Ατέλειες στο σύστημα ασφάλειας των πτήσεων στην Ελλάδα διαπιστώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει γι’ αυτό τον λόγο απευθύνει προειδοποιητική επιστολή προς την ελληνική κυβέρνηση για την πλημμελή συντήρηση των αεροσκαφών. Αυτό προκύπτει από απάντηση της Επίτροπου αρμόδιας για θέματα μεταφορών κας. Λογιόλα Ντε Παλάθιο σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας και Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Κωστή Χατζηδάκη.
Στην απάντηση της η κοινοτική επίτροπος
αναφέρει ότι: “Η Επιτροπή έχει, ήδη, διαπιστώσει
ατέλειες στο σύστημα ασφάλειας των πτήσεων στην Ελλάδα και στις 15 Ιουνίου 2000 απηύθυνε προειδοποιητική επιστολή στην ελληνική κυβέρνηση σχετικά με την εφαρμογή των κοινοτικών κανόνων στο θέμα της συντήρησης των αεροσκαφών.” Και προσθέτει: “Πρόσφατα, εξάλλου, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι του ελληνικού συστήματος της ασφάλειας πτήσεων, συγκεκριμένα στο πλαίσιο του προγράμματος ICAO (Διεθνής Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας) για έλεγχο των συμβαλλόμενων μερών της και σύμφωνα με τις πληροφορίες που έλαβε η Επιτροπή, φαίνεται ότι οι εν λόγω έλεγχοι επέτρεψαν να διαπιστωθούν ορισμένες ανεπάρκειες.”
Η κ. Ντε Παλάθιο επισημαίνει, επίσης, ότι η Επιτροπή προτίθεται να προειδοποιήσει και πάλι τις ελληνικές αρχές υπενθυμίζοντάς τους ότι η συμμετοχή των ελλήνων μεταφορέων στην εσωτερική αγορά τις υποχρεώνει να διασφαλίζουν ότι οι εν λόγω μεταφορείς παρέχουν ασφάλεια υψηλού επίπεδου.
Αφορμή για την
απάντηση της κ. Ντε Παλάθιο υπήρξε ερώτηση-καταγγελία του κ. Χατζηδάκη για την ασφάλεια των πτήσεων στην Ελλάδα και ειδικότερα δε όσον αφορά την εταιρία Μακεδονικές Αερογραμμές. Για το συγκεκριμένο θέμα η αρμόδια επίτροπος αναφέρει ότι την ευθύνη για τον τεχνικό έλεγχο τον έχουν οι αρμόδιες αρχές της ελληνικής πολιτικής αεροπορίας και προσθέτει ότι: “Η Επιτροπή
ως μη άμεσα εμπλεκόμενη στην τεχνική παρακολούθηση των επιχειρήσεων αερομεταφορών δεν γνωρίζει τα προβλήματα στα οποία αναφέρεται ο κ. Χατζηδάκης”. Τέλος, η κ. Ντε Παλάθιο επισημαίνει ότι οι αναφερόμενες ατέλειες από τον κ. Χατζηδάκη δεν καλύπτονται αυτή την στιγμή από καμία κοινοτική νομοθεσία, αλλά μόνο από τις σχετικές ελληνικές κανονιστικές διατάξεις οι οποίες πρέπει να συμμορφώνονται
προς τα πρότυπα της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).