Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη με Μη Κυβερνητικές Περιβαλλοντικές Οργανώσεις με θέμα «πράσινες μεταφορές»

Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης είχε σήμερα συνάντηση με τους εκπροσώπους των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων: Greenpeace, Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος, Ecocity, Φίλοι Ποδηλάτου, Ποδηλάτες, Δίκτυο Επιβάτης και WWF Hellas, με θέμα την
πολιτική του ΥΜΕ για τις «πράσινες μεταφορές».


Μετά τη συνάντηση ο κ Χατζηδάκης, δήλωσε:

«Με
ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση συναντήθηκα σήμερα με τους εκπροσώπους ορισμένων βασικών περιβαλλοντικών οργανώσεων της Ελλάδας. Λέω με ιδιαίτερη χαρά γιατί πραγματικά πιστεύω ότι αυτοί οι άνθρωποι προσφέρουν
από το περίσσευμα της καρδιάς τους στον τόπο για την προστασία του περιβάλλοντός. Και αυτό είναι σήμερα μια εθνική υπόθεση. Γι’ αυτό το λόγο στο Υπουργείο Μεταφορών, συστήσαμε από την αρχή Μόνιμη Επιτροπή για τις Πράσινες Μεταφορές, ώστε να συνδέσουμε τις μεταφορές με την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος. Συζητήσαμε πολύ συγκεκριμένα ζητήματα και είπα στους εκπροσώπους των περιβαλλοντικών οργανώσεων ότι «αισθάνομαι ότι είμαστε στην ίδια πλευρά του λόφου». Παρόλα αυτά είμαστε πάντοτε ανοικτοί στην κριτική τους και στις υποδείξεις τους. Πιο συγκεκριμένα, θέλω να σας πω ότι συμφωνήσαμε να έχουμε θεματικές συναντήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η επόμενη θεματική συνάντηση θα αφορά τα ποδήλατα. Ξέρετε ότι το Υπουργείο ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση δύο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα. Εκπονείται ήδη η μελέτη για την κατασκευή ενός τρίτου ποδηλατοδρόμου στη Δυτική Αθήνα και υπενθύμισα ότι υπάρχουν και 15 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση ποδηλατοδρόμων στη Θεσσαλονίκη, σε περιφερειακούς δήμους της Αθήνας και της Επαρχίας.

Πέρα από τα ποδήλατα, ένα δεύτερο πολύ συγκεκριμένο ζήτημα που συζητήσαμε, ήταν αυτό των ταξί. Έχουμε συνάντηση με τους εκπρόσωπους των ταξί για να συζητήσουμε το μοντέλο, που θέλουμε στην Αθήνα και στην Ελλάδα γενικότερα. Ζήτησα από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις να μας καταθέσουν δικές τους συγκεκριμένες προτάσεις για το ρόλο των ταξί στην Ελλάδα.

Τέλος, ένα τρίτο ζήτημα που συζητήσαμε, ήταν αυτό της βελτίωσης του στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Ξέρετε ότι έχουμε το χαμηλότερο ρυθμό απόσυρσης αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Όπως γνωρίζετε τα παλιότερα αυτοκίνητα επιβαρύνουν δυσανάλογα το περιβάλλον. Χθες στην Επιτροπή Πράσινων Μεταφορών παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η μελέτη
του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ),
για τη βελτίωση του στόλου των αυτοκίνητων. Δεν θα στηριχτούμε μόνο στη μελέτη του ΙΟΒΕ, όπως ήδη έχω πει μελετούμε και τον κυπριακό νόμο, αλλά θέλουμε την ίδια στιγμή να ακούσουμε και να μελετήσουμε τις απόψεις των περιβαντολλόγων για το συγκεκριμένο θέμα. Ο στόχος μας είναι από τη μία να δώσουμε προτεραιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ιδιαίτερα στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, και από την άλλη να βελτιώσουμε το στόλο των αυτοκινήτων. Και οι απόψεις των περιβαλλοντικών οργανώσεων είναι πάρα πολύ σημαντικές για τα θέματα αυτά».


ΕΡΩΤΗΣΗ: Εσείς κάνετε προσπάθεια και καμπάνια για τη διατήρηση των λεωφορειόδρομων. Σε σχέση με την αστυνόμευση όμως, έχει γίνει κάποια πρόοδος;


ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε συνεννοηθεί με το Υπουργείο Εσωτερικών και τη Τροχαία και έχουμε τη δέσμευση ότι θα υπάρχει η καλύτερη δυνατή αστυνόμευση. Αλλά για να είμαστε σίγουροι έχουμε επίσης παραγγείλει μια μελέτη για τις λεωφορειολωρίδες και την επέκτασή τους, έχοντας δώσει εντολή στους μελετητές να δούνε την πιθανότητα
επέκτασης λεωφορειολωρίδων «αντίθετης ροής», όπως είναι δηλαδή στην οδό Πανεπιστημίου. Διότι όταν είναι αντίθετης ροής η εμπειρία έχει δείξει ότι δεν παραβιάζονται.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Είσαστε ικανοποιημένοι από την αστυνόμευση;


ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα μπορούσε να είναι και καλύτερη. Σας είπα, είμαστε σε συνεννόηση με το Υπουργείο
Εσωτερικών για αυτό το θέμα. Πρέπει όμως να συνεργαστούν και οι πολίτες. Ό,τι και να κάνουμε, είναι αδύνατον δίπλα σε κάθε πολίτη να υπάρχει και ένας αστυνομικός. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε και τη διαφημιστική εκστρατεία του Υπουργείου Μεταφορών, το “BUS και ενοχλώ” για τα λεωφορεία, πιστεύοντας ότι κάποιοι πολίτες θα ευαισθητοποιηθούν και θα καταλάβουν ότι πραγματικά πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Είμαστε αποφασισμένοι να το πράξουμε με κάθε μέσο. Γι’ αυτό σας είπα και για τους λεωφορειόδρομους αντίθετης ροής.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι κάμερες για τους παραβάτες λειτουργούν;


ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επαναλαμβάνω τα μέτρα αυτά, που υπάρχουν σήμερα λειτουργούν. Υπάρχει βελτίωση και είμαστε σε
συνεννόηση με τον κ. Παυλόπουλο όπως επίσης και ο Γενικός Γραμματέας του ΥΜΕ βρίσκεται σε συνεννόηση με την Τροχαία.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Αληθεύει ότι η Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει ζητήσει έρευνες στον ΟΤΕ για «μαύρο χρήμα» στην τελευταία 20ετία που ζημίωσε τους επενδυτές;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από εσάς το ακούω.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Ξέρετε ότι ο Δήμαρχος Αθηναίων καταγγέλλει τον ΟΣΕ και το ΥΜΕ γιατί κόπηκαν είκοσι δέντρα στη λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γνωρίζω ότι
υπήρχαν παλιότερα προβλήματα
με το Δήμο Αγίων Αναργύρων, τα οποία μετά από διάλογο φαίνεται να ξεπερνιούνται. Ο ΟΣΕ είναι αποφασισμένος να κάνει ένα πολύ μεγάλο έργο για την περιοχή των Αγίων Αναργύρων, που θα κοστίσει 12 εκατ. ευρώ και, πιστεύω, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα, με τον διευθύνοντα Σύμβουλο κ Γιαννούση και το Δήμαρχο Αγίων Αναργύρων, θα
παρουσιάσουμε το σχέδιο αυτό για την περιοχή. Το συγκεκριμένο θέμα δεν το γνωρίζω,
θα έλθει ο Γενικός Γραμματέας σε επικοινωνία να δούμε τι έχει συμβεί ακριβώς.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Πιστεύετε
ότι ο Υπουργός που ταξίδεψε στη Γερμανία με στελέχη της Siemens την ίδια εποχή, θα πρέπει να παραιτηθεί, να θέσει εαυτόν εκτός Κυβέρνησης, τουλάχιστον μέχρι να τελειώσει το θέμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία. Υπάρχει τοποθέτηση του Κυβερνητικού εκπροσώπου που, αυτονόητα, καλύπτει όλους τους υπουργούς.


Τελειώνοντας, να σας ανακοινώσω, ότι μόλις πληροφορήθηκα ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο
αποφάσισε ότι όλα «έχουν καλώς» με την προμήθεια των 320 καινούριων λεωφορείων της ΕΘΕΛ, τα οπoία είναι καινούριας τεχνολογίας, προδιαγραφών Euro -5, και είναι εξαιρετικά φιλικά προς το περιβάλλον. Θα υπογραφεί, λοιπόν, αμέσως
η σύμβαση και θα ξεκινήσουμε
να τα παραλαμβάνουμε, προκειμένου να αρχίσουν να δρομολογούνται από το τέλος της χρονιάς.




ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ


ΝΑΣΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ: ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ «ΕΠΙΒΑΤΗΣ»: Ο «Επιβάτης» είναι και οργάνωση καταναλωτών για τη υπεράσπιση της συγκοινωνίας, των ποδηλατών και των πεζών, δηλαδή της καθημερινής μετακίνησης του πολίτη. Σήμερα είχαμε μια πολύ σημαντική συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών τον κ Χατζηδάκη,
καθώς εγκαινιάζεται ένας καινούριος τρόπος επικοινωνίας: Την επικοινωνία με τις μη κυβερνητικές οργανώσεις, ενώσεις εθελοντών που υπερασπίζονται τα δημόσια αγαθά.
Ο Υπουργός
ακούει τις προτάσεις, όπως είναι της Greenpece, της
WWF των ποδηλατών κα σημειώνει με προσοχή αυτά τα οποία λέμε. Δείχνει μεγάλη κατανόηση και διάθεση, αλλά δυστυχώς η ελληνική κοινωνία φαίνεται ότι είναι πολύ «μπλοκαρισμένη» στο να μπορέσει πραγματικά να προχωρήσει στο επόμενο βήμα. Φταίει η κοινωνία μας όπως έφτασε μέχρι εδώ που έχει διαμαρτυρόμενες ομάδες πολιτών, ή έχει σκάνδαλα πίσω από τις προμήθειες, όλα τα πράγματα είναι «μπλοκαρισμένα». Όπως πχ αυτή τη στιγμή εκκρεμεί προμήθεια τροχών του ΟΣΕ,
η οποία αν μπορέσει να γίνει έγκυρα θα φτάσει το αργότερο σε 12 μήνες, που σημαίνει ότι πάρα πολλά δρομολόγια του ΟΣΕ θα καταργηθούν
μέσα στο καλοκαίρι. Θα περάσουμε δύσκολο καλοκαίρι στο χώρο των μεταφορών και αυτό για ένα απλό λόγο: Δηλαδή δεν θα είχαμε
αντίστοιχη σύσκεψη σε χώρες όπως πχ η Αγγλία, η Γαλλία η Γερμανία και αλλού για προμήθειες τροχών των τρένων.
Ο Υπουργός άκουσε τις απόψεις όλων των οργανώσεων όπως πχ των ποδηλατών που θέλουν
αξιοπρεπή φύλαξη και κίνηση του ποδηλάτου στην πόλη, διότι το ποδήλατο αποτελεί το βασικό οικολογικό μέσο, τροφοδοσίας ενός βασικού συστήματος που πρέπει να είναι τα τρένα. Δηλαδή αν θέλουμε να περάσουμε
σε αυτό που λέγεται «πράσινες μεταφορές», στη κίνηση πολιτών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πρέπει να φτιάξουμε ένα κορμό σιδηροδρομικό. Μετρό, Τραμ, Προαστιακό τα οποία βέβαια να είναι αξιοπρεπή και ηψίσυχνα και να δίνουν στον πολίτη την άνεση για να μπορέσει να αφήσει το ΙΧ του.


ΠΑΝΟΣ ΠΑΠΑΔAKOΣ- ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ECOCITY

Συζητήσαμε τις δράσεις του Υπουργείου στο θέμα των μεταφορών, όπου διαπιστώσαμε ότι οι δράσεις αυτές ξεπερνούν, πολλές φορές, τις αρμοδιότητες του Υπουργείου. Σίγουρα είναι θετικές ως προς την κατεύθυνση. Αυτό που πρέπει να δει κανείς, είναι κατά πόσο θα υλοποιηθούν και στην κατεύθυνση αυτή όλοι οι εκπρόσωποι της
Πολιτείας είμαστε πρόθυμοι να βοηθήσουμε. Οι οργανώσεις που συμμετείχαν σήμερα, εκπροσωπούν ένα σημαντικό αριθμό της κοινωνίας, άρα και των πολιτών, που δείχνουν την ευαισθησία τους για αυτά που βιώνουμε κάθε μέρα στα αστικά κέντρα, όπως οι συνθήκες μετακίνησης, και την ανάγκη να γίνει κάτι για τη βελτίωσή τους.


ΧΙΩΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ- ΠΟΔΗΛΆΤΗΣ – ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΗΛΑΤΟΥ

Είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν στην Αθήνα για να γίνει το ποδήλατο πραγματικό μέσο μεταφοράς για την πλειοψηφία των πολιτών. Είμαι ευτυχής που αναγνωρίζεται η ύπαρξή μας και η επόμενη συνάντηση θα είναι αφιερωμένη στο ποδήλατο. Τα θέματα μα είναι πολλά, τόσο η η υλοποίηση ποδηλατοδρόμων σε ένα ευρύτερο δίκτυο πέρα από αυτούς που έχουν ανακοινωθεί, το ζήτημα της μεταφοράς ποδηλάτων με τους συρμούς του μετρό κα διότι για να κάνει κάποιος ποδήλατο πρέπει να υποστηριχτεί από την Πολιτεία. Η Ελλάδα υστερεί σε σχέση με άλλες
χώρες, αλλά οι χρήστες ποδηλάτου αυξάνονται καθημερινά με ραγδαίο ρυθμό
και για αυτό ήρθε η ώρα να ληφθούμε σοβαρά υπόψη και να γίνουν υποδομές για την ασφαλή μετακίνηση με ποδήλατο,

Μετάβαση στο περιεχόμενο