Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Το κόμμα μου θα χαράξει νέα πορεία – Εφημερίδα Βραδυνή της Κυριακής

Κύριε Χατζηδάκη το ΠΑΣΟΚ φαίνεται ότι προσπαθεί να ανασυντάξει τις δυνάμεις του και να επικρατεί στο εσωτερικό του η λογική του κ.Λαλιώτη περί “σκληρού ρόκ”. Πιστεύετε ότι έχει την δυνατότητα με την συγκεκριμένη στρατηγική να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα ως την επόμενη εκλογική αναμέτρηση που είναι οι δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές;
Το ΠΑΣΟΚ χάνει το έδαφος κάτω από τα πόδια του και προσπαθεί να αντιδράσει. Η στρατηγική που επέλεξε ο κ.Λαλιώτης, με την συγκατάνευση του κ.Σημίτη, είναι το λεγόμενο “σκληρό ρόκ”. Από αυτή την τακτική δεν έχει να χάσει η ΝΔ. Αντιθέτως κερδίζει στους μετριοπαθείς ψηφοφόρους. Έχει, όμως, να χάσει ο τόπος γιατί οπισθοδρομεί η πολιτική ζωή. Εμείς αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε την προσπάθεια για υπεύθυνη, τεκμηριωμένη και σκληρή, όπου χρειάζεται, αντιπολίτευση με ταυτόχρονη προετοιμασία έτσι ώστε να γίνουμε μια κυβέρνηση που θα πετύχει το ποιοτικό άλμα που χρειάζεται αυτός ο τόπος. Διότι, το πρόβλημα με το ΠΑΣΟΚ είναι ότι αρκείται στην μετριότητα και ανακυκλώνει στην μετριότητα.


Πρόσφατα υπήρξε μια μεγάλη αντιπαράθεση σας με τον κ.Λαλιώτη με αφορμή το Κτηματολόγιο. Τι έχει συμβεί με το συγκεκριμένο έργο και ποιά πρόκειται να είναι η πορεία του στο μέλλον;
Μέχρι στιγμής οι Έλληνες πολίτες έχουν πληρώσει 61 δισεκατομμύρια δραχμές, που θα μπορούσαν να είχαν καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, εάν είχε ακολουθηθεί μια άλλη πολιτική από τον κ.Λαλιώτη και τους αρμόδιους της παλιάς διοίκησης του ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Α.Ε. Ο κ.Λαλιώτης κοστίζει πολύ ακριβά στον Έλληνα φορολογούμενο. Αναγκαζόμαστε να δώσουμε σίγουρα 11 δισεκατομμύρια δραχμές πίσω στις Βρυξέλες λόγω της κακοδιαχείρισης του Κτηματολογίου, είναι πιθανό να δώσουμε άλλα 9 και επιπλέον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνείται να καλύψει το υπερβάλλον κόστος των 50 δις για έργα που είχαν γίνει πέραν της εγκρίσεως της στα πλαίσια του Β’ ΚΠΣ. Υπενθυμίζω εδώ ότι όλα αυτά συνέβησαν γιατί οι κοινοτική συνδρομή και τα λεφτά των Ελλήνων φορολογουμένων κατασπαταλήθηκαν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα με διπλάσιο από τον προβλεπόμενο προυπολογισμό να πραγματοποιηθεί το ένα τέταρτο του σχεδιαζόμενου για την ίδια περίοδο έργο και μάλιστα ατελώς.



Την προηγούμενη εβδομάδα αποκαλύψατε ότι ο προϋπολογισμός κατασκευής της Αττικής Οδού σχεδόν διπλασιάσθηκε. Αξιοποιούμε τελικά τα χρήματα που προέρχονται από τις Βρυξέλλες;
Η μη αξιοποίηση της κοινοτικής βοήθειας, αλλά και η γενικότερη αναποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής είναι το μεγάλο πολιτικό πρόβλημα του τόπου. Και αυτό το πρόβλημα δεν πρόκειται να αποκρυβεί όσες προσπάθειες και να κάνει η κυβέρνηση έτσι ώστε η συζήτηση να μετατοπισθεί στο 1990, στο ’60 ή στον πόλεμο του 1940. Το πρόβλημα του ελληνικού λαού είναι ότι ο προϋπολογισμός της Αττικής Οδού αυξήθηκε κατά 79%, κάνοντας ένα άλμα 355 δισεκατομμυρίων δραχμών. Μόνο 67 δισεκατομμύρια πληρώνουμε για τις ποινικές ρήτρες στον ανάδοχο, εξαιτίας των καθυστερήσεων που προέκυψαν έπειτα από προσφυγές στα δικαστήρια. Το πρόβλημα του ελληνικού λαού είναι ότι παρόμοια φαινόμενα συμβαίνουν με έργα όπως ο δρόμος Πάτρας- Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Το πρόβλημα του ελληνικού λαού είναι ότι η Ελλάδα βρίσκεται με 57 παραπομπές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, για μη συμμόρφωσή της σε κοινοτικές οδηγίες όσον αφορά το περιβάλλον. Το πρόβλημα του ελληνικού λαού είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι εξοργισμένη με τις επιδόσεις της κυβέρνησης, όσον αφορά την προστασία του καταναλωτή και την μη λειτουργία ουσιαστικά του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων. Το πρόβλημα του ελληνικού λαού είναι ότι έχουν πεταχτεί από το παράθυρο από το 1994 και μετά 700 περίπου δισεκατομμύρια για την Ολυμπιακή Αεροπορία. Πρόβλημα του ελληνικού λαού είναι ότι διαρθρωτικές αλλαγές ακούει και διαρθρωτικές αλλαγές δεν βλέπει. Πρόβλημα του ελληνικού λαού είναι ότι η ανεργία έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Για πολλά χρόνια ήμασταν η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου η ανεργία είχε ανοδικές και όχι καθοδικές τάσεις. Με αυτά πρέπει να ασχοληθεί η κυβέρνηση. Φαίνεται όμως ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προτιμά να κάνει αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση.


Τους τελευταίους μήνες πολλά έχουν γραφεί για την πορεία του Γ΄ΚΠΣ. Σε ποια φάση βρίσκεται η υλοποίηση του;
Είχαμε μια πάρα πολύ αργή εκκίνηση. Υποβάλαμε τελευταίοι τα προγράμματα μας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κατά συνέπεια ήμασταν τελευταίοι από πλευράς εγκρίσεως των προγραμμάτων. Αυτή την ώρα έχουμε εισπράξει μόνο το 7% των προκαταβολών, ταυτόχρονα δε, υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα όσον αφορά την λειτουργία των διαχειριστικών αρχών. Η κυβέρνηση πρέπει να σηκώσει τα μανίκια από σήμερα κιόλας εάν δεν θέλει να χαθούν κοινοτικοί πόροι, γιατί οι κανονισμοί των διαρθρωτικών ταμείων είναι πολύ πιο αυστηροί. Αντί να καθησυχάζει λοιπόν τη Βουλή και ενδεχομένως και τον εαυτό της, καλό είναι να αντιληφθεί την κρισιμότητα της κατάστασης καθώς το Γ’ ΚΠΣ θα είναι η τελευταία μεγάλη αναπτυξιακή ευκαιρία για την Ελλάδα. Επίκειται η διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η πίτα των διαρθρωτικών ταμείων θα μοιρασθεί από το 2006 και μετά σε πολύ μικρότερα κομμάτια.


Παρά τα τεράστια κονδύλια τα οποία έχουν εισρεύσει στην χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν κοινωνικές ομάδες, όπως οι αγρότες, οι οποίες διαμαρτύρονται ότι το εισόδημα τους έχει μειωθεί. Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι Έλληνες αγρότες σήμερα;
Το Υπουργείο Γεωργίας έχει δύο ρόλους: να είναι σωστός διαπραγματευτής στις Βρυξέλλες από την μια και σύμβουλος του αγρότη στο χωράφι από την άλλη. Λυπάμαι που θα πω, ότι δεν παίζει σωστά κανέναν ρόλο. Σε πολλά προϊόντα (βαμβάκι, εσπεριδοειδή) έχουν γίνει ατυχείς διαπραγματεύσεις, ενώ οι γεωπόνοι και οι κτηνίατροι, παρά την θέλησή τους, έχουν γίνει γραφιάδες που μετράνε στις διευθύνσεις γεωργίας τις επιχορηγήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε αυτή την κρίσιμη μεταβατική περίοδο, στην οποία εντείνεται ο διεθνής ανταγωνισμός, ο Έλληνας αγρότης χρειάζεται στήριξη. Είναι προφανές ότι η στήριξη αυτή είναι ελλιπέστατη.


Από 1ης Ιανουαρίου θα κυκλοφορήσει το ευρώ. Είναι έτοιμη η χώρα μας να το υποδεχθεί;
Θα φανεί εκ του αποτελέσματος. Έχουν εκφρασθεί ανησυχίες, οι οποίες θα ήθελα να πιστέψω ότι θα είναι αβάσιμες. Είναι ανάγκη όμως ο κρατικός μηχανισμός να τεθεί σε συναγερμό. Όποτε δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, βλέπουμε φαινόμενα σαν και αυτά που είδαμε τις τελευταίες ημέρες με τους αποκλεισμούς από τα χιόνια και με τις τραγικές συνέπειες λόγω των πλημμυρών. Καλό είναι να μην προτρέχει κανείς στην άσκηση κριτικής αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η κυβέρνηση πρέπει να εφησυχάζει.


Θα μας λύσει το πρόβλημα το ευρώ η χρειάζεται και κάτι περισσότερο;
Το ευρώ δεν είναι πανάκεια. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για νομισματική σταθερότητα. Η δημοσιονομική πολιτική δεν θα ασκείται πια από εμάς, αλλά από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Και αυτό αφαιρεί την δυνατότητα από τις κυβερνήσεις που θέλουν να λαϊκίσουν και να κάνουν προεκλογικές παροχές να το πράξουν. Υπάρχουν δρακόντειοι όροι του συμφώνου σταθερότητος που αν τους παραβούμε υπάρχει η περίπτωση επιβολής προστίμων. Επομένως, είναι θετική εξέλιξη. Δεν φθάνει όμως από μόνο του για να μπει η ελληνική οικονομία σε άλλη τροχιά. Η μεγάλη πρόκληση για την Ελλάδα είναι τώρα η πραγματική σύγκλιση, και υπενθυμίζω εδώ ότι είμαστε τελευταίοι στην Ευρώπη από πλευράς εισοδήματος. Με τους Ιρλανδούς είχαμε περίπου το ίδιο κατά κεφαλήν εισόδημα 15 χρόνια πριν και τώρα τους κοιτάζουμε με τα κιάλια. Και αυτό γιατί πληρώνουμε τις μέτριες, έως και αρνητικές επιδόσεις, των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ που κατά τα άλλα επαίρονται για τα ανύπαρκτα επιτεύγματα τους.


Το κόμμα σας έχει κατηγορήσει επανειλημμένως την κυβέρνηση για καθυστέρηση στην εφαρμογή μέτρων που θα οδηγήσουν την Ελλάδα στην πραγματική σύγκλιση με τις οικονομίες των άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τι διαφορετικό θα κάνει η ΝΔ όταν γίνει κυβέρνηση;
Η σημερινή κυβέρνηση δεν πιστεύει στην πολιτική που πρέπει να εφαρμοσθεί.. Έχει λοιπόν κρίση ταυτότητας και κρίση συνείδησης. Ταυτόχρονα είναι μια κυβέρνηση κουρασμένη που ό,τι είχε να δώσει το έδωσε. Αυτά που θα αλλάξουν με την ΝΔ είναι ότι: Πρώτον, θα έχουμε μια κυβέρνηση που θα πιστεύει στην πολιτική που είναι αναγκαία για τον τόπο, που δεν θα σύρεται στην πολιτική αυτή, αλλά θα την ακολουθεί με ενθουσιασμό. Δεύτερον, θα έχουμε μια κυβέρνηση με νέους ανθρώπους που θα κάνει ένα καινούριο ξεκίνημα για τον τόπο, που θα φέρει καινούριο άνεμο στην οικονομία και στην κοινωνία. Τρίτον, θα αναλάβουν την διακυβέρνηση του τόπου πολιτικοί που δεν είναι ευχαριστημένοι με την μετριότητα, αντιλαμβάνονται την θέση της Ελλάδος σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και θέλουν να δώσουν νέα ώθηση στην αναπτυξιακή πορεία του τόπου.


Πρόσφατα οριστήκατε μέλος της Επιτροπής Εκλογών Αυτοδιοίκησης της ΝΔ. Ποια πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι η στάση που θα πρέπει να τηρήσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην επιλογή των υποψηφίων για τους Δήμους και τις Νομαρχίες;
Ο τρόπος αντιμετώπισης των εκλογών από την ΝΔ, οι πολιτικές θέσεις του κόμματος για την αυτοδιοίκηση, αλλά και ο τρόπος επιλογής των υποψηφίων με το αναγκαίο άνοιγμα στις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες θα πρέπει να έχουν τον πρώτο ρόλο, είναι προφανές ότι μπορεί να επηρεάσει αποφασιστικά την εικόνα της ΝΔ στο εκλογικό σώμα. Σωστές επιλογές σε πρόσωπα και ορθές πολιτικές προσεγγίσεις μπορούν να διευρύνουν την απήχηση του κόμματος στους νέους και στους μετριοπαθείς ψηφοφόρους. Δεν χρειάζεται λοιπόν στενά κομματική αντιμετώπιση των εκλογών αυτών, αντίθετα χρειάζεται μια σύγχρονη προσέγγιση με γενναίο άνοιγμα στις τοπικές κοινωνίες. Αυτή πιστεύω ότι θα είναι η πολιτική κατεύθυνση της ΝΔ.


Κύριε Χατζηδάκη στο Λάακεν συζητήθηκε το ζήτημα του ευρωστρατού. Η κυβέρνηση μίλησε για νίκη της Ελλάδας. Θεωρείτε ικανοποιητικό για την χώρα μας το αποτέλεσμα της συνόδου;
Εάν αυτό που συνέβη στο Λάκεν, ως προς τον ευρωστρατό, ήταν νίκη για την Ελλάδα, τότε οι λέξεις έχουν χάσει το νόημα τους. Αυτό που συνέβη είναι, ότι ενώ επί ένα χρόνο η Ελλάδα ήξερε ότι μεθοδεύονται διάφορες λύσεις από την Αγγλία και τις ΗΠΑ για το συγκεκριμένο θέμα, δεν επέδειξε το ενδιαφέρον που έπρεπε, με αποτέλεσμα να προσπαθεί την τελευταία στιγμή να αποτρέψει δυσμενείς εξελίξεις. Το πρόβλημα όμως δεν διευθετήθηκε. Απλώς αναβλήθηκε η λύση. Με ένα τρόπο αρνητικό για την Ελλάδα. Ενώ μέχρι τώρα το “μπαλάκι” ήταν στην Τουρκία η οποία πιεζόταν για να συγκατανεύσει στην εξεύρεση κάποιας συμβιβαστικής λύσης από εδώ και πέρα το “μπαλάκι” περνάει στα δικά μας χέρια που θα είμαστε στα μάτια των ξένων τα “μαύρα πρόβατα” τα οποία δεν επιτρέπουν να βρεθεί μια συμβιβαστική φόρμουλα. Εάν εγκαίρως είχαμε αντιδράει και είχαμε διευκρινίσει την στάση μας, δεν θα είχαμε βρεθεί ενώπιον αυτής της καταστάσεως.


Θα επηρεάσει το συγκεκριμένο θέμα τις ελληνοτουρκικές σχέσεις;
Είναι πιθανόν να τις επηρεάσει γι’ αυτό τον λόγο χρειάζονται αποφασιστικοί αλλά και την ίδια στιγμή λεπτοί χειρισμοί. Το σίγουρο είναι ότι η ολιγωρία της κυβέρνησης για το συγκεκριμένο θέμα έχει αδυνατίσει την θέση της Ελλάδας σε σχέση με την μέχρι τώρα κατάσταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ενισχύσει την θέση της Τουρκίας. Εύχομαι αυτό να είναι προσωρινό.


Εξελίξεις υπάρχουν και στο Κυπριακό. Πιστεύετε ότι η Κύπρος θα ενταχθεί τελικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2003;
Έχει γίνει σαφές στο εξωτερικό και από την επίσημη εκπροσώπηση της Ελλάδας, και από την ΝΔ, ότι θα ήταν αδιανόητο το ελληνικό κοινοβούλιο να επικυρώσει την ένταξη της Σλοβενίας ή της Λιθουανίας χωρίς να συμπεριλαμβάνεται στις υπό ένταξη χώρες και η Κύπρος. Και νομίζω ότι το μήνυμα αυτό έχει περάσει στους εταίρους μας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καλό θα ήταν η Τουρκία να βάλει το συμφέρον της πάνω από τον εγωισμό της και να καταλάβει ότι οι απειλές που εκτόξευε μέχρι τώρα για προσάρτηση του Βόρειου τμήματος, αν ενταχθεί η ελεύθερη Κύπρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πέραν του ότι λειτουργούν αποσταθεροποιητικά στην ευρύτερη περιοχή, υπονομεύουν την διεθνή της θέση και την ευρωπαϊκή της προοπτική. Η κίνηση Ντενκτάς να συναντήσει τον κ.Κληρίδη, υπογραμμίζει ότι ο κ.Ντενκτάς βρέθηκε σε δύσκολη θέση. Είναι πιθανόν η Τουρκία να έκανε την κίνηση αυτή για λόγους δημοσίων σχέσεων. Εάν αυτό πράγματι συμβαίνει, από την δική μας καλόπιστη τοποθέτηση, μπορεί να αποδειχθεί υστερόβουλη η στάση των Τούρκων, έτσι ώστε και η ένταξη της Κύπρου να μην εμποδιστεί και η Τουρκία να περιέλθει σε δύσκολη θέση. Θα ήθελα πάντως να ευχηθώ ό,τι γίνεται αυτή την ώρα στην Κύπρο (επαφές Κληρίδη – Ντενκτάς) να μην είναι μόνο μια άσκηση δημοσίων σχέσεων, αλλά να οδηγήσει και σε ουσιαστικά αποτελέσματα. Δεν θα είναι μόνο προς το συμφέρον των Ελληνοκυπρίων αλλά και των Τουρκοκυπρίων.


Μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου οι αεροπορικές μεταφορές οι έχουν δεχθεί μεγάλα πλήγματα. Πώς διαμορφώνεται η κατάσταση σε ευρωπαϊκό επίπεδο;
Πράγματι οι αεροπορικές εταιρίες έχουν δεχθεί ένα σημαντικό πλήγμα μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου. Ωστόσο το τρομοκρατικό χτύπημα ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Το ποτήρι ήταν ήδη γεμάτο. Και γέμισε από τα διαρθρωτικά προβλήματα πολλών εταιριών, οι οποίες διατήρησαν πολυτελείς δομές και δεν προσαρμόσθηκαν στις απαιτήσεις της νέας εποχής. Από εδώ και πέρα χρειάζεται να δοθούν άμεσες απαντήσεις και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο στα θέματα της ασφάλειας των πτήσεων. Πρέπει επίσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο να προχωρήσει, πιο δυναμικά, το ήδη υπάρχον σχέδιο του λεγόμενου “Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού”. Αντί δηλαδή να έχει η Ευρώπη πάνω από 35 κέντρα εναέριας κυκλοφορίας, όταν οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν λιγότερα από 10, θα πρέπει να καθιερώσουμε ένα ενοποιημένο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας ώστε να μειωθούν οι καθυστερήσεις και το κόστος των εταιριών σε καύσιμα.. Είναι, βεβαίως, ανάγκη να καλυφθεί το πρόσθετο κόστος (ασφάλιστρα κ.λ.π) που δημιούργησε το τρομοκρατικό χτύπημα στις αεροπορικές εταιρίες. Και πρέπει να αντιμετωπιστούν οι αρνητικές συνέπειες για τους εργαζομένους. Δεν πρέπει, όμως, να χρησιμοποιηθεί το τρομοκρατικό χτύπημα ως πρόφαση για καλυφθούν σφάλματα των ίδιων των αεροπορικών εταιριών.
Όσον αφορά την Ολυμπιακή Αεροπορία πως βλέπετε να εξελίσσεται η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης της μετά και την αποχώρηση της ΑΧΟΝ;
Η κατάσταση στην Ολυμπιακή ξεπερνάει κάθε φαντασία. Έχουν σπαταληθεί 700 δισεκατομμύρια των Ελλήνων φορολογουμένων σε δύο προγράμματα εξυγίανσης τα οποία απέτυχαν παταγωδώς. Η Ο.Α ήταν, ούτως ή άλλως, μια παραφωνία σε σχέση με τις ξένες αεροπορικές εταιρίες. Αντιμετώπιζε, με ευθύνη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, τις εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών με πλήρη αδιαφορία και πήγαινε επί χρόνια από το κακό στο χειρότερο. Αντιλαμβάνεσθε, ότι με την τελευταία κρίση των αερομεταφορών η κατάσταση γίνεται πλέον δραματική. Άξιο υπογράμμισης είναι, ότι η κυβέρνηση, ενώ είχε επί χρόνια μπροστά της διάφορες επιλογές ( ιδιωτικοποίηση, εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή, ένταξη της Ολυμπιακής σε μια ευρύτερη συμμαχία), δεν έκανε απολύτως τίποτα. Επέλεξε να ιδιωτικοποιήσει την Ολυμπιακή στο παρά ένα και μεσούσης της διεθνούς κρίσεως. Φυσικό ήταν, αυτοί που ενδιαφέρθηκαν για την εταιρία να το κάνουν υπό προϋποθέσεις και να μην είναι οι πλέον γνωστοί και αξιόπιστοι επενδυτές. Αυτό που είναι πραγματικά κρίμα είναι ότι οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής, αλλά και το σύνολο των Ελλήνων φορολογουμένων πληρώνουν επί χρόνια ένα απίστευτα μεγάλο λογαριασμό χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας βρίσκονται ενώπιον εξελίξεων για τις οποίες ακέραια την ευθύνη φέρουν οι κυβερνητικές επιλογές των πολυάριθμων υπουργών και διευθυντών του ΠΑΣΟΚ που οδήγησαν την εταιρία σε αυτά τα χάλια.


Σε λίγες ημέρες λήγει η θητεία σας ως πρόεδρου της τρίτης μεγαλύτερης επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Επιτροπής Περιφερειακής Πολιτικής, Μεταφορών και Τουρισμού. Σε ποιο βαθμό έχετε συμβάλει στην προώθηση των ελληνικών συμφερόντων;
Όλοι οι Έλληνες ευρωβουλευτές κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για να ανταποκριθούν στον ρόλο τους. Στα δύο χρόνια που έχουν περάσει από τις ευρωεκλογές είμαι ευτυχής που μεταξύ άλλων το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποδέχθηκε τις προτάσεις μου για την ναυτιλία, οι οποίες είχαν σαν συνέπεια να μην αποσυρθούν όπως ήταν η αρχική πρόβλεψη της Κομισιόν άμεσα 175 ελληνικά τάνκερ έως το 2003. Όπως, επίσης, ότι υιοθετήθηκαν προτάσεις μου για να υπάρξουν ολοκληρωμένες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον τουρισμό και τα νησιά παρόλο που στο Συμβούλιο δεν δόθηκε συνέχεια. Είναι επίσης προφανές, ότι προσπαθώ από την θέση μου, να κάνω ότι μπορώ ώστε τα χρήματα του Γ’ ΚΠΣ να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.


Κατά καιρούς έχετε αναλάβει πρωτοβουλίες για την υπερβολική φορολόγηση των αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Υπάρχουν νεώτερες εξελίξεις;
Για τα καινούρια δεν είμαι αισιόδοξος διότι η Κομισιόν δεν δέχεται να ερμηνεύσει την φορολόγηση των αυτοκινήτων με βάση το άρθρο 25 της Συνθήκης των Ευρωπαικών Κοινοτήτων (όπου απαγορεύεται η επιβολή τελωνειακών δασμών επί των εισαγωγών και εξαγωγών μεταξύ κρατών μελών) αλλά το ερμηνεύει με το άρθρο 93. Με αυτή την τακτική παρέχει την δυνατότητα στα κράτη μέλη να φορολογούν όπως το καθένα θέλει τα αυτοκίνητα. Έτσι ορισμένα από αυτά, όπως η Ελλάδα, επιβάλλουν υψηλή φορολόγηση. Για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα για την χώρα μας υπάρχει ήδη καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου προς την οποία έχουμε συμμορφωθεί πλημμελώς. Γι’ αυτό τον λόγο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κινηθεί εκ νέου εναντίον μας και κατά πάσα πιθανότητα θα οδηγηθούμε για μια ακόμη φορά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο προφανώς θα μας καταδικάσει. Από την απόφαση αυτή και μετά θα αναγκαστούμε να πληρώνουμε πρόστιμα. Βέβαια οι εξελίξεις αυτές δεν θα συμβούν αύριο το πρωί. Θα χρειασθούν ένα δύο χρόνια ακόμα, εκτός και αν η κυβέρνηση ενόψει της νέας καταδίκης της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σπεύσει αυτοβούλως και συμμορφωθεί. Από την πλευρά μου θα κάνω ότι μπορώ, έτσι ώστε οι Έλληνες πολίτες να μπορέσουν να απολαύσουν τα πλεονεκτήματα της ενιαίας αγοράς, γιατί το δικαιούνται ως πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.




Μετάβαση στο περιεχόμενο