Απ’ όσες χώρες είχαν υποχρέωση να υποβάλουν προς έγκριση μεγάλα έργα, η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης – μαζί με τη Λιθουανία -της οποίας δεν είχε εγκριθεί κανένα μεγάλο έργο.
Ο υπεύθυνος Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με την καθυστέρηση έγκρισης των μεγάλων έργων του ΕΣΠΑ:
«Το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης εμφανίζεται ιδιαίτερα ικανοποιημένο για την έγκριση του πρώτου μεγάλου έργου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από την Κομισιόν. Ωστόσο, μετά από προσεκτική ανάγνωση του πίνακα για την πρόοδο των ΕΣΠΑ σε ευρωπαϊκό επίπεδο, που κατέθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή, προκύπτει ένα σημαντικό ζήτημα: Απ’ όσες χώρες είχαν υποχρέωση να υποβάλουν προς έγκριση μεγάλα έργα, η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης – μαζί με τη Λιθουανία -της οποίας δεν είχε εγκριθεί κανένα μεγάλο έργο.
Παράλληλα προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός του έργου που ανακοινώθηκε (Αποπεράτωση διπλής σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ- Κιάτο) περικόπηκε από τα 102 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την από 20 Δεκεμβρίου 2010 κυβερνητική ανακοίνωση σε 37 εκατ. ευρώ. Κάτω μάλιστα και από το όριο των 50 εκατ. ευρώ που έχει τεθεί για τα μεγάλα έργα.
Σημειώνεται ότι αποτελεί συμβατική υποχρέωση της χώρας η ετήσια υποβολή δέκα μεγάλων έργων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το γεγονός ότι σήμερα μόλις εγκρίνεται το πρώτο μεγάλο έργο, περικεκομμένο και με σημαντική καθυστέρηση σε σχέση με όλες σχεδόν τις άλλες χώρες που είχαν υποχρέωση υποβολής τέτοιων προτάσεων, δείχνει ότι η κυβέρνηση πρέπει να τρέξει με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα.
Η απόπειρα ενοχοποίησης της Νέας Δημοκρατίας, ενάμιση χρόνο μετά την εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ, δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Το ίδιο και η επικοινωνιακή διαχείριση των ζητημάτων που προκύπτουν. Η Ελλάδα περισσότερο παρά ποτέ χρειάζεται σοβαρότητα και δουλειά. Είναι κρίμα το αναπτυξιακό εργαλείο του ΕΣΠΑ να μην αξιοποιείται στο έπακρο.»