Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

” Στόχος μας είναι μία διαφορετική, βιώσιμη Ολυμπιακή “. Συνέντευξη στην εφημερίδα City Press και στον Χρήστο Βούζα.

1.
Κύριε Χατζηδάκη σε λίγες ημέρες ξεκινάει μια νέα χρονιά που σας βρίσκει στο τιμόνι ενός κρίσιμου τομέα ευθύνης, του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Εσείς, πάνω σε ποιους βασικούς άξονες θα κινηθείτε στους τομείς των Μεταφορών και Επικοινωνιών και ποιες θα είναι οι προτεραιότητές σας στο επόμενο έτος;


Το Υπουργείο αυτό έχει σχέση τόσο με την καθημερινότητα του πολίτη, όσο και με την ανάπτυξη της χώρας. Σε σχέση με την καθημερινότητα μας ενδιαφέρει να εκσυγχρονίσουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να τα κάνουμε πιο φιλικά στον πολίτη και στο περιβάλλον. Αυτός είναι και ο λόγος που επενδύουμε στα μέσα σταθερής τροχιάς. Σε σχέση με την ανάπτυξη μας ενδιαφέρει να γίνει η Ελλάδα ένας διαμετακομιστικός κόμβος. Θέλουμε να ενισχύσουμε τις συνδυασμένες μεταφορές και να προωθήσουμε την κατασκευή εμπορευματικών κέντρων. Να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις της τεχνολογίας στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Γι’ αυτό τον λόγο θα παρουσιάσουμε τη νέα Εθνική Στρατηγική για τις Τηλεπικοινωνίες για την περίοδο 2008-2013. Παράλληλα, βέβαια θέλουμε να αντιμετωπίσουμε μέσα στο 2008 το μεγάλο θέμα της Ολυμπιακής.


2.
Το μεγαλύτερο αγκάθι είναι ασφαλώς η υπόθεση της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Αν δεν ευοδωθούν οι λύσεις τις οποίες προκρίνετε είστε αποφασισμένος ακόμη και να αναστείλετε τη λειτουργία της εταιρείας εντός του 2008;


Για την Ολυμπιακή μετά τις δυσμενείς εξελίξεις που είχαμε με τις διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα πραγματικότητα. Μπροστά μας έχουμε τρεις διαφορετικές προτεραιότητες. Πρώτον, να ολοκληρώσουμε τις διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπό το φως των τελευταίων εξελίξεων. Και η διαπραγμάτευση θα είναι σκληρή. Δεύτερον, να συζητήσουμε ειλικρινά με τους εργαζομένους έτσι ώστε να βρεθεί μία δίκαιη και βιώσιμη λύση για το μέλλον της Ολυμπιακής, που δεν θα θίγει τους εργαζόμενους και τρίτον να συζητήσουμε συντεταγμένα και οργανωμένα με επενδυτές υποψήφιους για την Ολυμπιακή. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μία νέα Ολυμπιακή η οποία θα είναι βιώσιμη και όχι πιστό αντίγραφό της σημερινής εταιρείας που εδώ και πάρα πολλά χρόνια παράγει ζημιές και ελλείμματα, τα οποία καλείται να πληρώσει ο φορολογούμενος.


3.
Ιδιαίτερη σημασία δίνει η κυβέρνηση στις
Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Σε ποια σχεδιαζόμενα έργα του δικού σας υπουργείου θα ήταν δυνατόν να προωθηθούν τέτοιες συνεργασίες;


Η νέα Τηλεπικοινωνιακή Στρατηγική δίνει ιδιαίτερη σημασία στις υποδομές. Ένα τμήμα των υποδομών αυτών, που σχετίζεται με τις οπτικές ίνες νέας γενιάς, θα μπορούσε ενδεχομένως να γίνει με την μέθοδο ΣΔΙΤ. Στα σιδηροδρομικά έργα αυτό είναι καταρχήν δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο. Και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συνδυαστεί και με μια αντίληψη που θα υπερβαίνει το δίκτυο και θα αφορά εκμετάλλευση της περιουσίας ενός τμήματος της περιουσίας του ΟΣΕ. Είναι όμως πολύ νωρίς να μιλήσει κάποιος για κάτι τέτοιο. Επίσης το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου στην Κρήτη που θα δημιουργηθεί, θα προχωρήσει κατά τα πρότυπα του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος με μία σύμβαση παραχώρησης. Εδώ βέβαια θα πρέπει πρώτα να προχωρήσουν οι συνεννοήσεις με το ΥΠΕΧΩΔΕ, στο οποίο θα πέσει και το κύριο βάρος από πλευράς κατασκευής. Πάντως, επειδή το θέμα μας ενδιαφέρει ιδιαιτέρως θα συστηθεί ειδική Επιτροπή για τα ΣΔΙΤ στο Υπουργείο Μεταφορών η οποία θα είναι σε άμεση συνεννόηση με την αρμόδια Γραμματεία του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.


4.
Σας άκουσα να μιλάτε για τη δημιουργία σταδιακά «δικτύου σιδηροδρόμων υψηλών προδιαγραφών». Τι σκοπεύετε να κάνετε μέσα στο 2008 για το θέμα αυτό αλλά και με ποιον τρόπο θα αντιμετωπίσετε τα μεγάλα ελλείμματα που έχει ο ΟΣΕ. Μήπως θα πάμε σε μια λύση ανάλογη με αυτή της Ολυμπιακής;


Έργα του ΟΣΕ προχωρούν σε πολλές και διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας. Στόχος μας είναι καταρχήν να ολοκληρωθεί μέχρι το 2012 η διπλή γραμμή και η ηλεκτροκίνηση στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Όταν τελειώσει αυτό το έργο η διαδρομή αυτή θα διαρκεί τρεις ώρες και είκοσι λεπτά. Αντίστοιχο έργο θα γίνει από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα. Δυστυχώς, τα έργα αυτά θέλουν τον χρόνο τους. Μην ξεχνάτε δε, ότι όταν ξεκινήσαμε το 1994 χάσαμε πολύ χρόνο μέχρι να βρούμε τον βηματισμό μας. Είναι αλήθεια επίσης ότι ο ΟΣΕ έχει μεγάλα ελλείμματα. Δεν θα μας αφήσουν αδιάφορους αυτά τα ελλείμματα. Με βάση την μέχρι τώρα εμπειρία θα γίνουν κάποιες κινήσεις έτσι ώστε να υπάρξουν οι αντίστοιχες βελτιώσεις. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν πρόκειται να θιγούν τα συμφέροντα των εργαζομένων, πράγμα που οι ίδιοι το γνωρίζουν.


5.
Δίνετε ιδιαίτερο βάρος στην
προστασία του περιβάλλοντος και προχωρήσατε μάλιστα στη δημιουργία μόνιμης επιτροπής για τις «πράσινες μεταφορές». Με ποιον τρόπο μπορούν συνδυαστούν οι μεταφορές και το περιβάλλον;


Οι μεταφορές ιδιαίτερα οι οδικές συμβάλλουν στην μόλυνση του περιβάλλοντος και για αυτό δεν πρέπει να μένουμε αδιάφοροι. Αυτός είναι και ο λόγος που θέλουμε να ενισχύσουμε τα Μέσα Μαζικών Μεταφορών, ακόμα ιδιαίτερα τα μέσα σταθερής τροχιάς τα οποία είναι και τα πιο φιλικά στο περιβάλλον. Παράλληλα, θέλουμε να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες για τις μεταφορές. Οι υβριδικές τεχνολογίες για τα αυτοκίνητα, τα βιοκαύσιμα, οι τεχνολογίες του υδρογόνου. Δεν ξεχνούμε παράλληλα και τους ποδηλατοδρόμους που είναι διαδεδομένοι σε πολλές πόλεις άλλων κρατών της ΕΕ. Αυτός είναι και ο λόγος της δημιουργίας της Επιτροπής για τις Πράσινες Μεταφορές στο Υπουργείο μας.


6.
Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των μεγάλων πόλεων και ειδικά της Αθήνας είναι οι πολύωρες μετακινήσεις τους λόγω της έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης. Πως θα αντιμετωπίσει εντός του 2008 αυτό το μεγάλο θέμα που αφορά την καθημερινότητα των πολιτών ο Κ. Χατζηδάκης;


Τα αυτοκίνητα που ήταν ένα εκατομμύριο στην Αθήνα το 1996 έγιναν το δύο εκατομμύρια διακόσιες χιλιάδες το 2006, δηλαδή υπερδιπλασιάστηκαν. Εάν η πολιτεία μείνει απαθής σα αυτό το φαινόμενο θα οδηγηθούμε σε κυκλοφοριακό έμφραγμα. Παρουσιάσαμε πρόσφατα ένα πακέτο μέτρων για τα ΜΜΜ. Υπενθυμίζω την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, την επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά μέχρι τον Αγιο Στέφανο. Την κατασκευή της γραμμής του Προαστιακού μέχρι την Κερατέα και το Λαύριο. Την επέκταση των λεωφορειολωρίδων κατά πέντε χιλιόμετρα. Την αγορά 520 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, την προσπάθεια με το σύστημα τηλεματικής να κάνουμε πιο εύκολη την ζωή των επιβατών τόσο μέσα στα οχήματα μαζικής μεταφοράς όσο και στις στάσεις σε σχέση με τους χρόνους αναμονής κλπ.
Δεν δικαιούμαστε να αδιαφορούμε για αυτά τα θέματα γιατί αλλιώς θα αδιαφορούσαμε τόσο για το περιβάλλον όσο και για την ποιότητα της ζωής μας.


7.
Με αφορμή την υπόθεση MARFIN –ΟΤΕ, άκουσα τον υπουργό Οικονομίας να μιλά για τη στρατηγική σημασία του Οργανισμού. Ωστόσο το ΠΑΣΟΚ σας κατηγορεί ότι οι πολιτικές επιλογές σας είναι που άνοιξαν το δρόμο «στην άλωση του ΟΤΕ και στον αφελληνισμό του από ιδιωτικά και ίσως αγνώστου προελεύσεως κεφάλαια»…..


Το ΠΑΣΟΚ αφού ξεκίνησε την αποκρατικοποίηση του ΟΤΕ, τώρα θυμήθηκε τον δημόσιο χαρακτήρα του. Είναι μία ακόμα αντίφαση στην οποία έχει πέσει η οποία καταγράφεται στους Έλληνες πολίτες. Εμείς ποτέ δεν ήμασταν αντίθετοι στην μετοχοποίηση του ΟΤΕ, την οποία θέλαμε και εξακολουθούμε να θέλουμε να την συνδυάσουμε με κάποιον στρατηγικό επενδυτή στον Οργανισμό. Είμαι βέβαιος ότι η διοίκηση του ΟΤΕ παρακολουθώντας και την διεθνή οικονομική συγκυρία στον τομέα, θα κάνει ότι καλύτερο μπορεί προκειμένου να ενισχυθεί η θέση του Οργανισμού και επομένως η θέση των μετόχων του.


8.
Η Ελλάδα βρίσκεται πίσω σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της ΕΕ αναφορικά με τη χρήση νέων τεχνολογιών στις επικοινωνίες και ειδικότερα με τη χρήση του διαδικτύου. Ποιος είναι ο στόχος του υπουργείου για την επόμενη χρονιά;


Στο πλαίσιο της Εθνικής Τηλεπικοινωνιακής Στρατηγικής 2008-2013 για την οποία σας μίλησα σκεπτόμαστε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα αυτό σφαιρικά λόγω της ιδιαίτερης σημασίας που έχει. Σε σχετικά θέματα όπως είναι η ευρυζωνικότητα έχουμε κάνει σημαντικά βήματα από το 2004 και μετά, αλλά δεν θα διστάσω να παραδεχτώ ότι λόγω της αργής εκκίνησης έχουμε μείνει σημαντικά πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Δεν είναι ζήτημα μόνο εικόνας της χώρας να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, αλλά και ζήτημα ουσίας. Για να
δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να παρασχεθούν καλύτερες υπηρεσίες στους καταναλωτές, ιδιαίτερα σε αυτούς που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και σε νησιά. Αυτός είναι και ο λόγος που εκτός από τα μέτρα που θα ενταχτούν στην τηλεπικοινωνιακή στρατηγική, ήδη προχωρεί και το πρόγραμμα ΔΟΡΥ που έχει ως στόχο την προώθηση του δορυφορικού ίντερνετ αλλά και αντίστοιχα προγράμματα με κόμβους σε 75 πόλεις της χώρας. Και όλα αυτά με κονδύλια που χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από την ΕΕ.




Μετάβαση στο περιεχόμενο