1.
Έχετε μιλήσει για την επόμενη λύση στο θέμα της Ολυμπιακής. Πότε το προσδιορίζεται χρονικά αυτό;
Μέσα στο 2008. Γιατί θα πρέπει να συνεχιστούν σε άλλη πλέον βάση οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά θα έχουμε και επαφές και με τους εργαζόμενους, γιατί χωρίς αυτούς τους δυο παράγοντες δεν θα μπορούμε να βρούμε μια λύση που θα περπατάει.
2.
Γιατί βιαστήκατε τότε να προαναγγείλετε το «κλείσιμο» της ΟΑ;
Τα νέα δεδομένα που προέκυψαν, ότι εξετάζει η Επιτροπή τους φακέλους των διαιτησιών και δεν τους δέχεται λόγω της προσφυγής της Rayanair και επίσης αναγκάζεται να ανοίξει τους φακέλους για την περίοδο 2004-2007, μας πίεζαν.
Έτσι έπρεπε να τροποποιήσουμε τη στρατηγική μας. Είναι πια εξαιρετικά δύσκολο αν όχι αδύνατο, η εταιρεία Ολυμπιακές Αερογραμμές να πωληθεί ως έχει. Επομένως προσανατολιζόμαστε σε αλλά σχήματα τρίτων εταιρειών όπως είναι η «Πάνθεον», έτσι ώστε να κάνουμε ένα σχέδιο «Sabena αλά ελληνικά». Η Sabena λειτούργησε μετά από ένα μήνα, εμείς θέλουμε η νέα Ολυμπιακή να λειτουργήσει αμέσως μετά. Δεν θέλουμε επίσης να υπάρξει κενό στην κάλυψη των νησιών. Για αυτό το τελευταίο έχουμε διαβεβαιώσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αγωνιζόμαστε να πετάνε οι πέντε κύκλοι και να κρατήσουμε το ίδιο όνομα ίσως σε παραλλαγή και ελπίζω ότι θα το καταφέρουμε και επίσης μια άλλη διαφορά σε σχέση με την Sabena είναι ότι εμείς δεν αφήσουμε κόσμο στο δρόμο.
3.
Παρόλα αυτά είστε σίγουρος ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα συνεχίσει να ζητεί τις επιστροφές χρημάτων;
Ακριβώς για αυτό το λόγο είναι που κρατάω επιφυλάξεις και κατηγορούμαι για αυτό ότι δεν έχουμε σχέδιο, διότι κάποιες πτυχές του σχεδίου χρειάζονται έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής , η οποία είναι πλέον ιδιαίτερα προσεκτική ώστε να μην προσφύγουν εναντίον της ανταγωνιστές της εταιρείας.
4.
Σας κατηγορούν ότι δεν δώσατε τη μάχη με την Κομισιον όπως θα έπρεπε η δεν θέλετε να την δώσετε. τι απαντάτε;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τις 16 Ιουλίου και πριν αναλάβω είχε στείλει ένα έγγραφο με το οποίο αμφισβητούσε την διαιτησία. Απαντήσαμε με δυο διαφορετικά υπομνήματα. Έγιναν δυο συναντήσεις σε πολιτικό επίπεδο μέσα στους δυόμισι μήνες και άλλες δυο συναντήσεις σε τεχνικό επίπεδο , πέραν των πολλών τηλεφωνικών συνομιλιών. Ξέρετε όμως ότι ακόμη και αν είχε αποφασίσει η Ε.Ε να μας κάνει ένα «πολιτικό δώρο», το δώρο αυτό θα ήταν… «δώρο -άδωρο»,λόγω του ότι η προσφυγή της Ryanair, αναγκάζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μην προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση γιατί είτε προχωρούσε , είτε δεν προχωρούσε θα είχε θεωρητική αξία.
5.
Θα καλέσετε λοιπόν ιδιώτες επενδυτές;
Εμάς μας ενδιαφέρει να υπάρξει ιδιώτης επενδυτής. Και δεν θα υπάρξει όσο μένουν εκκρεμεί θέματα, διότι με αυτό τον τρόπο κανείς δεν είναι σίγουρος να μπει μέσα. Μπορεί εμείς να έχουμε τη δική μας νομική ερμηνεία , όμως οποιοσδήποτε επενδυτής θελει να είναι σίγουρος ότι δεν θα του έρθουν στο κεφάλι υποχρεώσεις της σημερινής Ολυμπιακής της οποίας θα κινδυνεύει να κληρονομήσει. Και αυτή ακριβώς είναι η δυσκολία του εγχειρήματος που τώρα γίνεται ακόμη μεγαλύτερη. Επιδίωξη μας είναι να κάνουμε μια νέα καθαρή εταιρεία, μια άλλη υγιή Ολυμπιακή που θα μπορέσει να ανοίξει τα φτερά της με την συμμετοχή ιδιωτών. Το αν θα είναι 100% ιδιωτική η όχι θα το δούμε και ανάλογα με τις εξελίξεις. Θέλω να πω ότι σχέδιο έχουμε. Υπάρχουν όμως πτυχές του σχεδίου που σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης και αν ήταν, θα εξαρτιόνταν και από την Ε.Ε. Καλός η κακός, δεν είμαστε μόνη μας αυτή την ώρα! Δεν μπορούμε σε αυτό το θέμα λόγω του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Δικαίου να προχωρήσουμε χωρίς την έγκριση της Επιτροπής.
6.
Οι εργαζόμενοι όμως μετά τις δηλώσεις σας βρίσκονται σε αναταραχή και φοβούνται όχι μόνο ότι θα χάσουν τις δουλειές τους, αλλά και να μην βρεθούν σε δουλειές που ούτε γνωρίζουν. Ποιες είναι οι λύσεις που επεξεργάζεστε;
Για τους εργαζόμενους είμαστε πιο κατηγορηματικοί από οποιοδήποτε άλλο τμήμα της λύσης που έχουμε σχεδιάσει. Διότι για τους εργαζόμενους μπορούμε να βρούμε ότι λύση επιθυμούμε εμείς, χωρίς να χρειάζεται η συναίνεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για αυτό το λόγο έχουμε πει ότι δεν θα βρεθεί κανένας χωρίς δουλειά και θα λάβουμε μέριμνα και για τους συμβασιούχους. Το όλο σχήμα θα βασιστεί σε εθελουσία έξοδο, σε μετατάξεις και σε απορρόφηση από τη νέα εταιρεία. Θέλω επίσης να καταστεί σαφές, ότι το σχέδιο που μέχρι τώρα υπήρχε, ήταν ότι δια των συμψηφισμών μετά τις διαιτησίες θα ήταν ελεύθερη από βάρη η εταιρεία Ολυμπιακές Αερογραμμές, προκειμένου να πουληθεί.