Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης,
συναντήθηκε
με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Antonio Tajani, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών.
Μετά τη συνάντηση ο κ. Χατζηδάκης, δήλωσε:
“Είχα τη χαρά σήμερα να υποδεχθώ στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, τον παλιό φίλο και συνάδελφο για 13 χρόνια στο Ευρωκοινοβούλιο, τον κ. Αντόνιο Ταγιάνι. Είμαστε παλιοί γνώριμοι, συνυπήρξαμε πολλά
χρόνια στα ίδια έδρανα και στο Λαϊκό Κόμμα και το έφερε η τύχη έτσι ώστε να
συνεργαστούμε στο θέμα της Ολυμπιακής, προκειμένου να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση.
Λύση από την Κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σήμερα λοιπόν συζητήσαμε την πρόοδο του θέματος της Ολυμπιακής,
συζητήσαμε, ιδιαίτερα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς ο ρόλος της δε τελείωσε
στις 17 Σεπτεμβρίου όταν ανακοινώθηκε η απόφαση αλλά συνεχίζεται. Υπάρχει
Επίτροπος Παρακολούθησης (Μonitoring Τrustee) ο οποίος είναι κοινής αποδοχής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Κυβέρνησης και θα συμμετέχει μέχρι το τέλος της διαδικασίας, προκειμένου να εγγυηθεί την ίδια τη διαδικασία, ιδιαίτερα δε τη διαφάνεια του διαγωνισμού. Και εκφράσαμε την πεποίθηση μας μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από υποψήφιους επενδυτές, ότι όλα θα πάνε καλά στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, ώστε να λυθεί ένα θέμα το οποίο απασχολεί την Ελλάδα περίπου εδώ και 30 χρόνια. Εκτός από τη μεταρρύθμιση που γίνεται για την Ολυμπιακή, κουβεντιάσαμε και δύο άλλες
μεταρρυθμίσεις της Κυβέρνησης, ιδιαίτερα σημαντικές: Την ανασυγκρότηση του Ελληνικού Σιδηρόδρομου – έχουμε την πιο προβληματική επιχείρηση στην Ευρώπη και θα προχωρήσουμε μπροστά προκειμένου να πετύχουμε το στόχο της εξυγίανσης του ΟΣΕ και παράλληλα συζητήσαμε για το θέμα των περιφερειακών αεροδρομίων, όπου και εκεί είναι σε εξέλιξη μια διαρθρωτική παρέμβαση της Κυβέρνησης. προκειμένου να προσελκυστούν ιδιωτικές επενδύσεις. Σε όλα τα θέματα ακολουθούμε το δρόμο της Ευρώπης και χαιρόμαστε που
μπορούμε να συνεργαστούμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έτσι ώστε σε θέματα Μεταφορών μια χώρα που είναι στην
περιφέρεια της Ευρώπης και γεωγραφικά, αλλά δυστυχώς σε ένα βαθμό και οικονομικά, να μπορέσει να έλθει στον πυρήνα της Ευρώπης, στον πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
–ΑΝΤΟΝΙΟ ΤΑΓΙΑΝΙ: «Καλημέρα. Τα ελληνικά μου δυστυχώς εξαντλούνται εδώ. Διδάχτηκα για πέντε χρόνια Ελληνικά όταν ήμουν στο σχολείο, αλλά τίποτα περισσότερο. Είμαι ευτυχής κάθε φορά που μου δίνεται η δυνατότητα να επισκεφθώ την Ελλάδα και ως Ιταλός και ως ευρωπαίος, γιατί νοιώθω ότι οι ρίζες μου βρίσκονται εδώ. Νοιώθω λοιπόν στη
Αθήνα σαν να βρίσκομαι στο σπίτι μου. Ευχαριστώ λοιπόν τον κ.
Χατζηδάκη για την πρόσκλησή του. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήσαμε τρία θέματα: Το θέμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το θέμα των μεταρρυθμίσεων που σκοπεύει να κάνει η Ελληνική Κυβέρνηση στον τομέα των σιδηροδρόμων και το θέμα των αερομεταφορών.
Σε ότι
αφορά την Ολυμπιακή Αεροπορία, έχουμε γνώση
και των προβλημάτων και των ιστορικών δυσκολιών που ανάγονται στο δύσκολο και σύνθετο παρελθόν και της Ολυμπιακής Αεροπορίας, όπως
άλλων αεροπορικών εταιρειών. Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβε χώρα μια μακρά και θετική θα λέγαμε,
αντιπαράθεση με τις Ελληνικές αρχές. Είχαμε την συνεργασία και του Υπουργού
κ. Χατζηδάκη και των υπηρεσιών
του Υπουργείου και ελήφθησαν αποφάσεις για το μέλλον της εταιρείας. Το νομικό μοντέλο που υιοθετήθηκε για την Ολυμπιακή Αεροπορία, έγινε πλέον ένα μοντέλο το οποίο εμπνέει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την υιοθέτηση και άλλων αποφάσεων. Αυτές
τις μέρες
βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το θέμα των ναυπηγείων του Γκτανσκ στην Πολωνία και της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας, της Alitalia.
Ακούσαμε
τις προτάσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης, για δύο μεταρρυθμίσεις, η μία που αφορά στους σιδηροδρόμους και η άλλη
τα περιφερειακά αεροδρόμια. Σε ότι αφορά τα θέματα αυτά, θα συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με την Ελληνική Κυβέρνηση, όπως εξ’ άλλου
και για το θέμα της Ολυμπιακής
Αεροπορίας. Γνωρίζετε για τον Επίτροπο Παρακολούθησης, είναι κάποιος ανεξάρτητος εξωτερικός συνεργάτης
που συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με την Κυβέρνηση. Και θέλουμε να τονίσουμε ότι συνεχίζουμε να είμαστε κοντά στην Ελλάδα, στις μεταρρυθμίσεις που πρόκειται να κάνει για την οικονομική ανάπτυξη και
με σεβασμό στους Ευρωπαϊκούς κανόνες. Με τον κ. Χατζηδάκη αποφασίσαμε να πραγματοποιηθούν
στις Βρυξέλλες δύο συναντήσεις
τεχνικού χαρακτήρα, για τα θέματα αυτά, δηλ. των σιδηροδρόμων και των περιφερειακών αεροδρομίων. Καταλήγοντας θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Χατζηδάκη για την αποδεδειγμένη βούληση που υπέδειξε
να αναλάβει όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες που αφορούν την Ελλάδα σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Και για μένα αυτό αποτελεί ένα ιδιαίτερα θετικό γεγονός».
ΕΡΩΤΗΣΗ: Το μοντέλο της Ολυμπιακής, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εταιρείες;
Α.ΤΑΓΙΑΝΙ: Όπως σας είπα, το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε για την Ολυμπιακή Αεροπορία, θεωρώ πλέον ότι είναι ένα μοντέλο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εταιρείες. Και δεν
αναφέρομαι μόνο σε αεροπορικές εταιρείες, αναφέρθηκα όπως είπα και στα ναυπηγεία. Σε ό,τι αφορά την Alitalia, από νομική άποψη, πιστεύουμε ότι είναι σωστό να χρησιμοποιηθεί το ίδιο μοντέλο με βάση την επεξεργασία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
και για τη
νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί στη θέση της Alitalia.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Υπάρχει περίπτωση που ενδέχεται να μπει κάποια αραβική εταιρεία στις αερομεταφορές, παίρνοντας τη θέση της Ολυμπιακής;
Α. ΤΑΓΙΑΝΙ: Δεν είναι
δουλειά της Ευρωπαϊκής Ένωσης να παρεμβαίνει στα εσωτερικά
ενός κράτους-μέλους. Το θέμα είναι να υπάρχει
απόλυτος σεβασμός των κανόνων
και εκεί ακριβώς βρίσκεται ο ρόλος του Επίτροπου παρακολούθησης. Δεν είναι δουλειά δική μας να πάρουμε αυτή την απόφαση.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Στο θέμα της Ολυμπιακής, υπάρχει περίπτωση να πάρει παράταση το χρονοδιάγραμμα; Όλα πρέπει να γίνουν μέχρι τον Απρίλιο του 2009…
Α. ΤΑΓΙΑΝΙ: Η Ελλάδα δεν έχει υποβάλλει προς στιγμήν ν
κανένα τέτοιο αίτημα για παράταση. Παραμένω σταθερός στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».