Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Συσκευές περιορισμού ταχύτητας σε φορτηγά και λεωφορεία. Έγκριση έκθεσης Χατζηδάκη στο Ευρωκοινοβούλιο

Η ρύθμιση των ορίων ταχύτητας καθίσταται πλέον υποχρεωτική για λεωφορεία άνω των οκτώ θέσεων και φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων άνω των πέντε τόνων, μετά την ψήφιση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της έκθεσης του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστή Χατζηδάκη.


Με την έκθεση αυτή υιοθετήθηκε η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έκδοση οδηγίας σχετικά με την εγκατάσταση συσκευών περιορισμού ταχύτητας στα φορτηγά οχήματα και λεωφορεία και προτείνονται αυστηρότεροι κανόνες σχετικά με τη χρήση τους για συγκεκριμένες κατηγορίες λεωφορείων και φορτηγών. Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις αποτελούν ουσιαστικά επέκταση ισχύοντα κανονισμού που αφορά στις μεγάλες κατηγορίες φορτηγών και λεωφορείων και αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Στατιστικά στοιχεία άλλωστε, αποδεικνύουν ότι πολλά από τα σοβαρά ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται βαρέα οχήματα οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα των εν λόγω οχημάτων.


Συγκεκριμένα σύμφωνα με την έκθεση προβλέπεται η σταδιακή εγκατάσταση συσκευών περιορισμού της ταχύτητας σύμφωνα με το ακόλουθο χρονοδιάγραμμα:


Οχήματα που κινούνται σε όλη την κοινοτική επικράτεια: Από την 1/1/2004 για νέα οχήματα και από την 1/1/2005 για οχήματα που θα έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μεταξύ της 1/1/2001 και της 1/1/2004.
Ψ Οχήματα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για μεταφορικές δραστηριότητες σε εθνικό επίπεδο: Από την 1/1/2005.


Οι διατάξεις της νέας οδηγίας προβλέπουν συγκεκριμένα την καθιέρωση της χρήσης περιοριστών ταχύτητας, οι οποίοι θα επιτρέπουν ανώτατο όριο ταχύτητας τα 100χλμ/ώρα σε επιβατηγά οχήματα άνω των 8 θέσεων καθημένων πέραν του καθίσματος του οδηγού (λεωφορεία και πούλμαν) και έχοντα μέγιστο βάρος μέχρι 5 τόνους (κατηγορία Μ2) καθώς και για τα αντίστοιχα οχήματα άνω των 5 τόνων (κατηγορία Μ3). Προβλέπεται επίσης, η εγκατάσταση περιοριστών ταχύτητας μέχρι 90χλμ/ώρα για οχήματα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων (φορτηγά) ανώτατου βάρους μεταξύ 3,5 και 12 μετρικών τόνων (κατηγορία Ν2).


Δεδομένου ότι το Συμβούλιο ενσωμάτωσε στην κοινή του θέση τις σημαντικότερες από τις τροπολογίες που είχε υποβάλλει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο πλαίσιο της 1ης ανάγνωσης, ο εισηγητής, Κωστής Χατζηδάκης, έκρινε ικανοποιητική την κοινή θέση του Συμβουλίου και πρότεινε, για το λόγο αυτό, στην Ολομέλεια του Σώματος να την υιοθετήσει ως έχει.




Μετάβαση στο περιεχόμενο