Δεκ 19

Διαγραφή ποινικών αδικημάτων βάσει της ισχύουσας προπτωχευτικής διαδικασίας

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ Αρ. πρωτ. 2975/19.12.2011 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΘΕΜΑ: Διαγραφή ποινικών αδικημάτων βάσει της ισχύουσας προπτωχευτικής διαδικασίας Σε μια χρονική περίοδο όπου ο εντοπισμός της φορολογικής και της ασφαλιστικής ύλης είναι μονόδρομος, ώστε αφενός να ελαφρυνθούν τα φορολογικά βάρη στους πολλούς και αφετέρου να μην υπάρξουν εκπτώσεις στις κοινωνικές παροχές, η δημιουργία φορολογικής και ασφαλιστική συνείδησης έστω και μέσω της καταστολής, θα έπρεπε να είναι σταθερός στόχος. Όμως, με την παρ. 3 άρθρου 106η ν.3588/2007, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 του πρόσφατου ν. 4013/2011, που αναφέρεται στη νέα προπτωχευτική διαδικασία  (αρ. 99 επ. του Πτωχευτικού Κώδικα) ορίστηκε ότι "Εξαλείφεται, επίσης, το αξιόποινο των αδικημάτων έκδοσης ακάλυπτων επιταγών και καθυστέρησης οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία που έχουν τελεστεί πριν τη σύναψη της συμφωνίας εξυγίανσης". Η διάταξη προβλέπει ότι εξαλείφεται το αξιόποινο για οφειλές στο Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία με την επικύρωση από το δικαστήριο της συμφωνίας εξυγίανσης μεταξύ οφειλέτη και πιστωτών του. Πρόκειται για ένα χρονικό σημείο, όπου η συμφωνία εξυγίανσης δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί και, επομένως, δεν έχει δοκιμαστεί στην πράξη η σοβαρότητα των προθέσεων τόσο του οφειλέτη όσο και των πιστωτών του. Κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής η ΝΔ είχε εγείρει τα ερωτηματικά της ως προς τη σκοπιμότητα της ρύθμισης και είχε ζητήσει από την πλειοψηφία να εξηγήσει γιατί ακριβώς συμπεριελήφθη αυτή στο νομοσχέδιο, χωρίς να λάβει σαφή απάντηση, και μάλιστα παρά το ότι η ρύθμιση περιελήφθη ως παράγραφος σε ένα και μοναδικό άρθρο, το οποίο αφορούσε όλες τις τροποποιήσεις στη διαδικασία εξυγίανσης των επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατό κανείς να τοποθετηθεί συγκεκριμένα με την ψήφο του στις επιμέρους διατάξεις. Πράγματι, η οριστική παύση της ποινικής διαδικασίας μετά από ενέργειες που εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από πρωτοβουλίες του ίδιου του φορολογουμένου και των πιστωτών του, σχετικοποιεί την αυστηρή μεταχείριση των οφειλετών, δίνοντας λανθασμένο μήνυμα τόσο στους ίδιους, όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Ταυτόχρονα, δημιουργεί έδαφος για καταστρατήγηση του απολύτως θετικού μέτρου της εξυγίανσης των επιχειρήσεων, που συνιστά ανάσα για τον συνεπή επιχειρηματία, και δυναμιτίζει την αποτελεσματικότητά του, με τη συσσώρευση στα δικαστήρια παρελκυστικών αιτήσεων για υπαγωγή στο αρ. 99 του Πτωχευτικού Κώδικα. Σήμερα ερωτάται ξανά ο κ. Υπουργός: Προτίθεται να αποσύρει ή να τροποποιήσει τη συγκεκριμένη ρύθμιση και με ποιο περιεχόμενο; Ημερομηνία Υπογραφή "Σε μια χρονική περίοδο όπου ο εντοπισμός της φορολογικής και της ασφαλιστικής ύλης είναι μονόδρομος, ώστε αφενός να ελαφρυνθούν τα φορολογικά βάρη στους πολλούς και αφετέρου να μην υπάρξουν εκπτώσεις στις κοινωνικές παροχές, η δημιουργία φορολογικής και ασφαλιστική συνείδησης έστω και μέσω της καταστολής, θα έπρεπε να είναι σταθερός στόχος..."
διαβάστε περισσότερα
Δεκ 14

Διαδικασία εξυγίανσης του ΟΣΕ και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ Αριθμ. Πρωτ.  2741/13.12.2011 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ:   ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΘΕΜΑ: Διαδικασία εξυγίανσης του ΟΣΕ και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Σοβαρά προβλήματα παρατηρούνται στη διαδικασία  εξυγίανσης του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα: 1.Παρά την αρχική έγκριση της Τρόικας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει ακόμα εγκρίνει το σχέδιο εξυγίανσης σε συνέχεια του ν. 3891/2010, λόγω των κρατικών ενισχύσεων που περιλαμβάνονται και μεταξύ άλλων αφορούν και στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Έχει, μάλιστα, στείλει «Πρόσκληση υποβολής παρατηρήσεων» στην Ελληνική Δημοκρατία, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων στις 15-9-2011, προκειμένου να παρασχεθούν διευκρινίσεις. Το σχέδιο προέβλεπε ανάληψη των χρεών του ΟΣΕ από το Δημόσιο με παράλληλη μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο Δημόσιο – ως αντιστάθμισμα για την ανάληψη του χρέους. Ωστόσο, η μεταφορά χρεών δεν φαίνεται να είναι απλή υπόθεση,  αφού, όπως προκύπτει από την εξέλιξη των πραγμάτων μέχρι σήμερα, ο ΟΣΕ συνεχίζει να είναι πρωτοφειλέτης στα δάνεια που έχει συνάψει με τις τράπεζες και οποιαδήποτε αλλαγή της περιουσιακής του κατάστασης θα προκαλούσε προβλήματα στις δανειακές συμβάσεις καθιστώντας τα δάνεια ληξιπρόθεσμα και το ανεξόφλητο ποσό άμεσα απαιτητό. Με την αναθεώρηση του δημόσιου χρέους και τη μεταφορά του χρέους του ΟΣΕ (όπως και άλλων δημόσιων επιχειρήσεων) στο χρέος της Γενικής κυβέρνησης το δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά 3% (10 δις ευρώ). Παρόλα αυτά, ο ΟΣΕ παραμένει πρωτοφειλέτης  απέναντι στις τράπεζες. 2. Μια ακόμη σύγχυση που έχει δημιουργηθεί με το θέμα του ΟΣΕ και αφορά στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του είναι ότι, με βάση την κατάσταση που διαμορφώθηκε, αλλά και την υπάρχουσα νομοθεσία που ψηφίστηκε την τελευταία διετία, περισσότεροι από έναν φορείς μπορούν να ασχολούνται παράλληλα με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ: το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), η ΓΑΙΑΟΣΕ και η Ειδική Γραμματεία Αναδιαρθρώσεων-  Αποκρατικοποιήσεων. Οι δύο τελευταίοι φορείς φαίνεται να έχουν αναθέσει σε συμβούλους εκ παραλλήλου μελέτες για την αξιοποίηση, άμεσα ή έμμεσα, ολόκληρης ή μέρους της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, σπαταλώντας έτσι – την κρίσιμη αυτή εποχή-  πολύτιμους πόρους. 3.Η επανειλημμένως και πρόχειρα εξαγγελθείσα, την τελευταία διετία, ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι άμεσα συνδεδεμένη με την έγκριση του προγράμματος εξυγίανσης που καθυστερεί. Περιπλέκεται δε περισσότερο όταν συνδέεται – σύμφωνα με την ανακοίνωση (18-7-2011) της Ειδικής Γραμματείας Αναδιαρθρώσεων  Αποκρατικοποιήσεων για την επιλογή συμβούλου -  με τους 5 σιδηροδρομικούς σταθμούς, που αποτελούν ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ. Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι υπουργοί: 1. Ποια είναι η πρόοδος που έχει σημειωθεί σχετικά με το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ; Πότε προβλέπεται η έγκριση του νόμου ν. 3891/2010 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ποιος είναι ο κίνδυνος μερικής ή συνολικής μη έγκρισης; Υπάρχει κίνδυνος να ζητηθούν ανακτήσεις ενισχύσεων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;  Πώς προτίθεται η κυβέρνηση να χειριστεί το θέμα της μεταβίβασης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο Δημόσιο; 2. Έχει μεταφερθεί τελικά το χρέος του ΟΣΕ στη Γενική Κυβέρνηση; Αν ναι, γιατί ο ΟΣΕ φαίνεται πρωτοφειλέτης στις δανειακές συμβάσεις με τις τράπεζες; Στην μεταφορά του συσσωρευμένου χρέους του ΟΣΕ στο χρέος της Γενικής Κυβέρνησης, πώς αποτιμήθηκε το ενεργητικό του ΟΣΕ και σε ποια αξία; 3. Ποιος φορέας είναι τελικά υπεύθυνος για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ ;  Ποιες μελέτες έχουν παραγγελθεί για την αξιοποίηση αυτής της ακίνητης περιουσίας από την ΓΑΙΑΟΣΕ και την Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων; Ποιο ήταν το ακριβές αντικείμενό τους; Έχει γίνει σχετική προεργασία για το θέμα εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ; 4. Ποιος φορέας είναι υπεύθυνος για την ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που, όπως φαίνεται, επιχειρείται να συνδυαστεί με στοιχεία της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ κατά τις ανακοινώσεις της Ειδικής Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων; Κατά πόσο η προσθήκη μέρους της ακίνητης περιουσίας δεν θα περιπλέξει νομικά, σε σχέση τουλάχιστον με την Κομισιόν, μια ήδη περιπεπλεγμένη υπόθεση, όπως είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Σοβαρά προβλήματα παρατηρούνται στη διαδικασία  εξυγίανσης του ΟΣΕ. "Σοβαρά προβλήματα παρατηρούνται στη διαδικασία  εξυγίανσης του ΟΣΕ..."
διαβάστε περισσότερα
Δεκ 14

Ποικίλο Όρος: Η συνεχιζόμενη εκκρεμότητα σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς εκτάσεών του εμποδίζει την περιβαλλοντική ανάδειξή του για την ανάπτυξη της Δυτικής Αθήνας.

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ Αριθμ. Πρωτ.  2752/13.12.2011 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ - Οικονομικών - Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ΘΕΜΑ : Ποικίλο Όρος: Η συνεχιζόμενη εκκρεμότητα σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς εκτάσεών του εμποδίζει την περιβαλλοντική ανάδειξή του για την ανάπτυξη της Δυτικής Αθήνας. Το Ποικίλο Όρος αποτελεί έκταση με τεράστια περιβαλλοντική σημασία για την ποιότητα ζωής των κατοίκων και επισκεπτών της Δυτικής Αθήνας Στους πρόποδες του έχουν αναπτυχθεί οι Δήμοι Αγίας Βαρβάρας, Χαϊδαρίου, Περιστερίου, Πετρούπολης, Ιλίου, Άνω Λιοσίων Ασπροπύργου και Αγίων Αναργύρων-Καματερού. Καταλαμβάνει  28.000 στρέμματα πευκώδους, θαμνώδους, και χαμηλής βλάστησης. Η Πολιτεία δεν έχει κάνει όσα θα όφειλε για την προστασία και την αναβάθμισή του. Είναι γνωστό ότι στο παρελθόν νομοθετικές και άλλες διατάξεις (π.χ. Νόμος 2742/1999 και παλαιότερες) επιχείρησαν να βάλουν τάξη στον χαρακτήρα, στο χωροταξικό σχεδιασμό και στην περιβαλλοντική προστασία του Όρους, Όμως, χρόνιες εκκρεμότητες σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς τμημάτων του, λόγω διεκδικήσεων τρίτων που έχουν προκαλέσει διενέξεις και χρονικές καθυστερήσεις στην εφαρμογή οποιουδήποτε σχεδίου, αντιδράσεις φορέων και κατοίκων και, τελικά, διαιώνιση του προβλήματος, με πιο πρόσφατο παράδειγμα τις αντιδράσεις ενόψει της πρόσφατης λήξης της προθεσμίας που είχε δώσει το ΣτΕ για τις εκτάσεις στην περιοχή Αγίας Τριάδας Πετρούπολης, την προσφυγή κατοίκων του Χαϊδαρίου κλπ.  Πολύ περισσότερο, η κατάσταση αυτή βάζει στο ράφι κάθε ολοκληρωμένο σχέδιο περιβαλλοντικής ανάπτυξης για το Όρος, και δεν δίνει περιθώριο ανάπτυξης  στην ευρύτερη περιοχή. Με βάση τα δεδομένα αυτά, ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ 1) Ποιες δικαστικές εκκρεμότητες υπάρχουν αυτή τη στιγμή, σχετικά με διαφιλονικούμενες εκτάσεις και ποια στάση τηρεί το Υπ. Οικονομικών ή εποπτευόμενοι από αυτό φορείς και Συμβούλια σε τυχόν εκκρεμείς δίκες; 2) Υπάρχει Ολοκληρωμένο Σχέδιο Προστασίας και Ανάδειξης του Φυσικού Περιβάλλοντος ή σχετικές μελέτες για το προσεχές διάστημα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και αν ναι, ποιά ακριβώς; Ημερομηνία 13. 12. 2011 Υπογραφή "Το Ποικίλο Όρος αποτελεί έκταση με τεράστια περιβαλλοντική σημασία για την ποιότητα ζωής των κατοίκων και επισκεπτών της Δυτικής Αθήνας. Στους πρόποδες του έχουν αναπτυχθεί οι Δήμοι Αγίας Βαρβάρας, Χαϊδαρίου, Περιστερίου, Πετρούπολης, Ιλίου, Άνω Λιοσίων Ασπροπύργου και Αγίων Αναργύρων-Καματερού..."
διαβάστε περισσότερα
Δεκ 14

Σχέδιο προστασίας του Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης»

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ Αριθμ. Πρωτ.  2751/13.12.2011 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ΘΕΜΑ : Σχέδιο προστασίας του Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης». Το Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης", με έκταση πάνω από 1000 στρέμματα στα διοικητικά όρια των  Δήμων  Ιλίου και Αγίων Αναργύρων-Καματερού,  είναι ένα από τα σημαντικότερα στον αστικό ιστό τόσο του Λεκανοπεδίου Αττικής, όσο και της χώρας μας. Από το 1992 που δημιουργήθηκε και ειδικότερα από το 2002, οπότε και συστάθηκε ο  Οργανισμός Διοίκησης & Διαχείρισης για τη συνολική λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξή του, εκδηλώθηκαν αρκετές προσπάθειες για τη συνολική αξιοποίησή του προς όφελος των κατοίκων κυρίως της Δυτικής Αθήνας. Ωστόσο, η έλλειψη γενικού και σταθερού σχεδίου αξιοποίησης, σε συνδυασμό με την επιδείνωση της δημοσιονομικής συγκυρίας ανέδειξαν την αδυναμία της Πολιτείας να αποδείξει ότι είναι σε θέση να συντηρεί με την απαιτούμενη επάρκεια τέτοιες εκτάσεις. Οι πολύ κακές συνθήκες ασφαλείας, ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες, η χρήση ναρκωτικών, οι ελλιπείς υποδομές ηλεκτροφωτισμού, ύδρευσης και συντήρησης παλιών κτιρίων, το άστατο καθεστώς χρήσεων γης και εκμετάλλευσης φυσικών πόρων, η μηδαμινή σήμανση και η σχεδόν ανύπαρκτη εγκατάσταση μέσων πυρασφάλειας υποδεικνύονται από εργαζομένους, επισκέπτες, μέσα ενημέρωσης, αλλά και ομάδες πρωτοβουλίας που έχουν ευαισθητοποιηθεί σχετικά, ως τα κυριότερα προβλήματα του Πάρκου. Όλα τα παραπάνω επισφραγίζονται, ασφαλώς, από την κακή οικονομική κατάστασή του, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν το Πάρκο είχε ενισχυθεί με τακτικούς και έκτακτους πόρους. Ταυτόχρονα, η εφαρμογή του προγράμματος συγχώνευσης δημοσίων οργανισμών με την ίδρυση Μητροπολιτικού Φορέα Ανάπλασης και Διαχείρισης Προστατευόμενων περιοχών Αττικής δημιουργεί εκκρεμότητα σχετικά με τον ακριβή αριθμό του προσωπικού που θα υπηρετεί στο μέλλον εκεί. Με βάση τα δεδομένα αυτά, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ 1) Υπάρχει αυτή τη στιγμή συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης για την αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων και, ιδιαίτερα, των ζητημάτων ασφαλείας και πυροπροστασίας; Αν ναι, ποιοι φορείς συνεργάζονται στην εφαρμογή του; 2) Ποια ακριβώς είναι η οικονομική κατάσταση του Πάρκου αυτή τη στιγμή (έσοδα/ πόροι προς απορρόφηση από διάφορες εθνικές και κοινοτικές πηγές-έξοδα-παλιά χρέη- τυχόν ιδιωτική χρηματοδότηση κλπ); 3) Ποιος προγραμματισμός υπάρχει για το ανθρώπινο δυναμικό που θα υπηρετεί στο Πάρκο στο μέλλον, μετά την επικείμενη συγχώνευση του Οργανισμού του Πάρκου στον επικείμενο φορέα; Ημερομηνία 13. 12. 2011 Υπογραφή "Το Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης", με έκταση πάνω από 1000 στρέμματα στα διοικητικά όρια των  Δήμων  Ιλίου και Αγίων Αναργύρων-Καματερού,  είναι ένα από τα σημαντικότερα στον αστικό ιστό τόσο του Λεκανοπεδίου Αττικής, όσο και της χώρας μας..."
διαβάστε περισσότερα
Δεκ 13

Για την εξυγίανση του ΟΣΕ & την ακίνητη περιουσία του

Αθήνα, 13 Δεκεμβρίου 2011 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ερώτηση Κ. Χατζηδάκη για τα προβλήματα στη διαδικασία εξυγίανσης του ΟΣΕ και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται για την πρόοδο του προγράμματος εξυγίανσης του ΟΣΕ, το οποίο κινδυνεύει με εκτροχιασμό. Τις πτυχές του εν λόγω ζητήματος θέτει με ερώτησή του  προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο βουλευτής Β΄Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης. Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει ο κ. Χατζηδάκης: 1.Παρά την αρχική έγκριση της Τρόικας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει ακόμα εγκρίνει το σχέδιο εξυγίανσης σε συνέχεια του ν. 3891/2010, λόγω των κρατικών ενισχύσεων που περιλαμβάνονται και μεταξύ άλλων αφορούν και στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Έχει, μάλιστα, στείλει «Πρόσκληση υποβολής παρατηρήσεων» στην Ελληνική Δημοκρατία, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων στις 15-9-2011, προκειμένου να παρασχεθούν διευκρινίσεις. Το σχέδιο προέβλεπε ανάληψη των χρεών του ΟΣΕ από το Δημόσιο με παράλληλη μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο Δημόσιο – ως αντιστάθμισμα για την ανάληψη του χρέους. Ωστόσο, η μεταφορά χρεών δεν φαίνεται να είναι απλή υπόθεση,  αφού, όπως προκύπτει από την εξέλιξη των πραγμάτων μέχρι σήμερα, ο ΟΣΕ συνεχίζει να είναι πρωτοφειλέτης στα δάνεια που έχει συνάψει με τις τράπεζες και οποιαδήποτε αλλαγή της περιουσιακής του κατάστασης θα προκαλούσε προβλήματα στις δανειακές συμβάσεις καθιστώντας τα δάνεια ληξιπρόθεσμα και το ανεξόφλητο ποσό άμεσα απαιτητό. Με την αναθεώρηση του δημόσιου χρέους και τη μεταφορά του χρέους του ΟΣΕ (όπως και άλλων δημόσιων επιχειρήσεων) στο χρέος της Γενικής κυβέρνησης το δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά 3% (10 δις ευρώ). Παρόλα αυτά, ο ΟΣΕ παραμένει πρωτοφειλέτης  απέναντι στις τράπεζες. 2. Μια ακόμη σύγχυση που έχει δημιουργηθεί με το θέμα του ΟΣΕ και αφορά στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του είναι ότι, με βάση την κατάσταση που διαμορφώθηκε, αλλά και την υπάρχουσα νομοθεσία που ψηφίστηκε την τελευταία διετία, περισσότεροι από έναν φορείς μπορούν να ασχολούνται παράλληλα με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ: το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), η ΓΑΙΑΟΣΕ και η Ειδική Γραμματεία Αναδιαρθρώσεων-  Αποκρατικοποιήσεων. Οι δύο τελευταίοι φορείς φαίνεται να έχουν αναθέσει σε συμβούλους εκ παραλλήλου μελέτες για την αξιοποίηση, άμεσα ή έμμεσα, ολόκληρης ή μέρους της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, σπαταλώντας έτσι – την κρίσιμη αυτή εποχή-  πολύτιμους πόρους. 3.Η επανειλημμένως και πρόχειρα εξαγγελθείσα, την τελευταία διετία, ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι άμεσα συνδεδεμένη με την έγκριση του προγράμματος εξυγίανσης που καθυστερεί. Περιπλέκεται δε περισσότερο όταν συνδέεται – σύμφωνα με την ανακοίνωση (18-7-2011) της Ειδικής Γραμματείας Αναδιαρθρώσεων  Αποκρατικοποιήσεων για την επιλογή συμβούλου -  με τους 5 σιδηροδρομικούς σταθμούς, που αποτελούν ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ. Κατόπιν των ανωτέρω, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας θέτει τα ακόλουθα ερωτήματα στους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων : 1. Ποια είναι η πρόοδος που έχει σημειωθεί σχετικά με το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ; Πότε προβλέπεται η έγκριση του νόμου ν. 3891/2010 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ποιος είναι ο κίνδυνος μερικής ή συνολικής μη έγκρισης; Υπάρχει κίνδυνος να ζητηθούν ανακτήσεις ενισχύσεων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;  Πώς προτίθεται η κυβέρνηση να χειριστεί το θέμα της μεταβίβασης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο Δημόσιο; 2. Έχει μεταφερθεί τελικά το χρέος του ΟΣΕ στη Γενική Κυβέρνηση; Αν ναι, γιατί ο ΟΣΕ φαίνεται πρωτοφειλέτης στις δανειακές συμβάσεις με τις τράπεζες; Στην μεταφορά του συσσωρευμένου χρέους του ΟΣΕ στο χρέος της Γενικής Κυβέρνησης, πώς αποτιμήθηκε το ενεργητικό του ΟΣΕ και σε ποια αξία; 3. Ποιος φορέας είναι τελικά υπεύθυνος για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ ;  Ποιες μελέτες έχουν παραγγελθεί για την αξιοποίηση αυτής της ακίνητης περιουσίας από την ΓΑΙΑΟΣΕ και την Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων; Ποιο ήταν το ακριβές αντικείμενό τους; Έχει γίνει σχετική προεργασία για το θέμα εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ; 4. Ποιος φορέας είναι υπεύθυνος για την ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που, όπως φαίνεται, επιχειρείται να συνδυαστεί με στοιχεία της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ κατά τις ανακοινώσεις της Ειδικής Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων; Κατά πόσο η προσθήκη μέρους της ακίνητης περιουσίας δεν θα περιπλέξει νομικά, σε σχέση τουλάχιστον με την Κομισιόν, μια ήδη περιπεπλεγμένη υπόθεση, όπως είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; "Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται για την πρόοδο του προγράμματος εξυγίανσης του ΟΣΕ, το οποίο κινδυνεύει με εκτροχιασμό. Τις πτυχές του εν λόγω ζητήματος θέτει με ερώτησή του  προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο βουλευτής Β΄Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης..."
διαβάστε περισσότερα