Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

“Πράσινη απόσυρση Ι.Χ. από το 2009”. Συνέντευξη του ΥΜΕ στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και στον Αργύρη Δεμερτζή.

Τι θα γίνει μα τα νυχτερινά δρομολόγια;

– Πιστεύω πως θα λειτουργήσει. Η εντύπωση που έχω σήμερα που μιλάμε τουλάχιστον, είναι ότι τα πράγματα πάνε καλά και ότι την Παρασκευή και Σάββατο το βράδυ το μετρό και οι ΗΣΑΠ θα λειτουργούν μέχρι τις 2 τα ξημερώματα.

Τα ταξί θα μπουν στις λεωφορειολωρίδες·

– Όχι, δε θα μπουν.

Είστε κατηγορηματικός.

-Αν θέλουμε να έχουμε γρήγορα και αξιόπιστα Μέσα Μεταφοράς τα οποία μετακινούν εκατομμύρια πολίτες κάθε μέρα, πρέπει τα Μέσα αυτά να έχουν έναν χώρο να κινηθούν. Επομένως δε μπορεί να γίνει δεκτό το αίτημα των ταξιτζήδων. Τους είπα όμως ότι μπορούμε να κουβεντιάσουμε να γίνουν εσοχές στάθμευσης μέσα στις λεωφορειολωρίδες και νέες πιάτσες ταξί. Δεν φάνηκε να συγκινείται το Προεδρείο τους απ’ αυτή την προσφορά πάντως.

Στις συγκοινωνίες κάνατε μια αναπροσαρμογή των κομίστρων. Θα γίνει και στα ταξί;

-Στις αστικές συγκοινωνίες δόθηκαν δύο φορές αυξήσεις, το 2000 και το 2006, τα τελευταία 8 χρόνια. Στα ταξί, αντίθετα, υπήρχαν αυξήσεις κάθε χρόνο και αυτός είναι και ο λόγος που, όπως και οι ίδιοι συνομολογούν,
δεν έκαναν απεργίες.
Οι αυξήσεις στα ταξί είναι θέμα γενικότερης οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης και εκτιμήσεως των επιπτώσεων που θα υπάρχουν στον πληθωρισμό και στο κοινωνικό σύνολο.



Τι να περιμένουμε από το φιλόδοξο σχέδιό σας για τις «πράσινες μεταφορές»;

-Συνδέουμε την πολιτική μεταφορών με την πολιτική περιβάλλοντος. Συστήσαμε την Επιτροπή για τις πράσινες μεταφορές, η οποία ήδη προχωρά στο έργο της. Τα πρώτα μέτρα που ανακοινώνουμε αφορούν την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάρκων σε Οργανισμούς που εποπτεύονται από το Υπουργείο και την προώθηση της λεγόμενης «πολιτικής για τις πράσινες στέγες» σε κτίρια.


Τι θα γίνει με την απόσυρση; Μήπως τελικά θα οδηγήσει σε ένα φαύλο κύκλο ενίσχυσης της πολιτικής υπέρ των ΙΧ αυτοκινήτων;

Είναι θέμα συναρμοδιότητας του Υπουργείου μας με το ΥΠΕΧΩΔΕ και το Υπουργείο Οικονομίας. Έχω κάνει ήδη συζητήσεις με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αυτοκινήτων. Επειδή η οικονομία δε μπορεί να το αντέξει, και επειδή και οι ίδιοι οι εισαγωγείς δεν το επιθυμούν διότι θα δημιουργήσει ανώμαλες καταστάσεις στην αγορά, δεν πρόκειται να προχωρήσουμε προς ένα μέτρο απότομα. Η δική μου προσωπική ιδέα είναι να πάμε κλιμακωτά, ξεκινώντας την απόσυρση από τα παλαιότερα αυτοκίνητα, τα οποία μολύνουν περισσότερο το περιβάλλον, π.χ. τα αυτοκίνητα από 20 έως 25 ετών τα οποία κυκλοφορούν τώρα.

Στο μεταξύ, τι θα γίνει με τους ελέγχους καυσαερίων, θορύβου, τεχνικής καταλληλότητας των οχημάτων στους δρόμους που τα τελευταία χρόνια έχουν εξασθενήσει;

Δεν μπορούμε να μιλάμε για περιβάλλον και ν’ αγνοούμε αυτή τη διάσταση. Βεβαίως γίνονται έλεγχοι, δε θέλω να πω ότι δεν γίνονται, θεωρώ όμως και ως πολίτης και ως Υπουργός, ότι θα έπρεπε οι έλεγχοι αυτοί να είναι πιο τακτικοί και πιο αυστηροί και γι αυτό το λόγο θα έρθω σε συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες και όλους τους άλλους εμπλεκομένους φορείς έτσι ώστε να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη.

Άρα, περιμένουμε ενίσχυση των ελέγχων;

– Θ’ ανακοινώσουμε μέτρα πριν περάσει πολύς καιρός.

Το Υπουργείο Μεταφορών έχει ένα ευρύτατο φάσμα έργων και προγραμμάτων. Πού νομίζετε ότι μπορούν να εφαρμοστούν «συμπράξεις» του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα;

Σε πολλά πεδία. Οι ΗΣΑΠ σε τρία οικόπεδα ιδιοκτησία τους, σκέφτονται να κατασκευάσουν πάρκινγκ. Μέσω της αξιοποίησης της περιουσίας του ΟΣΕ, της δεύτερης μεγαλύτερης μετά την Εκκλησία, που μένει αναξιοποίητη, μπορούμε να κατασκευάσουμε νέες σιδηροδρομικές γραμμές ή να εκσυγχρονίσουμε γενικότερα το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς να χρειαστεί να βάλουμε το χέρι στην τσέπη. Στον προαστιακό η γραμμή μέχρι την Κερατέα και το Λαύριο, που μπορεί να είναι το πιλοτικό πρόγραμμα. Πολιτικές ΣΔΙΤ μπορούμε να εφαρμόσουμε στα περιφερειακά αεροδρόμια, χωρίς να μιλάμε βεβαίως για ιδιωτικοποίησή τους.


Αυτή η ιστορία με τη SIEMENS θα βγάλει πολλούς λαγούς;


– Προσωπικά εύχομαι να βγουν όλοι οι λαγοί. Δεν πρέπει να μείνει κανένας κρυμμένος και πράγματι όσοι έφταιξαν να πληρώσουν.


Οι ΔΕΚΟ εποπτείας σας, όπως ΟΤΕ, ΟΣΕ, όπου έγιναν πολλές προμήθειες με την σφραγίδα της συγκεκριμένης εταιρείας, θα αναλάβουν πρωτοβουλίες ώστε να διευκολυνθεί το έργο της δικαιοσύνης;


– Είμαι απολύτως βέβαιος ότι οι Διοικήσεις των οργανισμών θα κάνουν αυτό που πρέπει. Αυτό είναι άλλωστε και ευαισθησία του ίδιου του Πρωθυπουργού.


Στις αρχές της εβδομάδας που έρχεται, θα έχουμε πάλι απεργιακές κινητοποιήσεις για το Ασφαλιστικό και όλοι περιμένουν να είναι μεγάλες και σε εύρος και σε ένταση κτλ. Απ’ αυτές τις αντιδράσεις η κυβέρνηση παίρνει μηνύματα, πρέπει να παίρνει μηνύματα;


– Όλα πρέπει να τα λογαριάζει κανείς, αλλά η κυβέρνηση δεν έχει ξεκινήσει την προσπάθεια για την αντιμετώπιση του Ασφαλιστικού προκειμένου να εκδικηθεί κάποιον. Την έχει ξεκινήσει για να σώσει το σύστημα και ιδίως για ν’ αντιμετωπίσει προβλήματα που θα έχουν οι νεότερες γενιές, αν μείνουμε απαθείς. Δεν κάνουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που έχει γίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν.


Μετάβαση στο περιεχόμενο