Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Συνάντηση ΥΜΕ με το προεδρείο της ΕΝΑΕ.

O Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, συναντήθηκε σήμερα με τους εκπρόσωπους της Ένωσης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ελλάδος –ΕΝΑΕ.


Θέματα που συζητήθηκαν στη διάρκεια της συνάντησης ήταν: η έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας οχημάτων από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, τα ΚΤΕΟ και οι εξετάσεις υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων-μοτοσικλετών.


Μετά τη συνάντηση ο κ Χατζηδάκης, δήλωσε:


«Είχαμε σήμερα συνάντηση με την ΕΝΑΕ, για θέματα συναρμοδιότητας. Συζητήσαμε λοιπόν για τα ζητήματα των ταξί και των υπεραστικών ΚΤΕΛ, συζητήσαμε για τα θέματα των εξετάσεων οδήγησης, για να αποκτήσει κάποιος δίπλωμα οδήγησης και για το θέμα των ΚΤΕΟ. Για τα ταξί – σας είπα και χτες – ότι έχουμε συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα, προκειμένου να υιοθετήσουμε μετά από διάλογο ένα καινούριο μοντέλο για τα ταξί στην Ελλάδα. Προφανώς οι Νομαρχίες μπορούν να συνεισφέρουν με συγκεκριμένες προτάσεις -και θα το κάνουν, έτσι ώστε να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση της Ευρώπης στο ζήτημα των ταξί. Στα άλλα δύο ζητήματα, δηλαδή στο ζήτημα των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης και στα θέματα των ΚΤΕΟ, υπάρχει μια έντονη διάσταση διαφάνειας. Και δεν θέλω να μασήσω τα λόγια μου. Μετά τις εφορίες και τις πολεοδομίες, στα ζητήματα αυτά υπάρχουν τα περισσότερα παράπονα πολιτών. Δεν θέλω να κάνω τον εισαγγελέα. Αλλά δεν μπορώ και να παραμένω και αδιάφορος. Και χαίρομαι που και οι Νομάρχες, η ΕΝΑΕ, δεν θα παραμείνουν αδιάφοροι στα θέματα της διαφάνειας. Τι θέλω να πω: Υπάρχουν εκθέσεις των επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης και για τα διπλώματα οδήγησης και για τα ΚΤΕΟ που αναφέρονται σε συγκεκριμένες καταγγελίες. Να υποθέσω ότι κάποιες από αυτές δεν είναι αληθινές. Δεν μπορεί όλες να μην είναι αληθινές. Και δεν μπορούμε να παραμένουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Πιο συγκεκριμένα: Στα θέματα των διπλωμάτων οδήγησης, υπάρχουν δύο φάσεις όπως ξέρετε. Η φάση, που είναι η θεωρητική και δεν παρεμβαίνει ανθρώπινο χέρι και η φάση, που είναι η πρακτική, όπου έχει υπάρχει το υποκειμενικό στοιχείο. Στην πρώτη φάση, από τότε που εγκαταστάθηκαν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το ποσοστό επιτυχίας είναι γύρω στο 50%. Στη δεύτερη φάση, «μαγικά» το ποσοστό επιτυχίας ξεπερνά το 90%. Συνεπώς «κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας». Και το Υπουργείο δεν μπορεί να ανεχθεί να παραμένει άλλο αυτή η κατάσταση. Έχουμε υποχρέωση απέναντι στους πολίτες. Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μας. Λοιπόν είπα στους Νομάρχες – και χαίρομαι που ανταποκρίνονται σε αυτή την κατεύθυνση, ότι θα περιμένουμε πολύ συγκεκριμένες προτάσεις και για τον τρόπο που μπορούν να οργανωθούν τα δημόσια ΚΤΕΟ καλύτερα και με μεγαλύτερη διαφάνεια. Δεν υπάρχει μόνο το θέμα της διαφάνειας, υπάρχει και το θέμα της αποτελεσματικότητας. Περιμένω προτάσεις και για το θέμα των διπλωμάτων οδήγησης, ώστε μέχρι τέλος του χρόνου να μπορούμε να υιοθετήσουμε συγκεκριμένα μέτρα για να σταματήσει κόσμος να έχει τα σημερινά προβλήματα. Αυτά συμφωνήσαμε και έτσι θα προχωρήσουμε».

-Δημήτρης Δράκος, Νομάρχης Μεσσηνίας-Πρόεδρος της ΕΝΑΕ:

« Είχαμε μια παραγωγική πρακτική, πολύ σημαντική συνάντηση με τον
κ Χατζηδάκη τον οποίο ευχαριστώ εκ μέρους όλων των συναδέλφων των Νομαρχών για τη συνάντηση αυτή. Τα θέματα το οποία συζητήσαμε είναι πρώτα από όλα η βελτίωση του συστήματος των αδειών οδήγησης, πολύ σημαντικό και ως προς το πρακτικό κυρίως μέρος της εξέτασης, όπου παρατηρούνται και φαινόμενα τα οποία χρειάζονται διόρθωση. Για το ζήτημα αυτό έχουμε θέση. Το θέσαμε πάλι στον Υπουργό, το μέγα ζήτημα της εξέτασης στην πίστα, όπου γίνεται πλήρως μηχανολογικά και τεχνολογικά και απολύτως ελεγχόμενα το ζήτημα και αποσύρονται όσα προβλήματα τυχόν παρατηρούνται παρά τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται από την πλευρά των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Μιλήσαμε για τα ζητήματα των ΚΤΕΟ, που και εδώ έχουμε προβλήματα, παρά τη συγκριτικότητα των υπηρεσιών με τα; ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Και ζητούμε, σε συνεργασία με το Υπουργείο τη δυνατότητα περαιτέρω τεχνολογικού εξοπλισμού και εξέλιξης του όλου συστήματος και στελέχωση καλύτερη έτσι ώστε να ανταποκριθούν και να διαμορφώσουν μια καλύτερη εικόνα στην εξυπηρέτηση του πολίτη και διαφάνειας. Και ακόμη περισσότερο να δούμε και την υπόθεση της πιστοποίησης των υπηρεσιών αυτών, στη βάση της γενικότερης αντίληψης η οποία επικρατεί και στις σκέψεις μας με την απορρόφηση των πόρων του ΚΠΣ με το Υπουργείο Οικονομικών, διότι, όπως ξέρετε, οι υπηρεσίες για να κάνουν έργα που έχουν σχέση με τη απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων πρέπει να πιστοποιούνται και ενόψει και της τέταρτης προγραμματικής περιόδου.
Μιλήσαμε για τα ζητήματα των ταξί καθώς υπάρχει «πόλεμος» μεταξύ ταξί-αγοραίων για τις έδρες που έχουν και χαίρομαι που το Υπουργείο και ο Υπουργός έχουν αναλάβει πρωτοβουλία να υπάρξει μια καινούρια προσέγγιση συνολικά στο σύστημα το οποίο θα κληθούμε και εμείς να υλοποιήσουμε ως εκφραστές της περιφερειακής πολιτικής την οποία αναπτύσσει το Υπουργείο. Και ασφαλώς το ζήτημα των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών.
Εμείς στα πλαίσια της ΕΝΑΕ έχουμε συστήσει επιτροπή που έχει πονήσει τα ζητήματα αυτά, έχει καταλήξει σε πάρα πολλές προτάσεις, αντίστοιχη επιτροπή έχει και το Υπουργείο υπό την ηγεσία του Γενικού Γραμματέα όπως μας είπε ο Υπουργός και θα αρχίσει άμεσα η κοινή δουλειά πάνω σε αυτά τα ζητήματα. Δεν συζητάμε καθόλου ότι το μέγα ζήτημα της διαφάνειας για το οποίο πραγματικά καιόμεθα και είναι και ο δικαής μας πόθος και στο οποίο έχουμε κάνει και βήματα βελτίωσης, δεν έχουμε ολοκληρώσει όντως είναι μέγα ζήτημα και όσο πολυπληθέστερες είναι οι περιφερειακές υπηρεσίες, υπάρχουν τέτοιες καταστάσεις. Νομίζω και με τον εκσυγχρονισμό του νομικού πλαισίου του συστήματος που επιχειρείται, θα κινηθούμε αποτελεσματικότερα για την πάταξη των φαινομένων αυτών».


ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι αυξητικά τα φαινόμενα αυτά;


Δ. ΔΡΑΚΟΣ : Υπάρχει η μελέτη που έχει ξεκινήσει από τους ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης κατά βάση και στοιχεία που έχουμε… Έχει βελτιωθεί η κατάσταση. Σαφώς έχει βελτιωθεί. Δεν μπορώ να πω νούμερα και ποσοστά, ισχυριζόμαστε και το βλέπουμε ότι η κατάσταση είναι βελτιωμένη αλλά υπάρχουν ακόμη περιθώρια μεγάλης προόδου.


ΕΡΩΤΗΣΗ: έχετε συγκεκριμένες προτάσεις που δώσατε στον Υπουργό, διότι η διαφθορά είναι χρόνια τώρα…


Δ. ΔΡΑΚΟΣ: Είπα ένα θέμα , όπως αυτό της εξέτασης στις πίστες. Υπάρχουν Νομαρχίες που συνεργάζονται με το Υπουργείο και έχουν καταθέσει προτάσεις, όπως η Νομαρχίες Δράμας, Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης και ακολουθούν όλες οι Νομαρχίες πρώτα για την εξασφάλιση του χώρου και μετέπειτα της μελέτης… Κινούμεθα προς αυτή την κατεύθυνση.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Στη Αττική που έχουμε θέμα χώρου;


Δ. ΔΡΑΚΟΣ: Για την Αττική θα υπάρξει ασφαλώς συνεργασία των αρμοδίων Αυτοδιοικήσεων, όπως και στη Θεσσαλονίκη, στο Ηράκλειο και στις άλλες μεγάλες Νομαρχίες που αναφέρονται όπως και η Αχαΐα κα, προκειμένου να εξασφαλιστεί ο χώρος.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Το ποσοστό της διαφθοράς εντοπίζεται στην Αττική ή στην περιφέρεια;


Δ. ΔΡΑΚΟΣ: Αυτή τη στιγμή δεν θα σας πω, δεν έχω άλλωστε στα χέρια μου την έκθεση…


Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Από τότε που εισήχθη το σύστημα εξέτασης με ηλεκτρονικούς υπολογιστές στην θεωρητική εξέταση, προφανώς υπήρξε βελτίωση. Και μετά σας είπα ό,τι, μόνο το στοιχείο ότι στην πρώτη φάση έχουμε επιτυχία 50% και στη δεύτερη φάση επιτυχία 90-95%, μιλάει από μόνο του. Υπάρχουν επίσης, σας είπα, εκθέσεις, επανειλημμένες, των επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Αλλά υπάρχει και η καθημερινή παρατήρηση όλων μας. Διότι όλοι ζούμε στην Ελλάδα και αυτό το ξέρουμε. Το ξέρουμε και δεν μπορούμε εμείς που με τις ψήφους του ελληνικού λαού είμαστε σε κάποιες θέσεις να λέμε « στείλτε τα στοιχεία στον Εισαγγελέα». Ή κάντε επωνύμως καταγγελίες. Υπάρχει καθημερινή παρατήρηση πέραν των καταγγελιών. Επομένως πρέπει να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση αυτή. Και θα προχωρήσουμε με βάση τις προτάσεις των Νομαρχιών και με βάση μοντέλα, που υπάρχουν σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή την ώρα ομάδα από το Υπουργείο Μεταφορών είναι σε επαφή με ομάδες άλλων Υπουργείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι ώστε να δούμε τι συμβαίνει εκεί, να δούμε ποιες από αυτές τις ιδέες μπορούμε αν υιοθετήσουμε και εδώ.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα προτείνατε εσείς;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Το τι θα προτείνω εγώ, θα το δείτε όταν ολοκληρωθεί η συζήτηση με τις Νομαρχίες, με τους εκπαιδευτές με όλους τους εμπλεκόμενους και όταν θα ολοκληρωθεί το μοντέλο. Ξέρουμε πάντως από τώρα ότι θα είναι μοντέλο ευρωπαϊκό και διαφανές.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε να το περιμένουμε;

Κ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Από το τέλος της χρονιάς.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Με δεδομένη τη διαφθορά που επικρατεί, υπάρχει άλλη πρόταση μέτρων εξέτασης εκτός από τις πίστες;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Για τις πίστες, έχουμε κρατήσει κάποια χρήματα από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και ξεκαθαρίσαμε στην ΕΝΑΕ ότι είμαστε διατεθειμένοι να γίνουν αυτές οι πίστες εξέτασης, ώστε οι εξετάσεις και η εκπαίδευση να γίνονται υπό το φως της δημοσιότητας για να μην υπάρχουν όλα αυτά τα «παράθυρα». Αλλά οι πίστες, τις οποίες χωρίς αμφιβολία θα προχωρήσουμε, θα ολοκληρωθούν μετά από δύο-τρία-τέσσερα χρόνια. Μέχρι τότε θα πούμε στους πολίτες «συνεχίστε να λαδώνετε;» Επομένως θα πρέπει να πάρουμε και άλλα μέτρα. Αυτά τα μέτρα αναζητούμε. Είμαστε αποφασισμένοι να εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο.


-ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπουργέ, σας κατηγορούν ότι απαξιώνετε τις ΔΕΚΟ που εποπτεύετε και εξυπηρετείτε παράλληλα ιδιωτικά συμφέροντα. Σας φέρνω παράδειγμα της Ολυμπιακή. Τι έχετε να πείτε;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κατ’ αρχήν προσπαθώ να πετύχω το καλύτερο για τις ΔΕΚΟ, που αντιμετωπίζουν προβλήματα πάρα πολλά χρόνια. Για παράδειγμα η Ολυμπιακή αλλά και ο ΟΣΕ είναι εξαιρετικά προβληματικές επιχειρήσεις. Η Ολυμπιακή κάθε μέρα που περνά «μπαίνει μέσα» 750 χιλιάδες ευρώ. Στον ΟΣΕ, εδώ και πάρα πολύ καιρό, μόνο τα έξοδα της μισθοδοσίας είναι τετραπλάσια από τα συνολικά έσοδα του Οργανισμού. Σε αυτό δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις και έχουμε ξεκαθαρίσει τι θα κάνουμε. Στον ΟΣΕ πάμε να κάνουμε εξυγίανση, όχι ιδιωτικοποίηση. Στην Ολυμπιακή προχωρούμε με βάση το σχέδιο, το οποίο έχουμε ανακοινώσει, επιχειρώντας να βρούμε λύση μέχρι το τέλος της χρονιάς με τον τρόπο, που έχουμε προδιαγράψει.
Από κει και μετά, ακούω αυτές τις κατηγορίες. Δεν έχω τίποτα με κανένα συνδικαλιστή. Αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι άλλο πράγμα είναι ο δημόσιος διάλογος και άλλο πράγμα είναι οι προσωπικές συκοφαντίες, η τιμή και οι υπολήψεις. Στην πολιτική δεν αποφάσισα να χάσω την προσωπική μου τιμή και υπόληψη. Επομένως, επειδή ένας είναι μόνο, ένας συγκεκριμένος συνδικαλιστής της Ολυμπιακής είπε κάποια πράγματα εξαιρετικά ακραία και συκοφαντικά με την νομική έννοια εναντίον μου, όχι την πολιτική έννοια, του έχω διαμηνύσει να επανορθώσει μέχρι τη Δευτέρα. Ελπίζω ότι θα το κάνει. Αν δεν το κάνει και επειδή πρέπει να προστατέψω το όνομά μου, δεν μπορώ να κάνω τίποτα άλλο παρά να καταθέσω αγωγή και να πάει να αποδείξει τους ισχυρισμούς του στα Δικαστήρια.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Για τα δρομολόγια του ΟΣΕ, όπου κόβονται δύο σήμερα, τι λέτε;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Μακάρι να μπορούσαν να διπλασιαστούν τα δρομολόγια. Απλώς έχουμε συγκεκριμένα τρένα, συγκεκριμένα δρομολόγια, συγκεκριμένη εξέλιξη των έργων. Είναι αλήθεια ό,τι λόγω της καθυστέρησης, που υπάρχει, εδώ και πολλά χρόνια, στην εξέλιξη των έργων του ΟΣΕ, έχουμε ηλεκτροκίνητα τρένα, τα οποία κάθονται. Δεν τα χρησιμοποιούμε, διότι δεν έχουμε που να τα χρησιμοποιήσουμε. Δεν έχουμε το αντίστοιχο ηλεκτροκίνητο δίκτυο και έχουμε συγκεκριμένες ντηζελάμαξες. Το καλοκαίρι έχουμε παραπάνω κίνηση στον Προαστιακό, όπου έμεναν έξω επιβάτες. Έπρεπε να ικανοποιήσουμε αυτό τον κόσμο, που διαμαρτυρόταν στις αποβάθρες. Υπήρχε ζήτημα. Γι’ αυτό επιχειρείται να γίνει ένας εξορθολογισμός των δρομολογίων. Είναι λάθος αυτό το οποίο λέγεται ό,τι δηλαδή «κόπηκε η γραμμή μέχρι τα Δίκαια». Είναι πιο αραιά τα δρομολόγια. Έχουμε πολύ πρακτικό και συγκεκριμένο θέμα. Τόσα είναι τα τρένα, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, τόσοι είναι οι τροχοί, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Υπήρχε ένας διαγωνισμός, όπως και πολλοί άλλοι διαγωνισμοί. Έχει καθυστερήσει στο Υπουργείο Ανάπτυξης, λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών ενστάσεων κλπ και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε συγκεκριμένες επιλογές. Κάποιο δρομολόγιο έπρεπε να κοπεί. Και μετά από συσκέψεις των τεχνοκρατών αποφασίστηκε ότι με βάση τα στοιχεία της κίνησης έπρεπε να κοπούν αυτά τα δύο συγκεκριμένα δρομολόγια, χωρίς όμως να μένει ακάλυπτη η γραμμή. Το διευκρινίζω διότι επιχειρείται να δοθεί η εντύπωση όπως μου είπε κάποιος το πρωί ότι σταμάτησε και το Ιντερσίτι της Θεσσαλονίκης!


ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Υπουργέ υπάρχουν πλέον αποδείξεις ότι ο κ. Λιάπης είχε πάει στη Γερμανία σε δωμάτιο που του έκλεισε η Ζήμενς, ότι πέρασε στο ίδιο ξενοδοχείο με ανθρώπους-ηγετικά στελέχη της εταιρείας, πέστε μου αισθάνεστε άνετα ότι ο κ. Λιάπης παραμένει υπουργός της Κυβέρνησης;
Κ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Με συγχωρείτε, υπάρχει τοποθέτηση του κ . Λιάπη, πολύ ξεκάθαρη και συγκεκριμένη, υπάρχει και τοποθέτηση του Κυβερνητικού εκπροσώπου και σας απαντώ αυτό που σας απάντησα και χθες: Οι Υπουτργοί καλύπτονται παντού, σε όλες τις Κυβερνήσεις, από τις δηλώσεις του Κυβερνητικού εκπροσώπου.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Εσείς τι πιστεύετε;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Σας είπα, αυτό που πιστεύει και ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι συμβάσεις που είναι σε εξέλιξη, αυτές που έχουν γίνει από το 2004 και μετά, τις έχετε ψάξει;
Κ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Υπήρξε ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών πριν από 10 μέρες και είπαμε ό,τι δεν τίθεται θέμα νομιμότητας.

Μετάβαση στο περιεχόμενο