Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

“Τον Οκτώβριο θα έρθει το νομοσχέδιο το οποίο θα ενσωματώσει στο ελληνικό δίκαιο η οδηγία για την καταναλωτική πίστη”.Συνέντευξη του ΥΠΑΝ Κωστή Χατζηδάκη στην εφημερίδα Real News και στον Τάσο Δασόπουλο.

Κύριε
υπουργέ
ας
αρχίσουμε από

τα πιο πρόσφατα .
Υπάρχει η μόνιμη κατηγορία
ότι η Ελλάδα
έχει από τις
πιο υψηλές
τιμές

καυσίμων προ
φόρων
Είναι
αλήθεια
κάτι τέτοιο ….


Δεν
είναι
αλήθεια
αυτό. Δεν
νομίζω
ότι
υπάρχει κάποιος
καταναλωτής ο οποίος να πληρώνει προ
φόρων
και να
αποδίδει
τους
φόρους
στην συνέχεια

Αυτό που
είναι αλήθεια
είναι ότι τα
τελευταία
χρόνια
είμαστε
η έβδομη η όγδοη
ή ένατη
φθηνότερη χώρα
στην

ΕΕ
όλο το τελευταίο
διάστημα . Αυτά δεν λέγονται . ¨Όπως δεν λέγεται επίσης

ότι η
διεθνής
τιμής
της βενζίνης
από την αρχή
του
χρόνου
έχει υπερδιπλασιαστεί
. Οι «θαυματοποιοί»
οι οποίοι θέλουν
η Ελλάδα
να
έχει μια διαφορετική πορεία
από
τις
υπόλοιπες
χώρες
της
Ευρώπης
και του
κόσμου
ας μας υποδείξουν
και τον τρόπο Αυτοί που
κάνουν κριτική

ή
δεν
γνωρίζουν το θέμα
ή
είναι
συνειδητοί λαϊκιστές.


Πάντως
έχουν γίνει

κάποια
πρώτα βήματα
με
το πρόσφατο
νομοσχέδιο για
την αγορά
καυσίμων ….


Βεβαίως
και δεν
διστάσαμε
να
συγκρουστούμε – υπήρξαν
και δημόσιες
ανακοινώσεις
, ταμειακές
μηχανές
δυνατότητα
σφράγισης
επιχειρήσεων
σε όλους
του κρίκους της
αλυσίδας
των
πετρελαιοειδών σε
περίπτωση που
έχουμε
καθ
υποτροπή
παραβίαση
της
νομοθεσίας

Υπάρχει
ακόμη δυνατότητα
χρήσης
δεξαμενών
από
εταιρίες που δεν έχουν
δικές
τους
προκειμένου να έχουμε
καλύτερες
συνθήκες
ανταγωνισμού
Δόθηκε
επίσης δυνατότητα
και κοστολογικών
ελέγχων
από
τις
ομάδες
ελέγχων

του
ΥΠΑΝ

Όλα
αυτά
αποτελούν πολύ
συγκεκριμένα
και πολύ χειροπιαστά μέτρα


Παρόλα
αυτά
υπάρχει η ΕΕ
η
οποία μας
εγκαλεί
σε
ότι αφορά
την
νόθευση
του
ανταγωνισμού
με
την απαγόρευση

εγκατάσταση πρατηρίων καυσίμων
σε υπεραγορές …



Ακούστε υπάρχει μια ανοικτή
διαμάχη με
την ΕΕ .

Το υπουργείο που
κατά βάση
χειρίζεται
το θέμα
είναι

το

υπουργείο μεταφορών.
Πάντως

στο
τέλος

θα πρέπει σίγουρα
να προσαρμοστούμε

με
τις

αποφάσεις
του

δικαστηρίου
του
Ευρωπαϊκών κοινοτήτων και
τους
κανόνες
του
ανταγωνισμού .


Πότε
θα πρέπει να
περιμένουμε
την αλλαγές
σε
ότι αφορά

την
απελευθέρωση
της καταναλωτικής
πίστης
;


Τον Οκτώβριο
θα έρθει
το νομοσχέδιο

το οποίο θα
ενσωματώσει
στο ελληνικό δίκαιο
η οδηγία για
την καταναλωτική πίστη . Όλες
οι προβλέψεις
της
συγκεκριμένη οδηγίας
θα
ενσωματωθούν
στο
εθνικό δίκαιο
αυτό θα
δώσει
μια μεγαλύτερη
ευελιξία
καθώς
από μόνη
της η οδηγία θα επιτρέπει
μια
μεγαλύτερη
κινητικότητα
στον
τομέα
. Τώρα ποια
χρήση

αυτής
της
κινητικότητας
εξαρτάται
από
τις τράπεζας
,
ελληνικές
και
ξένες
αλλά
και
από
τους
καταναλωτές


Εγώ πάντως
δεν
θα
ήθελα
τέτοιο ανταγωνισμό
αν
ήμουν ελληνική τράπεζα. Τούτο
με δεδομένο ότι
ότι
τα
ελληνικά επιτόκια
δανεισμού είναι
χυηλοέρα
από άλλων
ευρωπαϊκών
χωρών …


Ναι, αλλά
υπάρχουν και οι ξένες τράπεζες
και
φυσικά
και οι ίδιοι οι καταναλωτές οι οποίοι θα
αναζητήσουν καλύτερους όρους δανεισμού . Η προσπάθεια
η δική μας
θα
είναι

με όλους
τους τρόπους και με
όλες
τις μεθόδους
η αγορά να λειτουργήσει όσο πιο
ομαλά
γίνεται


Tι θα γίνει με
τις
μεγάλες
ενεργειακές
εταιρίες που
εποπτεύει

το
υπουργείο . Την ΔΕΗ για παράδειγμα η οποία
βρίσκεται

συνεχώς
στο
στόχαστρο;


Στο

σημερινό
τοπίο
αν η ΔΕΗ μείνει
ακίνητη
θα ξεπεραστεί από τα πράγματα και θα
απαξιωθεί γιατί υπάρχει ολοένα
εντεινόμενος
ανταγωνισμός
με παίχτες
οι οποίοι μπορούν να πουλούν
ρεύμα
από
το
εξωτερικό .
Η ΔΕΗ
όμως δεν μπορεί να προχωρήσει .όπως
μια
ιδιωτική
επιχείρηση . Πρέπει να λάβουμε
υπόψιν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα
της τον κοινωνικό της
ρόλο και
την
συμμετοχή
του
δημοσίου

. Ας
αφήσουμε
δε
ότι
είναι
δεδηλωμένη
η θέση της Κυβέρνησης
ότι
το 51%
θα παραμείνει
στο κράτος . Αυτό όμως

δεν
σημαίνει ότι

η ΔΕΗ
δεν μπορεί να
κάνει
συνεργασίες με ιδιώτες , όλους
τους ιδιώτες
, εγώ πιστεύω
ότι όλοι
χωράνε
.


Εννοείτε
συνεργασίες

όπως
αυτή που
επιχειρήθηκε
με την
γερμανική
με την RWE ;


Η ΔΕΗ

έχει
συνεργαστεί

και

με Έλληνες . Άλλωστε
είναι
διακηρυγμένη
η
θέση
της
Κυβέρνησης ότι
θα
ενθαρρύνει
τέτοιες
συνεργασίες
όπως

θα βλέπαμε
επίσης
τέτοιες
συνεργασίες
και
στα Βαλκάνια

ώστε
η
η ΔΕΗ να
είναι ένα
μέσο παρέμβασης

της
Ελλάδας
στην
αγορά
ενέργειας
στην
ευρύτερη περιοχή μας
Είτε
σε
συνεργασία
με
ελληνικούς ομίλους
είτε
σε
συνεργασία
με άλλους
ευρωπαϊκούς
.


Ωστόσο

η διαδικασία
αναζήτησης
στρατηγικού
επενδυτή
στην ΔΕΠΑ Μάλλον
δεν προχωρά
όπως
θέλετε .

Δεν
γνωρίζατε
από την
αρχή
το πρόβλημα
με
την ΔΕΣΦΑ ;



Σε
σχέση με τα την ΔΕΠΑ μπορώ
να
σας πως
ότι έχουμε
συμβούλους
αποκρατικοποίησης
οι οποίοι θα μας
κάνουν
συγκεκριμένες προτάσεις
Πιστεύω όμως ότι
σε πρώτη φάση
θα πάμε
σε
ένα
διαχωρισμό ΔΕΠΑ
ΔΕΣΦΑ. Το
κράτος
θα κρατήσει
την κυριότητα
των
δικτύων μέσω
του ΔΕΣΦΑ και
επίσης πριν πάμε
στον στρατηγικό επενδυτή
θα πάμε
σε μια μόχλευση
όπως
λέγεται των
εταιριών που θα οδηγήσει που θα οδηγήσει
σε
επιστροφή κεφαλαίου
στο κράτος
.


Πως θα γίνει
αυτή η μόχλευση ;

Οι σύμβουλοι μας
έχουν
ενημερώσει ότι οι
εταιρίες
είναι
υποδανεισμένες
. Επομένως
ένας
ιδιώτης
στην θέση
του
δημοσίου
θα έκανε
χρήση
κάποιων τραπεζικών
εργαλείων
προκειμένου να
έχει τα κέρδη


Μετά
την πρόσφατη
επίσκεψη του

Πρωθυπουργού
στο
ΤΕΜΠΜΕ ΙΙ
θα πρέπει να περιμένουμε
και νέα προγράμματα
ενίσχυσης
επιχειρήσεων ;


Μέσα από το διάλογο που κάνουμε
και θα συνεχίσουμε να κάνουμε
με
τις
επιχειρήσεις
είμαστε έτοιμοι να
αντιμετωπίσουμε
μέσα
στο πλαίσιο των
δυνατοτήτων
της οικονομίας
και του ρεαλισμού τυχόν άλλα
αιτήματα . Αυτό δεν σημαίνει
μια άκριτη
παροχολογία
εκ μέρους της Κυβέρνησης

Το ΤΕΜΠΜΕ
αυτό
ήταν μια πολύ καλή λύση
. Μέσο
του
ταμείου
διευκολύναμε

50000
επιχειρήσεις και μπορούμε
να φτάσουμε
άνετα
το
αριθμό
στις
80.000



Τι επιπτώσεις
έχει
η οικονομία
από
το προεκλογικό
κλίμα ;

Η
εκλογολογία
βλάπτει
την οικονομία
Λειτουργεί
αρνητικά
Εμείς
παλεύουμε κάθε μέρα
να δείξουμε
ότι οι πρόωρες εκλογές δεν είναι στις προθέσεις
μας
Μετά τις
ευρωεκλογές
ανταποκρινόμενοι και στο αίτημα
του κόσμου
για πιο γρήγορες και
τολμηρές
αλλαγές
πήραμε
μέτρα
για τα
τους
μετανάστες
για τα την επιχειρηματικότητα

του ημιυπάθριους

τα περιβαλλοντικά μέτρα για τα
αυτοκίνητα
τα μέτρα για
την
ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων
και βέβαια
τα
δυσάρεστα μέτρα
τα
φορολογικά.












Μετάβαση στο περιεχόμενο