Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Συνέντευξη Τύπου του ΥΜΕ για τους Ποδηλατόδρομους

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΠΕΜΠΤΗ 12 ΙΟΥΝΙΟΥ 2008

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πριν από μερικά χρόνια με μια αντιπροσωπεία Ευρωβουλευτών είχα επισκεφτεί τη Δανία. Είχαμε, λοιπόν, μια συνάντηση στην Κοπεγχάγη με τον Υπουργό Μεταφορών. Είχαμε πάει για να είμαστε τακτικοί πριν από την ώρα μας στο Υπουργείο και ξαφνικά είδαμε έναν τύπο να έρχεται με ένα ποδήλατο στο Υπουργείο. Ήρθε, κατέβηκε, ήταν ο Υπουργός.

Στην Κοπεγχάγη υπάρχει ένα τεράστιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, όπως και σε άλλες πόλεις της Σκανδιναβίας, όπως και στο
Αϊντχόβεν όπου είχα πάει να δω τον Παναθηναϊκό πάλι ως Ευρωβουλευτής πριν από μερικά χρόνια Νικήτα, όπως και στις Βρυξέλλες που όταν πήγα δεν υπήρχε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο, το οποίο όμως σιγά – σιγά άρχισε να δημιουργείται και στο κέντρο των Βρυξελλών.
Και η φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε ένα τέτοιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων τόσο στην Αθήνα, όσο και στις πόλεις της περιφέρειας. Και σήμερα έχουμε να σας ανακοινώσουμε πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Είναι μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά συνεργαζόμαστε και συνεργαζόμαστε στενά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Άλλωστε όπως θυμάστε οι συντάκτες του Υπουργείου Μεταφορών, ο Νικήτας ο Κακλαμάνης ήδη από τον περασμένο Οκτώβρη ήρθε καταθέτοντας συγκεκριμένα αιτήματα για ποδηλατοδρόμους στα όρια του Δήμου Αθηναίων και είχαμε κάνει και από κοινού δηλώσεις.

Από την άλλη πλευρά ο Γιώργος Κοτρωνιάς, ο Δήμαρχος Λαμιαίων είναι ο Πρόεδρος του Δικτύου Πόλεων για τη βιώσιμη κινητικότητα και το Ποδήλατο. Είναι αρκετές πόλεις, αρκετοί Δήμοι και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας, οι οποίοι θέλουν να προχωρήσουν σε μια κατεύθυνση σύγχρονη, σε μια κατεύθυνση ευρωπαϊκή, σε μια κατεύθυνση που έρχεται να περάσει ένα περιβαλλοντικό μήνυμα.
Λοιπόν, σήμερα δεν θα σταθούμε στη θεωρία, είναι για μας προφανές ότι το ποδήλατο είναι ένας νέος τρόπος ζωής ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα τα οποία είναι και ιδιαίτερα βεβαρημένα περιβαλλοντικά, είναι ένας τρόπος μεταφοράς που δένει με την γενικότερη επιδίωξη του Υπουργείου για την προώθηση των λεγόμενων πράσινων μεταφορών.
Και γι’ αυτό το λόγο στηρίζουμε τους ποδηλατοδρόμους και χρηματοδοτούμε την κατασκευή τους. Και μέχρι τώρα βεβαίως είχαν υπάρξει κάποιες τέτοιες πρωτοβουλίες, στα πλαίσια στήριξης του Ποδηλάτου το Υπουργείο από το 2000 και μετά έχει διαθέσει ένα κονδύλι περίπου της τάξεως των 3,5 εκατομμυρίων €, απ΄ αυτά όμως έχουν απορροφηθεί μέχρι σήμερα μόνο το 1.735.000,00 €, κυρίως λόγω του ότι κάποια σχέδια που είχαν ορισμένοι Δήμοι της περιφέρειας εγκαταλείφθηκαν από τους ίδιους στη συνέχεια.

Όμως βλέπουμε ότι σήμερα υπάρχει ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον και έτσι θεωρούμε, ότι οι ποδηλατοδρόμοι δεν μπορούν να περιοριστούν στην Καρδίτσα, στη Λάρισα, στο Μεσολόγγι και σε ορισμένα προάστια της Αθήνας, όπως παραδείγματος χάρη τα Βριλήσσια, όπου μέχρι σήμερα υπάρχουν τέτοιου είδους ποδηλατοδρόμοι, θέλουμε να επεκταθούν.
Γι’ αυτό σήμερα σας παρουσιάζουμε δύο μεγάλους ποδηλατοδρόμους οι οποίοι καλύπτουν ένα σημαντικό κομμάτι της Αθήνας και οι οποίοι έχουν μελετηθεί από το Πολυτεχνείο από την ομάδα του κ. Βλαστού, ο οποίος θα κάνει στη συνέχεια μια αναλυτική παρουσίαση και φιλοδοξία μας είναι, στόχος μας όχι φιλοδοξία μας, είναι να ολοκληρωθούν μέσα σε δύο χρόνια. Περίπου ένας χρόνος θα είναι η προετοιμασία και ένας χρόνος η κατασκευή.

Ο πρώτος ποδηλατόδρομος που υλοποιείται αποτελεί ένα μεγάλο τόξο μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων που συνδέει δυο πάρκα: Τη Σχολή Χωροφυλακής στη Λεωφόρο Μεσογείων και των Ιλισίων μέσω του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδί, της Πολυτεχνειούπολης και της Πανεπιστημιούπολης, ουσιαστικά δηλαδή θα ξεκινάει από το ΜΕΤΡΟ της Κατεχάκη, θα ανηφορίζει προς τα πάνω, θα μπαίνει στα της Πανεπιστημιούπολης, Πολυτεχνειούπολης κλπ. και θα κατηφορίζει στη συνέχεια φτάνοντας μέχρι τον Άγιο Χαράλαμπο των Ιλισίων.

Είναι μήκους επαναλαμβάνω 13 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 1.950.000,00 € και όπως είπα η διάρκεια υλοποίησης είναι δύο χρόνια.

Ο δεύτερος ποδηλατόδρομος θα έχει μήκος 8,4 χιλιομέτρων και θα συνδέει το Παναθηναϊκό Στάδιο με το Φαληρικό Όρμο ακολουθώντας πεζοδρόμους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Δηλαδή θα περνάει μέσα από τη Διονυσίου την Αρεοπαγίτου, θα κατηφορίζει προς τα κάτω, θα συναντάτε κάποια στιγμή με τις γραμμές του Ηλεκτρικού, θα αξιοποιεί κάποιους ποδηλατοδρόμους που έχουν γίνει ήδη στο Μοσχάτο και θα φτάνει μέχρι και τον Φαληρικό Όρμο και εκεί θα συναντάτε με το μελλοντικό παραλιακό ποδηλατόδρομο μεταξύ του Τουρκολίμανου και της Βάρκιζας.

Ο κ. Βλαστός θα σας παρουσιάσει τις λεπτομέρειες. Εγώ να πω, ότι ο προϋπολογισμός αυτού του έργου είναι 1.200.000,00 €.

Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών θα προχωρήσει άμεσα σε προκήρυξη ενδιαφέροντος για υποβολή προτάσεων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την χρηματοδότηση έργων μελέτης ή και κατασκευής ποδηλατοδρόμων σε όλη την επικράτεια, δηλαδή και στη Θεσσαλονίκη και σε προάστια της Αθήνας και προφανώς σε πόλεις της ελληνικής περιφέρειας.

Το κονδύλι το οποίο έχουμε εξασφαλίσει είναι για αυτούς τους ποδηλατοδρόμους, χωριστό από το κονδύλι που ήδη μιλήσαμε για τους άλλους δύο, για τους ποδηλατοδρόμους αυτούς της Θεσσαλονίκης, των Προαστίων της Αθήνας και της περιφέρειας 15 εκατομμύρια € από τις πιστώσεις του Γ’ ΚΠΣ τα οποία έργα θα επιλεγούν μετά από αιτιολογημένη κρίση από επιτροπή ειδικών με βάση τους κανόνες που ισχύουν ούτως ή άλλως για έργα τα οποία εντάσσονται στο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.

Τώρα πρέπει να ξέρετε, ότι δεν μας ενδιαφέρει απλά και μόνο να κατασκευάσουμε τους ποδηλατοδρόμους για τους έχουμε στη συνέχεια ως διακοσμητικά στοιχεία της όλης. Ο ΗΣΑΠ κατ’ αρχήν, που ξέρετε ότι επιτρέπονται τα ποδήλατα, έχει ξεκινήσει πιλοτικά την κατασκευή πάρκινγκ ποδηλάτων, δέστρες στο Σταθμό του Ηρακλείου και μέχρι το τέλος του Ιουλίου θα είναι έτοιμες σε όλους τους σταθμούς της γραμμής. Έχει δώσει προτεραιότητα ο κ. Παπαθανάσης θα σας τα εξηγήσει στη συνέχεια.

Επίσης ο ΗΣΑΠ έχει κατασκευάσει ήδη ειδική ράμπα για την κύλιση ποδηλάτων στην είσοδο του Σταθμού του Ηρακλείου. Και επίσης θα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα επέκτασης αυτών των κατασκευών σε άλλους σταθμούς εκτός από την Ομόνοια, το Μοναστηράκι και την πλατεία Αττικής, όπου για τεχνικούς λόγους που θα σας εξηγήσει δεν μπορούν να κατασκευαστούν τέτοιες ράμπες, ξαναλέω για την κύλιση των ποδηλάτων.
Το ΜΕΤΡΟ θα κατασκευάσει, θα προχωρήσει αντίστοιχες κατασκευές έξω από όλους τους σταθμούς του, θα μιλήσει στη συνέχεια ο κ. Δρακάκης. Και επίσης έχουμε συνεννοηθεί επειδή το ΜΕΤΡΟ έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες από πλευράς κατασκευής να αναθέσουμε μία μελέτη στο Πολυτεχνείο για να μας υποδείξει η μελέτη πόσο είναι εφικτό και με ποιους τρόπους να προχωρήσουμε στο να επιτρέψουμε την είσοδο ποδηλάτων μέσα στο ΜΕΤΡΟ, όπως είναι το αίτημα διαφόρων ποδηλατών.
Επίσης θέλω να πω κάτι άλλο και με το οποίο θα τελειώσω εγώ τη δική μου παρέμβαση, έχουμε κάνει μια κατ’ αρχήν συζήτηση με το Δήμο Αθηναίων, όπως συμβαίνει στις Βρυξέλλες και στο Παρίσι σκεπτόμαστε να προχωρήσουμε και θα κουβεντιάσουμε και τις λεπτομέρειες, νομίζω περισσότερο ο Δήμος πρέπει να μιλήσει γι’ αυτό, για ένα σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων.

Δηλαδή δίπλα σε κάποιους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ, σε κάποια σημεία στα οποία εν πάση περιπτώσει είναι βολικό για τους ίδιους τους ποδηλάτες, ανεξάρτητα από το αν κάποιος έχει δικό του ποδήλατο ή το
μεταφέρει με το ΜΕΤΡΟ ή με κάποιο άλλο τρόπο, να μπορεί να ενοικιάζει ένα ποδήλατο να κάνει τη διαδρομή του στον ποδηλατόδρομο και στη συνέχεια να επιστρέφει το ποδήλατο.

Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα στο συγκεκριμένο τομέα, υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη πρακτική σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και νομίζω, ότι ο Δήμος Αθηναίων θα προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση, χωρίς βεβαίως αυτό να εμποδίζει άλλους Δήμους, αν το θελήσουν να κάνουν κάτι το αντίστοιχο.

Αυτά ήθελα να πω εγώ εισαγωγικά. Να δώσουμε το λόγο στο Δήμαρχο Αθηναίων.

Ν. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Εγώ θέλω να εκφράσω τη χαρά της πόλης της Αθήνας και του Δήμου για την σημερινή συνέντευξη Τύπου και κυρίως για όσα ακούσατε και για όσα θα ακούσετε από τους συνεργάτες του Υπουργού, του Κωστή του Χατζηδάκη.
Σας υπενθυμίζω ότι και για τα δύο αυτά θέματα, δηλαδή ποδηλατόδρομος αφ’ ενός και κάτι άλλο που έχει πετύχει τόσο πολύ, αλλά καλό είναι να το υπενθυμίζουμε την παράταση του ωραρίου στο ΜΕΤΡΟ, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντά μου είχα επικοινωνήσει και με τον προκάτοχο του Κωστή του Χατζηδάκη, αλλά μεσολάβησαν οι εκλογές, η προεκλογική περίοδος και αυτό δεν είχε ευτυχή κατάληξη.
Ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του Κωστή του Χατζηδάκη, τον επισκέφτηκα για να συζητήσουμε θέματα κοινού ενδιαφέροντος για την πόλη. Και πρώτον, σήμερα θέλω εκ νέου μετά την εξαιρετική απ΄ ότι μαθαίνω επιτυχία, να τον ευχαριστήσω και στο πρόσωπο του κ. Δρακάκη και τους ανθρώπους του ΜΕΤΡΟ, διότι αμέσως υιοθέτησε το αίτημα της Δημοτικής Αρχής και πάει μία χαρά αυτό το πράγμα.

Και αμέσως σε εκείνη τη συνάντηση του είχαμε κάνει την πρόταση για τον πρώτο ποδηλατόδρομο τον οποίο ακούσατε, βεβαίως πρέπει να σας πω λίγο ερασιτεχνικά, γιατί αυτό θέλει εξειδίκευση, θέλει λεπτομέρεια. Και κυρίως το σκεπτικό ενός μη ειδικού, γιατί δεν είμαι Βλαστός, λέγομαι Κακλαμάνης, αν ήμουνα Βλαστός θα του έλεγα πιο συγκεκριμένα πράγματα ήταν αυτό που είχα ακούσει σε μία συνέντευξη σε ένα ραδιόφωνο από τον Άρη στον Σταθάκη, ο οποίος είπε ότι ενώ είναι φανατικός υποστηρικτής του ποδηλάτου και του ποδηλατοδρόμου, έχει μέσα του ένα φόβο, ότι πώς θα πάψει ο ποδηλάτης σ’ αυτό τον τόπο να είναι κάτι το αόρατο για όσους είναι μέσα σε αυτοκίνητο είτε Ι.Χ., είτε επαγγελματικό αυτοκίνητο. Και μεταξύ μας δεν είχε και καθόλου άδικο όταν το έλεγε αυτό.

Γι’ αυτό σκέφτηκα ότι η πρώτη εφαρμογή ενός ποδηλατοδρόμου να είναι σε τέτοιο μέρος που ει δυνατόν να μην κινδυνεύει ο ποδηλάτης να είναι αόρατο πράγμα, επειδή δεν θα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα εκεί.

Εν συνεχεία με παρότρυνση του Υπουργού ο κ. Βλαστός ήρθε ένα Σάββατο πρωί κάτω στο Δήμο και μας παρουσίασε και τους δύο ποδηλατοδρόμους και όχι απλά συμφωνήσαμε, αλλά ενθουσιωδώς το κάναμε δεκτό.

Τίποτα όμως δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί σ’ αυτή τη ζωή αν δεν υπάρχουν τα χρήματα. Δεν υπάρχει τίποτα τσάμπα σ’ αυτή τη ζωή. Κι αυτά τα ποσά που ακούσατε ήταν ποσά απαγορευτικά για το Δήμο της Αθήνας, αλλά όχι μόνο για το Δήμο της Αθήνας, για όλους τους Δήμους της Ελλάδος με αντίστοιχα ποσά.

Και έτσι σήμερα θέλω, δεν είμαι απ΄ αυτούς που εύκολα ευχαριστούν Υπουργούς δημοσίως, αλλά πρέπει να πω αυτό το ευχαριστώ προς τον κ. Χατζηδάκη, διότι διεσφαλίσθη με τα ποσά που ακούσατε και τη συγκεκριμένη μάλιστα πηγή χρηματοδότησης και η οικονομική βιωσιμότητα αυτού του εγχειρήματος.
Με τον ΗΣΑΠ είχαμε ξεκινήσει και συνεχίζουμε μία συνεργασία, για άλλους είναι θέματα πέραν του ωραρίου που είπατε, που το είχε ήδη εφαρμόσει και σε ημέρες αιχμής μάλιστα, γήπεδα κτλ. με πολύ μεγάλη επιτυχία, αλλά όταν θα είμαστε έτοιμοι, που είναι ένα χορηγικό στην ουσία πρόγραμμα του ΗΣΑΠ προς τον Δήμο της Αθήνας, θα τα πούμε σε μια άλλη συνέντευξη Τύπου.

Το τελευταίο το οποίο θέλω να πω είναι ότι αυτή είναι μια συλλογική προσπάθεια. Είναι το αρμόδιο Υπουργείο, είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση που θα σταθούμε δίπλα με μεγάλο ενθουσιασμό, τυχαίνει κι έχουμε εκ μέρους της ΚΕΔΚΕ υπεύθυνο γι αυτό το δίκτυο αλλά και Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος γιατί οι ποδηλατόδρομοι είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι μ’ αυτό που λέγεται περιβάλλον με τη γενικότερη έννοια, τον Γιώργο Κοτρωνιά, θα σας πει πέντε πράγματα κι εκείνος μετά από την πλευρά του και βεβαίως και το ΥΠΕΧΩΔΕ στο πρόσωπο του κ. Σουφλιά, στο βαθμό που έχει συμμετοχή και το αρμόδιο Υπουργείο στην πραγμάτωση αυτού του εγχειρήματος.
Κλείνοντας θέλω να σας πω ότι πράγματα τα οποία ίσως είναι αυτονόητα για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και τα έχουν εφαρμόσει χρόνια πριν αλλά που δεν ήταν καθόλου αυτονόητα για την πατρίδα μας, για να έχουν επιτυχία χρειάζονται λίγα λόγια, πολύ σοβαρή προετοιμασία, στήριξη του εγχειρήματος διαχρονική, όλα αυτά τ’ ακούσατε απ’ τον Υπουργό, δεν τα επαναλαμβάνω και σ’ εσάς τώρα απευθυνόμενος σας κάνω μια έκκληση, όχι μόνο γιατί αύριο θα γράψετε γι αυτή τη συνέντευξη Τύπου αλλά επειδή ο χρόνος προετοιμασίας είναι αρκετός, μέσα σ’ αυτόν το χρόνο «οδηγίες προς ναυτιλομένους», δηλαδή προς τους εποχούμενους, ΙΧήδες, επαγγελματίες, είτε είναι λεωφορεία, είτε είναι φορτηγά, οτιδήποτε, ότι πρέπει κι αυτοί ν’ αγαπήσουν το ποδήλατο και τον ποδηλάτη, κυρίως τον ποδηλάτη.
Τρέμω τη στιγμή που εξ αιτίας είτε αμέλειες είτε γιατί με το γνωστό «δε βαριέσαι» θα υπάρξει ατύχημα σ’ ένα νέο παιδί από ένα αυτοκίνητο. Γι αυτό σας παρακαλώ προετοιμάστε την κοινή γνώμη με όποιον τρόπο εσείς νομίζετε, ότι πρέπει να σεβαστούμε όλοι το ποδήλατο και τον ποδηλάτη. Όχι σαν αξεσουάρ αυτής της πόλης ή και των άλλων πόλεων της Ελλάδας, αλλά σαν ένα αναγκαίο στοιχείο που πρέπει να ενσωματωθεί μέσα στη γενικότερη προσπάθεια για καλύτερο περιβάλλον και μέσα στη γενικότερη προσπάθεια για καλύτερη ποιότητα ζωής στα αστικά περιβάλλοντα, στις πόλεις δηλαδή.

Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστούμε πολύ εξ ονόματος της πόλης των Αθηνών, σας ευχαριστώ πολύ εξ ονόματος της ΚΕΔΚΕ και για το ότι αγκαλιάσατε αυτή την προσπάθεια και γιατί την προχωράτε και διότι κυρίως μας επιλύσατε το μεγάλο πρόβλημα που θα είχαμε, της χρηματοδότησης, της οικονομικής στήριξης, όλου αυτού του εγχειρήματος. Και βεβαίως επειδή εγώ το έχω δει, θα το δείτε κι εσείς, ένα μπράβο στην ομάδα του κ. Βλαστού διότι όπως θα δείτε νομίζω ότι έχουν κάνει μια εξαιρετική δουλειά.
Ο πρώτος δε ποδηλατόδρομος σας λέω ότι θα είναι εξαιρετικά ρομαντικός και ειδυλλιακός για όποιον θέλει να το κάνει, θα το δείτε σε λίγο. Σας ευχαριστούμε πολύ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ ευχαριστώ για τα καλά λόγια και για τη συνεργασία που πραγματικά για όλα τα θέματα είναι άψογη με το Νικήτα Κακλαμάνη…
Ν. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Και μόνο αυτό που είπατε για την ενοικίαση ποδηλάτων, εγώ περίμενα να εξαγγελθεί επισήμως. Μέσα στο έτος αυτό θα στείλω δυο τρία παιδιά από το Δήμο, νέα παιδιά της Αθήνας, να δουν πρακτικά στο Παρίσι που μου είπαν ότι λειτουργεί άψογα αυτό το σύστημα της ενοικίασης και στις Βρυξέλλες, γιατί δεν χρειάζεται ν’ ανακαλύψουμε την πυρίτιδα, να το αντιγράψουμε χρειάζεται αλλά να ξέρουμε πώς ακριβώς λειτουργεί οπότε αν θα έρθει η ώρα να είναι έτοιμοι οι ποδηλατόδρομοι, να είμαστε έτοιμοι κι εμείς. Αυτό είναι ένα κομμάτι που θα το αναλάβει ο Δήμος.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ευχαριστώ. Να δώσουμε τον λόγο στον Πρόεδρο της Επιτροπής
Περιβάλλοντος της ΚΕΔΚΕ, Δήμαρχο Λαμιαίων και Πρόεδρο του Δικτύου για την Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο, τον κ. Κοτρωνιά.

Γ. ΚΟΤΡΩΝΙΑΣ: Ευχαριστώ κ. Υπουργέ. Σε μια παλαιότερη συνάντηση, σε μια ημερίδα, είχα πει ότι στο Υπουργείο Μεταφορών εμείς οι Δήμαρχοι έχουμε την αίσθηση ότι απευθυνόμαστε σε ευήκοα ώτα, εννοώντας προφανώς τα ώτα του κ. Υπουργού, του κ. Χατζηδάκη ο οποίος με τη σημερινή του
κίνηση επιβεβαιώνει αυτή την αίσθηση των Δημάρχων και θεωρώ ότι με την πρωτοβουλία του αυτή ανοίγει μια νέα σελίδα στον τρόπο μετακίνησης στα αστικά κέντρα στην πατρίδα μας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ευήκοα ώτα υπάρχουν σ’ αυτή την κυβέρνηση σε όλα τα Υπουργεία, συμπεριλαμβανομένου του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Γ. ΚΟΤΡΩΝΙΑΣ: Συμφωνώ και τό’ πιασα το υπονοούμενο.. Φαίνεται λοιπόν ότι το ποδήλατο αρχίζει και στην Ελλάδα να καταλαμβάνει τη θέση την οποία εδώ και χρόνια είχε στην υπόλοιπη Ευρώπη. Και φαίνεται ότι μέσα απ’ αυτή τη γενναία χρηματοδότηση και την πρωτοβουλία του Υπουργείου Μεταφορών, θα δοθεί η ευκαιρία και σ’ εμάς τους περιφερειακούς Δήμους να κάνουμε εκείνες τις υποδομές που θα καταστήσουν το ποδήλατο από μέσο αναψυχής σε μέσο καθημερινής μεταφοράς που θα το βάλουμε στην καθημερινότητά μας.

Ως Πρόεδρος λοιπόν του Δικτύου των ελληνικών πόλεων για τη βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο αλλά και ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΚΕΔΚΕ της Ελλάδος, θέλω να εκφράσω αφ’ ενός μεν την ικανοποίησή μου για την εξασφάλιση και τη διάθεση των πιστώσεων από το Υπουργείο Μεταφορών και την απόφασή του να χρηματοδοτηθούν ποδηλατόδρομοι σε όλη την Ελλάδα, και αφ’ ετέρου να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μου εκ μέρους και των 51 Δημάρχων του Δικτύου των ελληνικών πόλεων με ποδήλατο γι αυτή την ενέργεια του κ. Υπουργού.
Τέλος επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω τον κ. Βλαστό, τον Καθηγητή του Μετσοβίου και την ομάδα του γιατί αφιλοκερδώς βοήθησε στη σύνταξη μελετών για πάρα πολλούς Δήμους στην πατρίδα μας. Σας ευχαριστώ κ. Υπουργέ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ σας ευχαριστώ. Είναι εδώ ο κ. Παπαθανάσης και ο κ. Δρακάκης από τους ΗΣΑΠ και το Μετρό και ο κ. Σταθόπουλος, ο Πρόεδρος του Τραμ, ενδεχομένως μπορεί να έχουν να προσθέσουν κάποια πράγματα αλλά νομίζω καλύτερα να περάσουμε στην παρουσίαση του έργου το οποίο προετοιμάστηκε από την ερευνητική ομάδα του κ. Βλαστού, του Καθηγητή Πολυτεχνείου και θέλω να του δώσω τον λόγο ευχαριστώντας τον για την βοήθεια, γιατί χωρίς αυτούς εμείς τα λεφτά μας δε θα ξέραμε τι να τα κάνουμε.

Θ. ΒΛΑΣΤΟΣ: Κύριε Υπουργέ, δε μπορείτε να φανταστείτε πόσο συγκινημένος είναι ένας Πανεπιστημιακός όταν πια βλέπει ότι αυτά που διδάσκει, αυτά που γράφει στα βιβλία του, αυτά που παρουσιάζει στα συνέδρια, τελικά κάποια στιγμή γίνονται πράξη, ευαισθητοποιούν μια κοινωνία και τα βλέπει να τραβάνε τον τόπο μας προς τα μπροστά.

Πατώντας σε αυτό που είπε ο Δήμαρχος Αθηναίων σχετικά με
τις πολύ σωστές του ανησυχίες για την ασφάλεια, θα ήθελα να πω ότι προφανώς το στοίχημά μας για να μειώσουμε τ’ ατυχήματα δεν είναι να κρατήσουμε τον κόσμο σπίτι του, να φοβόμαστε να στείλουμε το παιδί μας στο φούρνο. Το στοίχημά μας είναι να γεμίσουμε τις πόλεις μας πεζούς, ποδηλάτες, να τις κάνουμε ζωντανές, ανθρώπινες και να μην έχουμε ατυχήματα. Και μάλλον είναι ένα καλό εργαλείο αυτό διότι αν υπάρχουν πεζοί, αν υπάρχουν ποδηλάτες, τότε προφανώς μια άλλη κουλτούρα και μια άλλη συμπεριφορά αναπτύσσεται και στους οδηγούς των αυτοκινήτων, προσέχουν περισσότερο και τα πράγματα πάνε προς το καλύτερο.

Το να πούμε ότι βρισκόμαστε σε συνθήκες κορεσμού, κυκλοφοριακού κορεσμού, είναι περιττό, θα έλεγα ότι δεν τις νιώθουμε και στο βαθμό που θα έπρεπε διότι έχουμε στενέψει τόσο πολύ τα πεζοδρόμιά μας για να μπορούν τ’ αυτοκίνητα να κυκλοφορούν, που κάπως μειώνεται το ζήτημα. Αλλά προφανώς αυτό δεν είναι λύση. Να τα μειώσουμε κι άλλο; Μέχρι πού; Δεν υπάρχει περιθώριο τέτοιο.

Αντίθετα, το ποδήλατο είναι ένα εργαλείο για να κερδίσουμε χώρο όπως και το περπάτημα, όπως κι η δημόσια συγκοινωνία και αυτό είναι ο στόχος μας, γι αυτό συζητάμε για το ποδήλατο. Δε συζητάμε για να εντάξουμε, να στριμώξουμε και ακόμα ένα μέσον, δεν είναι εκεί το θέμα. το θέμα είναι πολύ πιο ευρύ.

Θα σας δείξω μερικά slides τα οποία βεβαίως στη συνέχεια είναι στη διάθεσή σας εάν τα θέλετε, αλλά
θα τα δείτε επί τροχάδην. Θα ήθελα να πω ότι το ποδήλατο είναι ένας δείκτης ποιότητας ζωής, εντάσσεται στην προοπτική για μια πιο πολιτισμένη, πιο ανθρώπινη πόλη. Αν έχουμε ένα τέτοιο όραμα, το ποδήλατο είναι μέσα σ’ αυτό το όραμα, δεν μπορούμε να το βγάλουμε απ’ έξω.

Το ποδήλατο είναι υγεία, είναι άσκηση. Και κυρίως είναι απόλαυση της διαδρομής. Δε μιλάμε πώς θα μεταφέρουμε κάποιους όγκους ανθρώπων από τη μια μεριά στην άλλη, δεν είναι αυτό το ζήτημα. Δεν είναι τεχνικό ή τεχνολογικό το ζήτημα για την πόλη μας. Το ζήτημα είναι πώς θα ζούμε πιο όμορφα και πώς θα μας αρέσει.

Το ποδήλατο είναι συνδεδεμένο με την αισθητική της πόλης. Γιατί ο ποδηλάτης είναι πιο κοντά στη λεπτομέρεια. Και ξέρουμε καλά ότι αν η πόλη δεν είναι όμορφη, δεν πρόκειται
να κάνει ποδήλατο. Η προοπτική μας λοιπόν είναι να κάνουμε τις πόλεις μας πιο όμορφες, πιο ελκυστικές.

Βεβαίως το ποδήλατο δεν είναι κάτι απομονωμένο από τα υπόλοιπα ζητήματα της πόλης όπως ο πεζός. Ό,τι έχουμε κάνει ως τώρα για το ποδήλατο είναι υπέρ και του πεζού. Και οι λύσεις που θα δώσουμε και η λύση που δίνουμε, είναι μια λύση η οποία θα ευνοήσει και την κίνηση του πεζού και όταν λέμε πεζός εννοούμε τους ηλικιωμένους μας, τους αναπήρους μας που τους έχουμε κλεισμένους στα διαμερίσματά τους και βεβαίως τα παιδιά.

Όσο πιο πολλά ποδήλατα, όσο πιο πολλοί πεζοί, τόσο πιο ήπιες και πολιτισμένες θα γίνουν οι μετακινήσεις και οι συνθήκες θα είναι καλύτερες στους δρόμους. Το είδαμε αυτό στο Παρίσι, αναφερθήκατε ήδη και στις άλλες πόλεις όπου έριξαν κοινόχρηστα ποδήλατα, ενοικιαζόμενα ποδήλατα στους δρόμους. Βεβαίως δεν γεμίσανε τους δρόμους υποδομές για το ποδήλατο, δεν ήταν δυνατόν κάτι τέτοιο, όμως το γεγονός ότι αυξήθηκαν πάρα πολύ οι ποδηλάτες, έκανε να μπορείς πια να κάνεις ποδήλατο σε οποιονδήποτε δρόμο γιατί οι οδηγοί προσέχουν.

Ποδηλάτες θα μπορούσαμε να είμαστε όλοι. Όπως θα μπορούσαμε να είμαστε όλοι πολύ περισσότερο πεζοί. Σήμερα ξέρουμε ότι αποφεύγουμε να περπατάμε λόγω των συνθηκών. Αν αύριο οι συνθήκες είναι καλύτερες, προφανώς θα μπορούσαμε να επιλέγουμε και αυτό το μέσον.

Εδώ έχουμε εικόνες απ’ αυτό το παράδειγμα στο οποίο αναφέρθηκε ο Υπουργός και ο Δήμαρχος, τα κοινόχρηστα ενοικιαζόμενα ποδήλατα, είναι μια απίστευτη επιτυχία του ότι κατάφεραν μέσα σε ελάχιστα χρόνια να κάνουν πόλεις που δεν είχαν ούτε ένα ποδήλατο να γεμίσουν ποδήλατα. Και κυρίως ν’ αλλάξουν και τις νοοτροπίες του κόσμου.

Δεν πρέπει να υποτιμήσουμε την εξαιρετικά σημαντική κινητοποίηση ενός κόσμου ποδηλατών και εδώ στον τόπο μας. νέα παιδιά τα οποία έχουν σηκώσει τη σημαία του ποδηλάτου και διεκδικούν να ζήσουν σε πόλεις πιο ανθρώπινες. Εδώ είναι μερικές φωτογραφίες από ποδηλατοπορείες οι οποίες είναι πάντα όχι απλά μια βόλτα, αλλά ένα αίτημα.

Η μονάδα βιώσιμης κινητικότητας του Πολυτεχνείου η οποία πλέον έχει στελεχωθεί και με νέα παιδιά τα οποία το πιστεύουν, το εννοούν και το παλεύουν, έχει να επιδείξει ένα σημαντικό έργο, έχουμε κάνει πάρα πολλές εκδόσεις, βιβλία, άρθρα, τώρα πραγματικά αισθανόμαστε ότι φτάσαμε σ’ ένα σημείο που όλα αυτά δικαιώνονται και όπου το πιο σημαντικό το έχουμε στα χέρια μας.

Αυτός λοιπόν είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος. Με κόκκινο χρώμα είναι ό,τι θα κατασκευασθεί, με πράσινο είναι ό,τι έχει κατασκευασθεί. Εικόνες από τον ποδηλατόδρομο της Πολυτεχνειούπολης, ο οποίος βλέπετε στα δεξιά ότι συνοδεύεται
και από έναν πεζόδρομο. Είναι λοιπόν ένα διπλό έργο για το ποδήλατο και τον πεζό το οποίο είναι περίπου 4 χλμ.
και αυτό θα το αξιοποιήσει ο ποδηλατόδρομος που πάμε τώρα να φτιάξουμε διότι θα το εντάξει σε μια πολύ μεγαλύτερη πορεία.

Θ. ΒΛΑΣΤΟΣ: Το έργο του πρώτου ποδηλατοδρόμου απευθύνεται στην πανεπιστημιακή κοινότητα από τη μια, δηλαδή στους φοιτητές αλλά και στους εργαζόμενους και στους διδάσκοντες, αλλά από την άλλη και στους κατοίκους της Αθήνας. Είναι μία όαση όπου μπορεί ο καθένας να πάει να ασκηθεί, αλλά και να κάνει τη βόλτα του κατά έναν αξιοπρεπή τρόπο.
Θα βελτιώσει αυτός ο πρώτος ποδηλατόδρομος την αισθητική του δημόσιου χώρου της Πανεπιστημιούπολης, αλλά και του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδί. Ξέρετε ότι αυτή την προοπτική εδώ και χρόνια την παλεύει και το Πολυτεχνείο αλλά και η Πολιτεία κατά καιρούς, το να μετατραπεί όλος αυτός ο χώρος ο οποίος σήμερα είναι κατακερματισμένος από διάφορες δραστηριότητες, να μετατραπεί σε ένα ενιαίο πάρκο, όπου αυτό ο ποδηλατόδρομος θα το βοηθήσει, διότι θα το ενώσει.
Είναι λοιπόν συμβατός με το πρόγραμμα ενοποίησης του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδί και το διευρύνει, διότι το συνδέει και με την Πανεπιστημιούπολη και με το Πάρκο στα Ιλίσια, όπως και το Πάρκο της Χωροφυλακής.
Θα ενθαρρύνει ο ποδηλατόδρομος την προσπέλαση χωρίς αυτοκίνητο όλων αυτών των εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και άλλων δραστηριοτήτων, οι οποίες αναπτύσσονται σιγά-σιγά στο Μητροπολιτικό Πάρκο, αλλά βεβαίως την προσπέλαση και στην Πανεπιστημιούπολη και στην Πολυτεχνειούπολη με ποδήλατο και χωρίς αυτοκίνητο. Ξέρετε ότι σιγά-σιγά έχουν μετατραπεί αυτές οι Πανεπιστημιουπόλεις σε τεράστια πάρκινγκ, που δεν είναι αυτό που θέλουμε, είναι το ανάποδο αυτού που θα θέλαμε και ο πρώτος ποδηλατόδρομος αυτό θα το βοηθήσει.
Επίσης παρέχει ο πρώτος ποδηλατόδρομος προσπέλαση με ποδήλατο στους σταθμούς μετρό Κατεχάκη και Ευαγγελισμός. Είναι κάτι πολύ σημαντικό, θα μπορεί λοιπόν η πανεπιστημιακή κοινότητα και όποιος άλλος θέλει να φτάνει με το μετρό εκεί και από κει και πέρα, ενδεχομένως και με ένα σύστημα ενοικίασης όπως αυτό που ακούσατε πριν, να μπορεί να κάνει τη βόλτα του στον μεγάλο αυτόν πράσινο χώρο.
Επίσης ο ποδηλατόδρομος δίνει τη δυνατότητα μύησης στο ποδήλατο, βεβαίως σε συνθήκες άνεσης και ασφάλειας. Και είναι και απάντηση σε ένα από τα πολύ βασικά αιτήματα του κόσμου των ποδηλάτων, που προσβλέπουν σε μια Αθήνα την οποία θα διατρέχουν κάποιες μεγάλες διαδρομές ποδηλάτου. Αυτό που πάμε να φτιάξουμε, ο πρώτος και ο δεύτερος μαζί, είναι μια πολύ-πολύ μεγάλη διαδρομή.
Ως προς τον δεύτερο ποδηλατόδρομο, κατ΄ αρχήν δεν αμφιβάλετε, είναι μια διαδρομή με υψηλή συμβολή σημασία, την οποία μπορούμε να γνωστοποιήσουμε και στους ξένους φίλους μας. Συνδέουμε τους αρχαιολογικούς χώρους με τη θάλασσα, είναι ένα μήνυμα εξαιρετικά σημαντικό.
Δηλαδή τι; Ελάτε να επισκεφθείτε τους αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας με έναν τρόπο εξαιρετικά φιλικό στο περιβάλλον και συμβατό με τις ευαισθησίες τους. Ενισχύει λοιπόν το τουριστικό προϊόν κι αυτό είμαστε σίγουροι ότι θα το εκμεταλλευτεί η Αθήνα.
Αξιοποιεί διαδρομές ποιότητας μεταξύ των οποίων σειρά πεζοδρόμων που υπάρχουν σήμερα, όπως και ο παρόχθιος του Ιλισού. Αυτοί οι πεζόδρομοι σήμερα υπάρχουν, αλλά δεν δένουν μεταξύ τους. Αύριο, με τους ποδηλάτες, θα ενοποιηθούν σε μια μεγάλη διαδρομή.
Εξυπηρετεί καθημερινές μετακινήσεις αυτός ο δεύτερος ποδηλατόδρομος Αθηναίων προς το κέντρο με προέλευση τα νότια προάστια και το ανάποδο. Επίσης παρέχει προσπέλαση με ποδήλατο σε σταθμούς του ΗΣΑΠ, όπως είναι ο Ταύρος, τα Πετράλωνα, το Θησείο και του μετρό η Ακρόπολη.
Επίσης και το είπε και ο Υπουργός ότι συνδέεται αυτός ο μεγάλος ποδηλατόδρομος κι αυτό είναι πραγματικά κάτι πολύ δυνατό, κάτι πολύ μεγάλο, συνδέεται αυτή η διαδρομή των 20 χιλιομέτρων με τη μεγάλη διαδρομή που θα κατασκευαστεί κατά μήκος του Σαρωνικού.
Είναι ένα έργο το οποίο αργά ή γρήγορα θα γίνει, δεν μπορεί να μη γίνει, δεν μπορεί να μην έχουμε έναν διάδρομο για τον πεζό και τον ποδηλάτη από τη Βάρκιζα μέχρι το Τουρκολίμανο. Και τότε καταλαβαίνετε θα έχουμε πια ένα «Τ» που θα διατρέχει την Αθήνα, θα είναι ορατό, θα είναι αισθητό στην Αθήνα και θα αλλάξει σιγά-σιγά συμπεριφορές και βεβαίως θα εμπλουτιστεί στη συνέχεια και με επιμέρους παρεμβάσεις οι οποίες ελπίζουμε κάποια στιγμή να κάνουν αυτή την Αθήνα να είναι και μια πόλη του ποδηλάτου.
Δε νομίζω να έχω να πω τίποτα άλλο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχετε να πείτε για το ότι δεν τρώμε δρόμους, ότι δε θα δημιουργήσουμε κάποια αναστάτωση μέσα στην πόλη και τα λοιπά. Εξηγήστε το αυτό.

Θ. ΒΛΑΣΤΟΣ: Ακριβώς, αυτή όλη η διαδρομή των είκοσι χιλιομέτρων επελέγη επειδή πρόκειται για μία παρέμβαση αρχική αν θέλετε στο θέμα του ποδηλάτου στην Αθήνα, η οποία πόλη είναι εξαιρετικά δύσκολη, επελέγη λοιπόν να μην διαταράξει το κυκλοφοριακό καθεστώς.

Δεν μπαίνουμε σε δρόμους με κυκλοφορία, είμαστε σε ανοικτούς χώρους, σε πράσινους χώρους, είμαστε σε πεζόδρομους, είμαστε σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Όπως παραδείγματος χάρη ο παρόχθιος στον Ιλισό, στον οποίο ήδη κατασκευάστηκε ένα τμήμα από το Δήμο Μοσχάτου περίπου 900 μέτρων κι εδώ βλέπετε μια εικόνα αυτού του ποδηλατόδρομου. Βλέπετε ότι δεν διατάραξε τη λειτουργία του παρόχθιου, ο οποίος ούτως ή άλλως είναι ένας δρόμος πολύ χαμηλής κυκλοφορίας.
Επιλέξαμε λοιπόν να μην υπάρχει τέτοια παρέμβαση στο κυκλοφοριακό, η παρέμβαση θα είναι έμμεση, δηλαδή θα διδάξει στη νοοτροπία των οδηγών ότι τώρα υπάρχει και ο ποδηλάτης. Όμως, δεν θίγουμε το κυκλοφοριακό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κι επειδή είναι μια πρώτη μεγάλη παρέμβαση μέσα στον ιστό της πόλης, θέλαμε να είμαστε προσεκτικοί, να υπάρξει μια ομαλή εισαγωγή αν θέλετε των ποδηλατόδρομων, να γίνει κατανοητή η προστιθέμενη αξία τους και στη συνέχεια όταν διευρυνθεί το δίκτυο βεβαίως σε συνεννόηση των συναρμόδιων Υπουργείων να προχωρήσουμε στην επέκταση αυτών των δικτύων. Αλλά τώρα επιλέξαμε αυτήν την ήπια αν θέλετε εισαγωγή των ποδηλατόδρομων στη ζωή μας.

Μ. ΔΡΑΚΑΚΗΣ: Δυο λόγια θα ήθελα να σας πω κι εγώ. Πολύ σύντομα, όπως αντελήφθητε από τις τοποθετήσεις των προηγουμένων ομιλητών, εδώ υπάρχει μία σχέση πάθους. Μία σχέση πάθους με το ποδήλατο. Κι επειδή τις τελευταίες μέρες συζητιέται και το θέμα των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων, είναι μπορούμε να πούμε μία ερωτική σχέση. Η ερωτική σχέση αυτή θα πρέπει να έχει μία κατάληξη που να είναι ο γάμος.

Τα Υπουργεία που ανέφερε προηγουμένως ο κ. Υπουργός ας πούμε είναι οι σύζυγοι -ευτυχώς η ελληνική γλώσσα δεν έχει ορθογραφία και έτσι βάζετε μπροστά ότι θέλετε ή ήτα η ο σύζυγος με όμικρον. Εμείς όμως στο μετρό κινούμαστε πάνω σε ράγες. Οι ράγες σημαίνουν σταθερότητα, η σταθερότητα έχει να κάνει με την ασφάλεια όπως πολύ σωστά το είπε και ο κ. Υπουργός και ο κ. Βλαστός.

Έχουμε και μία άλλη υποχρέωση, εφόσον έχουμε τη σταθερότητα, πρέπει να εφαρμόσουμε το οικογενειακό δίκαιο. Ποιο είναι το οικογενειακό δίκαιο; Ο Νόμος 3316 περί μελετών. Πρέπει στις οριστικές μελέτες να εφαρμοστεί αυτός ο νόμος.
Τι θα κάνει το μετρό. Το μετρό, όπως είπε ο κ. Υπουργός, και αν επιτρέπεται να διορθώσω κάτι τον κ. Καθηγητή, το μετρό καπελώνει συνήθως τον ΗΣΑΠ κι αυτό δεν είναι ευγενικό ούτε σωστό. Την περισσότερη δουλειά εδώ θα την κάνει ο ΗΣΑΠ και στη δεύτερη γραμμή είδατε ότι υπήρχε ένα λάθος, ήταν το σήμα της ΑΜΕΛ, είναι ο ΗΣΑΠ εκεί στη γραμμή τη δεύτερη.
Θέλω λοιπόν να πω ότι σε συνεννόηση με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ την κατασκευάστρια βάζουμε, όπως είπε ο κ. Υπουργός, τα άκρα για την πρόσβαση. Γιατί να μην κρυβόμαστε, για την είσοδο μέσα στο μετρό πρέπει να γίνει μελέτη στα πλαίσια αυτού που είπα ότι εμείς κινούμαστε σε ράγες και χρειαζόμαστε σταθερότητα.
Τα υπόλοιπα θέματα, μετά το γάμο που προανέφερα, είναι τα παιδιά. Τα παιδιά ακόμα δεν τα ξέρουμε και το τι θα γεννηθεί μπορεί να είναι αγόρι, μπορεί να είναι κορίτσι, σημασία έχει να είναι υγιή παιδιά. Και νομίζω ότι με όλο αυτό το πλαίσιο, όπως τοποθετήθηκε από τον κ. Υπουργό κι από τους συναρμοδίους Υπουργούς βεβαίως και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα παιδιά θα είναι υγιή.
Και για να κλείσω με αυτό που είπατε, τα παιδιά θα είναι υγιή γιατί θα κινούνται με ποδήλατο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νίκο θες να πεις κάτι για το τραμ;

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ: Υπάρχουν ερωτήσεις; Ο κ. Γκαντήρης έχει το λόγο.

Α. ΓΚΑΝΤΗΡΗΣ («ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ 88,7»): Κύριε Υπουργέ, είναι από τις λίγες φορές στα 19 χρόνια που ασχολούμαι με τη δημοσιογραφία που αισθάνομαι χαρά που βλέπω ότι οι Πολιτικοί παράγουν έργο και σχεδιάζουν για το μέλλον.
Πριν από δύο χρόνια είχα ρωτήσει τον Πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη για το κάπνισμα και τελικά εφαρμόζεται τώρα. Ήταν και ο Δήμαρχος Υπουργός Υγείας.
Προχωρώ στο ερώτημα. Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να σχεδιαστεί μητροπολιτικά η Αθήνα με όλους τους Δήμους, γιατί αυτό είναι ένα κομμάτι που πιάνει προφανώς δυο τρεις Δήμους. Το ιστορικό κέντρο που ανέφερε νωρίτερα και ο Διευθύνοντας κ. Δήμαρχε και αυτή η υποβαθμισμένη Πλατεία Βάθη γιατί να μην ονομαστεί Πλατεία Ποδηλάτου και να ξεκινήσει από τη Σωκράτους, Αιόλου και να φτάσει και στο Θησείο εκεί που είπε ο Καθηγητής;
Κύριε Υπουργέ, έχω ιδιαίτερη ευαισθησία για το περιβάλλον και μετά από μια έρευνα που έκανα κυκλοφορούν τώρα τα τρία πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Αθήνα από μια ινδική εταιρεία, όπου είναι στο στυλ του SMART μικρά αυτοκίνητα. Πρέπει να σχεδιάσετε κ. Δήμαρχε και θέσεις πάρκινγκ με πρίζες για να φορτίζουν αυτά τα αυτοκίνητα, τα οποία δεν εκπέμπουν ρύπους και δεν κοστίζουν στην τσέπη πάνω απ΄ όλα. Υπάρχει ένα δεδομένο στο Δήμο Πάρου, όπου μπορείτε να πάρετε την τεχνογνωσία από εκεί.
Και θα ήθελα για άλλη μια φορά να σας συγχαρώ, αν έχετε να μου απαντήσετε κάτι γι΄ αυτά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να πω κατ΄ αρχήν ότι, ξέρετε, πολλές φορές κι εγώ σκέφτομαι ότι θα ήθελα από τη μια μέρα στην άλλη να προχωρήσουμε τόσο γρήγορα, ώστε η Αθήνα σε διάφορους τομείς να γίνει Κοπεγχάγη, να γίνει Άμστερνταμ, να γίνει Βρυξέλες.

Χρειάζεται κάποιος χρόνος και χρειάζεται να πείσεις πολίτες, να πείσεις φορείς, να αντιμετωπίσεις αδράνειες ετών και τα λοιπά. Κι από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε. Μακάρι με κάποιο μαγικό ραβδί να μπορούσαμε να έχουμε ποδηλατόδρομους οι οποίοι να διασχίζουν όλους τους δρόμους της Αθήνας αύριο το πρωί. Δε γίνεται και λόγω χρημάτων και λόγω του ότι θα πρέπει να συνεργαστ

Μετάβαση στο περιεχόμενο