Ερωτήσεις αναγνωστών
1.
Βασίλης Γεωργιάδης
Πότε θα μας ανακοινώσετε τη λύση που βρήκατε για την Ολυμπιακή; Θα την κλείσετε; Ή θα την πουλήσετε και σε ποιόν;
Στην Ολυμπιακή θέλουμε να κρατήσουμε το όνομα και το σήμα και να απαλλαγούμε ταυτόχρονα από τα χρέη. Γι΄ αυτή την λύση διαπραγματευόμαστε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Είναι μία δύσκολη και σκληρή διαπραγμάτευση. Γι΄ αυτό και διαρκεί μήνες. Το χρονοδιάγραμμα που έχουμε δώσει για λύση μέσα στο 2008 ισχύει. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, οι πιο κρίσιμοι μήνες θα είναι οι τελευταίοι μήνες του χρόνου.
2.
Κώστας Βασιλειάδης
Είστε σε θέση να δεσμευτείτε ότι τα νησιά μας θα συνεχίσουν να έχουν αεροπορική σύνδεση και μάλιστα επιδοτούμενη όπου χρειάζεται;
Γι’ αυτό το θέμα εκτός από την δική μας δέσμευση, υπάρχει και η δημόσια δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Και αυτό θα γίνει. Στόχος μας είναι να βρεθεί ένας αξιόπιστος επενδυτής ο οποίος θα αναλάβει μία εταιρεία ελεύθερη βαρών, έτσι ώστε να την αναπτύξει προς όφελος της χώρας και των επιβατών.
3.
Αλέξανδρος Κοτσιλλέτης
Θα υπάρξουν εθελούσιες μετατάξεις ή αποχωρήσεις από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές; Πότε θα μάθουν οι εργαζόμενοι τις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης;
Από τον Δεκέμβριο έχουμε μιλήσει τόσο γι΄ αυτό το θέμα, όσο και για τις υπόλοιπες πτυχές της λύσης. Η κυβέρνηση έχει συγκεκριμένες κατευθύνσεις και προφανώς θέλουμε να έχουμε διάλογο με τους εργαζομένους για τα θέματα της Ολυμπιακής. Ισχύει πάντως η δέσμευσή μας ότι κανένας εργαζόμενος δεν θα βρεθεί ακάλυπτος. Προφανώς, όπως έχουμε ήδη σημειώσει, για τους εργαζόμενους που δεν θα απορροφηθούν από την νέα εταιρεία θα υπάρχει πρόγραμμα εθελουσίων εξόδων και μετατάξεων σε άλλες υπηρεσίες του Δημόσιου Τομέα.
4.
Μαρία Κωστάκη
Τελικά δεν καταλάβαμε, εάν εσείς συμφωνούσατε με το ξεπούλημα του ΟΤΕ ή στηρίξατε σιωπηλά τις επιλογές της
κυβέρνησης.
Η κυβέρνηση στο θέμα του ΟΤΕ προχώρησε σε μια σημαντική μεταρρύθμιση, σύμφωνα με το πρόγραμμά της και σύμφωνα με αυτά που συμβαίνουν σε όλη την Ευρώπη. Στηρίζω απόλυτα την συμφωνία με τον μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό οργανισμό της Ευρώπης, που έχει ως αποτέλεσμα την ισχυροποίηση του ΟΤΕ, αλλά και της θέσης των εργαζομένων, οι οποίοι βρίσκονται τώρα σε έναν οργανισμό με πολύ καλές προοπτικές.
Ο ΟΤΕ από περιφερειακός παίχτης αποκτά ένα πιο διακριτό πρωταγωνιστικό ρόλο. Ανεβαίνει κατηγορία στην Ευρώπη. Εν πάση περιπτώσει, μετά από λίγο καιρό, είμαι σίγουρος ότι αυτό που θα μείνει δε θα είναι τα σχόλια που κάνουμε όλοι σήμερα γι΄ αυτό το θέμα, αλλά αυτή καθ’ αυτή η μεταρρύθμιση που έδωσε νέα ώθηση στον ΟΤΕ.
5.
Γιάννης Χατζηγεωργίου
Ποιος υπουργός Μεταφορών θα μπορέσει κάποτε να σπάσει το σύστημα δοσοληψίας
για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης; Τόσο δύσκολο είναι;
Στο σύστημα των εξετάσεων υπάρχουν δύο φάσεις. Μία πρώτη φάση όπου το σύστημα είναι απολύτως αντικειμενικό στο οποίο δεν παρεμβαίνει ουσιαστικά ανθρώπινος παράγοντας και που θυμίζει πανελλαδικές εξετάσεις. Και μία δεύτερη φάση όπου υπάρχει η δυνατότητα υποκειμενικής κρίσης των εξεταστών. Οι εξετάσεις αυτές δεν διεξάγονται από εμάς, αλλά από τις Νομαρχίες. Ωστόσο, ας μην κρυβόμαστε. Παρότι δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες επώνυμες καταγγελίες, όλοι δυστυχώς γνωρίζουμε ότι υπάρχει σημαντικό πρόβλημα σε σχέση με την διαφάνεια για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Δεν θέλω να είμαι ο Υπουργός των διαπιστώσεων. Γι΄ αυτό και έχω δώσει ήδη εντολή στο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Σιμόπουλο, να ξεκινήσει την προεργασία για ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκό και διαφανές σύστημα. Αυτό ισχύει τόσο για το σύστημα εξετάσεων, όσο και για τους ελέγχους των ΚΤΕΟ. Τις επόμενες ημέρες θα κάνω συνάντηση με την ΕΝΑΕ ( Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων ) γιατί τα δύο αυτά ζητήματα ανήκουν στις αρμοδιότητές τους. Όμως, να προετοιμάζεστε για ένα καινούργιο και αυστηρό πλαίσιο. Τα χέρια αυτών που λαδώνονται θα κοπούν.
6.
Βασιλική Ροζάκη
Εξαγγείλατε ποδηλατοδρόμους και ακόμα οι συγκοινωνίες, λεωφορεία, τρόλεϊ κ.λ.π. είναι σε μαύρο χάλι.
Οι δύο ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα, αλλά και οι υπόλοιποι που θα κατασκευαστούν
σε περιφερειακούς δήμους της πρωτεύουσας, της Θεσσαλονίκης και της επαρχίας εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο για την προώθηση των Πράσινων Μεταφορών. Πριν από λίγες ημέρες εξαγγείλαμε την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς και σε πιλοτική βάση υβριδικού λεωφορείου και λεωφορείου υδρογόνου. Προχωρεί επίσης η επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς. Το Τραμ πάει στον Πειραιά μέχρι το 2010. Ο ηλεκτρικός θα ανηφορίσει αργότερα από την Κηφισιά μέχρι την Εθνική Οδό και τον Άγιο Στέφανο. Αυτές τις ημέρες βγαίνουν στον αέρα οι μελέτες. Παράλληλα κάνουμε ανασχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών. Οι επιβάτες θα μπορούν πλέον με το ενιαίο εισιτήριο να επιβιβάζονται, χωρίς να πληρώνουν περισσότερα χρήματα, από το λεωφορείο στο Μετρό περιορίζοντας το χρόνο μετακίνησής τους κατά 30%. Αυτό θα μας δώσει την δυνατότητα να πυκνώσουμε τις τοπικές συγκοινωνίες. Το μέτρο αυτό θα ξεκινήσει από το Περιστέρι και το Αιγάλεω. Παράλληλα προωθούμε πιο γρήγορα και με την μέθοδο ΣΔΙΤ ( Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα ) το έργο της Τηλεματικής ( σύστημα με το οποίο θα πληροφορούμαστε στις στάσεις πότε έρχεται το επόμενο λεωφορείο), αλλά και το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μία επαναφορτιζόμενη κάρτα που κάνει πιο εύκολη τη ζωή του επιβάτη.
7.
Θεοδόσης Καραχάλιος
Το μοντέλο ΟΤΕ στις εργασιακές σχέσεις θα το επεκτείνετε και σε άλλες ΔΕΚΟ παρά τις αντιδράσεις;
Ο ΟΤΕ είναι μία εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο.
Οι εταιρείες που εποπτεύονται από το Υπουργείο μας δεν είναι . Γι΄ αυτές ισχύει ο νόμος για τις ΔΕΚΟ του 2005. Έχουμε υποχρέωση να εφαρμόσουμε τις διατάξεις του συγκεκριμένου νόμου.
8.
Χρήστος Γκόκας
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η αυτοδυναμία χάνεται. Εσείς, εάν χρειαζόταν, θα προτιμούσατε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ ή με το ΛΑΟΣ;
Οκτώ μήνες μετά τις εκλογές είναι πολύ νωρίς να προβλέψει κανείς τι θα συμβεί στο τέλος της τετραετίας. Ποιος μπορούσε να φανταστεί την επομένη των εκλογών τι θα συνέβαινε σήμερα στο ΠΑΣΟΚ; Αλλά και ποιος θα μπορούσε να στοιχηματίσει ότι έχοντας η ΝΔ μία ατζέντα με πολιτικό κόστος, θα ήταν τόσο άνετα μπροστά σε όλες τις δημοσκοπήσεις; Εμείς επενδύουμε στο έργο μας και αυτό το έργο είναι που θα κάνει την διαφορά στις επόμενες εκλογές. Δεν έχω λοιπόν λόγο να διαλέξω κανέναν από τους δύο
9.
Βασίλης Ιωαννίδης
Η διαγραφή του Κώστα Σημίτη ήταν αναγκαία «ηγετική πράξη» του Γιώργου Παπανδρέου ή αιτία μεγάλου διχασμού στο ΠΑΣΟΚ;
Είναι μία πράξη που καταδεικνύει την ευρύτερη κρίση στρατηγικής που έχει εδώ και πολύ καιρό αυτό το κόμμα. Είναι όμως εσωτερικό ζήτημα του ΠΑΣΟΚ και εγώ δεν μπορώ να κάνω παραπάνω σχόλια.
10.
Κώστας Αργυρός
Όλο και περισσότεροι Έλληνες οδηγούνται σε φτώχεια. Δεν τρομάζει αυτή η εξέλιξη την κυβέρνησή σας;
Προφανώς θέματα
όπως είναι η φτώχεια, η ανεργία, η ακρίβεια δεν μας αφήνουν αδιάφορους. Είναι θέματα που αγγίζουν τους πολίτες, αλλά μπορούν να κρίνουν και την δική μας προοπτική. Γι’ αυτό τον λόγο η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει μία οικονομική πολιτική που οδήγησε συνολικά σε αύξηση των επενδύσεων και μείωση της ανεργίας. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα θεσπίστηκε το Ταμείο για την καταπολέμηση της φτώχειας το οποίο θα αρχίσει να λειτουργεί με στοχευμένες
δράσεις από τον Σεπτέμβριο. Παλεύουμε σε ένα ιδιαίτερα δυσμενές διεθνές περιβάλλον, να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό για την ακρίβεια. Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει μία σειρά από μέτρα τα οποία σταδιακά θα αρχίσουν αν αποδίδουν. Σε αυτό το πλαίσιο σημείωσα πρόσφατα και επαναλαμβάνω και τώρα, ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν πρέπει να διστάσει καθόλου στα
πρόστιμα που πρέπει να επιβάλει στα καρτέλ κάθε λογής.
11.
Σπύρος Νικολακόπουλος
Παλαιότερα υπήρχε ακμάζουσα ελληνική βιομηχανία αμαξωμάτων (αστικών λεωφορείων και πούλμαν) με πολλές δορυφορικές βιοτεχνίες να την τροφοδοτούν. Υπάρχει κάποιο σχέδιο ανάκαμψης του κλάδου;
Υπάρχει επενδυτικός νόμος ο οποίος δίνει συγκεκριμένα κίνητρα. Αλλού τα κίνητρα αυτά έχουν μεγαλύτερη απόδοση, αλλού μικρότερη. Εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και βιομηχανίας. Μόνο που όταν πολλές φορές παίρνουμε μέτρα προς αυτήν την κατεύθυνση, δυνάμεις που παριστάνουν τις προοδευτικές τα καταγγέλλουν και μάλιστα στο όνομα της προάσπισης των συμφερόντων των εργαζόμενων και των ανέργων.