Απρ 3

Εγκύκλιος του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών για την Εντατικοποίηση των Ελέγχων στα Λεωφορεία εν όψει των Σχολικών Εκδρομών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πέμπτη 3η Απριλίου, 2008 κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Εγκύκλιος του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών για την Εντατικοποίηση των Ελέγχων στα Λεωφορεία εν όψει των Σχολικών Εκδρομών Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης απέστειλε σήμερα εγκύκλιο στα συναρμόδια Υπουργεία  καθώς και σε όλους του Νομάρχες της χώρας,  με την οποία ζητά να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι των λεωφορείων με τα οποία θα μετακινηθούν οι μαθητές των σχολείων, εν όψει της έναρξης της περιόδου των σχολικών εκδρομών (αναμένονται 2500 – 3500 σχολικές εκδρομές). Επίσης με την ίδια εγκύκλιο καταγράφονται όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν τα λεωφορεία ώστε οι μετακινήσεις των μαθητών να πραγματοποιηθούν με ασφάλεια. Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει οι υπεύθυνοι να δίνουν στα εξής σημεία: 1. Να είναι εφοδιασμένα τα λεωφορεία με ζώνες ασφαλείας εγκεκριμένου τύπου (CE)  για όλες τις θέσεις 2. Να υπάρχει ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου του οχήματος 3. Να υπάρχουν δύο τουλάχιστον οδηγοί για μακρινές διαδρομές ώστε να τηρούνται τα ωράρια εργασίας που προβλέπονται από την κοινοτική νομοθεσία Στους Νομάρχες επισημαίνεται ότι θα πρέπει τα μικτά κλιμάκια ελέγχου να δίνουν ιδιαίτερα σημασία κατά τον έλεγχο των αυτοκινήτων στα ακόλουθα σημεία: 1. έλεγχος συστημάτων ασφαλείας του λεωφορείου 2. έλεγχος ύπαρξης ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου 3. έλεγχος των καταγραφών των φύλλων του ταχογράφου 4. έλεγχος της κατάστασης ελαστικών του λεωφορείου 5. εξέταση της άδειας οδήγησης και του ωραρίου εργασίας του οδηγού 6. εξέταση της ύπαρξης και χρήσης εγκεκριμένου τύπου ζωνών ασφαλείας 7. εξέταση της ύπαρξης στο οπίσθιο μέρος του λεωφορείου επιγραφής με την ένδειξη σχολική εκδρομή Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Είναι χρέος όλων μας να εντείνουμε τις προσπάθειες μας ώστε ο παράγων οδική ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις των μαθητών να διασφαλιστεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό». ΣΗΜ: ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:  www.yme.gr  Please consider the environment before printing this e-mail Παρακαλούμε αναλογιστείτε την περιβαλλοντική σας ευθύνη πριν εκτυπώσετε αυτό το E-mail Από το Γραφείο Τύπου
  διαβάστε περισσότερα
Απρ 1

Αισθητική Αναβάθμιση Αεροδρομίων μετά από συνεργασία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τρίτη  1η Aπριλίου, 2008 κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ  -  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΜΑ: Αισθητική Αναβάθμιση Αεροδρομίων Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών σε συνεννόηση με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τον ΣΕΤΕ προχώρησε σε αισθητική αναβάθμιση αεροδρομίων της χώρας. Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια, ιδιαίτερα εν’ όψει της τουριστικής περιόδου. Η ολοκλήρωση των εργασιών συντελεί στην τουριστική ανάπτυξη και στην βελτίωση της εικόνας της χώρας. Προς την κατεύθυνση αυτή μετά από συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη με το Προεδρείο του ΣΕΤΕ, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Σίμος Σιμόπουλος συντόνισε την προσπάθεια καταγραφής των προβλημάτων και εξεύρεσης λύσεων για την αισθητική αναβάθμιση των αεροδρομίων. Αφού καταρτίστηκε πρόγραμμα επισκέψεων αντιπροσωπειών του ΣΕΤΕ και της ΥΠΑ στα αεροδρόμια Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Σάμου, Κω και Σκιάθου, στη συνέχεια κατατέθηκαν προτάσεις σε σχέση με παρεμβάσεις αλλά και ενέργειες, που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν μέχρι το τέλος Απριλίου 2008. Το συνολικό κόστος του έργου θα ανέλθει στο 1 εκατομμύριο ευρώ ενώ μέχρι σήμερα για τις προαναφερθείσες εργασίες έχει συνολικά δαπανηθεί το ποσό των 632.040 ευρώ. Με βάση τις προτάσεις έχουν πραγματοποιηθεί ως σήμερα οι παρακάτω παρεμβάσεις: Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου -Διαγραμμίσεις στο διάδρομο στάθμευσης αεροσκαφών και μπροστά από το κτίριο του αεροσταθμού -Αισθητικές παρεμβάσεις στους χώρους παραλαβής αποσκευών καθώς και στην αίθουσα αφίξεων -Αποκατάσταση της επιγραφής «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» του αεροδρομίου -Αποκατάσταση τηλεφωνικών θαλάμων στο χώρο αναμονής της αίθουσας αναχωρήσεων -Απομάκρυνση αδρανών υλικών από τους περιβάλλοντες χώρους των αεροσταθμών Κρατικός Αερολιμένας Σάμου -Αισθητική αναβάθμιση του χώρου παραλαβής αποσκευών και της αίθουσας αναχωρήσεων. -Τοποθέτηση νέας πινακίδας «ΕΞΟΔΟΣ-EXIT» στην αίθουσα αφίξεων -Ανακαίνιση της αίθουσας VIP. -Εργασίες χρωματισμού στους εξωτερικούς χώρους Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας -Αντικατάσταση σπασμένων πλακιδίων στο κτίριο του αεροσταθμού. -Ολοκλήρωση των εργασιών χρωματισμού του χωροδικτυώματος -Αντικατάσταση μεταλλικών λωρίδων στους αρμούς διαστολής των δαπέδων. -Αντικατάσταση τμημάτων της ψευδοροφής εσωτερικά του κτιρίου. -Αντικατάσταση αυτόματων θυρών (τοποθέτηση 8 νέων) -Σταδιακή τοποθέτηση αναβαθμών (σαμαράκια) στις διαβάσεις πεζών -Αποκατάσταση φθαρμένων καλυμμάτων στα καθίσματα στις αίθουσες του αεροσταθμού -Αντικατάσταση φωτεινών επιγραφών και λαμπτήρων Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου -Εργασίες αποκατάστασης ζημιών στις τουαλέτες (αντικατάσταση πλακιδίων και πόμολων) -Αντικατάσταση των αυτόματων θυρών -Διαγράμμιση πίστας και τροχοδρόμων Κρατικός Αερολιμένας Χανίων -Τοποθέτηση νέων stands με ενημερωτικά φυλλάδια για τα δικαιώματα του επιβάτη αλλά και μη κυβερνητικών οργανώσεων για παιδιά που έχουν εξαφανιστεί -Ανακαίνιση καταστήματος πώλησης αναμνηστικών ειδών (duty free) Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης τα αεροδρόμια της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς με στόχο οι παρεμβάσεις αναβάθμισης να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος Απριλίου 2008. Συνολικά οι εργασίες αφορούν: -αποκατάσταση διαγραμμίσεων στις πίστες -αποκατάσταση σημαιών Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Ένωσης -αντικατάσταση ενημερωτικών πινακίδων -απομάκρυνση άχρηστων υλικών από τους περιβάλλοντες χώρους των αεροσταθμών -συντήρηση των μαρμάρινων δαπέδων -αποκατάσταση μονώσεων -εξωτερικό και εσωτερικό βάψιμο -αποκατάσταση ψευδοροφών -αποκατάσταση ζημιών στις τουαλέτες -αντικατάσταση φωτιζόμενων καλυμμάτων στα desks -ενημερωτικά φυλλάδια για τους επιβάτες -αντικατάσταση κάδων απορριμμάτων -αποκατάσταση τηλεφωνικών θαλάμων -εργασίες σε υπόστεγα στους σταθμούς αναμονής για ταξί και λεωφορεία -αντικατάσταση κλιματιστικών μονάδων -κηποτεχνικές βελτιώσεις Οι εν λόγω εργασίες δεν πραγματοποιούνται εφάπαξ, αλλά θα επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και κυρίως πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Προς τον σκοπό αυτό εκπονείται παράλληλα σχέδιο για τη μόνιμη παρακολούθηση των αεροδρομίων από την ΥΠΑ, ώστε τα ελληνικά αεροδρόμια να βρίσκονται πάντα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Οι εργασίες αυτές σε τακτά χρονικά διαστήματα μπορούν να συντελέσουν κι αυτές στην καλύτερη τουριστική εικόνα της χώρας μας. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Κ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ –ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕ: Καλημέρα σε όλες και σε όλους. Θέλω να σας πω ότι το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, σε συνεννόηση με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και βασισμένο σε μια πρόταση που είχε υποβληθεί το Δεκέμβριο από το ΣΕΤΕ, το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε ένα έργο για την αισθητική αναβάθμιση των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Το έργο αυτό είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Απριλίου. Γιατί προχωρούμε προς αυτή την πρωτοβουλία. Διότι θεωρούμε ότι οι επιβάτες και ειδικότερα οι τουρίστες, καθώς είμαστε σε μια τουριστική χώρα, πρέπει να κινούνται όταν έρχονται και όταν φεύγουν από τη χώρα μας μέσα σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διαχρονικά κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί, προκειμένου να αναπτύσσονται τα αεροδρόμια, να εκσυγχρονίζονται τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Αλλά σε πολλές περιπτώσεις -και το ξέρει κάθε Έλληνας πολίτης- γιατί όλοι λίγο – πολύ ταξιδεύουμε, η εικόνα των αεροδρομίων είναι αρνητική για τους ταξιδιώτες και για τους τουρίστες. Δημιουργεί ένα πρόβλημα για τη συνολικότερη εικόνα της χώρας. Επομένως, θεωρήσαμε ότι θα έπρεπε να προχωρήσουμε σε ένα έργο που δεν είναι μεγάλης κλίμακας και θέλω να το υπογραμμίσω αυτό. Κοστίζει περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ, αλλά έχει πολύ ουσιαστικό αποτέλεσμα σε σχέση με τα λεφτά που ξοδεύουμε. Στη συνέχεια θα σας παρουσιαστούν εικόνες για το πώς ήταν προηγουμένως η κατάσταση σε μερικές περιπτώσεις και πώς άλλαξε αυτή η εικόνα μετά τις παρεμβάσεις που έγιναν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και μόνοι σας θα βγάλετε τα συμπεράσματά σας. Πρέπει να σας πω ότι μέχρι τώρα έχουν γίνει παρεμβάσεις στα αεροδρόμια της Ρόδου, της Σάμου, του Ηρακλείου, των Χανίων και της Κέρκυρας, ενώ μέχρι το τέλος Απριλίου θα έχουν ολοκληρωθεί ανάλογες εργασίες στα αεροδρόμια της Ζακύνθου και της Κεφαλλονιάς. Οι εργασίες αυτές αφορούν, διαγραμμίσεις στους εξωτερικούς χώρους, αφαίρεση αφισών και άλλων αυθαίρετων ενημερωτικών εντύπων, αποκατάσταση φωτισμού, επιδιόρθωση τηλεφωνικών θαλάμων, επισκευή δαπέδων, απομάκρυνση παλιού, εγκαταλελειμμένου εξοπλισμού, από μη ενδεδειγμένους χώρους, εργασίες χρωματισμών, αντικατάσταση πινακίδων, ψευδοροφών, αυτόματων θυρών, καθισμάτων, κλιματιστικών, κηποτεχνικές εργασίες κλπ. Είναι παρεμβάσεις στην εικόνα των αεροδρομίων, οι οποίες δε θα γίνουν άπαξ. Δέσμευσή μας είναι και του χρόνου και κάθε χρόνο, ενόψει της τουριστικής περιόδου, το χειμώνα όταν τα αεροδρόμιά μας έχουν λιγότερη κίνηση, να γίνονται τέτοιου είδους παρεμβάσεις, οι οποίες βοηθάνε την εικόνα των αεροδρομίων και την εικόνα της χώρας. Κατά την άποψή μου είναι μια πρακτική ιδέα και για τέτοιες πρακτικές ιδέες θα συνεχίσουμε τη συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και με το Υπουργείο Τουρισμού. Ο Άρης Σπηλιωτόπουλος σήμερα δεν είναι εδώ. Έχει στείλει το Γενικό Γραμματέα Τουριστικής Ανάπτυξης, τον κ. Σπύρο Ευσταθόπουλο, ο οποίος στη συνέχεια θα λάβει το λόγο. Αλλά δέσμευση δική μας και του Άρη κι εμένα, είναι ότι θα συνεχίσουμε αυτή τη συνεργασία και σε άλλα πεδία, προκειμένου μέσω και του δικού μας Υπουργείου να υπάρξουν οι πρωτοβουλίες εκείνες, οι οποίες θα βελτιώσουν το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Και ξέρετε ότι ο τουρισμός, μαζί με τη ναυτιλία σήμερα, είναι δυο βασικές πλουτοπαραγωγικές πηγές της Ελλάδας και δεν πρέπει να αδιαφορούμε γι’ αυτές. Αυτά είναι που ήθελα να πω εισαγωγικά. Και τώρα θέλω να δώσω το λόγο στον κ. Ευσταθόπουλο. ΣΠ. ΕΥΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ (Γ.Γ. Τουρισμού):   Κύριε Γενικέ Γραμματέα, κύριε Διευθυντά, κύριε Ειδικέ Γραμματέα, αγαπητοί εκπρόσωποι των ΜΜΕ, ευχαριστώ και εγώ με τη σειρά μου για τη σημερινή σας παρουσία. Για το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης η αισθητική αναβάθμιση των αεροδρομίων όπως και των άλλων σταθμών υποδοχής επισκεπτών από το εξωτερικό είναι πρώτιστης σημασίας, όπως αντιλαμβάνεστε. Και αυτό γιατί, η εικόνα του αεροδρομίου, του σιδηροδρομικού σταθμού, του λιμανιού, είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που κρατούν οι επισκέπτες μας ερχόμενοι αλλά και φεύγοντας από την Ελλάδα. Ο χώρος άφιξης και αναχώρησης είναι χρονικά η πρώτη και η τελευταία εμπειρία που βιώνει ο ξένος επισκέπτης. Δε θέλω φυσικά να μειώσω τη σπουδαιότητα των ενδιάμεσων υπηρεσιών, θέλω όμως να επισημάνω τη σπουδαιότητα της αρχής και του τέλους των εντυπώσεων. Ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, ο κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος ο οποίος βρίσκεται όπως ξέρετε στην Κίνα ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης για την τελετή παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας δεν μπορούσε σήμερα να είναι δυστυχώς μαζί μας. Έχει ωστόσο θέσει εξ’ αρχής ως βασικό στόχο της εθνικής μας στρατηγικής για τον τουρισμό, τη βελτίωση της ποιότητας του προσφερόμενου προϊόντος και την προσέλκυση ανώτερου επιπέδου επισκεπτών. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, είμαστε υποχρεωμένοι να ξεκινήσουμε και να διασφαλίσουμε τα βασικά και μετά φυσικά να φτάσουμε όσο πιο ψηλά μπορούμε. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η σύμπραξη όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Ο προσανατολισμός προς την ποιότητα, η δέσμευση για σταθερά υψηλού επιπέδου ποιότητα, πρέπει να ισχυροποιεί, πιστεύουμε, κάθε κρίκο της αλυσίδας που συνιστά το συνολικό τουριστικό προϊόν. Απ’ τους ταξιδιωτικούς πράκτορες μέχρι τους ξενοδόχους, απ’ τους εργαζόμενους στα αεροδρόμια μέχρι τους οδηγούς ταξί, από τους ξεναγούς μέχρι τον καθένα από εμάς που έρχεται σε επαφή με τουρίστες. Και η φιλοσοφία μας είναι και πρέπει να είναι κοινή. Το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών έχουν από κοινού ρόλο στην αναβάθμιση των  υπηρεσιών μεταφοράς, που αποτελούν σημαντικό μέρος του συνολικού, όπως είπαμε, τουριστικού προϊόντος. Η τουριστική εμπειρία αποτελεί το σύνολο της εξυπηρέτησης, το σύνολο των παροχών που απολαμβάνει ο επισκέπτης. Θέλω να σας πω κάτι απλό -το ξέρετε ή σας έχει συμβεί. Αν χαθούν οι αποσκευές σας στο αεροδρόμιο ήδη κάπου έχει χαλάσει η επίσκεψή σας. Ακόμα και τα υπόλοιπα να είναι άψογα, η εμπειρία θα είναι αρνητική. Επομένως, χρειάζεται συνολική θεώρηση των πραγμάτων και συντονισμένες προσπάθειες που, όπως βλέπετε σήμερα, εφαρμόζουμε. Διαφορετικά ό,τι χτίζουμε σε έναν τομέα, αναιρείται από τυχόν ανεπάρκειες σε κάποιον άλλον. Και εμείς απ’ την πλευρά μας κάνουμε συστηματικές ενέργειες για να πετύχουμε το στόχο της ποιότητας. Όπως είπα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, για να έρθω στο προκείμενο της συνάντησης, εργαζόμαστε ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου για λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων. Τα πρώτα αποτελέσματα, όπως θα διαπιστώσετε, είναι ορατά και ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Ξεκινάω και εγώ από το αεροδρόμιο της Ρόδου -στο οποίο είναι έτοιμο να λειτουργήσει το νέο κτίριο- και το διεθνές αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Και στα δύο αυτά έργα θεωρούμε ότι έχουν προχωρήσει ικανοποιητικά σημαντικά έργα υποδομής, τα οποία θα συμβάλουν στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες. Θεωρούμε αξιοσημείωτο και τον εκσυγχρονισμό των σημείων υποδοχής και ελέγχου τουριστών στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, στην Κρήτη. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν και οι εργασίες ανακαίνισης και επέκτασης σε όλους τους χώρους του αεροδρομίου στην Αλεξανδρούπολη, ώστε να ανταποκρίνεται πλέον στις σύγχρονες απαιτήσεις και στο επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθούν και οι εργασίες στους εξωτερικούς χώρους. Ένα απ’ τα αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες οδεύουν στην ολοκλήρωσή τους είναι και το αεροδρόμιο της Κω, το οποίο είχε προβλήματα. Συνεχίζονται οι εργασίες αναβάθμισης και αισιοδοξούμε όμως ότι μέχρι την έναρξη της τουριστικής περιόδου θα έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος του. Τα παραδείγματα που σας ανέφερα δεν είναι ούτε κατά δήλωση, ούτε κατ’ εκτίμηση. Μόλις χθες έλαβα την αναφορά απ’ τη Διεύθυνση Επιθεώρησης του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης σχετικά με τους ελέγχους που έγιναν τον Μάρτιο σε 12 αεροδρόμια της χώρας, 10 απ’ τα οποία είναι καίριας σημασίας για τον τουρισμό. Για τον Απρίλιο έχουν προγραμματιστεί έλεγχοι στα αεροδρόμια της Λήμνου, Κεφαλονιάς, Σάμου, Λέρου, Χανίων και Σαντορίνης. Οι έλεγχοι αυτοί αποτελούν ένα μέρος των ενεργειών που προωθεί το Υπουργείο μας προκειμένου να συμβάλλει στην άμεση αναβάθμιση των αεροδρομίων και οι οποίοι θα συνεχιστούν και τον Απρίλιο και για τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας. Σε αντίστοιχες ενέργειες εννοείται ότι προχωρούμε και στους υπόλοιπους τομείς στον τουρισμό, είτε αυτό αφορά την καταγραφή των καταλυμάτων στο πλαίσιο του σύγχρονου συστήματος κατάταξης Αστεριών και Κλειδιών, τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς για την ανάδειξη φορέων διαχείρισης τουριστικής λιμένων, τα Boutique-Hotel και το δορυφόρο λογαριασμό, που θα δώσει για πρώτη φορά ένα αξιόπιστο επιστημονικό εργαλείο καταγραφής και συγκρίσεων για τον ελληνικό τουρισμό. Για να επανέλθω όμως στα αεροδρόμια και να ολοκληρώσω κ. Υπουργέ. Οι έλεγχοι που σας προανέφερα δεν κατέγραψαν μόνο θετικά στοιχεία, άρα δεν είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι απ’ τα αποτελέσματα. Υπάρχουν αεροδρόμια σε πολύ σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς τα οποία χρήζουν προσοχής και αναβάθμισης των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών που προσφέρουν. Και το λέω αυτό γιατί είδα και κάποιο σχόλιο σήμερα για το αεροδρόμιο της Σαντορίνης στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ». Υπάρχουν αεροδρόμια στα οποία οι ελεγκτές εντόπισαν αδυναμίες και παραλείψεις σε επίπεδο υποδομών, λειτουργιών, καθαριότητας και υγιεινής και αυτό είναι κάτι το οποίο μας στεναχωρεί εάν σκεφτούμε ότι ο τουρισμός είναι ο κλάδος που συνεισφέρει στο 18% του ΑΕΠ της χώρας. Έχει αναφέρει πολλάκις και ο Υπουργός ο κ. Σπηλιωτόπουλος ότι δεν είναι στις προθέσεις μας να συγκαλύψουμε οποιεσδήποτε αδυναμίες ή να ωραιοποιήσουμε τις καταστάσεις, γιατί έτσι δεν πετυχαίνουμε τίποτα. Επιδιώκουμε και εμείς την καταγραφή τους και, από κοινού με το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, την αντιμετώπισή τους. Συνεχίζουμε με αισιοδοξία και πάντα μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία και τους εμπλεκόμενους κοινωνικούς φορείς το έργο που ξεκινήσαμε και πιστεύουμε ότι θα έχουμε ένα αίσιο τέλος. Και η σημερινή συνάντηση είναι η ευκαιρία να προχωρήσουμε ένα βήμα πιο μπροστά, να παρουσιάσουμε ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, να δούμε τι μέλλει να γίνει, να συζητήσουμε τα προβλήματα και να διδαχθούμε από τις καλές πρακτικές. Και ελπίζω ότι και εσείς, με τις γόνιμες παρατηρήσεις σας προς τον κοινό στόχο, θα μας βοηθήσετε στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Από το Γραφείο Τύπου

 

διαβάστε περισσότερα
Φεβ 28

Kατάργηση του Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών στο Ελληνικό

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πέμπτη 28η Φεβρουαρίου, 2008 κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη, καταργείται ολικά ο Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών στο Ελληνικό κατά την έννοια που ιδρύθηκε το 1955 ως αεροπορική εγκατάσταση. Η απόφαση προβλέπει την κατάργηση προηγούμενης υπουργικής απόφασης του 2002, με την οποία ο Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών στο Ελληνικό παρέμενε σε μερική επιχειρησιακή ικανότητα για την εξυπηρέτηση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ και της ΕΛ.ΑΣ. Επίσης, με την απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών αίρεται η υποχρέωση χορήγησης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) γνωμάτευσης πριν από την έγκριση οποιασδήποτε κατασκευής στις γύρω περιοχές από τις αρμόδιες αρχές. ΣΗΜ: ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:  www.yme.gr  Please consider the environment before printing this e-mail Παρακαλούμε αναλογιστείτε την περιβαλλοντική σας ευθύνη πριν εκτυπώσετε αυτό το E-mail Από το Γραφείο Τύπου ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πέμπτη 28η Φεβρουαρίου, 2008



Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη, καταργείται ολικά ο Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών στο Ελληνικό κατά την έννοια που ιδρύθηκε το 1955 ως αεροπορική εγκατάσταση.Η απόφαση προβλέπει την κατάργηση προηγούμενης υπουργικής απόφασης του 2002, με την οποία ο Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών στο Ελληνικό παρέμενε σε μερική επιχειρησιακή ικανότητα για την εξυπηρέτηση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ και της ΕΛ.ΑΣ. Επίσης, με την απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών αίρεται η υποχρέωση χορήγησης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) γνωμάτευσης πριν από την έγκριση οποιασδήποτε κατασκευής στις γύρω περιοχές από τις αρμόδιες αρχές. 







ΣΗΜ: ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:  www.yme.gr  Please consider the environment before printing this e-mailΠαρακαλούμε αναλογιστείτε την περιβαλλοντική σας ευθύνη πριν εκτυπώσετε αυτό το E-mail  Από το Γραφείο Τύπου
Φεβ 19

Κατάθεση του Σχεδίου Νόμου για την Οδική Βοήθεια στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τρίτη  19η Φεβρουαρίου, 2008 κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Το Σχέδιο Νόμου για την Οδική Βοήθεια κατατέθηκε και συζητείται αύριο στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, που ρυθμίζει τις προϋποθέσεις ίδρυσης, λειτουργίας και εποπτείας των εταιρειών παροχής οδικής βοήθειας στη χώρα  μας, συζητείται αύριο στην Επιτροπή  Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής. Στο πλαίσιο της συζήτησης αυτής θα προσκληθούν να εκφέρουν τις απόψεις τους οι ενδιαφερόμενοι φορείς. Το νομοσχέδιο επιχειρεί να βάλει τάξη στο χώρο της παροχής υπηρεσιών οδικής βοήθειας, καθώς μέχρι σήμερα το νομοθετικό πλαίσιο απεδείχθη απολύτως ανεπαρκές. Στο σχέδιο  νόμου, που στοχεύει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών οδικής βοήθειας προς όφελος του καταναλωτή, προβλέπεται ότι οδική βοήθεια οχημάτων παρέχουν οι επιχειρήσεις: - οι «Αυτόνομες Πανελλαδικές» που προσφέρουν οδική βοήθεια σε οχήματα αποκλειστικά και μόνο με ίδια μέσα σ’ όλη την Ελλάδα - οι Μικτές Επιχειρήσεις, οι οποίες παρέχουν οδική βοήθεια τουλάχιστον στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, είτε με δικά τους μέσα είτε συμβαλλόμενες με Συνεργάτες - και οι Επιχειρήσεις οδικής βοήθειας βαρέων οχημάτων. Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να παρέχουν υπηρεσίες οδικής βοήθειας με ίδια μέσα ή συμβαλλόμενες με Συνεργάτες τους, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και ποιοτικά κριτήρια, που τίθενται από το νομοσχέδιο όπως συμβαίνει και με τις εταιρείες οδικής βοήθειας. Με βάση το νομοσχέδιο Συνεργάτες Εταιρειών που παρέχουν οδική βοήθεια μπορεί να  είναι οι εταιρείες, οι οποίες σε νομαρχιακό επίπεδο διαθέτουν τουλάχιστον δύο αυτοκίνητα γι’ αυτόν τον σκοπό. Οι «Συνεργάτες» μπορούν να συμβάλλονται με τις εταιρείες οδικής βοήθειας παρέχοντας υπηρεσίες με ετήσιες συμβάσεις με όχι αμειβόμενες κατά περιστατικό. Τα μεταφορικά μέσα που διαθέτουν θα έχουν δικαίωμα να κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα χωρίς περιορισμούς (έτσι ώστε να είναι δυνατή η μεταφορά αυτοκινήτου από τον τόπο που συνέβη το περιστατικό στον τόπο επίσκεψης ή κατοικίας του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου). Να σημειωθεί επίσης ότι το νομοσχέδιο προβλέπει ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια για την λειτουργία όλων των εταιρειών, που παρέχουν οδική βοήθεια, όπως για παράδειγμα να μπορούν να λειτουργούν όλο το 24ωρο, να διαθέτουν σταθμό οδικής βοήθειας για μικροεπισκευές, ελάχιστο αριθμό οχημάτων και ελάχιστο τεχνικό προσωπικό ανά νομό κτλ. Για μεγάλο χρονικό διάστημα είχε επιχειρηθεί η ρύθμιση του συγκεκριμένου θέματος με σύγκλιση απόψεων όλων των ενδιαφερόμενων φορέων. Μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, είχε σειρά συναντήσεων με όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές, με τις οποίες  ύστερα εκτεταμένο διάλογο και με βάση τις απόψεις που κατατέθηκαν διαμορφώθηκε το τελικό Σχέδιο Νόμου. Στην τελική διαμόρφωση του νομοσχεδίου ελήφθησαν υπόψη οι απόψεις της ΓΣΕΕ, της ΟΣΜΕΣ (Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων στις Μεταφορές), και της Ομοσπονδίας των ΦΧΔ (Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως Αυτοκινήτων). Ελήφθησαν επίσης υπόψη οι θέσεις των εταιρειών οδικής βοήθειας αλλά και των ασφαλιστικών εταιρειών. Ορισμένες δικαιολογημένες ενστάσεις των ασφαλιστικών εταιρειών ελήφθησαν ιδιαίτερα υπόψη στην τελική διαμόρφωση του Σχεδίου Νόμου, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία στην αντιμετώπιση των συμφερόντων των εταιρειών αυτής της κατηγορίας και των εταιρειών οδικής βοήθειας. Όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης: «Το νομοσχέδιο για την παροχή οδικής βοήθειας, ανοίγει το χώρο και δίνει νέες προοπτικές σε όλους όσους θέλουν να παράσχουν ποιοτικές υπηρεσίες στον κλάδο οδικής βοήθειας.  Η παροχή οδικής βοήθειας όσες φορές μας χρειάζεται, πρέπει να είναι άμεση και χωρίς καθυστέρηση. Η αποκατάσταση ή η μεταφορά του αυτοκινήτου αλλά και των επιβατών να γίνεται γρήγορα και με ασφάλεια. Με το νομοσχέδιο ο καταναλωτής-οδηγός  ωφελείται πολλαπλά, καθώς εξασφαλίζονται ποιοτικά πρότυπα στις υπηρεσίες οδικής βοήθειας, χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τον ίδιο. Μπαίνει επίσης τάξη στον συγκεκριμένο χώρο της αγοράς και εξασφαλίζονται ίσοι όροι ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών του κλάδου. Ακόμη λαμβάνονται υπόψη τα αιτήματα των εργαζομένων στις εταιρείες οδικής βοήθειας εξασφαλίζοντας εργασιακή προοπτική». ΣΗΜ: ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:  www.yme.gr  Please consider the environment before printing this e-mail Παρακαλούμε αναλογιστείτε την περιβαλλοντική σας ευθύνη πριν εκτυπώσετε αυτό το E-mail Από το Γραφείο Τύπου διαβάστε περισσότερα
Φεβ 12

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΔΙΤ ΣΤΟ ΥΜΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τρίτη  12η Φεβρουαρίου, 2008 κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΔΙΤ ΣΤΟ ΥΜΕ Με απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη, δημιουργείται επιτροπή για την μελέτη και υλοποίηση εφαρμογών ΣΔΙΤ, για τους τομείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων. Η «Επιτροπή για την μελέτη και τις διαδικασίες εφαρμογής στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών  και στους εποπτευόμενους από αυτό φορείς και οργανισμούς , του Ν.3389/2005 (ΣΔΙΤ -περί Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα)» θα έχει αντικείμενο: α)  Τη μελέτη και τη διαδικασία εφαρμογής , στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών  και στους εποπτευόμενους από αυτό φορείς και οργανισμούς,   με στόχο την πλήρη αξιοποίηση του πλαισίου που προσφέρει η νομοθεσία. β) Τη διαβούλευση με τους εποπτευόμενους από στο ΥΜΕ φορείς και οργανισμούς, για τα επενδυτικά τους προγράμματα και τις δυνατότητες εφαρμογής της νομοθεσίας γ)  Την υποβολή εισηγήσεων- προτάσεων προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών που αφορούν σε δυνατότητες χρηματοδότησης , υλοποίησης και διαχείρισης έργων και υποδομών αρμοδιότητας ΥΜΕ και των εποπτευομένων φορέων, με ενισχύσεις από ιδιώτες, και δ)    Την επικουρία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κατά τη συμμετοχή του στην Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα ( Δ.Ε.Σ.Δ.Ι.Τ). Το έργο της επιτροπής είναι επιστημονικού, συμβουλευτικού και μεθοδολογικού χαρακτήρα. Η επιτροπή θα έχει μόνιμη συνεργασία με την Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα η οποία και έχει τον αποφασιστικό και διαχειριστικό ρόλο των ενδεχομένων έργων. Του έργου της επιτροπής θα εποπτεύει ο Γεν. Γραμματέας του ΥΜΕ κ. Σιμος Σιμόπουλος. Την επιτροπή αποτελούν οι : • Κοντόπουλος Σάββας, πολιτικός μηχανικός, πρώην αναπληρωτής διευθυντής μελετών νέων έργων της ΕΡΓΟΣΕ, τεχνικός σύμβουλος στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, ως Πρόεδρος • Αλεξανδράκης Μανώλης, οικονομολόγος, πρόεδρος του Συμβουλίου Ευρωπαϊκής Περιφερειακής Πολιτικής του Συνδέσμου Ελλήνων Περιφερειολόγων, ως Αντιπρόεδρος • Κεφαλογιάννης Κώστας, σύμβουλος επιχειρήσεων, με εμπειρία στην διαχείριση μεγάλων έργων • Κοτρώνης Βασίλειος, πολιτικός μηχανικός, με εμπειρία στην εκτέλεση δημοσίων έργων • Κουλούρη Ιωάννα, νομικός με μεταπτυχιακό στις συμβάσεις δημοσίων έργων και υπηρεσιών στο Πανεπιστήμιο Ρόμπερτ Σούμαν, Στρασβούργο • Κωστάκη Αργυρώ, πολιτικός μηχανικός με μεταπτυχιακό στην διαχείριση τεχνικών έργων • Μαγκανιώτης Απόστολος, πολιτικός μηχανικός, συνεργάτης του Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής σε θέματα περιβάλλοντος • Παναγοπούλου Δήμητρα, χρηματοοικονομικός σύμβουλος στην Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ • Πτωχός Δημήτριος, μηχανικός Η/Υ, συνεργάτης του Εργαστηρίου Αποφάσεων και Διοίκησης του Εθνικού Μετσόβιου  Πολυτεχνείου • Τωμαδάκη Δέσποινα, χρηματοοικονομικός σύμβουλος στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ • Σταθόπουλος Νικόλαος, Διευθυντής ερευνών στο Εθνικό Κέντρο Eπιστημονικής Έρευνας της Γαλλίας, Πρόεδρος της ΤΡΑΜ ΑΕ. Όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης: «Την τελευταία δεκαετία, η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα μέσω συμπράξεων, αναδείχθηκε ένα από τα πλέον ισχυρά “εργαλεία”   ανάπτυξης υποδομών στους τομείς των μεταφορών και επικοινωνιών, τόσο στην Ευρώπη όπως και στον υπόλοιπο κόσμο. Με βάση την ευρωπαϊκή και διεθνή εμπειρία και τις δυνατότητες που μας παρέχει πλέον το ανεπτυγμένο ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο, στοχεύουμε να εκμεταλλευθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλες τις ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης σημαντικών υποδομών και έργων μέσω των ΣΔΙΤ, καθώς: -Η χώρα μας διαθέτει πλέον νομικό πλαίσιο και την ανάλογη εμπειρία από την εφαρμογή του στα πλαίσια της Διυπουργικής Επιτροπής Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα ( Δ.Ε.Σ.Δ.Ι.Τ), όπως επίσης και ανεπτυγμένο κατασκευαστικό και χρηματοοικονομικό ιδιωτικό τομέα, με σημαντική εμπειρία σε μεγάλα έργα. Είναι λοιπόν βέβαιο ότι με τις συμπράξεις ιδιωτικού-δημόσιου τομέα θα αξιοποιηθούν όλα εκείνα τα σημαντικά τους πλεονεκτήματα, προς όφελος τόσο της οικονομίας όσο και του κοινωνικού συνόλου στους τομείς των μεταφορών και επικοινωνιών». Από το Γραφείο Τύπου

 

διαβάστε περισσότερα