Ερώτηση για την εξέλιξη της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων κατέθεσε σήμερα ο πρώην υπουργός, βουλευτής ΝΔ Β΄ Αθηνών, Κωστής Χατζηδάκης προς τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη.
Ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών για τη χώρα καθώς αποφέρει άμεσα έσοδα 1,234 δισ ευρώ και 22,9 εκατομ ευρώ ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα. Επίσης υπάρχει η δέσμευση της κοινοπραξίας για επενδύσεις 330 εκ ευρώ την τετραετία κα συνολικά 1,4 δις ευρώ την 40ετία. Εκτός όμως από το οικονομικό όφελος η εν λόγω σύμβαση παραχώρησης αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, δημιουργώντας παράλληλα 1450 άμεσες και 15000 θέσεις έμμεσες νέες θέσεις εργασίας,..
Ερώτηση για την εξέλιξη της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων κατέθεσε σήμερα ο πρώην υπουργός, βουλευτής ΝΔ Β΄ Αθηνών, Κωστής Χατζηδάκης προς τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη.
Ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών για τη χώρα καθώς αποφέρει άμεσα έσοδα 1,234 δισ ευρώ και 22,9 εκατομ ευρώ ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα. Επίσης υπάρχει η δέσμευση της κοινοπραξίας για επενδύσεις 330 εκ ευρώ την τετραετία κα συνολικά 1,4 δις ευρώ την 40ετία. Εκτός όμως από το οικονομικό όφελος η εν λόγω σύμβαση παραχώρησης αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, δημιουργώντας παράλληλα 1450 άμεσες και 15000 θέσεις έμμεσες νέες θέσεις εργασίας,
Με την ερώτησή του ο Κωστής Χατζηδάκης σημειώνει ότι παρά τα δεδομένα οφέλη για την ελληνική οικονομία , η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ξεκαθαρίσει τις θέσεις της σχετικά με το ζήτημα αυτό. Τα στελέχη της κυβέρνησης με μία σειρά αντιφατικών δηλώσεων περισσότερο συσκοτίζουν παρά ξεδιαλύνουν τις προθέσεις της ελληνικής πολιτείας. Συγκεκριμένα:
- Στις 28 Ιανουαρίου ο Υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης δήλωσε ότι «υπάρχει μία περιοχή στην οποία η νέα κυβέρνηση δεν θα δώσει συνέχεια, σε θέματα όπως οι ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων».
- Στις 20 Φεβρουαρίου ίδια κυβέρνηση διά του Υπουργού Οικονομικών κ. Γιάννη Βαρουφάκη στη συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου δεσμεύεται ότι «οι Ελληνικές αρχές θα δεσμευτούν για να μην αντιστρέψουν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί».
- Στις 22 Φεβρουαρίου ο Υπουργός Οικονομίας επανέρχεται και με νέα δήλωσή του αναφέρει ότι «Όσες ιδιωτικοποιήσεις έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα δεν πρόκειται να ανατραπούν εκτός από περιπτώσεις των οποίων τη νομιμότητα μπορούμε βάσιμα να αμφισβητήσουμε».
- Στα μέσα Φεβρουαρίου ο Υπουργός Επικρατείας κ. Αλέκος Φλαμπουράρης αναφέρει σε τηλεοπτική του συνέντευξη «τέρμα η ιδιωτικοποίηση στα αεροδρόμια […]για εμάς δεν είναι ένα πακέτο, όπως έκαναν οι άλλοι. Μπορεί σε κάποιο να επιλεγεί μια σύμπραξη ιδιώτη με το δήμο, αλλού να είναι μόνο ιδιώτης».
- Σε παράλληλο χρόνο, ο υπουργός αναπληρωτής Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης σε ραδιοφωνική συνέντευξή του τάχθηκε υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια και υπέρ της δημιουργίας ενός μεικτού σχήματος ιδιωτών – δημοσίου για τη διαχείρισή τους.
Και τέλος:
Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας σε συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό Stern χαρακτήρισε το τίμημα ύψους 1,2 δισ. ευρώ που προσφέρει η κοινοπραξία «εύλογο» (fair).
Με δεδομένες τις παραπάνω αντιφατικές δηλώσεις, καθώς επίσης ότι ακόμα και σήμερα δεν γνωρίζει κανείς τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, ο Κωστής Χατζηδάκης ζητάει από τον αρμόδιο Υπουργό να ξεκαθαρίσει την θέση της κυβέρνησης για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και τον ρωτάει, σε περίπτωση που η κυβέρνηση προχωρήσει σε τροποποίηση της σύμβασης, πότε η κυβέρνηση θα φέρει στη Βουλή τις τροποποιήσεις.
Επίσης ο Κωστής Χατζηδάκης ρωτά πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να αναπληρώσει το χαμένο τίμημα των 1,2 δις ευρώ, αν ακυρώσει τη σύμβαση παραχώρησης και με ποια κονδύλια θα συντηρήσει και θα αναβαθμίσει τα περιφερειακά αεροδρόμια για να αντεπεξέλθουν στο ολοένα αυξανόμενο τουριστικό κύμα.
– Δείτε το πλήρες κείμενο της ερώτησης εδώ.