 

Ύστερα από πολύμηνη δυστοκία, τον Ιούλιο του 2011 το Υπουργείο ανακοίνωσε πως ξεκινά δημόσια διαβούλευση για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας / Αττικής 2021, προκειμένου αυτό να οριστικοποιηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή. Από τη μελέτη ορισμένων κειμένων της διαβούλευσης αυτής, όμως, προκύπτει ότι ο σχεδιασμός δεν εντάσσεται στο νέο Σχέδιο στο σύνολό του, παρά μόνο για 3 σταθμούς. 

Με βάση τα δεδομένα αυτά, 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1) Πού τοποθετεί χρονικά την ψήφιση του Σχεδίου;
2) Για ποιους λόγους δεν έχει ενταχθεί μέχρι στιγμής το σύνολο των  επεκτάσεων που είχε προγραμματίσει ο ΗΣΑΠ το 2008;
3) Είναι στις προθέσεις του να προχωρήσει σε συνολική ένταξη;