ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
9 Σεπτεμβρίου, 2008
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΜΕ Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ME THN EΠΙΤΡΟΠΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κα ΝΤΑΝΟΥΤΑ ΧΟΥΜΠΝΕΡ
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, συναντήθηκε σήμερα με την Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής κα Ντανούτα Χούμπνερ.Στη συνάντηση μετείχαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Σίμος Σιμόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Γεωρ. Γιαννούσης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Γ. Νέλλας.Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν στη διάρκεια της συνάντησης, ήταν τα έργα εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ καθώς επίσης και τα έργα υποδομών αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Μετά τη συνάντηση, ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε:«Με την κυρία Ντανούτα Χούμπερ, είμαστε παλιοί γνώριμοι. Όταν εγώ ήμουν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ήμουν μέλος της Επιτροπής Περιφερειακής Πολιτικής και εισηγητής για το ΕΣΠΑ, το 4ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Και όντας η ίδια Επίτροπος, αρμόδια για την Περιφερειακή Πολιτική, είχαμε στενή συνεργασία. Τα πράγματα έχουν έρθει έτσι, ώστε η συνεργασία αυτή να συνεχιστεί. Συζητήσαμε σήμερα για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Συζητήσαμε, πρώτα απ’ όλα, τα έργα του ΟΣΕ. Ενημερώσαμε την Επίτροπο για την πρόοδο των έργων. Για το ότι έχει ολοκληρωθεί η διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα και ότι μέχρι το Νοέμβριο, τα δύο τρίτα ουσιαστικά της γραμμής Θεσσαλονίκης –Αθήνας θα έχουν ολοκληρωθεί καθώς η διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση θα έχει επεκταθεί μέχρι και το Δομοκό.Ενημερώσαμε επίσης, για μία ακόμη φορά, ότι θα τηρήσουμε τα χρονοδιαγράμματά μας και ότι η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα θα είναι διπλή, πλήρως ηλεκτροκινούμενη μέχρι το 2013 και με τηλεδιοίκηση. Και το ίδιο θα συμβεί με τη γραμμή Αθήνα-Πάτρα μέχρι το 2014.Επίσης με βάση την πρόοδο των έργων που έχει επιτευχθεί εν τω μεταξύ, και παρά την μεγάλη αρχική καθυστέρηση που είχαμε στο πρόγραμμα του Υπουργείου τα πρώτα χρόνια της εφαρμογής τους, εμείς είμαστε σίγουροι ότι μέχρι το τέλος του 2009 δεν θα χάσουμε ούτε ένα ευρώ. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι δεν θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας και θα μείνουμε απλά αισιόδοξοι.Ένα δεύτερο θέμα, συνδεόμενο με το πρώτο, είναι η μεταρρύθμιση που προωθούμε στον ΟΣΕ. Το πρόγραμμα ανασυγκρότησης του ελληνικού σιδηρόδρομου, το οποίο είναι άμεσα συνδεόμενο με την πορεία των έργων. Γιατί ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος μπορεί καλύτερα να εκμεταλλευθεί ακριβώς αυτά τα σύγχρονα έργα. Παρουσιάσαμε το πρόγραμμα ανασυγκρότησης του ΟΣΕ και εκφράσαμε, ακόμη μία φορά, τη βούληση μας, να επιμείνουμε σε αυτή τη μεταρρύθμιση να προχωρήσουμε μπροστά, γιατί θέλουμε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να είναι πραγματικά ένας ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος. Eπίσης συζητήσαμε για τα θέματα των αστικών συγκοινωνιών. Μιλήσαμε για την προμήθεια νέων λεωφορείων εκ μέρους του ΟΑΣΑ, για την επέκταση του Τραμ στο Πειραιά, για τα έργα, συνολικότερα, εκσυγχρονισμού των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα. Τέλος σταθήκαμε ιδιαίτερα στα θέματα των «πράσινων μεταφορών», όπου ξέρω ότι και η ίδια η Επίτροπος είναι ευαίσθητη. Μιλήσαμε για την προμήθεια για παράδειγμα ηλεκτρικών λεωφορείων, για την προώθηση φωτοβολταϊκων πάρκων εκ μέρους των οργανισμών που εποπτεύονται από το Υπουργείο και για την προώθηση, με χρηματοδότηση από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ποδηλατόδρομων στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε περιφερειακές πόλεις της Ελλάδας».
-Ντανούτα Χούμπνερ: «Είναι η πρώτη φορά που συναντώ τον κ Χατζηδάκη μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών. Θέλω να πω ότι χαίρομαι πάρα πολύ για την απόφαση να αναβαθμιστεί ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, διότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει μεγάλη σημασία σε σιδηροδρομικά έργα και μάλιστα η πλειοψηφία των χρημάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα πάει ακριβώς σε έργα αναβάθμισης των σιδηροδρόμων.Το δεύτερο θετικό μήνυμα που πήρα από την Υπουργό, ήταν η απόφαση να δώσει έμφαση στις αστικές συγκοινωνίες -και μάλιστα στις «πράσινες μεταφορές» και στην αειφόρο ανάπτυξη των μεταφορών. Ιδιαίτερα το πρόγραμμα για τα ηλεκτρικά λεωφορεία και για τους ποδηλατόδρομους, είναι ιδιαίτερα θετικό, όπως επίσης και η ανάπτυξη του Τραμ στον Πειραιά.Συζητήσαμε επίσης τα θέματα της χρηματοδότησης του Προγράμματος 2000-2006 και δεν βλέπουμε πρόβλημα, δηλαδή θα απορροφηθούν όλα τα χρήματα που έχουν δοθεί. Επίσης μιλήσαμε για το ΕΣΠΑ 2007-2013. Περισσότερα από 20 δισ. ευρώ θα δοθούν σε όλη την Ελλάδα και οι μεταφορές είναι ένα σημαντικό κομμάτι από τη χρηματοδότηση αυτή».
Από το Γραφείο Τύπου