“Την ώρα δηλαδή που το κοινωνικό έργο των αστικών συγκοινωνιών περιορίζεται, ανθίζουν οι σπατάλες και οι χαριστικές πράξεις προς φίλους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ” υπογράμμισε ο Κωστής Χατζηδάκης στην παρέμβασή του στην κοινή συνέντευξη τύπου που έδωσαν με τον Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, Βουλευτή Σερρών κ. Κώστα Καραμανλή.
Παρέμβαση του Αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστή Χατζηδάκη
Περιορίζεται το κοινωνικό έργο των Αστικών Συγκοινωνιών, ανθίζουν οι σπατάλες
Την 3ετία 2012-14 έγινε μια σημαντική προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών που οδήγησε τον ΟΑΣΑ σε λειτουργική κερδοφορία.
Με τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και σ’ αυτό τον τομέα κάναμε βήματα πίσω και οι αστικές συγκοινωνίες επέστρεψαν στον δρόμο των ελλειμμάτων και της υποβάθμισης του συγκοινωνιακού τους έργου.
Την διετία 2015 – 2016
- τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών μειώθηκαν κατά 21% δηλαδή έχασαν το ένα πέμπτο των ετήσιων εσόδων του ΟΑΣΑ.
- η επιδότηση προς τις συγκοινωνίες – την οποία πληρώνουν οι φορολογούμενοι με τους φόρους τους – αυξήθηκε κατά 18% προσεγγίζοντας τα 120 εκατ. ευρώ.
- Τα δρομολόγια, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που κυκλοφορούν περιορίστηκαν δραστικά.
Ενώ συμβαίνουν όμως όλα αυτά την ίδια στιγμή τα έξοδα προς τρίτους αυξήθηκαν από 33 έως 91%! Το συγκοινωνιακό έργο μειώνεται, οι μισθοί των εργαζομένων μειώνονται, αλλά εκτοξεύονται τα κονδύλια για μελέτες και για υπηρεσίες που παρέχουν τρίτοι προς τον ΟΑΣΑ.
Την ώρα δηλαδή που το κοινωνικό έργο των αστικών συγκοινωνιών περιορίζεται, ανθίζουν οι σπατάλες και οι χαριστικές πράξεις προς φίλους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Οι επίσημες λογιστικές καταστάσεις του ΟΑΣΑ για τη διετία 2015- 2016 είναι ενδεικτικές.
ΜΟΝΤΕΛΟ ΧΡΗΣΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ: το έργο συρρικνώνεται, οι δαπάνες για έξοδα τρίτων (μελέτες κλπ) αυξάνονται, και μάλιστα πολύ! Πού πάνε τα λεφτά; |
|||
Παραγωγικές δαπάνες (εκ. ευρώ) |
2015 |
2016 |
% |
Ηλεκτρικό ρεύμα |
25.549.427 € |
23.793.597 € |
-7% |
Ύδρευση |
411.074 € |
274.348 € |
-33% |
Φυσικό αέριο |
7.343.754 € |
5.997.794 € |
-18% |
Επισκευές και συντηρήσεις |
3.950.767 € |
3.023.029 € |
-23% |
Αμοιβές, έξοδα & προβλέψεις προσωπικού |
223.113.541 € |
219.514.046 € |
-2% |
Γενικά Έξοδα |
2015 |
2016 |
% |
Παροχές τρίτων |
3.752.627 € |
6.035.535 € |
61% |
Αμοιβές & έξοδα τρίτων |
2.929.992 € |
5.596.250 € |
91% |
Διάφορα έξοδα |
3.445.184 € |
4.580.051 € |
33% |
Δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης |
4.403.807 € |
5.709.603 € |
30% |
Πηγή: Ισολογισμοί ΟΑΣΑ |
Τι έχουμε;
Πρώτον, μείωση των εξόδων για ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο, ύδρευση, επισκευές και συντηρήσεις, αποδοχές προσωπικού. Μειώνονται δηλαδή οι παραγωγικές δαπάνες των αστικών συγκοινωνιών – για παράδειγμα τα έξοδα για επισκευές και συντηρήσεις μειώθηκαν 23% – με αποτέλεσμα την παροχή χαμηλότερων υπηρεσιών που ζούμε. [Έγιναν αντιληπτές το καλοκαίρι με την «εξαφάνιση» μεγάλου μέρους του στόλου λεωφορείων και τις τεράστιες καθυστερήσεις στα δρομολόγια.]
Δεύτερον, τεράστια αύξηση στις μη παραγωγικές δαπάνες. Στις παροχές προς τρίτους: αύξηση 61%. Αμοιβές και έξοδα τρίτων: αύξηση 91%. Διάφορά έξοδα: αύξηση 33%. Δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης 30%. Ειδικά για το κόστος ασφάλειας και φύλαξης, αν συγκρίνουμε με το 2014, (με βάση τους δημοσιευμένους και εγκεκριμένους ισολογισμούς) από 2 εκ. ευρώ στον ισολογισμό του 2014 αυτό αυξήθηκε σε 4,4 εκ. ευρώ το 2015 και 5,7 εκ. ευρώ το 2016. Δηλαδή η αύξηση από το 2014 έφτασε το 172%.
Αναρωτιέμαι λοιπόν τι συμβαίνει εδώ. Πού πήγαν λ.χ. οι διακηρύξεις του κ. Σπίρτζη για τις σπατάλες ασφάλειας και φύλαξης που ήταν υπερβολικές. Και η εξαγγελία του ότι θα υποκαθιστούσε με την Ελληνική Αστυνομία τις εταιρίες security.
Για το θέμα κατέθεσα ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό στις 5 Δεκεμβρίου 2017. Φυσικά δεν πήρα καμιά απάντηση από τον κ. Σπίρτζη, όπως και σε άλλες ερωτήσεις που είχα καταθέσει παλαιότερα για την κατάρρευση των εσόδων στις αστικές συγκοινωνίες.
Βλέπετε στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν μια απέχθεια στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, αλλά και σε κάθε έλεγχο από την αντιπολίτευση. Η «πρώτη φορά Αριστερά» δεν χρειάζεται να δίνει λόγο σε κανέναν. Εφόσον διατυμπανίζουν το ηθικό τους πλεονέκτημα δεν χρειάζεται η διαφάνεια και η λογοδοσία.
Αυτή είναι η χρηστή διαχείριση του κ. Σπίρτζη και του ΣΥΡΙΖΑ.
Στις αστικές συγκοινωνίες έχει στηθεί ένα μεγάλο πάρτι σπατάλης και κακοδιαχείρισης που το πληρώνουν και θα το πληρώνουν οι φορολογούμενοι και οι εργαζόμενοι.
Η Νέα Γραμμή 4 είναι τυφλή
Η επιλογή να δημοπρατηθεί το τμήμα από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή έχει ως συνέπεια η νέα γραμμή να μην έχει απολήξεις που να συνδέονται με τις άλλες γραμμές. ( γραμμή 1 στον Περισσό και γραμμή 3 στην Κατεχάκη)
Μια τέτοια παράλειψη δεν θα γινόταν σε κανένα άλλο ευρωπαϊκό κράτος.
Υπολογίζεται ότι η επέκταση του έργου μέχρι τον Περισσό – από το Άλσος Βεϊκου – και μέχρι την Κατεχάκη – από το Γουδί – θα στοίχιζε γύρω στα 370 εκατ. ευρώ. Δηλαδή ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα έφτανε τα 1,77 δις από 1,4 δις.
Όμως αφαιρώντας από το έργο τις ανταποκρίσεις με τις γραμμές 1 και 3 χάνουμε για δεκαετίες πολλούς χιλιάδες επιβάτες και πολλά εκατ. ευρώ. Διότι η βελτιωμένη συνδεσιμότητα του δικτύου ΜΕΤΡΟ θα αύξανε σημαντικά τη χρήση του. Ενώ η εξυπηρέτηση της αύξησης του προϋπολογισμού του έργου θα κόστιζε ετησίως περί τα 15 εκατ. ευρώ.
Αυτή, είναι πραγματικά μια κοντόφθαλμη επιλογή του Υπουργείου Υποδομών που θα τη βρούμε μπροστά μας και θα είναι δύσκολο να διορθωθεί για πολλά χρόνια.