Σημεία από τη συνέντευξη Τύπου του ΥΜΕ με θέμα:
«ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
ΠΟΙΟΤΙΚΑ, ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΦΙΛΙΚΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»
1.
Σύστημα τηλεματικής στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα στον ΟΑΣΘ έχει ολοκληρωθεί:
•
Το σύστημα τηλεματικής για τον εντοπισμό και την διαχείριση κυκλοφορίας των λεωφορείων έχει ολοκληρωθεί από το 2005.
•
Το «Έξυπνο λεωφορείο» λειτουργεί πιλοτικά και από θα λειτουργήσει κανονικά από 1.1.2008
•
Η ηχητική αναγγελία ή το σύστημα τηλεματικής για πληροφόρηση των επιβατών εφαρμόζεται στο σύνολο του στόλου (600 λεωφορεία) από 1.11.07
•
Και είναι σε εξέλιξη το σύστημα πληροφόρησης επιβατών μέσω Διαδικτύου.
2.
Σύστημα Τηλεματικής στα Λεωφορεία και Τρόλεϊ ΟΑΣΑ:
•
Με τον τρόπο αυτό θα καταγράφεται ανά πάσα στιγμή η ταχύτητα και η θέση κάθε οχήματος (σε ορισμένα και οι επιβάτες), δεδομένα που θα συμβάλλουν στον καλύτερο συντονισμό των αστικών συγκοινωνιών, καθώς και στην πληροφόρηση του επιβάτη στις στάσεις και μέσα στα οχήματα.
•
Η σύμβαση με τον ανάδοχο αναμένεται να υπογραφεί τον Απρίλιο του 2008 και η εγκατάσταση του συστήματος να έχει ολοκληρωθεί εντός 20 μηνών.
2α. Πιλοτικό Σύστημα Τηλεματικής στα λεωφορεία και τρόλεϊ ΟΑΣΑ.
•
Λειτουργεί ήδη σε 190 τρόλεϊ ΗΛΠΑ σε 10 γραμμές στην Αθήνα και 3 στον Πειραιά, με έξι «Έξυπνες Στάσεις».
•
Τίθεται σύντομα σε λειτουργία σε 295 λεωφορεία της ΕΘΕΛ.
•
3.
Αυτόματο σύστημα συλλογής Κομίστρου.
•
Με μία ενιαία επαναφορτιζόμενη κάρτα οι πολίτες θα μπορούν να κινούνται ανά πάσα στιγμή με όλα τα μέσα (6) του ΟΑΣΑ. Έτσι, διευκολύνονται οι πολίτες στις μετακινήσεις τους, επιτυγχάνεται καλύτερος συντονισμός μεταξύ των συγκοινωνιακών φορέων και παράλληλα μειώνεται η λαθρεπιβίβαση.
•
Η συμβασιοποίηση του συστήματος αναμένεται στα μέσα του 2008.
4.
Αναβαθμίζεται άμεσα η τηλεφωνική γραμμή 185 του ΟΑΣΑ η οποία πλέον θα λειτουργεί και ως κέντρο συλλογής παραπόνων και των 6 ΜΜΜ.
•
Δημιουργείται παράλληλα βάση δεδομένων για την καταγραφή και τη συστηματική παρακολούθηση των παραπόνων του επιβατικού κοινού,
5.
Επέκταση λεωφορειολωρίδων.
•
Αυξάνονται από 49 σε 55 km στις περιοχές Καλλιθέα, Φάληρο, Περιστέρι, Χαλάνδρι και την οδό Ηπείρου. Οι επεκτάσεις ξεκινούν εντός του 2008.
6.
520 Νέα «Καθαρά» Λεωφορεία
•
Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για την προμήθεια 520 νέων Λεωφορείων, εκ των οποίων τα 200 θα είναι φυσικού αερίου ενώ τα υπόλοιπα Diesel αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
•
Έτσι, αναβαθμίζεται ο στόλος, αυξάνονται τα δρομολόγια και εισάγονται αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.
•
Τα νέα λεωφορεία υπολογίζεται ότι θα μπουν στην κυκλοφορία περίπου στο τέλος του 2008.
7.
Επέκταση του δικτύου του ΗΣΑΠ ως τον Άγιο Στέφανο. Η επέκταση ως την Εθνική Οδό θα έχει ολοκληρωθεί ως το 2012.
8.
Επέκταση του Τραμ στον Πειραιά.
•
Η επέκταση θα διευκολύνει την κίνηση των πολιτών στο Κέντρο της πόλης και προς το λιμάνι, ενώ παράλληλα δημιουργείται στον Πειραιά ένας κόμβος μεταξύ των δημοσίων ΜΜΜ (Ηλεκτρικός, Τραμ, Προαστιακός).
•
Παράλληλα δημιουργείται η βάση για μελλοντική πιθανή επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες του Πειραιά.
•
Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται εντός του 2008 και υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί το 2010.
9.
Επέκταση (πειραματικά) του ωραρίου του Ηλεκτρικού και του Μετρό ως τις 2πμ την Παρασκευή και το Σάββατο, για τους μήνες Φεβρουάριος – Μάρτιος 2008. Αν η κίνηση το δικαιολογεί, η επέκταση του ωραρίου θα γίνει μόνιμη.
10.
Τοποθέτηση ενημερωτικών ηλεκτρονικών πινακίδων σε όλα τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ, με στόχο την καλύτερη ενημέρωση των επιβατών για τη διαδρομή του οχήματος. Το έργο ξεκινά μέσα στο 2008 και θα έχει ολοκληρωθεί το 2009.
10α. Τοποθέτηση μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίου εντός των Λεωφορείων και Τρόλεϊ, που εκτελούν νυχτερινά δρομολόγια.
•
Με τον τρόπο αυτό διευκολύνονται οι επιβάτες που δεν βρίσκονται κοντά σε σημείο απόκτησης εισιτηρίου τη νύχτα και μειώνεται η λαθρεπιβίβαση.
•
Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2008.
11.
Εγκατάσταση κλιματιστικών στους νέου τύπου 14 συρμούς της ROTEM του Μετρό. Σήμερα κλιματισμός υπάρχει σε λιγότερους από τους μισούς συρμούς. Έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση και θα ξεκινήσιε η εγκατάσταση τους το καλοκαίρι του 2008 και θα ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.
12.
Εγκατάσταση ψηφιακών εφαρμογών πληροφόρησης του επιβάτη στα μέσα μαζικής μεταφοράς πιλοτικά σε οχήματα ΗΛΠΑΠ και Τραμ. Οι πρώτες εφαρμογές θα είναι έτοιμες προς επίδειξη από τον Μάιο του 2008.
13.
Ολοκλήρωση της ανέγερσης και επικείμενη εγκατάσταση στο αμαξοστάσιο του ΗΛΠΑΠ στο Ρουφ: Το αμαξοστάσιο θα έχει χωρητικότητα 140 τρόλεϊ. Η υπογραφή της σύμβασης έγινε τον Δεκέμβριο 2005, εργασίες πραγματοποιήθηκαν το 2006 και το 2007 και η τελική παράδοση του έργου αναμένεται εντός του 2008. Εκσυγχρονισμός αμαξοστασίου Αττικής: Ο Οργανισμός χρησιμοποιεί 2 μεγάλα
αμαξοστάσια (Κόκκινος Μύλος και Πλ.Αττικής) και 2 μικρά (Πειραιάς και Αγ.Τριάδα )-> Γκάζι. Εφόσον τελειώσει του Ρουφ τότε ο οργανισμός θα εξυπηρετείται με τρία μεγάλα αμαξοστάσια. Αυτό της Αγ.Τριάδας θα υπαχθεί στο πρόγραμμα Ενοποιημένοι Αρχαιολογικοί χώροι Αθηνών ΚΑΙ ΤΟΥ Πειραιά ΘΑ αξιοποιηθεί ως Ακίνητη Περιουσία του ΗΛΠΑΠ
14.
Όλοι οι συγκοινωνιακοί φορείς θα πιστοποιηθούν με σύστημα ISO για: α) Ποιότητα υπηρεσιών, β) προστασία περιβάλλοντος, γ) Υγιεινή και ασφάλεια εργαζομένων. Κατά το πρότυπο του ΗΛΠΑΠ που έχει ήδη ξεκινήσει.
15.
Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από το Κιάτο στο Ξυλόκαστρο: Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2010. Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Λαύριο:
Έχει ήδη ολοκληρωθεί η προμελέτη χάραξης, ανατίθεται εντός του 2008 η μελέτη και δημοπρατείται εντός του 2009. Παραδίδεται στο σύνολο του το 2013.
Τα κύρια Νέα Έργα:
•
520 λεωφορεία της ΕΘΕΛ (200-8.6m + 120-18m Diesel και 200-12m CNG)
•
Α/Σ Ρουφ ΗΛΠΑΠ
•
Επιδομή Γραμμής ΗΣΑΠ
•
Υπογειοποίηση Πειραιά ΗΣΑΠ
•
Αγ.Στέφανος ΗΣΑΠ
•
Τηλεματική ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ
•
ΑΣΣΚ ΣΑΣ
•
Μελέτη Μετακινήσεων Αττικής (ΟΑΣΑ – 2008)
ΥΓ: Η αναβάθμιση των ΜΜΜ και τα οφέλη από τη χρήση τους, θα υποστηριχθούν από ειδική διαφημιστική εκστρατεία του Υ.ΜΕ.