Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Παρουσίαση μέτρων για την λειτουργία των ΤΑΞΙ.

O Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης,
είχε σήμερα συνάντηση με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί & Αγοραίων.
Μετά τη συνάντηση, ο κ. Χατζηδάκης, δήλωσε τα εξής:
«Με τον πρόεδρο και τους εκπροσώπους των ταξί και αγοραίων είχαμε μια σφαιρική συζήτηση για τα ταξί και για τον ρόλο τους στις μεταφορές στην Ελλάδα. Και συμφωνήσαμε σε μια σειρά συγκεκριμένων μέτρων για τα ταξί, τα οποία επηρεάζουν και τους ταξιτζήδες και τους καταναλωτές.
Πρώτα απ’ όλα, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα
«call –center» με τετραψήφιο αριθμό στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται όλοι οι επιβάτες ώστε να καταγράφονται εκεί τα παράπονά τους
και στη συνέχεια να υπάρχει ταξινόμηση και διαχείριση των παραπόνων σε σχέση με τις αρμόδιες, κάθε φορά, υπηρεσίες. Το σύστημα θέλουμε να οργανωθεί με τον πιο σύγχρονο τρόπο. Έχουν υπάρξει συγκεκριμένα βήματα σε αυτή την κατεύθυνση
και επιδιώκουμε να λειτουργήσει μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Δεύτερον, τους παρουσίασα το καινούριο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος,
το οποίο ουσιαστικά θα είναι
ο καινούριος κανονισμός για τα ταξί και το οποίο αντικαθιστά ένα αρκετά παλιό
Προεδρικό Διάταγμα, του 1987. Το καινούριο αυτό διάταγμα προσαρμόζει τις υποχρεώσεις των οδηγών ταξί στην πραγματικότητα η οποία έχει διαμορφωθεί, προβλέποντας πολλά επί μέρους μέτρα, όπως :
-Πρώτον προβλέπεται ότι είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιείται ο κλιματισμός στα ταξί εφόσον το ζητά ο πελάτης, χωρίς επιβάρυνση.
Δεύτερον, προβλέπεται ότι πρέπει να υπάρχουν σε κάθε ταξί, ειδικές πινακίδες στα ελληνικά και στα αγγλικά με πληροφορίες για το τιμολόγιο, αλλά και με πληροφορίες και στοιχεία του οδηγού όπως συμβαίνει και σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
Τρίτον, προβλέπεται ότι τα Πειθαρχικά Συμβούλια για τους ταξιτζήδες θα καταλήγουν σε συμπεράσματα σε τρισήμισυ μήνες για να αποφεύγονται καθυστερήσεις.
Επίσης, ένα ακόμη θέμα το οποίο συζητήσαμε, ήταν το ζήτημα με τις
πιάτσες και τις εσοχές των ταξί. Ο ΣΑΤΑ είναι σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ έτσι ώστε να δούμε που υπάρχουν προβλήματα στο συγκεκριμένο ζήτημα και να υπάρξουν αναθεωρήσεις όπου χρειάζεται.
Προβλέπεται να δημιουργηθούν καινούριες πιάτσες ταξί στον Ερυθρό Σταυρό,
στο Λαϊκό Νοσοκομείο, σε σταθμούς του Μετρό όπου σήμερα δεν υπάρχουν. Προβλέπεται επίσης στενότερη συνεργασία με τον ΟΑΣΑ για τη σήμανση στα σημεία που υπάρχουν πιάτσες και για την απομάκρυνση παρανόμως σταθμευμένων αυτοκινήτων
για να διευκολύνεται
η δουλειά των ταξιτζήδων.
Επίσης συμφωνήσαμε για κάτι, το οποίο νομίζω είναι επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα ταξί, με τα ελληνικά τουλάχιστον δεδομένα. Βάζουμε την τηλεματική στα ταξί.
Αυτό σημαίνει ότι με επιδότηση, από την «Κοινωνία της Πληροφορίας», θα δημιουργηθεί ένα κέντρο το οποίο θα αφορά τα ταξί όλης της Ελλάδας, από το οποίο θα υπάρχει συνολική παρακολούθηση και διαχείριση της κυκλοφορίας με ηλεκτρονικό τρόπο, των ταξί σε ολόκληρη τη χώρα, έτσι ώστε να υπάρχει:
Σύστημα ραδιοπλοήγησης στα ταξί, προκειμένου να μπορεί ο πελάτης να «κλείνει» ταξί με SMS, να μπορεί να πληρώνει με πιστωτική κάρτα, αλλά και με τρόπο ώστε να υπάρχουν προβλέψεις για την ασφάλεια και των επιβατών και των ταξιτζήδων. Με το σύστημα εντοπισμού θέσης θα μπορούμε να γνωρίζουμε πού βρίσκεται το ταξί ανά πάσα στιγμή, πόσους επιβάτες έχει, ποιά είναι τα προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί εκείνη την ώρα, μέσα στο ταξί. Αυτό αντιλαμβάνεστε, είναι μια ουσιαστική αναβάθμιση του έργου των ταξιτζήδων και μπορεί να συντελέσει ουσιαστικά σε μια πολύ καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.
Τέλος, επειδή δεν μας αρκούν όλα αυτά και θέλουμε ακόμη περισσότερο να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες που παρέχουν τα ταξί, συμφωνήθηκε να ανατεθεί αμέσως μια μελέτη σε ένα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα της χώρας, έτσι ώστε να γίνει μια συνολική αποτίμηση του ρόλου των ταξί και με
βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία, να υιοθετήσουμε μετά από ένα χρόνο, ένα καινούριο μοντέλο για τα ταξί συνολικά στην Ελλάδα. Μοντέλο που θα συντελέσει σε καλύτερες υπηρεσίες για τους επιβάτες, αλλά και σε καλύτερη ζωή, αν θέλετε,
για τους ίδιους τους ταξιτζήδες. Η μελέτη θα γίνει απροκατάληπτα και στη συνέχεια, μόλις ολοκληρωθεί, θα συζητήσουμε και με τους ιδιοκτήτες των ταξί αλλά και με κάθε ενδιαφερόμενο».

ΕΡΩΤΗΣΗ: Όλα αυτά θα επιφέρουν αυξήσεις στα τιμολόγια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καμία απολύτως.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η τηλεματική πότε θα λειτουργήσει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για την τηλεματική, ο στόχος είναι μετά και σημερινή συνάντηση, να γίνουν συναντήσεις με τον αρμόδιο
Γραμματέα για την Κοινωνία της Πληροφορίας, τον κ. Ασημακόπουλο, έτσι ώστε μέχρι το τέλος της χρονιάς να υποβληθούν
οι προτάσεις και στη συνέχεια να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος του έργου και να προχωρήσουμε στην υλοποίηση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε δηλαδή θα υλοποιηθεί, το 2010, το 2009;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πιστεύω νωρίτερα. Πιστεύω μέσα στο 2009 αυτό να είναι πραγματικότητα. Έχουμε να κάνουμε με διαγωνισμούς, ενστάσεις κλπ

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο κανονισμός λειτουργίας των ταξί πότε θα εφαρμοστεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Άμεσα. Υπάρχει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, από εμάς έχει τελειώσει, θα πάρει τις υπογραφές θα περάσει από τη σχετική επεξεργασία, είναι θέμα ελάχιστων μηνών. Ενός ή δύο μηνών.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Δηλαδή στο φθινόπωρο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ασφαλώς.


ΘΥΜΙΟΣ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ –Πρόεδρος ΣΑΤΑ: «Σε συνέχεια της
λειτουργίας του Υπουργείου τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σήμερα ήταν μια από τις πιο καθοριστικές μας συναντήσεις με τον Υπουργό Μεταφορών.

Διότι η συνάντηση αυτή είχε ένα στόχο για την αναβάθμιση σε πραγματικό επίπεδο, όχι σε λόγια ή με «ασπιρίνες» του επιπέδου του κλάδου που θα έχει καλύτερη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες. Και αυτό ήταν το βασικό, και αν θέλετε και το έλλειμμα περίπου 30 χρόνια όσον αφορά από πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών προς την λειτουργία των ταξί. Ζητά η πολιτεία, ζητούν οι επιβάτες, τα πάντα από το ταξί. Δεν υπάρχουν όμως οι προϋποθέσεις. Τώρα μπαίνουν σε μια βάση. Αρχίζει να λειτουργεί και να σκέπτεται το Υπουργείο πραγματικά για το μέλλον ενός κλάδου που προσφέρει πάρα πολλά στην παραγωγή και στην οικονομία, αλλά δυστυχώς μέχρι τώρα δεν υπήρχε αυτή η πολιτική βούληση. Ελπίζουμε
ότι
τώρα θα προχωρήσει, διότι εμπιστευόμαστε τον υπουργό, πάρα πολύ γρήγορα. Όλα αυτά που σήμερα συζητήσαμε και είναι έτοιμα χρόνια, θεωρούμε ό,τι έπρεπε να έχουν γίνει. Αλλά και τώρα που γίνονται θεωρούμε ότι θα αποδώσουν στον κλάδο ο οποίος θα αισθανθεί ασφάλεια. Θα εκλείψει το θέμα ληστειών και δολοφονών και άλλα διότι με το GPS, όπως γνωρίζετε, που έχει εφαρμοστεί από την εποχή του Δημάρχου Ν. Υόρκης του Τζουλιάνι, το είχαμε φέρει, είχαμε κάνει και σχετική ημερίδα αλλά δεν υπήρχε η πολιτική βούληση να προχωρήσουμε. Θέλω να εκφράσω όμως και ένα παράπονο: Ότι έτσι όπως δουλεύει ο κλάδος, που δεν έχει που να σταματήσει, που να επιβιβάσει και αποβιβάσει, έτσι όπως τον ήθελε η Πολιτεία- και τον ήθελε να τροφοδοτεί την παραοικονομία τόσα χρόνια, με αυτοκίνητα «μαϊμούδες» κα, διότι έτσι η Πολιτεία ήθελε τον κλάδο, δεν μπορεί να επιβιώσει με τόσο εξοντωτικά πρόστιμα. Πρέπει να δει
ο κ. Υπουργός το θέμα με ανθρωπιστική πλευρά και στη διάρκεια εξέλιξης του διαλόγου που θα υλοποιηθούν όλα όσα συμφωνήσαμε, πρέπει
το ποινολόγιο να μην είναι αυτού του επιπέδου».

ΕΡΩΤΗΣΗ:
Έχουμε περιστατικά καταγγελιών συναδέλφων σας που εκμεταλλεύονται πχ τουρίστες, κυρίως στο αεροδρόμιο…

Θ. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Σήμερα στο Αεροδρόμιο έχει μπει τάξη, είναι πολύ λίγες οι παραβάσεις. Θα θέλαμε να μην υπάρχει ούτε μία, αλλά ζούμε σε μια κοινωνία… αλλά αν κάνουμε πρώτο θέμα που ο ταξιτζής πήρε υπερβολικό κόμιστρο ή έκανε άρνηση…βλέπετε…έχουμε και άλλα στοιχεία στην κοινωνία όπου οι παραβάσεις άλλων ομάδων είναι σε πολύ μεγάλο επίπεδο. Μη θέλουμε να κάνουμε «άγια» την κοινωνία γιατί ένας ταξιτζής- και κακώς, έκανε παράβαση του επιπέδου να πάρει δύο ευρώ παραπάνω. ..Κάκιστα. Έχουμε τονίσει την παραβατικότητα των ταξί γιατί υπάρχει άλλος λόγος που λέγεται πολιτικό κόστος και θέλουμε να έχουμε στη γωνία τον ταξιτζή… Κοιτάξτε τι γίνεται με ανυπόστατα δημοσιεύματα…

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αυτό όμως δεν μειώνει τη βαρύτητα των παραβάσεων…

Θ. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Είμαστε εκείνοι που έχουμε εντοπίσει ως κλάδος όπου υπάρχει παραβατικόπτητα και έχουμε ενημερώσει την Τροχαία αλλεπάλληλες φορές. Όπως εγώ προσωπικά το 2000 μπήκα σε κυκλώματα τρισεκατομμυρίων για να σπάσω τις «μαϊμούδες»…

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε επιβάλει εσείς κυρώσεις;

Θ. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν έχω εγώ τη δυνατότητα. Εμείς κάνουμε διαγραφές, δεν δεχόμαστε να κάνουμε συνδρομές και πολλά άλλα.
Το θέμα είναι ότι αν προχωρήσει το σύστημα που ανέφερε ο Υπουργός, δεν θα μπορεί να υπάρχει άρνηση, επιλογή υπερβολικό κόμιστρο. Λύνονται όλα τα προβλήματα. Αυτό θέλουμε και η μελέτη που θα έχει να δώσει καλύτερη λειτουργία στον κλάδο θα έχει να κάνει
με τη μακροημέρευση του διότι το ταξί

θα γίνει αποδεκτό από την κοινωνία σε μεγαλύτερο βαθμό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα δείτε από τα σημειώματα πως έχει το θέμα με τις πιάτσες και τη ραδιοπλοήγηση για να αποκτήσετε πλήρη εικόνα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Συζητήσατε για το θέμα της απελευθέρωσης;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, δεν συζητήσαμε για το θέμα αυτό.

Θ. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτοί που διοχετεύουν
τη λέξη «απελευθέρωση» δεν ξέρουν τι σημαίνει
και την κάνουν για δόλιους σκοπούς αφού εξυπηρετούν όλους αυτούς που εμπορεύονται τις υπεραξίες των ανθρώπων, ώστε να γεμίσουν τα μαγαζιά τους και να πουλήσουν ακριβά. Κάποιοι πιέζονται ή και μεθοδεύουν δημοσιεύματα για τέτοιους λόγους, δυστυχώς. Ξέρετε πουθενά να υπάρχει απελευθέρωση; Θα πει ο Υπουργός στην Αθήνα
βγάλτε ελεύθερα ταξί…φαντάζεστε τι έχει να πάθει η πόλη;

ΕΡΩΤΗΣΗ:
Ο κ. Τατούλης, ζήτησε να αποπεμφθεί ο κ. Λιάπης από την Κυβέρνηση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πράγματι. Το ζήτησε.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι πρέπει να γίνει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει τοποθέτηση νομίζω του Κυβερνητικού εκπροσώπου. Μην επανερχόσαστε στο ίδιο θέμα. Έχει λήξει το θέμα αυτό…

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχουν δύο φωνές στη Νέα Δημοκρατία..

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν εκατόν πενήντα δύο…

ΕΡΩΤΗΣΗ: Σωστά, υπάρχει όμως μια κατηγορία βουλευτών που ζητούν την παραίτηση ..

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δικαίωμά τους.
Δεν πρόκειται να παραιτηθεί ο άνθρωπος…
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε αλλάξει θέση για το θέμα αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Την ίδια θέση είχα από την αρχή. Και σας είπα συμβαίνει η θέση μου να ήταν από την αρχή ταυτόσημη με τη θέση του Κυβερνητικού εκπροσώπου.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η Εξεταστική Επιτροπή πότε προβλέπεται να γίνει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είμαι Υπουργός Μεταφορών. Δεν είμαι Πρωθυπουργός ούτε Πρόεδρος της Βουλής…Υπάρχει σαφής τοποθέτηση του Πρωθυπουργού για τα ζητήματα αυτά. Και χθες υπήρχαν συγκεκριμένες ανακοινώσεις. Υπάρχει έλεγχος στη Ζήμενς υπάρχει και επίσημο
ερώτημα της Κυβέρνησης στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σε σχέση με πιθανότητα αποζημιώσεων. Η κυβέρνηση έχει εξαντλήσει όλα τα νομικά και πολιτικά «όπλα» που έχει στη διάθεσή της. Και δεν έχει να φοβηθεί τίποτα επίσης.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Πολλοί κάνουν λόγο για εύθραυστη πλειοψηφία και δεν αποκλείουν πρόωρες εκλογές. Σας ανησυχεί αυτό, έχετε σκεφθεί αυτό το ενδεχόμενο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνουν πρόωρες εκλογές. Η Κυβέρνηση έχει συγκεκριμένη ατζέντα. Και να σας πω και κάτι άλλο: Βλέπετε ότι παρά το ότι έχουμε δύσκολα θέματα τα οποία έχουμε να αντιμετωπίσουμε,
είμαστε σταθερά μπροστά σε όλες τις δημοσκοπήσεις. Λαμβάνουμε υπόψη τα μηνύματα της κοινής γνώμης, δεν αντιμετωπίζουμε τις δημοσκοπήσεις, αν θέλετε, με αυταρέσκεια και αλαζονεία, από την άλλη πλευρά όμως υπάρχει και μια πραγματικότητα από την οποία όσο και να θέλουν κάποιοι να αποδράσουν, δεν είναι δυνατό να συμβεί αυτό.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει ένα σκάνδαλο στην Ολυμπιακή της τάξης των 500 χιλιάδων ευρώ με τέσσερις υπάλληλους. Θα γίνει
κάτι με αυτούς διότι ακόμη βρίσκονται στη θέση τους;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα γίνει αυτό το οποίο επιβάλλει ο Νόμος και ο Κανονισμός Προσωπικού της εταιρίας. Και θα υπάρξει, όπως ξέρω, σήμερα συγκεκριμένη ανακοίνωση από την εταιρία που θα εξηγεί πως έχουν τα πράγματα. Δεν έχουμε να συγκαλύψουμε τις ευθύνες κανενός. Δεν πρέπει να συγκαλύψουμε τις ευθύνες κανενός.

Μετάβαση στο περιεχόμενο