Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Συνάντηση του Κωστή Χατζηδάκη με τον Γάλλο Υφυπουργό, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών κ. Ντομινίκ Μπυσρώ.Υπογραφή Μνημόνιου Συνεργασίας Ελλάδας – Γαλλίας στις Μεταφορές.

O Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης,
συναντήθηκε σήμερα με τον Γάλλο Υφυπουργό, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών κ.
Ντομινίκ Μπυσρώ.
Στο τέλος της συνάντησης υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας στον τομέα των Μεταφορών.
Μετά τη συνάντηση
ο κ Χατζηδάκης, δήλωσε:
«Είχαμε μια πολύ χρήσιμη συνάντηση με το Γάλλο ομόλογό μου, τον κ Μπυσρώ, για τα θέματα της Γαλλικής προεδρίας, που ξεκινά αύριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και για διμερή θέματα. Οι στόχοι της Γαλλικής Προεδρίας, όπως είπα στον κ Μπυσρώ, είναι φιλόδοξοι, αλλά η Ευρώπη, σήμερα, δικαιούται και πρέπει να είναι φιλόδοξη. Οι στόχοι της Γαλλικής Προεδρίας, είναι στόχοι, τους οποίους δεχόμαστε με ικανοποίηση και θα συμβάλουμε από τη δική μας
την πλευρά στην πραγματοποίησή τους, με τις δικές μας, προφανώς, παρατηρήσεις.
Ιδιαίτερα ευαίσθητοι είμαστε στο θέμα των «πράσινων μεταφορών» στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αποτελεί και ένα στόχο προτεραιότητας για την Ελλάδα. Μας ενδιαφέρουν όμως και άλλα επί μέρους ζητήματα, όπως είναι το ζήτημα των κυρώσεων στους οδηγούς, όταν παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με τρόπο ώστε οι κυρώσεις αυτές να επιβάλλονται σε όλη την Ευρώπη και να μη χρησιμοποιείται ως πρόφαση το γεγονός
ότι μεταβαίνουν από χώρα σε χώρα, ώστε να μένουν ατιμώρητοι. Θεωρούμε ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς η οδική ασφάλεια είναι ζήτημα, το οποίο ενδιαφέρει όλους τους πολίτες. Σημαντικό θεωρούμε επίσης ότι η Γαλλική Προεδρία θέλει να προωθήσει, να
δώσει «σάρκα και οστά» στο πρόγραμμα “Galileo”. Πρόκειται για το ευρωπαϊκό GPS, το οποίο είναι πολύ πιο αναβαθμισμένο και πιο σύγχρονο, θα κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητά μας
και μπορεί να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη διαφόρων τομέων της οικονομίας.
Τέλος πρέπει να σας πω ότι υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας-Γαλλίας στον τομέα των Μεταφορών. Η συνεργασία αυτή υπάρχει
σε όλους τους τομείς, πράγμα το οποίο φάνηκε με την επίσκεψη του Γάλλου προέδρου κ. Σαρκοζί εδώ στην Ελλάδα, που ήταν ιδιαίτερα επιτυχής. Θέλουμε και εμείς στο δικό μας τομέα να επεκτείνουμε αυτή τη συνεργασία και να την ενισχύσουμε και θεωρούμε πως η χώρα μας,
ιδίως στον τομέα των σιδηροδρόμων, έχει αρκετά να μάθει από τη Γαλλική εμπειρία, στα πλαίσια της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών».


-Ντομινίκ Μπυσρώ:
«Είμαι ευτυχής που βρίσκομαι στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της επίσκεψης μου σε άλλες 26 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεδομένου ότι
αύριο η Γαλλία αναλαμβάνει την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιστρέφοντας απόψε στο Παρίσι, θα έχω τη χαρά να δω τον Πύργο του Άιφελ, φωτισμένο με τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή η επίσκεψη γίνεται στα πλαίσια των άριστων πολιτικών και οικονομικών σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες, πράγμα το οποίο φάνηκε και από την επίσκεψη του Γάλλου Πρόεδρου στις αρχές του Ιουνίου. Οι διμερείς μας σχέσεις έχουν ως αποτέλεσμα αυτό το μνημόνιο συνεργασίας. Είχα την ευκαιρία να συζητήσω με τον κ. Χατζηδάκη όλες τις προτεραιότητες, που έχει θέσει η Γαλλία στο πλαίσιο της Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προτεραιότητες τις οποίες ανέφερε και δεν θα ήθελα να επαναλάβω. Αναφέρω όμως ότι
πρόκειται για τις «πράσινες μεταφορές»,
για τη νέα κινητικότητα, για τις νέες εξελίξεις στην εσωτερική αγορά και ιδίως για τις αεροπορικές μετακινήσεις, ιδιαίτερα για την ασφάλεια. Στον τομέα της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, θα έχω την ευκαιρία
να συζητήσω με τον κ Βουλγαράκη στις επόμενες ώρες. Αναφέρω επίσης το πρόγραμμα Galileo, στο οποία η Γαλλία επιθυμεί για την Ελλάδα να διαδραματίσει το ρόλο που της αξίζει.
Τέλος θέλω να σας πω ότι η Γαλλική Προεδρία, θα είναι μια Προεδρία αποφασιστική και με σεμνότητα, διότι σκοπός μας
είναι να συνεργαστούμε όλοι και σε καμία περίπτωση να μην επιβάλλουμε τις δικές μας απόψεις. Θέλω να τονίσω για άλλη μια φορά ότι είμαι ευτυχής που υπάρχει τόσο μεγάλη σύμπνοια στις απόψεις μας ανάμεσα στη Γαλλία και στην Ελλάδα, ιδιαίτερα δε στο θέμα των Μεταφορών, πράγμα το οποίο μας κάνει να είμαστε βέβαιοι ότι οι δεσμοί μας θα ενισχυθούν ακόμη περισσότερο και ότι η συνεργασία μας θα γίνεται σε πνεύμα φιλίας».


-ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει η ίδια σύμπνοια για τις «πράσινες μεταφορές» και την οδική ασφάλεια;
-Ντομινίκ Μπυσρώ: Στις «πράσινες μεταφορές», όπως γνωρίζετε σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει μια πολύ μεγάλη πρωτοβουλία για τη δημιουργία νέων, «καθαρών μεταφορών» αλλά και για λόγους οικονομικούς επίσης. Όσο αφορά γενικά τις μεταφορές, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις δηλ. χώρες που γίνεται διακομετακομιστικό εμπόριο όπως η Γαλλία και η Γερμανία, έχουν διαφορετική άποψη
από χώρες που βρίσκονται στην περιφέρεια, όπως η Ελλάδα, πράγμα που είναι κατανοητό και σεβαστό. Γι’ αυτό ζητήθηκε από την Κομισιόν να δημιουργήσει ένα «σύστημα κατ’ επιλογή», το οποίο αφού συζητηθεί και αποφασιστεί θα μπορέσει να λειτουργεί σαν αποτελεσματικό εργαλείο για όλους. Αυτή η συζήτηση θα γίνει εντός της Γαλλικής Προεδρίας.


-ΕΡΩΤΗΣΗ: Με δεδομένες τις δυσκολίες στον τομέα των αερομεταφορών διεθνώς, πιστεύετε θα είναι πιο εύκολη η λύση για την επίλυση του θέματος της Ολυμπιακής εντός της Γαλλικής Προεδρίας;


– Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Δεν κάναμε καμία συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα. Κάναμε συζήτηση για το δεύτερο πακέτο των προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αφορούν ένα Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό. Εμείς είμαστε στις φάσεις της εφαρμογής του πρώτου πακέτου και προφανώς θα συζητήσουμε και για το δεύτερο, θεωρώντας ότι με λήψη κατάλληλων
μέτρων μπορούμε να εξοικονομήσουμε χρόνο στις αερομεταφορές. Αν δεν το κάνουμε και το περιβάλλον θα επιβαρύνουμε με περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και τον τουρισμό θα υπονομεύσουμε καθώς τα αεροπλάνα θα καθυστερούν ολοένα και περισσότερο. Πρέπει λοιπόν να βρούμε ένα καλύτερο σύστημα διαχείρισης των αιθέρων. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχουν γίνει βήματα, πρέπει να γίνουν περισσότερα. Το θέμα των αερομεταφορών, αυτών καθαυτών,
και των επιχειρήσεων είναι ένα άλλο θέμα. Για την Ολυμπιακή να ξέρετε, ό,τι έχω πει μέχρι τώρα, αυτό ισχύει.


-ΕΡΩΤΗΣΗ :
Τι μήνυμα στέλνετε στους εργαζόμενους της Ολυμπιακής με δεδομένο τις αυριανές τους κινητοποιήσεις; Και δεύτερον: Ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ζημίες για το
2007 μετά φόρων 950 εκατ ευρώ ενώ υπήρξε παράλληλα και οριακή μείωση εσόδων από την επιβατική κίνηση. Τελικά προχωρά ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Η Ολυμπιακή, όπως ξέρετε, δυστυχώς είναι σε κρίση, εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Θα ήθελα να καλέσω όλες τις πλευρές, και προφανώς και τους συνδικαλιστές, να μην κάνουν
πιο βαθειά την κρίση, Οι ακραίες αντιδράσεις, δεν ωφελούν αυτή την ώρα την εταιρεία.
Σε σχέση με τον ΟΣΕ δεν είναι μυστικό, όπως άλλωστε είπα και το πρωί στο Συνέδριο ότι, ο ΟΣΕ είναι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η πιό προβληματική δημόσια ελληνική επιχείρηση. Και
κάνουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε προκειμένου να βελτιώσουμε στη κατάσταση με αξιοποίηση των Κοινοτικών κονδυλίων, με προώθηση σχημάτων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα
και προφανώς με τον εταιρικό μετασχηματισμό του ΟΣΕ έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα κατάλληλο σχήμα στην κατεύθυνση της πιο αποτελεσματικής διαχείρισης του Οργανισμού. Δεν μπορεί, δυστυχώς, τα πράγματα σε αυτό τον Οργανισμό να βελτιωθούν από τη μία μέρα στην άλλη. Απαιτείται συνεχής και συνεπής προσπάθεια.


Μετάβαση στο περιεχόμενο