Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Κατασπατάληση των κονδυλίων για την κατασκευή μαρινών. Καταγγελία Χατζηδάκη στην Κομισιόν

Την αποτυχία του σχεδιασμού της δημιουργίας των τεσσάρων μαρινών που εντάχθηκαν στο υποπρόγραμμα Τουρισμός του Β’ ΚΠΣ καταγγέλλει ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστής Χατζηδάκης, σημειώνοντας ότι στην κατασκευή τους έγινε κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος χωρίς να υπάρξουν απτά αποτελέσματα. Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ υπογραμμίζει ότι 6 χρόνια μετά την έναρξη των έργων και μετά από ένα απίστευτο αλαλούμ στον προγραμματισμό και στην εκτέλεσή τους σχεδόν τίποτε δεν έχει ολοκληρωθεί.
Ο κ. Χατζηδάκης στην καταγγελία του τονίζει ότι στα πλαίσια του υποπρογράμματος “Τουρισμός” του Β’ ΚΠΣ αποφασίστηκε η κατασκευή τεσσάρων μαρινών στην Ζάκυνθο, στην Ικαρία, στο Αργοστόλι και στην Θάσο. Η κατασκευή τους ξεκίνησε το 1996 με δημόσια συμμετοχή 6,1 δισ. δραχμές (18 εκατομμύρια. Ευρώ) και ιδιωτική συμμετοχή 4,4 δισ. δραχμές (13 εκατομμύρια Ευρώ). Οι ιδιώτες θα αναλάμβαναν την εκμετάλλευση.
Το 1997, ένα χρόνο μετά την έναρξη κατασκευής των έργων, κρίθηκε αναγκαίο να πραγματοποιηθεί μελέτη βιωσιμότητας! Η μελέτη βιωσιμότητας απέδειξε ότι οι παραπάνω μαρίνες μπορούν να είναι βιώσιμες και έτσι συνεχίστηκε η κατασκευή τους.
Δύο χρόνια μετά, το 1999, το κράτος “θυμήθηκε” ότι θα πρέπει να αλλάξει το μοντέλο όσον αφορά τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Ενώ μέχρι τότε ο ΕΟΤ θα έπρεπε να αναζητήσει τους ιδιώτες που θα εκμεταλλευόταν το έργο, προσελήφθη με διαγωνισμό χρηματοοικονομικός σύμβουλος. Ο σύμβουλος υπέγραψε συμβόλαιο, ξεκίνησε να δουλεύει, ζήτησε να πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις και ενώ είχε την υποχρέωση να παραδώσει τα τεύχη δημοπράτησης για την συμμετοχή ιδιωτών μέχρι τις 7/12/2001, δεν το έχει πράξει μέχρι τώρα.
Στο μεταξύ, 6 χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής των μαρινών η πρόοδος είναι απογοητευτική. Στην Ζάκυνθο, σημειώνονται προβλήματα όσον αφορά το κατασκευαστικό τμήμα της μαρίνας ενώ υπάρχει μια σύγχυση για το εάν θα υπάρχουν ή όχι πλωτές προβλήτες. Για συμμετοχή ιδιωτών, ούτε λόγος, τόσο σε αυτό όσο και στα υπόλοιπα έργα. Στη Θάσο υπήρξε σημαντική συρρίκνωση του φυσικού αντικειμένου του έργου καθώς υπάρχουν σοβαρά προβλήματα σχετικά με τη δεξαμενή καυσίμων, τον υπήνεμο μόλο, τη σήμανση και άλλα επιμέρους ζητήματα της κατασκευής. Στην, δε, Ικαρία το 1/4 του προϋπολογισμού ξοδεύτηκε για να μπει απλώς μπετόν στη θάλασσα και η συνέχεια ήταν να εγκαταλειφθεί το έργο.
Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διευκρινίσει τι προτίθεται να πράξει για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων καθώς και ποια είναι η μέχρι στιγμής εκτίμησή της για τον απολογισμό του υποπρογράμματος “Τουρισμός” στο Β’ ΚΠΣ στην Ελλάδα.
Με αφορμή το ανωτέρω θέμα ο κ. Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Το επιχειρησιακό πρόγραμμα Τουρισμός περικόπηκε κατά την διάρκεια του Β’ ΚΠΣ κατά 34%. Την ίδια στιγμή διαπιστώνουμε ότι το δημόσιο χρήμα κατασπαταλείται και ότι τα έργα σχεδιάζονται χωρίς λογική και χωρίς αποτέλεσμα. Το γεγονός είναι ακόμη πιο τραγικό, αν σκεφθούμε ότι η Ελλάδα είναι τουριστική χώρα και στηρίζει την περαιτέρω τουριστικής της ανάπτυξη σε έργα σαν και αυτά. Στις διακηρύξεις είμαστε καλοί. Στην υλοποίηση των εξαγγελιών πάσχουμε.”




Μετάβαση στο περιεχόμενο