Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αφήνουμε τα έργα μας να μιλήσουν για εμάς:
Για το περιβάλλον κινηθήκαμε αμέσως. Ξεκινήσαμε την απολιγνιτοποίηση: Στόχος να κλείσουν όλες οι λιγνιτικές μονάδες μέχρι το 2023 (μόνο η Πτολεμαϊδα V θα συνεχίσει μέχρι το 2028). Βάλαμε προτεραιότητα την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων: δώσαμε λύση σε Κέρκυρα, Αίγιο και Λευκάδα, δρομολογήσαμε τη δημοπράτηση 17 νέων Μονάδων και επιβάλλαμε ενιαίο τέλος στις πλαστικές σακούλες. Έχουμε έτοιμο το νομοσχέδιο για την απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης από τον Ιούλιο του 2021. Με τον περιβαλλοντικό νόμο φέραμε ευρωπαϊκές ρυθμίσεις για τις Natura, οι οποίες τώρα θα έχουν πολύ περισσότερους πόρους. Ενώ στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα αναδασώσεων πήγαμε από το “0” στα 100 εκατομμύρια προτάσεις. Ξεκινήσαμε τις κατεδαφίσεις των αυθαιρέτων: Βάζουμε τάξη στη Μάνδρα και το Μάτι, αλλά και σε όλη την Ελλάδα με 1.108 προγραμματισμένες κατεδαφίσεις. Επεξεργαζόμαστε τώρα το πολεοδομικό νομοσχέδιο που: Επιταχύνει τον χωροταξικό σχεδιασμό. Αποσαφηνίζει την εκτός σχεδίου δόμηση. Εισάγει το θεσμό της Ψηφιακής Τράπεζας Γης. Τέλος, μειώσαμε το ύψος των κτιρίων γύρω από την Ακρόπολη στα 21 μέτρα, έμπρακτα κρατώντας την στο ύψος της!
Και στην ενέργεια όμως δεν καθυστερήσαμε: πρώτη προτεραιότητα ήταν η διάσωση της ΔΕΗ. Το πετύχαμε με τα μέτρα του 2019. Συνεχίσαμε για την εξυγίανσή της και βρισκόμαστε σε καλό δρόμο σύμφωνα με τα πρώτα οικονομικά αποτελέσματα. Στηρίξαμε και συνεχίζουμε να στηρίζουμε τον ενεργειακό κλάδο κατά την πανδημία με σχετικές ρυθμίσεις. Ενώ παράλληλα προωθούμε αποφασιστικά τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις: Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών και της ΔΕΠΑ Εμπορίας προχωρούν με έντονο ενδιαφέρον, ενώ δρομολογούμε- με διαφορετικές ταχύτητες ανάλογα με την περίπτωση- τις σχετικές διαδικασίες στον ΑΔΜΗΕ, το ΔΕΔΔΗΕ, την υποθαλάσσια δεξαμενή της Καβάλας, τα ΕΛΠΕ και τη ΛΑΡΚΟ (για την οποία το θέμα θα επιλυθεί τους επόμενους μήνες). Ολοκληρώθηκε ο δεύτερος κύκλος του “Εξοικονομώ” και ήδη σχεδιάζουμε τον τρίτο. Κινηθήκαμε δυναμικά για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών: Υπογράφηκαν οι συμβάσεις για τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής με στόχο ολοκλήρωσης το 2023. Υπογράψαμε επίσης με το Ισραήλ και την Κύπρο τη συμφωνία για τον αγωγό East Med, η οποία ενισχύει τη γεωστρατηγική μας θέση και την ενεργειακή μας ασφάλεια. Τέλος, βάζουμε την Ελλάδα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με το νομοσχέδιο κινήτρων που φέρνουμε για τα ηλεκτρικά ΙΧ, σκούτερ και ποδήλατα.